RPG discussie: The Red Dragon Race

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

RPG discussie: The Red Dragon Race

Ongelezen bericht door glamdring » 27 jul 2004 18:07

De Herbergier voor deze RPG is: Agravain

Aangezien er veel offtopic werd gegaan in het RPG topic van de red dragon race, wordt vanaf nu elke opmerking ivm deze rpg hier geplaatst. aangezien je hier offtopic mag gaan, denk ik dat het geen probleem zou moeten zijn en hopelijk wordt toegelaten door midwinter (we love you chap! ;) )

Dus: een antwoord op chaman's ranks:

je moet eraan denken dat die ranks waarschijnlijk nooit gebruikt zullen worden chaman, en dat niemand echt zo diep erover nadenkt, tenzij mensen van ons kaliber :evil: had wel gedacht die militaire dingen erbij te zetten, maar veel heb je er eigenlijk niet aan. NOrmaal heeft volgens mij de diplomatieke adviseur geen rank (kan fout zijn) omdat die niet in dienst is bij het leger. Maar dus, leu kdat je het ff op een rijtje zet, maar ik geloof niet dat we veel ranks in acht zullen nemen tijdens de reis. 8)

@milamber: we spreken meteen over je functie en dan pas ik mijn post wel aan.

Red Dragon Team VOORUIT! :lol:

Edit Agravaìn: toewijzing aan herbergier

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 27 jul 2004 18:14

Dat leek mij ook vrij logisch (het (niet-)gebruik ervan), maar toch... Overigens dacht ik (gevaarlijk ja), dat de civiele adviseur dezelfde macht heeft als de militaire adviseur. (Of juist meer, zeker gezien ik de militaire adviseur ben en mijn karakter af en toe nogal... nuja... get it?)

Maar anyway... Verder met de RPG! (kzal de posts daar even verplaatsten naar deze post)
Chaman schreef:Hmmz... Persoonlijk vind ik je militaire ranks nergens op slaan (de benaming dan, sorry, militairszoontje en perfectionist af en toe) dus heb ik mijzelf de vrijheid verleend (t gaat toch om militaire ranks?) om de ranks enigszins aanpassen, al zijn t formaliteiten, overigens staan officieel de Militaire en de 'diplomatieke' (civiele) adviseur op dezelfde hoogte, maar deze volgorde is ook goed.
1 | Glamdring | Cic | Aanvoerder/kapitein/side-navigator | Kolonel
2 | Lionlover/Dema | Dema | Raadsvrouwe | Overste (Luitenant-Kolonel)
3 | Chaman | Omitimo 'Om' | Wapenmeester | Majoor
4 | Agravain | Xyrxix | Navigator | Kapitein
5 | Waylander | Uliamox 'Ulix' | Techneut | Luitenant
6 | Qemwen | Alynn | Cargo-supervisor | Sergeant
6 | Milamber | Rjak | Planet Navigator | Sergeant
Als de militaire en de civiele adviseur (Raadsvrouwe en Wapenmeester) op dezelfde hoogte staan (ik raad het af) dan zouden ze beiden Majoor zijn.

Maar dit is slechts optioneel. Sorry da'k een pietlut ben af en toe ;)
Milamber schreef:Ik ga akkoord, alleen even 1 vraagje...wat houd Planet Navigotar in..? Dat ik de Navigotor op de planeet ben? Sorry maar daar ben ik opzich niet zo goed in, in het totaal navigeren dan. Misschien kan ik ook boodschapper of assistent van de Raadsvrouwe ofzo...denk alleen hardop mee.
Chaman schreef:Met Planet Navigator duid ik alleen op het feit dat jouw hoofdtaak het uitstippelen van routes op planeten is. (Dat stond iig in de post van glam). En ik denk dat het erom gaat dat je 'patserige namen richting de tegenstanders moet hebben' een soort van intimidatie. (Zo van: 'Wow! Die van de Red Dragon hebben gewoon een Planet Navigator (hoewel dat in dit geval uiteraard onzin is). Overigens is dit puur en alleen jouw taak vanuit tegenstanders ogen, binnen de vriendenkring ben je waarschijnlijk een soort van manusje van alles... (en dan tellen rangen en standen absoluut niet mee, denk ik zo)

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 27 jul 2004 18:50

Laten we maar gewoon ophouden over die ranks, we gebruiken ze toch niet...

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 27 jul 2004 18:56

We kunnen ook ophouden met de ranks onder nicks (he, terreurgebieder?)... Maar dat doen we ook niet, omdat t leuk is :P.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 27 jul 2004 18:59

Moet je mij niet over ranks komen zeuren. Ik zit in een mohaa clan, en daar wordt er al moeilijk genoeg over gedaan :lol: Vraag me af of ze die in het leger ook zo strikt toepassen als in de films.

Nu, ik zou zeggen: posten maar eh! we zitetn al in het stadium nu! :evil:

En chaman: het was heel goed om dat ff te zeggen, maar de meesten geven er nu eenmaal niks om :-D

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 27 jul 2004 18:59

Ik hou gewoon dat schip draaiende en ga met m'n haar spelen, wat jullie voor de rest doen maakt me niet zoveel uit :P

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 27 jul 2004 19:04

In t leger? Dat wil je niet weten... Veel films erover hebben het rangensysteem erg goed onder de knie... (Echt waar! Het leger luves het rangensysteem...)

Maar dan post ik even wat... (Als ik iets leuks weet te verzinnen...)

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 27 jul 2004 19:56

Wat is er mis met twee verschillende mensen die dezelfde rang hebben, maar door de positie van een van hen toch hoger in rang is? (om het rangen verhaal nog een beetje ingewikkelder te maken??)
Overigens ben ik best blij met de rang van Kapitein in de Gaiaanse Planetaire Ruimte Vloot. Ik zou graag loonsverhoging willen Cic :evil: :evil: :evil: .

~ Agravain ~

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 28 jul 2004 00:54

Dat maakt t zo ingewikkeld Agravain... Daarom heb ik t gelaten. Trouwens, je rang (gezien die alleen voor de mensen van buiten het team 'van belang' is) heeft geen invloed op je salaris, lijkt me. Je verdient dus gewoon tzelfde als eerst, als je al wat verdiend ;).

Edit: Wie vliegt er eigenlijk? Ik bedoel, hebben we wel een piloot-achtig-iets?

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 28 jul 2004 10:54

Ik dacht dat we lwel een piloot hadden... Weet zo snel niet meer wie :fluit:
Ik vind het wel grappig dat ik dan tweede in rang ben ;)

Misschien kan iemand ontvoerd worden vlak voor we moeten opstijgen :lol: om er ff wat spanning in te brengen van het vertrekken min een lid. :P

We hebben de eerste controle doorstaan! Jeej!

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 28 jul 2004 11:42

Niemand word betaalt voor de reis, we doen allemaal vrijwillig mee en worden gesponsord (door de bar in het begin van het verhaal) en krijgen alleen maar geld als we winnen :)

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 28 jul 2004 12:08

1 | Glamdring | Cic | Aanvoerder/kapitein/side-navigator | Kolonel
2 | Lionlover/Dema | Dema | Raadsvrouwe | Overste (Luitenant-Kolonel)
3 | Chaman | Omitimo 'Om' | Wapenmeester | Majoor
4 | Agravain | Xyrxix | Navigator | Kapitein
5 | Waylander | Uliamox 'Ulix' | Techneut | Luitenant
6 | Qemwen | Alynn | Cargo-supervisor | Sergeant
6 | Milamber | Rjak | Planet Navigator | Sergeant

Ik ziet nergens een piloot staan (misschien iets voor jou Milamber? Hoef je niet veel te doen, behalve Cic's orders opvolgen en een beetje sturen en gas geven...)

Milamber
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Milamber » 28 jul 2004 13:52

Ach ja dat wil ik wel doen, maar dat kunnen we ook gewoon een beetje afwisselen maar je kan bij mij piloot zetten.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 28 jul 2004 21:01

wat denkt men eigenlijk dat een navigator is? iemand die in de planeten navigeert?

Naar mijn voelen was Agravain toch echt mijn bestuurder en ik zijn side-navigator.

Waarom zou way anders die speciale module of zoiets geïnstalleerd hebben om beter te kunnen vliegen? :?

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 28 jul 2004 21:30

piloot en navigator kan samen gaan maar hoeft niet, denk maar aan het rally rijden. Daar is de bij-rijder bezig met de kaart en route. Gezien de grootte van de groep lijkt het mij logischer als ik ook stuur. Overigens neem ik aan dat op de planeten Milamber dus 4de in rang is omdat hij daar de navigator is.

~ Agravain ~
Laatst gewijzigd door Agravain op 29 jul 2004 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten