The Red Dragon Race

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 08 dec 2006 16:28

Nou ja zeg!

Met een ijskoude stem en bijpassende uitdrukking op haar gezicht onderbrak ze de spreker.

"Ik neem aan dat u verantwoordelijk bent voor de orde in deze plaats?? Laten we maar zeggen beter laat dan nooit he heren? Als me niemand te hulp geschoten was was er waarschijnlijk iets veel ernstigers gebeurd dan hetgene wat u nu ziet."

IJskoud en duidelijk in het zicht van de pas aangekomenen bewoog ze haar vleugels om ze te controleren op schade. Gelukkig hadden ze geen blijvende schade opgelopen, alleen enkele losgeslagen veren dwarrelden naar de grond aan haar voeten.

Duidelijk onder de indruk, althans dat scheen het haar toe, begonnen de mannen aan een reeks verontschuldigingen.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 12 dec 2006 14:39

Randy zag een paar ordebewakers die polshoogte kwamen nemen. Ze richtten zich tot Randy, alsof hij de mannen die hij nog steeds onder schot hield een pak rammel had gegeven. Nina knipoogte naar hem en hij zou de dames zowiezo niet nog meer ellende laten bezorgen en het speletje meespelen. A'Rianna controlleerde haar veren en zo op het eerste gezicht leek ze zich niet bezeerd te hebben. "Neem deze uilskuikens mee en hopelijk kunen jullie ze een lesje leren, zodat ze nooit meer een vrouw aankijken en nooit meer in hun hoofd halen om iemand aan te randen."
De ordebewakers voerden de mannen af die behoorlijk toegetakeld waren door beide dames. Eigenlijk hebben ze hun lesje wel gehad, dacht Randy, maar zulke figuren moeten in de gevangenis zelf maar eens ervaren hoe het is om aangerand te worden.
Hij liep gelijk naar A'Rianna en Nina. "Gaat het? Zullen we terug gaan naar het schip?", vroeg hij.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 13 dec 2006 15:12

"Uu, ja prima. Eerst even deze stok teruggeven. Heeft niemand Glitz gezien? " Nina schudde haar hoofd. "Ik had hem misschien niet alleen moeten laten." Ze zuchtte en liep naar de koopman waar ze de stok vandaan had gehaald. "Bedankt. Hij kwam erg goed van pas." Ze glimlachte naar de man die haar met open mond aan stond te kijken. Hij keek even van de stok naar Nina en glimlachte voorzichtig naar haar. Nina liep terug naar de anderen terwijl ze rondkeek op zoek naar Glitz. "Hij zal vast zelf weer wel naar het schip zijn gegaan. Ja toch?"
Laatst gewijzigd door Nahimana Tala op 21 dec 2006 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 20 dec 2006 17:17

Nog een beetje trillend liep Dema naar de rest. 'Goed gedaan, echt waar. Ik was al bang dat we de ziekenboeg weer volop moesten gaan gebruiken of erger... Maar gelukkig is alles goed. We zijn nu alleen wel het middelpunt van de aandacht. Zullen we gaan? Misschien kunnen Glitz nog opbiepen.'

Ze liepen terug naar de Red Dragon. 'Jullie willen je zeker opfrissen? Ik kijk wel even of de computers weten waar Xyrxix en Glitz zijn, en daarna begin wel met wat dingen opknappen...'

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 03 jan 2007 21:46

Xyrxix ijsbeerde door de stuurhut. Hij wachtte op de resultaten van de systeemscan van de Dragon. Met deze lijst zou hij de monteurs sneller aan het werk kunnen zetten, zodra deze zouden arriveren. Uit de patrijspoort zag hij een gedeelte van de bemanning het schip naderen, en even later hoorde hij de sluisdeuren open en dicht slaan. Terwijl hij ongeduldig nog een blik op het display wierp vroeg hij zich af hoe het hun vergaan was in het stadje. De systeemscan zou nog wel even lopen, dus hij besloot opzoek te gaan naar de anderen.

~ Agravaìn ~

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 05 jan 2007 02:46

Nina had gezegd dat hij ordebewakers moest zoeken. Glitz zat met een padstelling. Nina wist niet wat voor geschiedenis Glitz al had opgebouwd. Dit was niet de plek voor hem om ordebewakers aan te spreken. Echter had hij ook geen zin om achter Nina aan te gaan en A'Rianna te helpen. Hij wilde zijn zaakjes hier snel rond hebben en als Nina zonodig de aandacht wilde trekken prima. Maar hem niet gezien. Stilletjes sloop Glitz richting een steeg. Hij was nog maar net aan de andere kant van de steeg toen een, voor hem bekend, persoon de hoek om kwam. Verschrikt keek Glitz in de ogen van de man. "Shit, dit kan ik nou net niet gebruiken." De man leek hem in eerste instantie niet te kennen, maar toen Glitz probeerde stilletjes weg te komen, draaide de man zich om. Jij duivelsjong. schreeuwde de man en Glitz zette het op een rennen. De man deed hetzelfde onder luid gevloek en getier. "Ook dat nog. Op deze manier trek ik alle aandacht. Ik moet hem zien kwijt te raken." Glitz had het laatste nog maar net gedacht of een ordebewaker hoorde de commotie en deed wat zijn taak was. Glitz kon nergens heen. Het was de man of de ordebewaker. Nou, dan maar de ordebewaker. Liever een tijdje de bak in met de optie om te kunnen ontsnappen dan de verschrikkingen die hem vast te wachten stonden als hij voor de man koos. De ordebewaker greep hum bij zijn jas en tilde hem op. "Zo baasje, waar denken we mee bezig te zijn?"
"Niets meneer, echt waar. Die man is gek geworden."
"En wat is uw verhaal?"
"Dat rotjoch heeft me belazerd."
"Helemaal niet. Ik ken u niet eens."
"Waarom rende je dan zo hard voor me weg?"
"Als u die blik in uw ogen had gezien wat u ook hard weggerend."
De ordebewaker kon er wel om lachen en zachtjes grinnikte hij.
"Goed, deze kwajongen gaat een tijdje boeten meneer. Heeft u nog duidelijke klachten over hem?"
De man schrok van de vraag. Hij kon moeilijk zeggen op welk gebied Glitz hem had belazerd. "Nee, meneer. Verder geen klachten."
"Goed, kom dan maar mee jong."
Glitz had weinig keus. Met geweld werdt hij mee gesleurd. "Dus vertel eens, wat is je naam? Iets zegt me dat ik je ken."
"Nee hoor, u kent me niet. Anders zou ik u wel herkennen." Loog Glitz. Deze ordebewaker wilde hij niet wijzer maken dan hij al was. Met een beetje geluk zou hij morgen al weer op straat staan. En dan maar hopen dat die paljas van daarnet hem niet staat op te wachten.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 10 jan 2007 08:20

Nina knikte. Opfrissen. Dat klonk geweldig. Het was lang geleden dat ze zo intensief bezig was geweest. Stilletjes liep ze naar haar kamer en plofte op haar bed. Ze overdacht de hele situatie. De race, wat er allemaal al was gebeurd, wat er nog moest komen en wat haar rol in dit alles zou zijn. Ze wist niets van wapens, ze wist niets van het besturen van een ruimteschip of het oplossen van raadsels. Ze wist een hoop, maar eigenlijk niets dat van belang was voor de race. Balast. Dat ben ik. Zou me niets verbazen als de organisatie dat met opzet zo heeft gedaan. Ze keek naar haar nagels en zuchtte. Gebroken. Kon ook niet uitblijven. Ze ging voor haar kast staan en zocht een set kleding uit. Geen uniform, maar een soepele, aansluitende, zwarte broek waar een blauwe gloed overheen hing. Daarbij pakte ze een lichtblauw shirt met halflange mouwen en een kort donkerblauw jasje. Vervolgens liep ze naar de units, vroeg een lavendel shampo op en overdacht hoe het verder moest.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 09 feb 2007 21:41

In de stuurhut merkte Dema dat er een grote scan plaatsvond en ze ging naar een kleinere computer om de grote computer niet te erg te belasten. Een simpele scan zou die wel aankunnen.
Dema scande de omgeving en zag dat Glitz problemen had met de politie. Ze vroeg aan hun computer waarom hij aangehouden was. De computer liet helaas niets los, behalve dat ze zich met haar eigen zaken moest bemoeien. Ze zuchtte. De politie konden ze beter niet dwars zitten... Glitz moest zichzelf maar even zien te redden.
Xyrxix dan. Ze vond hem in de Red Dragon. Vermoedelijk was hij dingen aan het repareren. Dat zat wel goed in elk geval.

Ze keek even om zich heen en wist niet zo gauw iets te doen. Opfrissen. Het idee klonk verleidelijk. Even later begaf ze zich naar de wasunits.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 02 apr 2007 20:37

Tegen de avond, enkele dagen later, piepte de computer een keer, ten teken dat er een bericht binnen kwam. Xyrxix wandelde naar het communicatie paneel en veegde met zijn hand over een sensor. Kort daarna begon een welluidende stem een bericht voor te lezen. Aan alle deelnemers van de Race, begon het bericht. Gedurende de afgelopen twintig omwentelingen is er door de beide teams geen vooruitgang geboekt. Beide teams dienen zich te melden bij het controlepunt op de planeet Xanith, waar zij verdere instructies zullen ontvangen. Voor deze reis heeft u tien standaard dagen, wie na deze termijn aan komt zal worden gediskwalificeerd, hetgeen betekent dat het andere team automatisch tot winnaar wordt uitgeroepen. Einde bericht.

Xyrxix sloeg het bericht op en stuurde het naar de communicatie panelen in iedere hut. "Computer," riep hij, "is iedereen aan boord?" "Van de huidige bemanning is een lid niet aanwezig op de Red Dragon" meldde het schip. "Wie?" vroeg Xyrxix. "Het bemanningslid Glitz is niet aanwezig," na een korte stilte, waarin de computer contact zocht met de systemen van de ruimtehaven, vervolgde de computer zijn zin. "Bemanningslid Glitz bevind zich momenteel in hechtenis in de lokale gevangenis." Xyrxix mompelde een vloek, eerst werden ze ontboden naar een stelsel wat maar krap binnen de gestelde tijd bereikt kon worden, en nu bleek ook nog een bemanningslid in de bak te zitten. Hij besloot om Glitz te laten waar hij zat. Er was geen tijd meer om de autoriteiten te bewerken om de jongen te laten gaan. Hij zond een bericht naar het politiebureau, geadresseerd aan Glitz, in de hoop dat deze het zou ontvangen.
Hierna controleerde hij de voorraden, welke gelukkig waren aangevuld in de loop van de afgelopen dagen. Ook de reparaties waren zo goed als klaar. "Mensen, we gaan vertrekken," riep Xyrxix over de intercom. "We worden ontboden door de spelleiding, en we hebben haast. En daarmee bedoel ik ook haast." Met een paar handelingen voldeed hij de nog openstaande rekeningen en liet de Dragon opstijgen. Buiten de dampkring liet hij de Dragon op vol vermogen richting het sterrenstelsel Pegasus vliegen, terwijl hij een gedetailleerdere koers richting het stelsel Xanith begon uit te zetten.

~ Agravaìn ~

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 16 apr 2007 12:11

Terwijl ze in bad zat hoorde ze via de intercom dat ze gingen vertrekken. Meteen daarop schoot het schip vooruit. Ze klotste hard tegen de badrand en het water verspreidde zich door de hele wasunit. Ze vloekte.
Met het water weg kon ze net zo goed uit het bad. Ze was nog niet zo schoon als ze wilde, maar het moest maar.
Even later stond ze in de stuurhut.

Iedereen had zich daar verzameld, behalve Glitz, om te horen wat er aan de hand was.
'We moeten ons over 10 dagen melden op Xanith. Om dit te halen moeten we haast constant zo snel mogelijk vliegen. Veel tijd voor rust zal er niet zijn. We kunnen geen tussenstops maken. Ik hoop dat we genoeg spullen aan boord hebben om daar te komen, we waren nog niet helemaal klaar met alles inslaan en herstellen toen we vertrokken.
Trouwens, iedereen die het schip kan besturen zal moeten meedraaien. We kunnen niet het risico lopen het schip onbestuurd door te laten vliegen 's nachts.'

De volgende paar dagen verliepen voorspoedig en al snel konden ze de planeet door het raam zien zonder hulpmiddelen.
'Hoelang duurt het nog, computer?' vroeg Dema.
'Nog 3 dagen, 7 uur en 53 minuten tot de bestemming bereikt is.'
'Dan halen we het net niet! Kunnen we niet sneller?'
'Alle motoren draaien op volle kracht.'
'Geen andere aanpassingen die ervoor kunnen zorgen dat we sneller gaan?'
'Onbekend.'
'Verdorie!'
Ze haalde diep adem.
'Ga door naar de planeet, ga naar het dichtsbijzijnde punt op de planeet.'
'Koers gewijzigd.'
'Hoelang tot we op bestemming zijn?'
'Nog 3 dagen, 6 uur en 24 minuten.'
Ze zuchtte. Het scheelde niet zoveel maar nu konden ze het misschien nog net halen.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 16 apr 2007 12:47

Randy kwam net de douche uit toen hij het nieuws hoorde via de luidspreker. Snel kleedde hij zich aan en liep naar de stuurhut. Zijn haren waren nog nat, maar dat deed er even niet toe. Hij luisterde stil naar de planning en hielp de daarop volgende dagen de bemanning, waar hij nu ook deel van uitmaakte.

Het zou nog 3 dagen duren en of ze op tijd zouden zijn was nog maar de vraag. Hij liep naar Dema toe en zei "Kunnen we niet wat gewicht lozen en daardoor sneller gaan? Zo ja, kunnen we niet wat torpedo's lozen of zo?" Het zou zonde zijn om na alles wat ze hadden meegemaakt om gediskwalificeerd te worden, omdat ze een paar minuten te laat zouden zijn.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 16 apr 2007 20:32

Toen Xyrxix de brug op liep om zijn dienst te draaien hoorde hij net de laatste woorden van Randy. "Nou liever niet, misschien hebben we ze nog hard nodig. Ik ga wel even naar de machinekamer om te kijken of ik de motoren nog een beetje extra kan opporren."

Enige tijd later verscheen hij weer op de brug. "Computer, status van de motoren en geschatte aankomsttijd." Even was het stil, toen meldde de mechanische stem: "Motoren draaien stabiel op 103 procent. Koelsystemen maximaal belast. Geschatte aankomst tijd twee dagen, negentien uur en vijf minuten." Xyrxix keek een beetje moedeloos, hij had na drie uur prutsen wel wat meer verwacht. "Was Glitz nu maar hier, die had er vast wel meer uit weten te persen," dacht hij.

De planeet vulde inmiddels het grootste deel van het uitzicht, terwijl de Dragon zich nog steeds op volle snelheid naar Xanith spoedde. "Hee, een bericht van de spelleiding," riep Xyrxix, terwijl de computer piepte. "We moeten in hoge omloopbaan, en naar de andere kant van de planeet, waar de Dark Devine ook aankomt." "Blijkbaar hadden hun tegenstanders ook moeite genoeg gehad om op tijd aanwezig te zijn.

De Red Dragon verlegde zijn koers in de hoge omloop rond Xanith. Even later zagen ze de Devine langszij komen. Xyrxix tuurde uit een patrijspoort naar het schip van hun tegenstanders, maar omdat de dubbelzon van het stelsel net boven de horizon van Xanith gleed zag hij slechts een korte schim voordat de patrijspoort zich verduisterde tegen het zonlicht. Plotseling dreunde de Dragon, Xyrxix werd van zijn voeten geworpen. Half struikelend bereikte hij, ondanks de zware schokken, uiteindelijk een bedieningspaneel. Op de beeldschermen zag hij een grote vortex waar de Dragon en de Devine op grote snelheid naar toe werden getrokken. Niet veel later werden beide schepen opgeslokt waarna de kolk zich weer sloot. Op de Dragon was alles stil en donker. Xyrxix lag bewusteloos achter het paneel, terwijl her en der de andere opvarenden lagen. Langzaam begon er een lampje te knipperen, en de computer begon weer te werken. Onmiddelijk begonnen de sensoren data te sturen en begon de Dragon de vreemde gegevens te analyseren. Tegen de tijd dat er beweging in de opvarenden begon te komen knipperden de resultaten van het onderzoek op de beeldschermen. De Dragon was terecht gekomen in een parallel universum.

~ Agravaìn ~

Gesloten