Reclame/ nieuws om je voor te schamen

Over alles en niets. Filosofeer over het leven, de dood, politiek en de eeuwige vraag... is een tomaat nu groente of fruit?

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Re: Reclame/ nieuws om je voor te schamen

Ongelezen bericht door Midwinter » 03 mar 2010 19:29

Gwywen schreef:
Midwinter schreef:Grappig. Ik zou het eerste naar 1991 wijzen (toen was ik 6), dus dat moet inderdaad met leeftijd te maken hebben.
Maar wacht, jij suggereert dus indirect dat ik in 1973 6 jaar oud was? :x :x
Das waar ook. Als het over leeftijden gaat, dien je altijd zéér voorzichtig te formuleren. :-D Gelukkig heeft Pepsi dat logo bijna twintig jaar gehad.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 26 sep 2010 00:28

De reclames van TNT post. Aan de ene kant schoppen ze er straks verschrikkelijk veel mensen uit die vaak al hun hele werk-leven bij het bedrijf werken, en aan de andere kant gooien ze flink wat geld over de balk om nieuwe mensen aan te trekken.

Lang leven de privatisering van werkzaamheden waar men van op aan moet kunnen.

Over een paar jaar mag je blij zijn dat het grootste deel van je post wel goed aankomt. Laat ze eerst maar eens dat kroontje uit hun logo halen en stoppen met aangeven dat ze voor kwaliteit gaan.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 10 mei 2011 23:50

Nu kan ik het mis hebben maar...
Voor dat in het nieuws kwam dat er prijsafspraken waren in de wasmiddelen industrie, was de reclame van Omo toch: Omo wast door en door schoon, niet duur.

De laatste tijd hoor ik dat "niet duur" niet meer. Volgens mij durven ze dat op het moment niet meer zo. :P

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 11 mei 2011 11:18

Alleen bij de Nederlandse Energie Maatschappij. Alles wordt duurder, behalve je rekening bij de NEM.
Nou heb ik wel eens een hóge rekening ontvangen, maar een dure rekening betekent volgens mij dat je voor het papiertje, de rekening zelf, ook nog eens moet betalen.
Dat kromme taalgebruik in reclames... daar erger ik me echt kapot aan.

Een inventarisatie.

Alles wordt duurder, behalve de rekening van de NEM.
Glorix, dat je onder de rand spuit zodat kinderen hygiënische handjes houden. Alsof die kinderen met hun nagels onder de rand van het porselein gaan zitten uitbaggeren. En dan tonen ze een kindje dat de WC-bril vasthoudt. Juist de plek waar je geen Glorix spuit.
Tandpasta die beschermt tegen allerlei zaken waar de tandarts op controleert: tandplak, gaatjes, slechte adem, witte tanden, tandvlees… Wacht eens even! Dus die tandpasta werkt tégen witte tanden? En beschermt je tegen tandvlees?
Wat dacht je van een kreet als “Nieuw en verbeterd!”
Hoe kan iets tegelijkertijd nieuw zijn, maar óók verbeterd? Een duidelijke contradictio in terminis.
Of de veelgehoorde kreet: “Dit moet je hebben!” Van wie moet ik dat? denk ik dan.
Of, ’s avonds om 11 uur: “Nú in de winkel!”

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 11 mei 2011 19:22

Lol. Die laatste is trouwens niet per sé fout. Het ligt op dat moment wel degelijk in de winkel, de winkel is alleen niet open :P

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 11 mei 2011 21:58

En voor de moderne mens: webwinkels zijn over het algemeen 24/7 open.

~ Agravaìn ~

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 12 mei 2011 15:45

Daarnet op de radio: HP de Tijd, leuker als je denkt....

Dan ben je een vooraanstaand opinieblad en dan weet je nog niet dat het leuker dan is. Sorry maar daar kan ik echt niet bij.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 12 mei 2011 16:28

Bedoelen ze daar niet mee dat als je niet denkt dat het dan niet leuk is?

Leuker... als je denkt. :P

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 13 mei 2011 09:15

Gwywen schreef: Glorix, dat je onder de rand spuit zodat kinderen hygiënische handjes houden. Alsof die kinderen met hun nagels onder de rand van het porselein gaan zitten uitbaggeren. En dan tonen ze een kindje dat de WC-bril vasthoudt. Juist de plek waar je geen Glorix spuit.
Doet me denken aan een bepaalde reclame die je hier een tijdje geleden kon zien. Het ging om handzeep die dmv een of andere sensor automatisch de zeep in je handen spuit, zodat je het ding niet moet aanraken. Zo kunnen jouw ziektekiemen niet op de zeeptube (of hoe noem je zo'n ding?) komen en kunnen anderen niet geïnfecteerd raken.

Dat klinkt allemaal heel mooi en hygiënisch, maar... Wie die tube aanraakt, wast daarna toch sowieso zijn handen? Dus of er nu ziektekiemen op die tube zitten of niet, maakt helemaal niks uit.

Vreemd woord trouwens. Zeep. Hmm.

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 13 mei 2011 09:36

@Ysgrublaidd: Daar wees iemand anders me ook al op ja. Maar hij was het wel met me eens dat het niet meteen overduidelijk is dat ze dat bedoelen. Dan hadden ze beter kunnen zeggen "leuker wanneer je denkt" of zoiets.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 11 feb 2014 19:25

Zolandooooooooooooo man

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarg. Om nog maar even te zwijgen over het feit dat die "lelijke" Zolando mannetje waar dat soaptrutje zogenaamd van alles van kreeg (normaal mens moet bij Zolando er eerst zelf voor betalen) in de volgende reclame is vervangen door een minder "lelijke" man. Afknallen die reclame's.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 15 sep 2014 13:16

Ik zal niet beginnen over het Zwarte Piet gebeuren in Nederland... Oeps.

Maar om je nog dieper voor te schamen is vandaag wel het nieuws van die jongens die voor de lol even wat zwanen dood hebben gemaakt. Wat voor achterlijke achtergrond moet je wel niet hebben om dat te doen. Echt misselijk makend. :ziek:

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 03 sep 2017 18:52

Jantje Smid in zijn reclame voor een dure opticien:

Bij ... is het sale, dus de korting is veel.

De korting is wat? En al bedoelt hij hier hoog, dan nog zijn die brillen daar veel te duur. Ik snap nog steeds niet dat ze hem in zijn geboorte dorp, waar genoeg water is, nog niet hebben verzopen.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 04 sep 2017 17:01

Het moet rijmen, dus vandaar dat er wat dichterlijke vrijheid in de tekst is. En zijn cd's doen het blijkbaar niet zo goed want hij blijft inderdaad maar bijschnabbelen bij die brillenzaak.
Wel vervelend, want een cd kan je nog in de winkel laten liggen, die reclame ontwijken is veel meer werk.

~ Agravaìn ~

Plaats reactie