Gwywen schreef:"Het halfgruile wiesdruim gnarfde langs kreelkukels, maar toch smolend, nooit knarvend"
Klinkt als een zin uit de boeken van Olivier B. Bommel. Al mis ik dan weer wel de plaatjes.
Waarmee ik gelijk even kom op deze zin:
sunset schreef:Gedachten worden immers ook grotendeels gevormd door woorden. Om iets voor te kunnen stellen moet je ook weten hoe het heet.
Mijn gedachten worden niet gevormd door woorden, maar door beelden. Eén van de dingen waar ook andere dyslecten net als ik mee te maken hebben. In mijn geest weet ik vaak wel hoe het zit... maar hoe ik dat in woorden moet uitleggen. Heerlijk, communicatie-problemen.

Kon iemand uit de middeleeuwen minder fantaseren dan mensen van nu? Mijn inziens niet. Of ze ook net zoveel fantaseerde is een tweede. Het omschrijven van een fantasie is moeilijker dan het bedenken ervan. Dat we nu een UFO anders beschrijven heeft meer te maken met de evolutie van de taal dan van de fantasie.
De fantasie kent naar mijn idee ook geen grenzen of beperkingen. Men moet er alleen voor openstaan om het te gaan doen en de eigen opgelegde grenzen/beperkingen naast zich neerleggen.