Slechtste superhelden

Algemene fantasy-, SF- en horrorgerelateerde onderwerpen.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Slechtste superhelden

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 19 aug 2009 08:53

Welke superhelden zijn volgens jullie het slechtst bedacht? En waarom zijn deze dan zo slecht? Is hun karakter dom of hun superkrachten raar?

R-0287
Toerist

Re: Slechtste superhelden

Ongelezen bericht door R-0287 » 30 aug 2009 13:48

Superman. Niet al te best getekend, en de beste man kan simpelweg gewoon te veel, waardoor voor mij de lol er al snel afgaat. En niet te vergeten dat al die mensen om superman heen zo dom zijn dat ze niet eens doorhebben dat Clark Kent en Superman een en dezelfde zijn.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 17 nov 2009 15:28

Daar heb je wel wat gelijk in R-0287. Superman heeft inderdaad zoveel superkrachten dat de lol er toch al wat vanaf is. Er is geen enkele situatie die hij niet meester kan, of er moet kryptoniet aan te pas komen. En dat is dan ook iets dat maar zelden gebeurt. Over de tekeningen kan ik niet meespreken, ik ken hem eigelijk alleen van de tv-serie. En daar erger ik mij dan ook dikwijls aan de kortzichtigheid van de mensen rondom hem. Alsof die bril van CK echt verbergt dat hij Superman is :lol:

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 17 nov 2009 18:14

Laatst heeft Kill Bill vol. II mij wel aan het denken gezet over Superman:

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 22 jul 2010 20:48

James Bond is strikt gezien geen superheld, maar hij overleeft wel altijd alles. Ik vind James Bond eigenlijk best een slechte held. Hij loopt maar blindelings elke vrouw achterna die hij tegenkomt en erg intelligent is ie ook al niet. Hij heeft alleen maar gruwelijk veel geluk waardoor hij overal mee wegkomt en de meest desastreuze situaties met veel te veel gemak overleeft. Indiana Jones is er nog zo eentje, ook al ben ik daar stiekem toch een beetje fan van.

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 23 jul 2010 11:28

whitedragon schreef:Hij heeft alleen maar gruwelijk veel geluk waardoor hij overal mee wegkomt en de meest desastreuze situaties met veel te veel gemak overleeft.
Dat lijkt mij in de laatste twee films toch niet echt het geval te zijn.

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 23 jul 2010 16:18

Ik ken hem alleen van vroeger, ik heb de laatste twee films niet gezien. Blijkbaar zijn die anders :)

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 23 jul 2010 22:29

Ik denk wel dat het typische 'mannenfilms' zijn: met een hoofdpersoon die zich overal doorheen bluft dan wel schiet en onderweg elke vrouw die zijn pad kruist versiert, richt je je dan ook op een specifieke doelgroep :P

Plaats reactie