GoodReads

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 11 apr 2008 08:36

Nou, ik snap niet hoe Ys er intussen al 600 boeken op gezet heeft. Ik ben na 72 boeken al murw, en het einde is nog lang niet in zicht.
Maar goed, Ys, jij hebt waarschijnlijk vooral Engelstalige boeken ingevoerd die al in Goodreads bestaan? Ik moet alles handmatig invoeren. Op ISBN zoeken gaat trouwens het makkelijkst is mijn ervaring. Moet je eens Tolkien intikken, dan kun je eerst 25 pagina's doorbladeren of jouw versie erbij staat.
Boekcovers erbij zoeken gaat ook het best via ISBN.

Misschien zet ik er vandaag weer een paar bij, ligt eraan hoe druk ik het krijg vandaag.

-G-

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 11 apr 2008 10:49

Nee hoor Gwywen. Het zijn voornamelijk Nederlandstalige die er niet in stonden. Dus dat was voor mij ook flink invoeren geblazen. En dan natuurlijk ook nog overal de cover van opgezocht en toegevoegd. Als je echter veel achter elkaar invoert dan krijg je er wel een handigheidje in.

Ik zit nu alleen nog te overwegen of ik ook mijn comics en strips er in ga zetten... want dat gaat ook flink wat tijd kosten vermoed ik.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 14 mei 2008 17:44

Ben dan toch maar begonnen met mijn comics en strips langzaam in te voeren. Wel op aparte exclusieve boekenplankjes. Zodat het wel wat afgesplitst is.

Er is trouwens ook een nieuwe optie toegevoegd. Je kunt nu in ieder geval de boeken in de to-read-list nummeren en op die manier sorteren. Oftewel al een bepaald aantal boeken laag nummeren om aan te geven welke boeken je hoogstwaarschijnlijk als volgende wilt gaan lezen.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 14 mei 2008 19:17

Waar ik nog niet helemaal achter ben (Qwallath? Help!) is hoe je boeken uit je lijst kunt toevoegen aan een groep waar je lid van bent. De enige manier waarop me dit nu lukt is door het hele boek weer opnieuw op te zoeken, best irritant.

Ik wacht lekker even tot jij je al comics erin hebt gezet, Ys. Dan hoef ik ze daarna alleen nog maar aan te klikken, haha :-D

-G-

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 14 mei 2008 19:32

Als je op de pagina van de groep zit dan kun je rechtsboven kiezen voor de optie "bookshelf".
Dan zie je op de volgende pagina links een optie staan "add books", hier kun je ISBN nummer gebruiken van het boek dat je wilt toevoegen (en vermoedelijk ook gewoon de titel) en dan zie je wel ergens de optie "add to group: ......" staan. Daarop klikken en klaar ben je. ;)

Een andere optie vind ik zo één, twee, drie niet.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 14 mei 2008 20:45

Nee, ik ook niet, maar dit vind ik behoorlijk omslachtig. Het zou m.i. handiger zijn als ik mijn eigen boeken langs kon lopen en ze per stuk aan een groep kon linken, ongeveer net zoals je ze nu aan een bepaalde shelf linkt.

-G-

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 14 mei 2008 21:21

Inderdaad, maar die optie kon ik in ieder geval niet vinden. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon twee schermpjes (of tabbladen) openen en even de ISBN nummers overkopiëren. Dan is het naar mijn idee ook niet al te veel werk.

Qwallath
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Qwallath » 14 mei 2008 22:43

Ik heb ook nog geen andere oplossing gevonden voor de groep-boeken... helaas!

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 14 jun 2008 17:04

Nou, mijn strips zijn nu bijna allemaal ingevoerd. Nu nog de comics... maar dat zal wel een stuk meer werk zijn... aangezien daar de covers haast niet van te vinden zijn, gok ik. Dus dat wordt inscannen. Ik denk dat ik dat nog maar even uitstel. :P

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 03 jul 2008 12:07

Zijn hier ook GoodReads-leden die ervaring hebben met Shelfari en/of LibraryThing? Ze zien er beide wel uit als degelijke alternatieven. Shelfari categoriseert zelfs alle edities van een boek als één boek, een gigantisch pluspunt ten opzichte van Goodreads.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 03 jul 2008 12:46

Van LibraryThing weet ik dat je maar tot 200 boeken gratis kunt invoeren. Heb je er meer dan zul je moeten betalen voor de extra invoer. Daar waar Goodreads geheel gratis is. Daarnaast vind ik persoonlijk Goodreads er veel mooier uitzien en dat ik al mijn boeken haast geheel zelf moet invoeren vind ik opzich niet zo'n heel groot probleem.
Midwinter schreef:Shelfari categoriseert zelfs alle edities van een boek als één boek, een gigantisch pluspunt ten opzichte van Goodreads.
In Goodreads zit die optie ook. Echter moet dit handmatig ingesteld worden. Als "librarian" heb je de optie om verschillende editie bij elkaar te bundelen (Al moet ik zeggen dat ik dat niet heel lekker vind werken. Daarnaast was er een tijdje terug een bug die ervoor zorgde dat vervolgens alleen de engelse versie in de zoekfunctie te vinden was, als je op naam zocht. Via ISBN kwam je wel op de juiste editie. Geen idee of dat ondertussen al verholpen is. Edit: Bug is dus nog niet gefixt zie ik.)

Voorlopig houd ik het in ieder geval op Goodreads.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 21 aug 2008 12:34

GoodReads heeft ook weer wat aanpassing ondergaan zag ik gisteren. Bij het invoerveld van nieuwe boeken zijn wat velden gewijzigd. Zo zit er nu onder de titel een extra veld om aan te geven om welk boek het gaat als het om een serie gaat. Vreemd genoeg moet je dat invullen. Dus waarschijnlijk ook bij boeken die alleen staan. Erg vreemd... of ik snap het systeem er achter niet helemaal.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 21 aug 2008 19:59

Tis efkes geleden dat ik op goodreads ben geweest. Ik ben te druk bezig met neopets :lol:

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: GoodReads

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 27 nov 2008 20:24

En ik zie dat er alweer een grafische update is geweest.

Vind het er persoonlijk wel goed uitzien en heb ook het gevoel dat het wat handiger is geworden.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Re: GoodReads

Ongelezen bericht door Midwinter » 27 nov 2008 23:56

Inderdaad goed om te zien dat het steeds uitgebreider wordt. Het is nu zelfs mogelijk om aan te geven hoe ver je bent in een boek. Okay, dat gaat wel een beetje de Twitter-kant op - om het uur nutteloze updates geven waar eigenlijk niemand bijzonder op zit te wachten - maar toch cool dat het kan.

Ook de Amazon-achtige mogelijkheid om lijsten samen te stellen vind ik een aardige toevoeging. Nu moet de site nog a la last.fm je smaak analyseren en op basis daarvan nieuwe schrijvers aanraden en het is perfect. ;)

Rest me nog deze opmerking: Qwallath, wat lees jij veel! Ik ben jaloers. :droom:

Plaats reactie