GoodReads

Fantastische fictie op schrift. Van Tolkien tot Aasimov.

Moderator: Beheerders

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 05 mar 2008 19:07

Minnie schreef:Edit: Is er een beperking op het aantal boeken dat je kan plaatsen? Gewoon om te weten.
Ik ben het niet tegen gekomen. Dus ik denk het niet. :)

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 05 mar 2008 19:11

Ik kon het ook nergens terug vinden.
Als ik een boek toevoeg, hoe moet ik dan de cover erbij plaatsen?
In het vakje URL plaats ik de url van de foto, maar dan krijg je niet het resultaat die ik dacht. :s

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 05 mar 2008 19:15

Volgens mij kan dat alleen als het boek bekend is bij Amazon.

Of, andere optie: probeer de boektitel eens aan te klikken, dan krijg je een 'edit book' knop in beeld. Zo heb ik de cover van mijn eigen boek in ieder geval geupload. Ik weet niet of elke sterveling dat maar met ieder willekeurig boek kan doen.

-G-

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 05 mar 2008 19:25

't Lukt me (nog) niet, maar ik pik ze voorlopig wel bij 'my friends' :lol:

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 05 mar 2008 19:39

Als je zelf een boek toevoegt dan kun je je boek het boek aanklikken en krijg je de optie om deze te editten. Dan zie je rechts de mogelijkheid een plaatje voor een boek te uploaden. Je moet dus het plaatje van het boek op je computer hebben.

Als je een boek hebt toegevoegd die door een ander is aangemaakt dan kun je standaard de gegevens niet aanpassen. Dus ook geen plaatje toevoegen.

Persoonlijk had ik meer dan 50 boeken in mijn lijst en heb aangevraagd om Goodreads librarian te worden. En die aanvraag is goed gekeurd... Dus nu kan ik ook door anderen aangemaakte gegevens aanpassen. Is wel zo makkelijk als de maker geen cover heeft toegevoegd of heel minim is geweest met de gegevens invoeren.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 05 mar 2008 20:53

A zo. Dan moet ik zelf scan's beginnen nemen (ik heb geen deftige scanner, dus uitgesloten), of kan ik de foto's van een site overplaatsen in een map op mijn pc en zo uploaden?
(ik ben niet zo technisch aangelegd, dat merk je wel :$ )

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 05 mar 2008 20:55

Plaatje op internet zoeken... Rechter muisknop indrukken op het plaatje... Opslaan als. ;) En dan natuurlijk wel onthouden waar je het opslaat. :P

Andreoden
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Andreoden » 05 mar 2008 21:11

Ik gebruik sinds gisteren een verzamelingsprograma in linux om mijn boeken bij te houden.
Het heet Tellico, en je kan er redelijk wat in kwijt. Ongeveer alles eigelijk:D en dat bevalt me wel. misschien kijk ik ook wel eens op Goodread, omdat je dan je verzameling kan delen met anderen.

Voordeel aan tellico, je kan er ook andere verzamelingen ( postzegels, kaarten, ... ect in kwijt ) :)

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 05 mar 2008 21:51

Ysgrublaidd schreef:Plaatje op internet zoeken... Rechter muisknop indrukken op het plaatje... Opslaan als. ;) En dan natuurlijk wel onthouden waar je het opslaat. :P
En dat lukt me nog ook! :lol:

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 13 mar 2008 12:08

Ik heb een Aeon groep aangemaakt. Zie hier. :D

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 13 mar 2008 12:39

Ik ben lid geworden. Let nog maar niet op mijn verzameling, want die moet ik nog een keer fatsoenlijk invoeren.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 13 mar 2008 12:53

Ik wist niet dat je alleen Engelse boeken had. :P

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 13 mar 2008 13:05

Bijna niets in mijn collectie staat in hun database en ik heb momenteel tijd noch zin om het allemaal zelf in te voeren. Over het zoeksysteem ben ik ook al niet zo enthousiast. Het idee achter de site is leuk, het zal alleen nog een stuk uitgebreider en gebruiksvriendelijker moeten worden.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 13 mar 2008 15:45

Ik ben ook nogal gemakszuchtig met boeken toevoegen hoor. Ik ga me daar alles handmatig toevoegen... pfff. Ik heb gisteren m'n boekenkasten verplaatst en heb even globaal boeken geteld, nou, dan maar de Engelse originelen. Praat ook gemakkelijker als je wat niet-Nederlandse vrienden maakt op Goodreads.
Ik ben wel al een eind op dreef met titels noteren. Doe ik tegelijk met het inruimen van de kasten, dus dat schiet lekker op.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 19 mar 2008 16:20

I love you guys! In mijn dagelijkse nieuwsbrief van GoodReads (die van mij trouwens wel wat minder vaak mag komen), zie ik steeds meer boeken voorbij komen die voorheen nog niet in de database staan. Bij deze dus iedereen bedankt die de moeite neemt om die boeken in te voeren.

Plaats reactie