RPG discussie: Het Erfgoed

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

splinter
Ontdekkingsreiziger

RPG discussie: Het Erfgoed

Ongelezen bericht door splinter » 21 nov 2006 12:01

De Herbergier voor deze RPG is: Agravaìn

Het Erfgoed is een nieuwe RPG die geschreven gaat worden door:
  • Ysgrublaidd.
  • Viconia.
  • Lasmes.
  • after_eden.
  • Agravain.
  • Splinter.
Dit na enig beraad en overleg. Ik hoop dat de andere leden van Aeon er begrip voor hebben.

Een ommuurde stad met vier toegangspoorten. In het westen ligt de hoofdpoort. Een brede weg die leidt naar omliggende dorpen en andere landen.
In het zuiden ligt de poort die leidt naar de zee. Daar is een haven met een scheepswerf en een redelijk grote markt waar handel gedreven wordt. Tussen deze twee poorten is het druk vanwege de handel. Aan de buitenkant van de stadsmuur is een brede weg.
Op het oosten ligt een poort die toegang geeft tot een gebergte. Deze rijst op vanuit de zee tot ver het land in. Er zijn wel enkele paden en wegen, maar die werden hoofdzakelijk gebruikt als smokkelroute. Nu nagenoeg buiten gebruik.
De poort op het noorden geeft toegang tot de bossen. Het domein van de jagers en de houthakkers. Er is geen sprake van ontbossing, maar er wordt met beleid gekapt. Ook de jagers houden het wild goed op peil.
Het gedeelte tussen west en zuid is het drukke gedeelte. Daar wordt handel gedreven.
Het gedeelte tussen noord en oost is het stille gedeelte.
Binnen de stadsmuren is zwaar verkeer alleen mogelijk met een vergunning. Verder is er alleen maar een soort openbaar vervoer in de vorm van koetsen. Ook eigen vervoer is mogelijk, mits niet te zwaar.
In de bossen bevindt zich een heuvel. De resten van een kleine burcht. Geheel overwoekerd.

Mijn karakter:

Naam: Richard Whelan.
Leeftijd: 25 jaar.
Uiterlijk: Normaal postuur.
Beroep: Timmerman.
Onderkomen: Kleine boederij.
Hobby's: Houtsnijwerk.
Amateurarchelogie.
Obsessie: Miniatuurjes snijden uit takjes.

Woont vanaf zijn zevende, sinds zijn ouders het ruime sop kozen, tot aan zijn twintigste, bij zijn grootouders op de boerderij. Vanaf zijn twintigste alleen. Heeft de afgelopen vijf jaar de boerderij
opgeknapt. Deze ligt aan de rand van het bos, tussen de west en noordpoort in. Er omheen ligt een flink stuk grond, dat door naburige boeren wordt gebruikt en onderhouden. Er wordt groente en fruit geteeld.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 21 dec 2006 20:27

Naam: Tim Eenoog.
Leeftijd: 45 jaar.
Uiterlijk: gespierde man, redelijk klein van postuur. Een snee over zijn linkerwang trekt zijn mondhoek omhoog in een eeuwige grijns.
Beroep: Huurling.
Onderkomen: Reist van herberg naar herberg.
Hobby's: Drank en hoeren.
Obsessie: veel geld verdienen om een herberg te kunnen kopen voor zijn oude dag.

Leidt al zolang hij zich kan herinneren een zwervend bestaan. Werkt meestal als huurling bij handelskaravanen. Soms als stadswacht, waar hij meestal snel uit wordt gegooid als gevolg van zijn liefde voor drank en hoeren. Ook heeft hij in diverse oorlogen gevochten, maar het werk als huurling bij karavanen bevalt hem tot nu toe het beste.

splinter
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door splinter » 23 dec 2006 15:37

Genoeg tijd gehad om een karakter uit te werken. De RPG gaat beginnen.
De eerste post is geplaatst.
Ieder veel schrijfplezier.

Agravain: Het is een tijd van handel drijven. Strijd wordt er niet meer geleverd. Tim Eenoog zal het wat dat betreft even saai hebben.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 23 dec 2006 18:59

Hay,

Is deze rpg ook alleen te lezen voor deelnemers soms?? Ik kan er nl nergens een topic over vinden :s of zie ik het gewoon niet staan?

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 23 dec 2006 19:14

De RPG moet nog worden goedgekeurd. Dus hij is nog niet zichtbaar.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 24 dec 2006 20:26

Zo hij is goedgekeurd inmiddels. @Splinter: Tim Eenoog werkt de laatste tijd juist veel bij handelskaravanen. Ik neem aan dat er nog wel bandieten rondzwerven. Misschien nog wat oneerlijke concurrentie van andere karavaan eigenaren, en als er iemand omgelegd moet worden is Tim ook te huur.

~ Agravaìn ~

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 01 jan 2007 20:47

Naam: Jan Spaak
Leeftijd: 32
Uiterlijk: Lang en stevig gespierd, men krijgt liever geen ruzie met hem. Hij heeft vele schrammen op zijn gezicht, armen en handen vanwege zijn zware beroep.
Beroep: Jager, een van de weinigen die echt goed is. Nog nooit is hij met lege handen thuis gekomen.
Onderkomen: De huid en het vlees duur verkopen.
Hobby's: Herbergen en vlees.
Obsessie: De meeste buit maken van het kleinste wezentje.

Is al zijn hele leven jager, dat is hem met de paplepel ingegoten. Ouders, vrouw en kinderen heeft hij niet. Maar zijn leven is alles behalve eenzaam.

Edit:
Hij woont in de buitenste wijk van de stad en heeft een uitvlucht buiten, ergens midden in het bos.

splinter
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door splinter » 04 jan 2007 10:02

Schoonheidsfoutje in het verhaal. Beter de post lezen. Hier ga ik heel erg op letten.
In mijn post geef ik aan dat het vroeg in de ochtend is.
De zon komt op. De mensen komen naar beneden en de herberg komt langzaam tot leven.

After-eden begint met: Na een lange dag had Jan Spaak dorst. Hij liep langs de blaffende vis.

Dat moet dan wellicht haast in de avond zijn. Dit klopt dus niet helemaal.

Mijn vraag is om daar beter op te letten.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 04 jan 2007 10:54

Oeps, ik zal het veranderen in nacht. Dat kan best als jager.

Edit: Wat tekst toegevoegd en de tijd verzet naar 's ochtends.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 05 jan 2007 02:25

Naam: Nathan Blaidd
Beroep: Reiziger
Leeftijd: 39 jaar
Ras: Half-reus
Bezittingen: Houten fluit
Hobby's: Op een houten fluit spelen die zijn jongere halfbroertje ooit voor hem heeft gemaakt.
Obsessie: De houten fluit. Het enige dat hem nog herinnert aan het gezin waarin hij is opgegroeid.
Achtergrond:
Nathan is een bastaard en heeft zijn vader nooit gekend. Het enige dat hij weet is dat zijn vader een reus was en dat zijn achternaam of eigenlijk zijn stam naam Blaidd was.
Zijn moeder (van het menselijke ras) heeft zijn geboorte te nauwernood overleefd en heeft na hem nog vijf kinderen gebaard, deze waren allen van het menselijke ras. Ik zeg hier waren omdat het hele gezin in de slechte tijden van Aeron zijn overleden.

Omdat Nathan voor de helft reuzen bloed door zijn aderen heeft stromen, is hij groter dan een normaal mens (namelijk 2,79 meter) en is hij breder en sterker gebouwd. Hierdoor is hij al op jonge leeftijd gaan werken en onderhield hij daarmee voor een deel het gezin. Na de verschrikkingen in Aeron had hij een weeshuis opgericht. Dit gaf hem veel vreugde in zijn leven. Echter, hij merkte dat er veel leed in de wereld was en hij wilde daar wat aan gaan doen. Sindsdien zwerft hij over de wereld, op zoek naar mensen die zijn hulp kunnen gebruiken.

Door zijn kracht vindt hij het niet erg om zwaar werk te verrichten. Hij heeft meer in zijn macht dan op het eerste gezicht zichtbaar is, dit omdat hij half-reus is en armoedig leeft. Hierdoor wordt hij door de meeste mensen niet direct op de juiste waarde geschat.

Persoonlijkheid:
Nathan is in tegenstelling tot wat zijn uiterlijk doet geloven een rustige jongeman. Hij heeft het hart op de goede plek. Hij houdt niet van onrecht en wanneer men hem echt kwaad krijgt dan doet zijn krachtige bouw van zich spreken.

splinter
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door splinter » 09 jan 2007 11:54

Leuk idee, een dergelijk karakter, Ysgrublaidd.
Van mij mag het. Hou echter rekening met problemen.
Een gemiddelde woning is rond de 2.60 meter hoog. Grote gebouwen, zoals de herberg, zijn wat hoger en ruimer.
Door de omvang van zijn lichaam zal hij ook de anderen niet altijd kunnen volgen. Door een smalle spleet: bijvoorbeeld.
Maar ook kleding en dergelijke zal op maat gemaakt moeten worden. Hij zal ook niet zomaar in iedere stoel plaats kunnen nemen. Aan iedere tafel.
Zwaar werk verrichten is geen probleem, maar dat wordt het wel als het aan boord van een schip is.
Daar zijn over het algemeen de ruimtes kleiner en nauwer.
Ook geloven de mensen niet in sprookjes. Dus ook niet in reuzen. Voor iedereen ben je gewoon een persoon met een groeistoornis.
Al met al even je karakter goed bekijken.
Ik ga in het verhaal daar op letten. Als je dus gaat schrijven dat hij plaatst neemt aan een tafel, dan kan dat dus niet zomaar.
Als je het wel zomaar laat gebeuren zal ik je daar op aanspreken.
Geldt voor de anderen ook.
Als iemand schrijft dat het rustig is kan een ander in een volgende post niet plaatsen dat het een drukte van jewelste is.

Veel schrijfplezier.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 09 jan 2007 12:25

Logisch Splinter. Dat is juist wat een RPG een RPG maakt. Nathan neemt geen plaats op een stoel ;). Hij gaat gewoon op de grond zitten. En ach, dan kan hij niet altijd volgen. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Ik zal er in ieder geval op letten.

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 09 jan 2007 13:38

Ik zit nu op school, dus heb het karakter niet bij de hand, maar deze zal vanavond in deze post verschijnen. Kijk dus uit naar een edit. :)

splinter
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door splinter » 15 jan 2007 21:24

Zo nu en dan zal ik een post plaatsen. Dit dan om het verhaal draaiende te houden en niet te lang stil te laten staan.
Ook zal ik een ieder zo nu en dan een PM sturen met wat meer gegevens over het verhaal en de ontwikkeling. Het is van mijn kant dus niet de bedoeling dat ik alles via OC uit gaat leggen.
Dit om de spanning en de verrassing er een beetje in te houden.
Zijn er vragen, schaam je dan niet.

Ik zal mij ook niet schamen om iemand aan te spreken over zijn of haar post.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 20 jan 2007 15:52

Ik mis de karakters van Lasmes en Viconia nog. Misschien is het handig om deze ook te plaatsen, dan kan de RPG goed van start.

~ Agravaìn ~

Gesloten