Het discussietopic voor de RPG: Breeding Pit.
Zoals je in de beginpost kan zien heeft een man in de Herberg een probleem en daarvoor ronselt hij mensen om hem te helpen. Bij hem is dus je eerste stap (tenzij je zelf een andere weg weet te vinden). Zoals je misschien al uit de post kan opmaken is het een middel-eeuwse high-fantasy setting. Later is het ook mogelijk in de RPG te stappen, wanneer dat moment aanbreekt zal ik dat hier melden.
Van je personage wil ik het volgende weten:
- Naam personage:
- Ras:
- Leeftijd:
- Bezittingen:
- Uiterlijk:
- Eventueel beroep:
- Andere relevante zaken:
In het begin speel ik de rol van de man die een probleem heeft, later zal ik een andere rol aannemen.
EDIT: bold gemaakt het stuk wat toch nog al eens over het hoofd gezien werd kennelijk.
Goedgekeurde karakters:
aphrael
Naam: Berdy Dummelvoet
Ras: Mens
Leeftijd: 14
Bezittingen: een mesje om fruit te schillen, een stukje touw en een grote tas over mijn schouder waar van alles in zit, met name veel rotzooi.
Uiterlijk: Uitgesproken smerig. Ergens in mijn haar, waarvan je de kleur al jaren niet meer kan zien huist een nestje woelmuizen. Het is lang en zit vol takjes, blaadjes en voornoemde woelmuizen. Mijn ogen zijn blauw, maar door al het vuil en het smerige haar voor mijn ogen zie je dat toch niet meer.
Beroep: bedelaar.
Andere relevante zaken: Ik ben een, voor het oog, nogal naief jong meisje die zich net weet te redden met wat bedelarij en een behoorlijke neiging tot kleptomanie (jatten dus) Alles wat blinkt verdwijnt onmiddelijk in mijn tas. Ik word met de regelmaat van de klok herbergen uitgesodemieterd vanwege mijn lange vingers.
Nahimana Tala
Naam: Farolaphadel (Farola voor vrienden)
Ras: mens (voor zo'n 75% Als we de legende geloven.)
Leeftijd: ziet er voor mensen uit als 35.
Bezittingen: Ze heeft een kleine heldere bergkristal-pendel op haar voorhoofd hangen. Verder heeft ze een staf met daarin een donkere robein verwerkt. Deze edelsteen versterkt haar telekinetische krachten, en de staf op zich is een geducht wapen. Daarnaast zit er in de stok een lang smal zwaard opgeborgen, waar ze ook behoorlijk goed mee overweg kan. In de binnenkant van haar jas heeft ze nog een kleinere dolk verwerkt, zo ook aan de zijkant van haar broek. Als ze de staf niet wil dragen dan schuift ze hem in een soepele koker op haar rug. Hij valt dan eigenlijk niet meer op tegen haar jas.
Magie: Haar magie is hoofdzakelijk telekinitisch. Ze is in staat om voorwerpen via haar gedachten te verplaatsen. Daarnaast is ze in staat om energie of vuur bollen op te roepen in haar handpalmen, hoewel ze dit eigenlijk nooit doet omdat het nogal veel concentratie en energie eist.
Uiterlijk: 1:80 lang, met lang blond, bijna wit grof-krullend haar. Haar donkere grijs/blauwe ogen steken af tegen haar lichte huid. Afhankelijk van haar stemming lijken ze meer grijs of blauw. Haar hoektanden zijn ietwat puntig.
De legende gaat dat een van haar voorouders een verwilderd kind was. Het ongelukkige resultaat van een changeling die zich uit eenzaamheid bij een wolven troep had aangesloten. Eens in de zoveel generaties duikt er een kind in de familie lijn met een wolf-achtig trekje. Dat varieert van exeptioneel goede ruikzin tot haargroei op ongewone plaatsen. Bij Farolaphadel is het dus de ietwat puntige tanden en scherpe ogen. Er doen zelfs verhalen de ronde dat er ook wat elvenbloed in de familie zit, aangezien de meesten in de lijn voor mensen aan de lange kant zijn.
Farolaphadel draagt een lange zilverwitte jas, met daaraan een soort bontkraag van hetzelfde zilvergrijs en wijd uitlopende mauwen met hetzelfde bont. Onder haar jas draagt ze een broek, met zeer wijde pijpen waardoor het lijkt of ze een lange wijde rok aanheeft. Daarboven draagt ze een strak aansluitend ‘corset’achtig topje. Beide in een tint net iets donkerder dan de jas. Tot slot heeft ze stevige, maar toch elegant laarzen aan.Ze draagt een simple tas met zich mee met daarin; een zakje poeder, wat zakjes kruiden, papier en schrijfmateriaal, spreukenboek, en een buildeltje met goudstukken.
Karakter: Ze is vrij rustig. Farolaphadel is zich goed bewust van haar uiterlijk en maakt er geen zonde van om dat te gebruiken. Ze is over het algemeen wel aardig en op zich best behulpzaam, zolang het haar eigen doelen niet in de weg staat. Tot dusver komen haar eigen belangen altijd eerst. Als ze kwaad wordt kan ze opeens gevaarlijk uit de hoek komen, maar over het algemeen heeft ze zich goed onder controle. Hoe wel haar ingehouden woede misschien wel zeker zo erg is, aangezien dat de kracht van haar magie vergroot.
Beroep: Entertianer – Ze reist rond en vermaakt mensen met dans, zang en magie. (Men is toch vaak nog wel onder de indruk als dingen spontaan gaan zweven.)
Witch
Naam personage: Ja'daana Dragonda
Ras: Dragonese (Mensenras)
Leeftijd: 30
Bezittingen: Magisch harnas dat ze naar believen kan oproepen, 2 lange gebogen dolken, een tweesnijdend zwaard, lange zwarte mantel met kap, buidel met edelstenen (sommige gezet in ringen of hangers) en muntgeld.
Uiterlijk: Lange slanke vrouw met een zeer lichte huidskleur en lange zwarte haren die ze in vele dikke vlechten op haar rug draagt.
Eventueel beroep: Wat haar god op dat moment van haar verlangt : Ze is een zwarte Paladijn en als zodanig vervult ze enkele beroepsomschrijvingen (Priesteres, krijgster, magier)
Andere relevante zaken: Ja'daana is zeker geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, maar als ze je eenmaal een belofte gedaan heeft voelt ze zich verplicht om er zich aan te houden. Geloof en gehoorzaming van haar god zijn haar grootste drijfveren, maar als dit toevallig samenvalt met het vermoorden of offeren van personen zal ze er zeker geen nee tegen zeggen. Ja'daana dient een duistere godheid sinds ze als meisje van 8 ontvoerd is door slavenhalers, ze weet dan ook niet beter of het gehoorzamen van de god is het grootste goed. Ze is door haar overtuiging in haar opleiding en haar kunnen (dat op veel gebieden erg aanzienlijk is, vnl in de strijd en op magisch gebied) erg arrogant ten opzichte van anderen geworden. Haar gevoelens zal ze altijd bedekken onder een laag arrogantie en ijskoude stilte. Alleen haar mede paladijnen oftewel wapenbroeders (alle paladijnen buiten haar zijn mannelijk) zal ze haar ware gevoelens tonen.
Waylander
# Naam personage: Frits
# Ras: Mens
# Leeftijd: 28
# Bezittingen: Bruine mantel, 2 paar simpele beige kleding, een lederen rugzak, een simpele, houten stok, een paar geldstukken (twee dus) en wat voedsel (lomp kaas, stuk brood, repen gedroogd vlees)
# Uiterlijk: Frits ziet er erg onverzorgd uit, alsof hij zo uit de goot is geplukt. Hij heeft lang bruin haar dat in ongeborstelde lokken langs zijn hoofd hangt, zijn baard reikt tot op zijn borst, en ziet er net zo slecht uit als zijn haar. Ondanks zijn uiterlijk ziet hij er niet ondervoed uit, en zijn lichamelijke conditie vertoond trekken van een vroeger boeren bezoek.
# Eventueel beroep: Bedelaar, of voor welk ander werk hij ook word aangetrokken.
# Andere relevante zaken: Hij weet niet veel meer van z'n achtergrond, en het kan hem ook niet veel schelen. Hij leeft per dag en ziet dingen op de korte termijn, de mening van anderen kan hem niet veel schelen, al helemaal als ze zich met "wijsheden" en andere nutteloze dingen bezighouden. Om zich staande te houden in de plekken waar hij leeft kan hij wat beter hand tot hand vechten, en wapens ontwijken, maar vooral zo snel mogelijk weg zijn als er gevaar dreigt.
* Naam personage: Astriyan
* Ras: Mens
* Leeftijd: 19
* Bezittingen: Een wandelstok, een dolk, een paar vodden
* Uiterlijk: Krullend haar dat in zijn ogen zit, redelijk vies gezicht, lang en mager
* Eventueel beroep: Geen, hij zwerft, maar hunkert naar een baan.
* Andere relevante zaken: Zijn moeder is gestorven bij de geboorte en sinds zijn vader op zijn 12e is
overleden zwerft hij rond. Leeft vooral van wat bedelen en van wat hij in vuilnis vind. Hij is tot op heden een niet echt sociaal persoon en gaat confrontaties uit de weg. Zijn dolk heeft hij dan ook nog nauwelijks hoeven te gebruiken.
Lasmes
Naam personage: Ammerilla
Ras: Sponner
Leeftijd: 434
Bezittingen: Een staart van een blauw-geschubbed beest die dient als zweep, als hij een doelwit raakt geeft het een redelijke schok af. Een bolas gemaakt van twee forse doodshoofden (Ettins) en komen na het gooien altijd terug naar Ammerilla. Ze draagt twee ijzeren handschoenen met verschillende stekels erop die huilen, dwz er druipt constant water van de ijzeren punten af. Een boomerang die oorspronkelij niet van Ammerilla maar van een van de personen was waarmee ze op het eiland is gekomen. Die persoon was een aanbidder van een zonnegod, de persoon zelf beweerde dat het een stukje van de zon zelf was, de boomerang gaat dwars door elk soort niet levend materiaal.
Uiterlijk: Gele ogen, hele lichaam bedekt met grijs haar. Lang blauwzwart haar op haar hoofd. Lange staart. Oude en gescheurde kleding.
Eventueel beroep: Vroeger was ze een rondreizend acrobaat
Andere relevante zaken: Ammerilla is door Anduzân op het eiland gedumpt, voor dezelfde reden als dat nu met de andere gebeurd. Ze heeft 13 jaar weten te overleven. Ze is erg lenig en kan goed met een zweep overweg.
Karakter: Vroeger was Ammerilla altijd een vrolijk en opgewekt persoon, maar dat is door haar tijd op het eiland flink veranderd. Ze is altijd erg op haar hoeden en lacht bijna nooit meer. Ze heeft een standvastig gezicht van een krijger gekregen en is niet bang om te doden als het haar eigen leven red.
Overleden
Lasmes
Naam personage: Hanter Asulta
Ras: Mastix
Leeftijd: 20
Bezittingen: een klein mes(waar hij erg handig mee is), een waterzak, wat eten, wat muntstukken.
Uiterlijk: Lang, al loopt hij iets gebogen. Blond haar, grijze ogenm iets te grote oren. Zijn kleding is oud en gescheurd. Alsof hij al jaren met dezelfde kleding doet. In de zon heeft zijn huid een paarse gloed.
Eventueel beroep: exsoldaat, verdiend nu geld met het doen van rotklusjes.
Andere relevante zaken: De paarse gloed rond zijn lichaam kan hij giftig maken voor vijanden. Hanter heeft in zijn diensttijd ooit eens een hele harde klap op zijn achterhoofd gehad, waardoor hij een beetje gek is geworden. Flauwe humor, vreemde opmerkingen enz… Soms overdreven vrolijk, soms ernstig gedeprimeerd of chagrijnig. Hij kan zich in een gevecht aardig redden.
(En seksistisch?

Samenvatting
Is hier te vinden
Edit Agravaìn: toewijzing aan herbergier