Final Fantasy fanaat

Voor verstokte gamers, dobbelfanaten en kartonkluivers.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 13 feb 2005 00:12

TuRoQ schreef:Ik heb FF7 FF9 FFX en FFX-2 uitgespeeld, allemaal bij vrienden, want ik heb zelf geen PS of PS2. Wel XBOX en PC en die zijn wel meesterlijk
Over het wel of niet meesterlijk zijn van een PS(2) ten opzichte van een PC of Xbox (of zelfs de GCN) valt te discusseren. Al ga ik dat zeker niet doen in dit topic.
Wat ik wel even kwijt wil is dat FF7 en FF8 ook op de PC uitgekomen zijn (Al ben ik van mening dat het over brengen van het spel van de PS1 naar de PC niet geweldig gedaan is).

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 13 mar 2005 03:29

Alsof het spel Final Fantasy VII de laatste tijd al niet genoeg wordt uitgemolken is er nu alweer een nieuwe game in de reeks aangekondigt. Dit maal gaat het om FF VII: Snowboarding. Het lijkt een beetje op de mini-game uit FF VII en zal alleen uitkomen voor mobiele telefoons. De kans dat het naar Europa komt is dus zeer klein.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 27 apr 2005 15:56

Final Fantasy vind ik persoonlijk heel leuk alleen na een tijdje gaat het vechten vervelen en het avontuur met quests maakt het weer leuk. Ikzelf heb alleen 7 en 8 (zie m'n avatar) omdat ik geen ps2 heb :'( mja je kan niet alles hebben.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 02 mei 2005 17:01

Hier wat nieuwe screens van Final Fantasy: Advent Children. :love:
Ik kan in ieder geval niet wachten tot dat deze naar Europa komt. Nu maar hopen dat deze film naar Europa toe komt.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 17 mei 2005 11:57

Hier nieuwe screens van de aankomende nieuwe Final Fantasy (nummertje XII alweer) :love:

Ziet er weer zeer gelikt uit. Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar de Europesche launch.

Verder nog nieuws over FF XI. Deze zal waarschijnlijk ook naar de nieuwe Xbox komen (de Xbox360). Of te wel FF zal op elke console wel een spel hebben.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 22 mei 2005 18:28

Zoo mooi :kwijl:

:x Nou moet ik weer aan de ps2 of xbox. (Hopelijk komt ie voor de pc. Dan kan ik hem bij mijn broertje op z'n nieuwe pc gaan spelen.)

Het ziet er in elk geval geweldig uit.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 22 mei 2005 18:55

Nou, de kans dat Final Fantasy XII naar de PC komt is vrij klein (tenzij de emulators eindelijk goed gaan werken).

Final Fantasy XI die op de Xbox360 uit gaat komen is al lange tijd op de PC verkrijgbaar. Het is wel een MMORPG dus je hebt naast de kosten van de game ook maandelijkse kosten.

flynn
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door flynn » 24 sep 2005 08:33

Nou Ys na aanleiding van je post, zal ik ook maar beginnen met stof te blazen.
Zelf ben ik altijd wel gek geweest van final fantasy, het ene spel is leuker dan de ander maar dat hou je toch.
Mijn favoriete personage blijft de black mage, en een van de betere spellen vind ik final fantasy VII.
Na al die jaren speel ik het nog steeds met plezier, minder spel vind ik X-2 ik weet niet waarom maar op de een of andere manier trekt het me niet echt.
Goed de toon is gezet het stof is weggeblazen.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 12 okt 2005 13:28

Square-Enix is bezig met een remake van Final Fantasy III voor de NintendoDS. Een deel dat tot nog toe niet buiten Japan is verschenen. De game staat voor Japan gepland voor 2006. Er zullen polygonen worden gebruikt en de game zal dus in 3D zijn.

Naast FF III voor de NintendoDS zijn Final Fantasy IV, Final Fantasy V en Final Fantasy VI aangekondigd voor de GameBoy Advanced. Dit zullen gewone ports zijn van de SNES versie. Een release datum voor deze twee titels is nog niet bekend.
Hoe denken jullie over de remake en de ports?
Is het een goede ontwikkeling of had het volgens jullie niet gehoeven?
Zouden jullie voor deze games één van de handhelds kopen (indien je die nog niet had) of vinden jullie dat de moeite niet waard?

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 14 okt 2005 10:26

Lol! Ik zie net dat ik anderhalf jaar geleden heb gepost nog nooit final fantasy gespeeld te hebben. Nu ben ik bezig met FFX, en FFX2 ligt al klaar voor daarna. En ik heb intussen ook al heel af en toe een beetje de allereerste gespeeld. En ik heb The Spirit(s?) Within gezien.
En het is suuuuperleuk! Echt, ik vind FFX heel erg verslavend, mooi verhaal enzo en gewoon leuk o te spelen! De film vond ik ook mooi, en FF1 vond ik ook wel geinig, leuk om te zien dat het eigenlijk gewoon nog precies hetzelfde is als toen, Nouja, mooiere graphics en meer filmpjes enzo. Maar toch.

Deel zeven en acht schijnen ook heel erg mooi te zijn, dus die wil ik ook nog een keer gaan spelen. Ooit.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 14 okt 2005 11:08

Qemwen schreef:Deel zeven en acht schijnen ook heel erg mooi te zijn, dus die wil ik ook nog een keer gaan spelen.
Zeker een keer gaan doen Qemwen. Zijn zeer de moeite waard. Al denk ik dat jij persoonlijk meer van deel IX zult houden. Dat deel is iets sprookjes achtiger. Ik persoonlijk vind dat deel daarom ook iets meer sfeer hebben. Verhaal is wel wat matiger maar de setting is gewoon geweldig.

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 15 okt 2005 00:28

Hahaha :) okee, dan zet ik 9 ook nog op mn lijstje erbij :)

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 15 okt 2005 09:11

Deel 7 is wat blokkerig maar heeft wel een heel goed verhaal. En bij deel 8 zijn alleen de steden en andere binnenlokaties die niet bewegen en de filmpjes heel erg mooi.

de herrezen draak
Avonturier
Contacteer:

Ongelezen bericht door de herrezen draak » 19 okt 2005 11:16

Ik ben zelf ook een enorme fan van de final fantasy reeks. Vanaf deel VI heb ik ze allemaal (uitgezonderd deel XI).
En op deel VI na heb ik ze ook allemaal uitgespeeld. Hoewel sommige me toch wel enorm veel tijd en slapeloze nachten hebben bezorgd. Deel 6 heb ik maar tot op een bepaald punt gespeeld dan ben ik gestopt en ik heb eigenlijk nog altijd niet de moeite genomen om verder te gaan met dat deel... delen 7&8 Sprongen er bij mij uit leuke gameplay enz... en vaaroal lastig vooral op deel 8 heb ik gevloekt. Deel 9 vond ik niet echt schitterend qua verhaal dan en de gameplay liet af en toe ook de wensen over. Deel 10 was dan wel weer goed maar was veel te makkelijk en deel X-2 nu ja gewoon een leuke add on niet meer niet minder.

flynn
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door flynn » 20 okt 2005 12:23

Het enige leuke aan deel 9 is the black mage, verder blijft deel 7 mijn favoriet ook al is hij er al en tijdje.

Plaats reactie