Ongelezen bericht
door aphrael » 19 apr 2005 12:52
"Ik begrijp wat je zegt A'rianna, maar laten we wel wezen, tegen een kruisboog begin je ook niks met vliegen. Bovendien zijn we in een stadium beland waar ik niemand meer vertrouw. De enige die te vertrouwen is, is Beral en die heeft een andere klus, zoals je weet. Ik weet dat je heel goed op jezelf kunt passen, maar na wat er op dat schip gebeurt is kan ik je veiligheid niet meer garanderen." Wat moet ik nou doen? Ze moet op korte termijn het paleis uit. Wat nu?
Hoffrin bleef even in gedachten verzonken zitten. Afwachtend keken A'rianna en Anna hem aan. "Goed dames, ik denk dat ik het heb. A'rianna, met de dood van A'reak lijkt het me dat je niet in onmiddelijk gevaar bent en dat we je voor nu in het paleis kunnen houden. Het lijkt me dan wel verstandig dat je de kamers naast de mijne krijgt toebedeeld. Er zullen wat geruchten ontstaan maar deze toren aan de westkant is de enige veilige toren op dit moment. Dit zal je waarschijnlijk tegen de borst stuiten, maar ik denk dat we de geruchten zelf maar moeten verspreiden. Laat ze maar denken dat wij een, laten we zeggen, romantische relatie hebben ontwikkelt. Niemand zal daarvan opkijken omdat we al veel tijd met elkaar doorbrengen. Ik ga met je plan akkoord op een voorwaarde: Op het moment dat ik het zeg, vertrek je onmiddelijk naar Anna's schip, met of zonder mij. Is dat duidelijk? Je moet me beloven dat je, bij het minste of geringste gevaar naar Anna toegaat. Anna en ik kennen elkaar al lang en ik vertrouw Anna volledig. Anna, wil jij beloven dat je A'rianna onderdak geeft, en mij ook als dat nodig is?"
Voordat een van de dames kon reageren werden ze onderbroken door een ferme klop op de deur. Beral stapte binnen met William voor zich uit. "Kom de gevangene brengen baas, waar wil je hem hebben?" Beral duwde William in de richting van een stoel en vatte post bij de deur.
"William, goed dat je er bent. Ik hoop dat de kerker je de kans heeft gegeven om af te koelen?" Toen Anna aanstalten maakte om zich terug te trekken, gaf Hoffrin haar met een handgebaar een teken om te blijven. "Anna, dit gaat jou ook aan, blijf alsjeblieft. Als William hier besluit om verstandig te zijn komt er misschien nog informatie uit waar jij ook iets aan hebt. Wel, wat heb je te vertellen William?"