Attack of the evil Admin

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Chaman
Hemelkenner

Attack of the evil Admin

Ongelezen bericht door Chaman » 31 jul 2004 22:28

Dit verhaal is gesloten en wordt als het aan mij ligt niet meer geopend. (Ook nieuwe rpgs in deze stijl zullen waarschijnlijk niet worden toegelaten, tenzij je Agravain weet over te halen).

Geen van de schrijvers, herbergiers, moderators of Admins is aansprakelijk voor spel-, grammatica-, onlogische en/of andere fouten in dit verhaal.

edit by Agravain: Chaman vervangen door Agravain als herbergier.
edit by Agravain: Qemwen verwijderd als herbergier.

Dit is dus de gestoorde draad naar het idee van L.I, Chaman, Phedre en mij

Waylander rende door de straat, 'WAAR IS DE BUNKER!!! Links?! Rechts!?'
Chaman rende erachteraan, en gilde: "Waaaaa! Hij komt ons halen! Red jezelf! Gekken en kleine rode mannetjes eerst!" De rennende godin probeert de snelheid op te voeren. 'links, rechts, links, rechts, rechts, rechts, links, rechts, links, links, neeeeee!!!!!!!!!!!!!!' Lord Idiot kent het truucje van het rechtuit rennen wel!!!
Een schim schoot een paar meter verder de weg over. Waylander rende met Chaman op zijn hielen een straat aan de linker kant in... "Nee! Nee! We moeten rechts! Hier gaat die admin naar toe! HELP!" Phedre rent weg van de razende Lord Idiot, hopend dat de dorpsgek haar geheime identiteit niet nog luider van de daken zal schreeuwen...
"Yg! Yg! Deze kant op! Pas op, daar komt lord Idiot aan!" roept Chaman luid richting de godin. Waylander struikelde over een losliggende steen en zijn kruisboog porde in zijn maag. 'Yg!!' Vloekend en tierend rent Phedre de anderen achterna, niet meer vluchtend, maar nu rennend om haar geheim te bewaren. Twee gekken zullen niet gemist worden....
Plots blijft Chaman stilstaan. "Liever door die admin gepakt dan door jou, Yg! Vlucht Waylander! Ik leid ze wel af!" En met een luide kreet stort hij zich in de richting van de Admin. Waylander haalde de lood zware kruisboog uit zijn maag en keek naar Chaman, die richting Admin ging...

(Zullen we de gedaante van de Admin nog maar eventjes geheim houden?)

Een spreuk wevend met haar handen, probeert Phedre Waylander in het oog te houden. "Licht! Die kleine rat is snel!"

(Is goed)

[een vage schim wordt zichtbaar aan het eind van de straat]

(Lijkt me beter, maar we geven hem wel een beetje magie!)

Met een grote, luide knal ramt Chaman tegen een krachtig veld op dat hem achteruit slingert... Als een pop knalt hij tegen een boom op. Hij zakt in elkaar, een straaltje bloed sijpelt langs het bewusteloze hoofd...
Waylander keek achter zich en zag de schim, hij bleef stolstijf staan... De beschermende identiteit van Phedre van zich af laten glijdend, rent Yg verder richting Waylander. Ze wist wat die knal betekende. De Admin was een grotere vijand dan ze gedacht had, maar de dorpsgek was zo goed als geregeld. Nu eerst die kleine rat.....

(stolstijf? he verdikkie, waarom schrijf ik mezelf er zo snel uit...)
(hey, creativiteit is vereist. Stolstijf houden we erin.. Het, dorpsgek, je hebt vast nog wel ergens een truucje)

Waylander greep naar zijn kruisboog, mikte op de Schim en haalde de trekker over. 3 staken vlogen richting de schim maar spate uitelkaar tegen een onzichtbare muur...

(Stolstijf is veel leuker)

De vermoeidheid won het van de woede. Overgaand in een lager tempo, kijkt Yg om naar de Admin en zijn slachtoffer. Twijfel kruipt haar gedachten binnen....

(Achwat, dan doen we het zo)

Enkele momenten later droogt het bloed op en openen de ogen de dorpsgek zich weer. "Hmm, leuk een krachtveld... Dat vraagt om een flinke portie magie..." mompelt hij. Nog een beetje versuft staat hij op, pakt zijn waterzak en neemt een slok... Niets is zo verfrissend als regenwater! denkt Chaman. Dan pakt hij zijn stok van de grond en richt hem op de Godin...
Waylander zette het weer op een rennen, zijn kruisboog nog steeds in zijn hand... In haar twijfel beseft Yg zich niet dat de aanval zich nu richt op haar.....
"Kyalei sotesty maret! Kyalei maragsk!" Schreeuwt Chaman met alle krachten die hij uit zijn longen weet te persen. Een rode brede straal komt uit het uiteinde van zijn stok, zich allesvernietigend een baan wendend richting Yg. "Kyalei maragsk! Kyalei maragsk!"
Waylander stopte toen hij Chaman op Phedre zag mikken. Wacht, heete die phedre niet Yg?Waylander mikte met zijn kruisboog, en schoot een reeks staken op Yg af, de Admin Volledig negerend... Yg's woede vlamt weer op als ze de gek op zich ziet richten. "Waarom probeer ik nog", denkt ze. Ze laat de kracht van de woede in haar afweerschild vloeien en kruipt ineen... Met een ongelooflijke kracht komt de rode straal op het afweerschild van de Godin terecht, zowel Chaman als de Godin achteruit werpend.
De staken vlogen fluitent op Yg af... Terwijl de schim nog steeds rondzweefde. Yg houdt zich krampachtig in haar beschermende houding, terwijl ze over de straatstenen rolt. Een snerpende pijn in haar schouder, twee langs suizende staken. Yg weet dat ze geraakt is...

(hey, Chaman, ... ok, half geraakt dan)
(read again)

Chaman herstelt zich snel van zijn val, en bemerkt dat het zijn stralen niet veel effect hebben gehad, tenzij je ze zou zien als afleiding... Waylander vond het verspillen van staken geen goed idee, en stopte zijn kruisboog weg, grijpend naar een volgend wapen... "Waylander! We moeten samenwerken! Anders verslaan we die Godin nooit!" roept Chaman naar de huurmoordenaar. Yg eindigt haar val tegen een poort van half verrot hout. Ze weeft snel een schaduwspreuk, om haar een minder goed doelwit te maken. Aangevallen worden van twee kanten is te veel van het goede. Ze ramt een voet tegen de poort en rent de tunnel in.

(haha, vt en tt door elkaar. Waylander zit in een andere tijdsdimensie, doet er niet toe..)

Waylander liet zijn rugzak vallen, en rukte er een zilveren machine uit. Hij haalt de trekker over, en een reeks werpsterren schiet razendsnel vooruit, nauwelijks tijd overlatend om te reageren... "Reka Seajenovin!" roept de dorpsgek... Er gebeurt niets. Nogmaals spreekt hij de woorden: "Reka Seajenovin!" Dan komt er plots een lichtbundel vanuit de hemel neerdalen op Chaman. Een verandering vind plaats. Een versnelde evolutie vindt plaats en na een felle, oogverblindende lichtflits kan iedereen zien wat er is gebeurt... De dorpsgek is niet langer... Een machtiger wezen is voor hem in de plaats gekomen: De Fruitgoeroe! Gevaarlijker en machtiger dan ooit is hij!

Met een langgerekte schreeuw verwelkomt hij zichzelf in de wereld. De werpsterren vliegen door de plaats waar Yg eerst stond, en gingen nu recht richting de 'Fruit Goeroe'...

(wacht, lachsalvo ontsnapt, moet even concentratie hervinden...)

De werpsterren boren zich een weg in de fruitgoeroe die een luide brul ten gehore brengt. De werpsterren doen hem echter niets, zijn lichaam regenereert zich sneller dan ooit tevoren. "VERRAAD!" brult hij en mikt zijn staf op Waylander. "FRUIT! FRUIT! FRUIT!"

(Ja, ja, ik ben een grammaticaal wrak, ik weet het...)
(kom je daar nu al achter)
(neenee, vanwege Chaman's evolutie-theorie!)
(Ik ben alleen maar creatief!)

Terug naar het verhaal: Waylander haalde de tweede trekker over een een Elecktrische staart vloog richting Chaman... Maar uit de stok van Chaman komen grote ballen gevlogen, recht op Waylander af. De ballen, van ongeveer een meter doorsnee met een knalgele kleur, gaan dwars door de Elektrische staart die hevig explodeert... de woordkeus... Waarna de ballen vrolijk doorvliegen...
Yg voelt de magie van de dorpsgek (was het nog wel de dorpsgek?) op haar huid kriebelen. Een vies gezicht trekkend, schudt ze het duistere gevoel van zich af..... Waylander sprong weg, zijn machine meeslepend...

(Als ik straal zij denk je aan een rechte straal, een kronkelende staart leek mij beter gekozen...)
(Waar haal je al die wapens toch vandaan? Mysterieus. Maar dan weer, dit verhaal is gebaseerd op mysterie, late nacht madness en in mijn geval bier…)
(Ik ben een huurmoordenaar, en over het algemeen sniper ik, maar af en toe moet ik met heavy weaponry knallen, en dat heb ik ook altijd bij...)

Chaman vloekt: "Smutzblerf!" Waarom gaat er nou niets goed? En het komt allemaal door die... Shit... De admin! Waar is die? Great nu zit ik met drie vijanden opgescheept, een god, een huurmoordenaar en een schimachtige admin... En met die gedachte begint chaman aan een moeilijke spreuk... Zijn staf omhoog richtend.

Waylander ziet dat dit geen simpele spreuk is, en rend de tunnel in, achter Yg aan...

(Wie is Yg nou eigenlijk?)
(is ok, Ik vind alles cool)

Yg hijst zich het platte dak van een vervallen schuurtje op. Ze wist dat 3 vijanden zich in de straat bevonden, maar ze wist niet waar en met welke wapens. "Eerst de situatie beoordelen", hoort ze haar oude leermeester zeggen.

(Een god, gespeelt door Phedre)

De spreuk vordert steeds verder, de lucht wordt almaar roder, groengele wolken verschijnen...

(Whoah, jij leest SK niet. Yg is een godin in het boek van Alex de Jong)
(Klopt, ik beperk me nu nog tot aeon)
(SK is boek, niet het forum)

Een afschuwelijk geluid doet Yg opkijken naar de hemel. De magie van de Fruitgoeroe is niet stabiel en dreigt in elkaar te klappen! Yg ligt plat op haar buik op het dak van het schuurtje. Turend over de rand ziet ze de wanhoop van de Fruitgoeroe. Ten dode opgeschreven, denkt ze.

(Ook niet gelezen, ben nog niet zover in boeken, en SK staat (nog) niet op mijn lijst )

Waylander stopte zijn wapen weg, en greep weer naar zijn kruisboog. Hij haalde de huls met Staken eraf, en stopte er een nieuwe op... "Smutzblerf! Bij Yg! PRAESSKE! PRAESSKE! KOSRAERVE!" Chaman schreeuwt nu de woorden uit, en wonder boven wonder begint de spreuk te werken... zachtjes begint het te regenen, het miezert kleine waterdrupjes... "Bij de kracht van het zuiverste regenwater! Sterk mij! Geef mij de kracht van de regenwatergod!"
De waanzin van iemand met meer macht dan hij kan dragen, denkt Yg....
Waarschijnlijk weet hij niet wat hij doet, denkt de Godin. Om de schade aan de onschuldige buurtbewoners te beperken, probeert ze de magie van het veld van de Fruitgoeroe af te tappen en naar de aarde te leiden. Waylander sluipt weg, op zoek naar Yg... Yg ziet de lijkbleke boogschutter rondsluipen. "Pssst! Hier!"
Met bakken valt de regen uit de hemel, alles en iedereen dat zich buiten bevind doorwekend. Maar de regen valt niet zomaar, langzaam begint het zich steeds meer en meer in de richting van chaman bewegen. Daar beginnen de regendruppels een vaste vorm aan te nemen. "IJS EN DONDER! REGENWATER! RE-GEN-WA-TER!" roept de fruitgoeroe die steeds groter aan het worden is... Waylander hoort de stem, blijkbaar vriendelijk. Hij klimt een dak op en komt naast Yg te zitten... Yg steekt een hand uit om de kleine rat het dak op te trekken.

(naja, beetje hulp dan..)

'Wat doen we tegen hem? we kunnen hem moeilijk die spreuk laten afmaken!' Dan plots.... Houdt t op met regenen... Eenzaam staat een reuzachtige chaman een beetje niets te doen... Onbeweeglijk staat hij daar. Zomaar een beetje te staan. Alleen. Hij staat, beweegt niet.

(Heb geduld en a little faith in me... ben echt niet oppermachtig...)

Yg bekijkt nauwlettend de cirkel van magie rond Fruitgoeroe. Ze kan de elementen bijna onderscheiden, maar het is anders dan ze geleerd heeft. Ze ziet Fruitgoeroe lachen, maar het is een krampachtige lach. "Wat is hier aan de hand?", denkt Yg.

(Okok, komt goed)

Yg ziet de ineens hulpeloze Chaman in zijn cirkel van indrukwekkende geluiden en beelden staan. "Het was bluf!", beseft ze. Waylander mikt met zijn kruisboog. "Nee!", schreeuwt Yg. "Hij is ongevaarlijk!" 'Hoezo? 1 schicht en hij is eeuwig verdwenen...'Goh, denken ze nou echt dat ik gevaarlijk ben? Een geevolueerde dorpsgek die een beetje met magie om kan gaan... Chaman schudt zijn hoofd en twijfelt aan de goedheid der god, mens en admin... Dan maar op de oude manier... En met die gedachte laat hij de regendruppels in tonnen leiden... En in tonnen, en in nog meer tonnen... Vele tonnen worden gevuld. Zo, het leven van een regenwaterfirmadirecteur is zwaar... Ik moet echt eens een makkelijkere methode vinden om het regenwater in tonnen te krijgen...
De inmiddels weer tot normale grootte gekrompen fruitgoeroe kijkt eens rond... En ziet een kruisboog op hem gemikt... Goh, leren ze dan nooit dat materiele dingen mij niet kunnen doden?
Yg begrijpt dat de dorpsgek echt een gek uit het dorp is en laat hem zijn klusje afmaken. Wat kan het verzamelen van water in tonnen nu voor kwaads aanrichten? Het zal de dorpelingen van pas komen. Langzaam staat ze op.

Ze trekt Waylander aan zijn gerafelde mouw omhoog, wijst op Chaman en zegt: "Hij heeft hulp nodig, zoek een deken!"
Waylander denkt weer helder na, Wie zou hij nou vermoorden? Yg of Chaman? de bounty's waren hetzelfde, dus voor Waylander maakte het niet uit. Maar Chaman zou hem een gunst doen als hij hem hielp, dus dat was meer waard. Waylander draaide zich om, zijn kruisboog op Yg richtend... De mouw die Yg in haar hand heeft, trekt zich weer los. Yg draait zich om en staart in een gemeen gezicht.
"Pompompompom... Vertrouw nooit op een gek... lalala... Laat de gekken overheersen... Pomtiepompom... Bij Yg en al haar goden!" zingend en fluitend loopt Chaman weg van Yg en Waylander...
"Nooit twijfelen aan jezelf", hoort ze haar oude leermeester in haar oor fluisteren. Met haar geharnaste linkerhand duwt ze Waylander uit zijn evenwicht en springt het dak af. Waylander schiet een serie Zwarte, De wereldse materie schurende schichten achter Yg aan...

(Hey, godin Yg gilt niet...)
(Nee, maar Waylander wel)
(Read again...)
(kromme zin)
(Ik geloof dat niets recht is aan deze RPG..)

Yg landt op haar voeten, rolt door en duikt achter een regenton....er stonden er vele... Chaman loopt nog steeds als een gek van Waylander en Yg af... Over een tijdje en hij zal niet meer te vinden zijn. Yg probeert te bedenken wat haar nu te doen staat. Twee wezens die haar geheime identiteit kennen en beiden lopen een andere kant op.... Moordlustige gedachten had ze niet meer, ze wilde alleen maar slapen, ergens waar het warm was.
Doordat Yg zolang twijfelde, gaf ze Chaman de kans te ontsnappen. Hij was nu onvindbaar. Verdwenen. Gelukkig voor hem, want hij had de dood kunnen vinden... maar nu, sliep hij... in een warm holletje... Iedereen scheen te zijn verdwenen. Wie moest hij nu afmaken voor geld? Hij keek rond, Yg kon toch niet zomaar zijn verdwenen!
Langzaamaan begon er beweging te komen in het hol waar de Fruitgoeroe zin nacht had doorgebracht.. Zo... En nu eerst wat Fruit met een glaasje regenwater...

(na een coma van diverse dagen....neee, wacht...)

Yg tuurde in de verte, op zoek naar beweging die de aanwezigheid van haar doel zou verraden. Fruitgoeroe was dan een angstaanjagend mannetje met een drankprobleem, hij was ook makkelijk op te sporen. In het dorre, kale klimaat van de streek vielen de vreemde waterplassen met de zoete geur van fruit op als een zebra tussen mustangs.

De vermoeide Godin steeg weer op en spoorde haar zebra aan in de richting van de volgende wolk fruitvliegjes....

(This RPG started in madness, it will go on in madness!!)

ongemerkt zette de donkere schaduw, die weer uit zijn schuilplaats tevoorschijn was gekomen, de achtervolging in. Hoewel hij te voet was, hield hij de zebra zonder al teveel moeite bij [the evil admin is back (evil laugh)]

De Fruitgoeroe kijkt eens om. "Verrek nou wat... Helemaal niemand... Of kijk ik nou zo scheel. Oh wacht eens, heb me bril niet op..." Na een moment van zoeken in alle bestaande en onbestaande zakken van de vroegere dorpsgek komt Chaman erachter dat hij helemaal geen bril heeft. "Hmmm, toch maar eens naar de brillendokter, en nu we het toch over dokters hebben, Dr. Regenstein moet nog een vaatje van me krijgen, en daar gaat ik!" En met die woorden wandelt de vrolijke, olijke jongeling met een vaatje op zijn rug richting dr. Regenstein, terwijl hij goedgeluimd een wijsje ten gehore brengt...
Waylander pakte een tabel vaatjes uit zijn tas, en begon ze te mengen, 'Waarom kon ik BLE nou niet makkelijk maken? Het kost me veel te veel tijd om het te maken!' Toen hij klaar was stopte hij het zwarte drankje terug in de tas en ging verder met zijn jacht... "Lalalala! En we zwemmen naar de overkant, daar drinken we vers re-gen-wa-ter... Pomtiepompom..." Aldus vrolijk zingend en fluitend dook Chaman, met zijn ton vers regenwater, de rivier in om aan de overkant Dr. Regenstein te bezoeken. Kon hem het iets schelen dat hij net zo goed door de doorwaadbare plaats had kunnen gaan... "He! Ik had veel beter langs de doorwaadbare plaats kunnen reizen!" Roept de jongeling plots uit. "Maar nu maakt het toch niet meer uit... Ben er al, aan de overkant. Dus. Ach, woonde de dokter nou maar aan deze kant, dan had ik tenminste nog voor een doel gezwommen..." Enzo kwam het dat de fruitgoeroe de oversteek nog een keer maakte... Zwemmend... Met een ton vers regenwater (met fruitsmaak!) op zijn rug...
Waylander liep over een heuvel heen. En daar: de fruitgoeroe zwom in ee rievier, blijkbaar met een vat op zijn rug... Uiteindelijk kwam Chaman, voor de tweede keer, op het droge... "Zo, nu eerst een slok, en dan gaan we naar die goede oude dokter..." Hij nam een slok, en nog een en nog een en begon te lopen. "Hmmm, waar ben ik eigenlijk? Eens zien... Misschien weet die gast daarboven op die heuvel waar ik heen moet... Hoewel, is dat niet die kerel van een tijdje terug?" Met een verrekijker, geleend van een authentieke piraat, bekeek Yg de situatie bij de rivier. Ze had Fruitgoeroe onderschat. Hij wist dat ze volgde en probeerde zijn spoor uit te wissen door de rivier meerdere malen over te steken. Ze wist niet dat hij enige intelligentie bezat, maar die mening moest ze blijkbaar bijstellen.
Hij onderschatte haar echter ook. Een spoor volgen was niet meer nodig, hij was al uren in zicht.... Waylander trok zijn kruisboog en mikte op Fruitgoeroe. Zijn vinger ging naar de trekker...
"Ho... Wacht es... trekt die kerel nu een kruisboog ofzo? Hmm, het lijkt me geen goed idee om naar hem toe te gaan voor mijn vragen... Ik denk dat op dit moment het, es zien," Chaman pakt een groot boek van de grond dat daar, toevalligerwijs, lag te slingeren. Hij hield het omhoog, en duidelijk op zijn kop, en bladerder er eens doorheen... "Hmm, zo te zien gaat nu het 'gil als een wattes en ren als een kip zonder kop of ga dood als een door een pijl doorboorde fruitgoeroe' in werking. Ha, dan doen we dat toch... WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA" En met dat laatste, uitgerekte, woord rent Chaman, met vat en al, doelloze rondjes, op zoek naar een pijlvrije plaats, die hij, vooralsnog, niet vinden kan.
Yg had een vermoeiende dag achter de rug en wilde een einde maken aan de jacht. Voorzichtigheid is een mooi ding, maar als het theetijd is, dan wil je je zaakjes geregeld hebben. Haar zebra achterlatend, omdat het beest nogal veel lawaai maakte en ook ander...euh...'bewijs' achterliet, maakte ze te voet een omsluipende beweging...

Na 51 omtrekkende bewegingen en 50 richtingsveranderingen, ging Yg haar thee drinken op een gezellig heuveltje...
de donkere schaduw, die Yg al die tijd gevolgd was, hield zich nu schuil achter een muurtje, en bekeek het wonderlijke schouwspel.. "wat een herrie" dacht hij bij zichzelf, terwijl hij aar het gekweel van de fruitgoeroe luisterde. De geheimzinnige schaduw achter het muurtje een kopje thee aanbiedend, vermaakte Yg zich met het schouwspel (tijdens thee wordt er niet gedood, dat weet iedereen). He, wat bereikt daar mijn oor... denkt Chaman, alwel gillend en rondrennend... Wordt er tijdens de thee niet gedood? "He daar! Heb je nog wat thee voor me? Bij Yg!" de donkere schaduw neemt de thee in ontvangst, vraagt of er nog suiker is, neemt ook die in ontvangst en gaat er gemakkelijk bij zitten. De sluwe Godin Yg drinkt haar laatste slokje thee uit haar mok.... Ze weeft een vuurstraal, richt op Chaman EN Lord Idiot en...

krijgt de rode vlag, NIET DODEN TIJDENS THEE!!!!

de donkere schaduw bedankt zijn gastvrouwe voor de thee, en neemt zijn plek achter het muurtje weer in. Chaman staat nog steeds naar de heuvel te staren, wachtend op een antwoord... Niks van zijn omgeving opmerkend... Het laatste restje thee uit de theepot gietend, schreeuwt Yg naar Fruitgoeroe: "Het is kruidenthee, geen fruitthee, sorry!"

Dan vraagt ze zich af waar de schaduw is gebleven die aan de beurt was voor de afwas...Tssss, mannen! "He, ja... Als t geen fruitthee is dan hoeft het voor mij niet meer..." En vervolgens gaat Chaman weer gewoon verder met waar hij gebleven is: Gillend rondrennen in paniek en doodsangst... de schaduw sprint terug.. blozend van schaamte omdat hij z'n taak vergeten was, wast af, en zoekt daarna weer gauw beschutting.
Met een blik van afschuw, propt Yg de theedoek in haar oren om het gegil niet te horen. Haar omtrekkende bewegingen waren inmiddels nutteloos, want er viel niets of niemand om te trekken. Hmm, misschien was dat een idee. Ze pakt haar touw van de toch maar meegelopen zebra en begint een lasso te knopen.
Immer nog rondrennend en gillend bemerkt Chaman dat er niets gebeurt. Hij houdt er dus maar mee op. Eigenlijk begint die ton op zijn rug erg zwaar te worden... Maar even afdoen En met die gedachte nog in zijn hoofd doorhamerend werpt hij de ton af en rent hij op de rivier af. "YOUCHEI! FRISSE DUIK." Waarna de fruitgoeroe, je raad het al, tegen een boom aanrent. "Verdikkie, weer de verkeerde kant opgelopen..." Hij valt en wrijft tegen zijn zere neus... Zou er bloed uitkomen? In fruitsmaak?
Bladerend door het Handboek Lassowerpen leest Yg niets over het vangen van een liggende, bloedende Fruitgoeroe. Gefrustreerd werpt ze de lasso samen met een handje zout over haar linkerschouder. Haar balkende zebra overstemt de geschrokken kreet.
de donkere schaduw probeerd fanatiek het zout uit z'n gezicht te wrijven, wat yg zojuist in zijn gezicht gestrooid heeft.. "hoe wist ze dat hij achter haar stond?"
Chaman staat weer op en pakt een snoepje uit zijn zak. "He lekker, een fruitsnoepje!" En vrolijk stopt hij het ding, met papier en al, in zijn neus. "Zo, daar zit hij goed... Maar nu eerst, een glaasje regenwater...." En weer begint hij vrolijk uit zijn ton met regenwater te drinken.
Yg staat nog steeds onbeweeglijk op de netjes afgeruimde heuvel te peinzen over haar volgende stap. Zoveel plannetjes waren al mislukt en in duigen gevallen. Vooral dat tweede gebeurde vaak. Dit keer wilde ze de duigen vermijden. Misschien moest ze maar gewoon niet nadenken, misschien ging het dan beter. Tenslotte was dat wat iedereen in dit land deed.

Woest schreeuwend rende ze de heuvel af, in een ietwat ongelijke tred, door een doorzettende hik... de donkere schaduw denk "WTF", en rent vervolgens maar mee. Hij had toch niets beters te doen.. Chaman kijkt eens om zich heen en ziet tot zijn grote verbazing een godin en een zwarte schim op hem afrennen.... "FUN! Vrienden om mee te dansen en te zingen en om fruit en regenwater mee te drinken!" Roept hij vrolijk uit... "Komop jongens! Doe gesjellig mee! Er is genoeg regenwater om moorden te voorkomen!" de donkere schaduw merkt dat het groentemannetje een aanstekelijke vrolijkheid heeft, en begint een vreugde dansje te doen.
Vermoeidheid, ergernis, kruidenthee, hik en naderende duigen deden Yg vergeten wat haar plan was aan de voet van de heuvel. Ze zag de verwilderde, maar blije blik in Fruitgoeroe's ogen en herinnerde zich misschien wel de uitnodiging voor een middernachtelijk fruitdansfeestje. "Regenwater in overvloed!", stond er wellicht op. Haar waakzame brein verliet haar en een dwaze grijns vormde op haar gezicht.

(fruit mee te drinken??)
(yup)

"Youchei! Welkom in het land der fruit en regenwater gekken! De fruitgoeroe doet het voor, en niemand doet het m na! Youchei, wees blij! Vreugdedansjes zijn er om gedanst te worden!" De maat hikkend, danste Yg mee de duistere nacht in. In een hoekje van haar brein klonk een belletje. Maar Yg dacht dat die bij de muziek hoorde.... ook de donkere schaduw ging helemaal op in het magische moment van de dans, en begon spontaan wat kleur te krijgen. Waylander viel in een coma van het lachen... "Holadiee! Youpie! komop, voetjes van de vloer..." Alwel doldwaze dingen roepend begint de fruitgoeroe aan een lang en slopend karweitje: De ton regenwater leegdrinken! "Heeft er iemand wat fruit voor me over?"
Daar Yg in haar meest foute momenten best een will to please heeft, kijkt ze rond op zoek naar fruitstruiken. In de verte zag ze wel wat perenstruikjes staan, maar met alle doornen aan de takken, waren die wat lastig te beklimmen. Misschien aan de andere kant van de rivier? Yg springt al hopsend, niet meer hikkend en dansend in het koude water en begint naar de overkant te zwemmen. Op de andere oever rent ze naar de eerste fruitstruik die ze ziet, een kiwistruik! Snel en hongerig begint ze de vruchten te plukken, totdat de invloed van Fruitgoeroe's dansje af begint te nemen. "Wat ben ik in Yg's naam aan het doen?!"

Achterom kijkend naar de andere oever (die natuurlijk eerst gewoon de oever was, maar daar ze nu aan de andere kant van de rivier stond, stond ze nu op de oever en is de andere de oever nu de andere oever) en schrikt van de aanblik van een dansende goeroe, een dansende schaduw (nou ja, dansen...) en een in coma liggende huurmoordenaar. Hopend dat geen van de coolere Goden haar gezien heeft tijdens het nachtelijke feestje, gaat ze maar weer eens een omtrekkende beweging beginnen. In haar Handboek Omtrekkende Bewegingen zoekt ze op hoe je om een rivier moet bewegen."Men lope naar het einde van de rivier...." ook de schaduw gaat op zoek naar fruit, en zodra hij een eindje verwijderd is van de fruitgoeroe verdwijnt ook bij hem de invloed van het dansje . “WTF ben ik aan het doen?”
Waylander droomde in zijn coma, een sterk beeld van fruit en de woorden: 'WTF ben ik aan het doen?' Waylander antwoorde systematisch: 'HTF moet ik dat weten? ik lig in coma!'

(Ben halverwege Omtrekkende Beweging, dus op de terugweg, be afraid, be very afraid....)

De fruitgoeroe bemerkte dat de aandacht inmiddels verzwakte en dacht bij zichzelf: Ach, dan niet... Let's get TF outta here! Wat op zich geen slechte gedachte behoefde te zijn, ware het alleen niet dat de persoon achter die gedachte zo gestoord als een kiwi was... Ha, lekker... Kiwi's! Waar? Waar? WAAAAAR!?
Allas, zo kwam het dat de fruitgoeroe niet meer danste maar wild, hevig en wanhopig begon te zoeken naar kiwi's. Iemand had het over kiwi's... Maar waar zijn ze dan?

Gesloten