The Red Dragon Race

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 03 nov 2005 03:35

Randy keek hoe Nina de gevulde gasfles optilde en terugbracht. Sjonge, wat een stuk! Hij vulde de gasflessen op dezelfde manier en fantaseerde in de tussentijd over Nina en Dema. Dema, Dema heeft iets natuurlijks. Ze is slim, let goed op, ziet er goed uit en kan zonder nagelpen overleven. Randy lachtte in zichzelf terwijl hij de gasflessen terugbracht. Ik moet Dema of Xyrxix vinden. "Nina, waar zijn Dema en Xyrxix? Misschien kan ik helpen met de reparaties." Nina haalde haar schouders op. "Ik ga ze zoeken." zei Randy en liep de DC gang in.
Laatst gewijzigd door nukkie op 03 nov 2005 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 03 nov 2005 15:07

Over de intercom hoorde Dema dat Cic en Ulix dood waren. Ze had het al verwacht, maar het kwam toch als een schok. Ze ging tegen de muur zitten en begon te huilen. Alle spanningen, frustraties, verdriet moest er even uit. Na een paar minuten ging het weer een beetje. Ze legde een hand tegen de muur van het schip en dacht na over haar toekomst. Wil ik nog wel meedoen? Er zijn al zoveel doden, ik ben zelf ook al bijna gestorven tijdens deze race. Is het het nog wel waard? Ze probeerde de energie van het schip te voelen, de kracht waarmee ze vertrokken waren. Ze waren vol goede moed en hadden hoop. Ze dacht aan de dag dat ze waren vertrokken. Nog snel plannen maken voor ze weggingen, en toen door het stadion naar het schip lopen. Het gejuich had hen zoveel moed gegeven... Maar toen begon het al fout te gaan. Ze wilde er niet meer aan denken. Ze aaide over de muur.
'Vaarwel Cic en Ulix. Ik zal jullie missen.'
Terwijl er nog af en toe een traan over haar wangen rolde, ging ze terug naar het commandocentrum.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 07 nov 2005 08:34

Toen Nina over de intercom hoorde dat twee van de bemanningsleden dood waren gevonden stond ze even een beetke wezenloos voor zich uit te kijken. Uitdrukkingsloos zette ze de laatste zuurstoffles terug op zijn plaats. Vervolgens liet ze zich langs de want naar beneden zakken. Eigenlijk hadden ze het al kunnen weten, er was geen teken van leven geweest. Maar toch als je het dan zo hoorde werd het opeens heel erg echt. Nina zat een minuut of 10 voor zich uit te staren. Ze zuchte en fluisterde. "He verdorie, wat is dit voor een race?" Vervolgens stond ze op en liep naar de ziekenboeg. Ze had opeens de behoefte om te controleren hoe het Om en met de indringer ging.

"Om" fluisterde ze, toen ze de ziekenboeg binnenstapte. Om lag nog steeds met zijn hoofd op tafel, het zag er niet naar uit dat hij had bewogen na de laatste keer dat Nina hem had gezien. Ze durfde het eigenlijk niet aan om te controleren of hij nog ademde. Ze keek naar de console waar de indringer op lag en sloot haar ogen. Het was duidelijk, het apparaat gaf aan dat er geen enkel teken van leven meer in de man aanwezig was. Hij is dood. Ik heb hem gedood. Ze keek met lege ogen naar Om en voelde voorzichtig naar een pols. Niets. Nina liet zich neerploffen in een stoel en keek een paar minuten leeg voor zich uit. Vervolgens brak ze in tranen uit en alle spanning kwam los. Vijf minuten lang huilde ze, daarna haalde ze een paar keer diep adem, veegde wat tranen weg en liep naar de intercom. In tegenstelling tot de vorige keer toen ze in paniek op willekeurige knopjes had lopen drukken, bestudeerde ze het ding en drukte toen op de 'spreken' knop. "Hallo? Ik ben hier in de ziekenboeg. De indringer heeft het niet gehaald..." Ze was even stil en slikte. "... en bij Om kan ik ook geen pols meer vinden." Diep van binnen hoopte ze dat Om's ras een heelings-mechanisme had waarbij de pols niet meer waar te nemen was, maar eigenlijk wist ze wel beter.

Ze verliet de ziekenboeg en zocht een spiegel op in haar eigen kamer. Haar ogen waren rood en haar mascara was een beetje uitgelopen door het huilen. Ze herstelde haar make up en probeerde daarmee ook zichzelf weer in het gareel te krijgen. "We moeten toch verder. Niemand zal ons komen zoeken. Niet zolang de race loopt." Vervolgens draaide ze zich om en ging terug naar de controlekamer om te kijken of ze nog iets kon doen. Het werd tijd dat ze deel werd van de bemanning, en daarvoor zouden ze haar het een of ander moeten gaan leren.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 09 nov 2005 14:09

Terwijl ze naar de controlekamer passeerde ze de gang waar de kamers van Cic en Ulix aan lagen. Zonder specifieke reden liep ze erin. Ze wilde in hun kamers kijken, waarom wist ze eigenlijk niet, het was niet veel meer dan een gevoel, een wens, om te zien hoe ze hun kamers hadden ingericht.

Voorzichtig opende ze de deur naar Ulix kamer. "Hallo?" fluisterde ze, alsof Ulix te voorschijn zou springen omdat ze zijn kamer binnen ging. Ze liep naar binnen en keek rond. Eigenlijk was de kamer vrij standaard. Maar ja, wie richt er nu een kamer in voor een race. Er stonden hier en daar wat vreemde voorwerpen die Nina niet kon thuisbrengen. "Apart." Ze liep rond zonder iets aan te raken. De spiegel was voor haar een reden om haar haar te controleren. Terwijl ze een losse pluk probeerde onder controle te krijgen viel haar oog op een lichte gloed in de spiegel. Ze keek eens extra in de spiegel. Er stond iets groots in de hoek, net naast de kast. Vanaf de deur kon je het niet zien. Ze draaide om en liep er heen.

Het had iets weg van een mensachtige robot, het was alleen erg groot. Het bewoog niet en gaf geen enkel teken van leven of activiteit. "Wat is dit nou?" Verbaasd keek ze naar het ding, en probeerde ze of ze het wat meer uit de hoek kon schuiven om het beter te bekijken. "Laat nou gewoon staan Nina, je weet niet wat het is... Doe nou niet zo dom." Maar ze was te nieuwsgierig. Voorzichtig probeerde ze het ding naar voor te trekken en te duwen, zonder dat het om zou vallen. Met een verbeten gezicht stond ze te sjorren, want het ding was zwaar voor haar.

'klik' klonk het "Klik?". Nina had met het schuiven iets geactiveerd in het ding. Opeens zag ze een heldere blauwe gloed ontstaan in een gleuf en het ding leek tot leven te komen. "IEEEEEEEE!" Nina schrok zichzelf helemaal een beroerte en probeerde al struikeld zo snel mogelijk weg te komen. Het resultaat was dat ze achterover viel en met een plof op het bed terecht kwam. Het ding torende met zijn twee meter hoog boven haar uit. In haar angst keek ze het ding met grote ogen aan. Wat heb ik gedaan? Wat heb ik gedaan?

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 09 nov 2005 14:55

Het gevaarte strekte zijn arm voor zich uit, en keek naar zijn handpalm, alsof hij nieuw voor hem was. "Observatie: Meester heeft zijn best gedaan, mijn arm is volledig hersteld. Zelfcontrole: Laatste datum activatie: 2 weken gelden; Status: 100%; Laatst ingevoerde software: Spreekvaardigheid en Vreemden, 71% Voltooid; Wapenkunde: Basis, 100%."
Hij keek om zich heen, en merkte Nina op. "Begroeting: Gegroet, noem de reden en duur van uw verblijf op de Red Dragon."

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 09 nov 2005 17:58

Glitz legde de laatste hand aan de reparatie in de schacht, verzamelde de gereedschappen bij elkaar, stopte deze in zijn rugzak en klauterde naar het rooster. Hij wipte de rugzak op zijn rug en wierp zich door het luik naar buiten. Met een plof kwam hij op de grond van de gang terecht. Xyrxix zal wel klaar zijn met het opruimen van ruimte DC-12. Dacht Glitz. Op naar de volgende klus dus. De schade in de schacht bleek iets groter te zijn dan hij in eerste instantie had gedacht en had dus iets meer tijd in beslag genomen. Hij hoopte dat de schade in zone DC-12 na de opruiming minder erg bleek te zijn dan hij voor die tijd had geschat. Mocht dat zo zijn dan kon hij hopelijk de verloren tijd bij deze reparatie inhalen. De rest zou dan nog liggen aan ruimte DB-07. Hij genoot van het repareren. Het werk ontspande hem, voornamelijk omdat hij het in zijn eentje deed. Hij zou het jammer vinden als alles weer heel was. Al was er voorlopig nog genoeg werk te doen en anders was er op dit schip vast wel iets anders te vinden. Repareren was niet het enige dat hij kon.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 09 nov 2005 21:17

Ondertussen was Xyrxix in de rotsige bodem een brede sleuf aan het hakken met een fasergeweer. "De race eist wel erg veel van de Dragon dit keer, er is nog nooit een dode gevallen op de Dragon, en nu zelfs vier." Toegegeven, een was er welliswaar geen bemanningslid maar hij was wel op het schip doodgegaan. Eigenlijk kon Xyrxix zich helemaal niet herinneren dat er in de race zelf al eens doden waren gevallen.

Snel maakte hij het onprettige karwei af en sleepte de vier lichamen naar buiten. Met een aantal anti-grav platen transporteerde hij een groot aantal flinke rotsblokken naar de geul toe waar de slachtoffers in lagen. Na een paar uur werk waren ze allemaal toegedekt.

Terug in de Red Dragon verzocht hij iedereen over de intercom om bij elkaar in de kaarten kamer. Aangezien mensen nogal gevoelig waren op dat punt voegde hij er aan toe: "Als iemand nog afscheid wil nemen van Om, Ulix en Cic dan kan dat, ik heb ze inmiddels al wel begraven." Hij ging er van uit dat niemand Dante nog enige afscheidswoorden zou willen toespreken.

~ Agravaìn ~
Laatst gewijzigd door Agravain op 10 nov 2005 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 10 nov 2005 09:08

Dat ding praat! En nu?? Nina lag als aan het bed genageld. Ze had niet het idee dat wegrennen veel zin zou hebben. Met een klein piepstemmetje gaf ze het ding antwoord. "Ik... uuu.. ik ben Nina.. en ..uu.. Ik ben observator tijdens de ... de race... en... dat zal duren tot het einde van de race? Denk ik?"

"Als iemand nog afscheid wil nemen van Om, Ulix en Cic dan kan dat, ik heb ze inmiddels al wel begraven." klonk het door de intercom. Nina was blij Xyrxix stem te horen.
"Ik ... uu.. wil eigenlijk wel naar de anderen toe... " Heel voorzichtig probeerde ze haar weg te vinden naar de deur. Bij de intercom aangekomen sprak ze er voorzichtig, bijna fluisterend in. "Xyrxix?? Ik ben in Ulix kamer.. en.. uuu.. er staat hier een ... een robot?"

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 10 nov 2005 12:32

"Ik... uuu.. ik ben Nina.. en ..uu.. Ik ben observator tijdens de ... de race... en... dat zal duren tot het einde van de race? Denk ik?" zei Nina.
"Goedkeurend Antwoord: Hmm, dat klinkt wel logisch, maar totdat ik dit heb kunnen verifiëren bij de Red Dragon of Ulix, raad ik aan om u gedijst te houden." Het was niet de bedoeling dat ongetrainde menselingen met de red dragon gingen knoeien. "Vraag: Over Ulix gesproken, waar is Ulix?"
Xyrxix's stem klonk over de intercom, "Als iemand nog afscheid wil nemen van Om, Ulix en Cic dan kan dat, ik heb ze inmiddels al wel begraven."
Uziel's stem klonk verbaast. "Geschokeerde vraag: Dus Ulix is dood?" Daarna ging hij op droevige toon verder "Observatie: Ulix is overleden, Cic is overleden. Noodprotocol: beschermen Red Dragon, uitroeien van de indringers."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 10 nov 2005 13:34

Nina aarzelde, wat als dat ding nu opeens zou besluiten dat ze toch onder de noemer indringer viel, iets dat moet worden uitgeroeid? O god! Hoe praat je nou toch tegen een robot? Gewoon dan maar?! De robot klonk even verslagen toen hij opmerkte dat Ulix overleden was, maar dat kon toch niet als het een robot was?
"Het spijt me, maar Ulix is inderdaad overleden. We kunnen misschien het beste naar de kaarten kamer gaan? Dan kan Xyrxix je vertellen dat ik geen indringer ben en kan hij meteen vertellen dat ook Glitz en Randy geen slechterikken zijn waartegen de Red Dragon moet worden beschermd. Er is niemand aan hier die moet worden 'uitgeroeid'. De enige slechterik die aan boort was die is al dood..." zachtjes sprak ze erachteraan "...die heb ik al neergeschoten." De robot draaide zijn hoofd naar haar toe en Nina deinsde een pas achteruit. "Maar.. dat mogen Xyrxix of Dema je uitleggen.. denk ik.. Xyrxix? En Dema? Ken je die?"

Ze activeerde opnieuw de intercom. "Xyrxix?! Ik wil wel komen maar dat robotdinges van Ulix staat hier bij me." Ze keek de robot even aan. "Ik zal wel vragen of het, hij.. mee komt... of zo..."
Langzaam liep ze naar de deur. "Ga je mee, .. uuu... dinges... robot? Hoe moet ik je noemen? Heb je een naam?"

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 10 nov 2005 15:39

Uziel was in de war, het aantal gebrekken in zijn systeem was nog teveel om goed te functioneren. Commando lijnen en scripts raasden door zijn hoofd. Hij hoorde vaag wat nina zei, en keer haar aan. Zijn emotionele programering liep vast. "Antwoord: Lijkt me... Goed... Red Vinden. Uziel."
Hij liep Ulix zijn kamer uit, de gang in, op zoek naar een controle paneel. Toen hij er in vond stak hij zijn linker arm uit. Er schoof een aantal metalen pennen uit, die zichzelf in de poorten van het paneel navigeerden.
De blauwe energie verdween uit zijn ogen en gewrichten.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 15 nov 2005 11:48

Randy liep van de ene gang naar de andere. Volgens zijn A-GPS was hij vlak bij het commando centrum toen hij over de intercom Xyrxix hoorde, "Als iemand nog afscheid wil nemen van Om, Ulix en Cic dan kan dat, ik heb ze inmiddels al wel begraven."
Wat? Wie zijn dat? Wat is dit voor race? Was het wel zo een goed idee om hier te blijven? Randy liep het commando centrum in en zag Dema in een hoekje zitten. Hij liep naar haar toe en ging naast haar zitten.

Haar ogen.. heeft ze gehuild? Ze ontweek oogkontakt en Randy zag dat ze ergens mee zat. Voor hij er erg in had, had hij haar omarmd en hielden ze elkaar stevig vast. "Gaat het? Het komt allemaal wel weer goed" troostte Randy haar. "Jij gaat de race winnen. Je mag nu niet opgeven. Je bent het Cix en Ulix verschuldigd. Ik help je en sta achter je. Kom op Dema, je moet door gaan!" Dema leek haar vertrouwen weer terug te winnen en ze knikte terwijl ze Randy aan keek. Op dat moment kuste hij haar zachtjes. Ze deed haar ogen dicht en kuste terug.

Plots klonk Nina's stem over de intercom, "Xyrxix?! Ik wil wel komen maar dat robotdinges van Ulix staat hier bij me. Ik zal wel vragen of het, hij.. mee komt... of zo..." Waarom net nu? Had ze niet even kunnen wachten? Randy stond op en hij hielp Dema ook om overeind te komen. "We moeten gaan kijken wat er aan de hand is", zei hij zachtjes en ze liepen samen naar de kaarten kamer.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 15 nov 2005 23:15

Dema snikte nog wat na toen Randy ineens binnenkwam.
Nee, niet hij nu! Wat moet hij wel niet van me denken als hij me zo ziet? Randy ging naast haar zitten en ze ontweek zijn blik, in de hoop dat hij niet door zou hebben dat ze huilde. Ineens sloeg hij een arm om haar heen en begon haar te troosten. Ze verstijfde even en voelde zich toen helemaal warm worden. Als ik maar niet ga blozen... Maar hij is zo lief! Ze snikte nog eventjes en dwong zichzelf toen op te houden. Ineens voelde ze zijn lippen op de hare drukken. Verbaasd en blij zoende ze hem terug. Nina's stem over de intercom doorbrak de magie van het moment en op dat moment kon ze Nina wel vervloeken. Wat nou als Nina hem ook leuk vind? Of hij haar? Nee, vast niet. Hij zoende me niet voor niets! ... Oh mijn goden, hij heeft me gezoend!!

Ze liepen hand in hand naar de kaartenkamer en onderweg vertelde ze aan Randy wie Ulix en Cic waren en hoe ze overleden waren. Het praten over hen werkte voor haar als een rouwproces en toen ze klaar was met haar verhaal voelde ze zich een stuk beter. 'Normaal gaan er niet veel mensen dood maar deze keer... Het liep anders en zo onverwacht. Ik weet niet of ik hierna ooit nog met een race zal meedoen, er zijn me nu al veel te vrienden weggenomen.'
Ze voelde de tranen weer even opkomen maar ze drong ze snel terug. 'Ik hoop dat ze het schip een beetje hebben kunnen oplappen want eigenlijk wil ik van deze planeet af. Sorry, maar er is hier teveel gebeurd enzo.'

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 17 nov 2005 07:19

"Uuu.. Uziel? Wat doe je?" Nina hoopte maar dat de robot die ze in Ulix kamer had aangetroffen inderdaad geen verkeerde programmering had ten opzichte van het schip. Aangezien het er erop leek dat hij zichzelf rechtstreeks op de boordcomputer had aangesloten via het console.
"Nou... ik ... ga naar de kaartenkamer. " Ze dacht even na. "Dat is die kant op. Ga je nog mee?" Eigenlijk wilde ze het ding wel gewoon laten war het was, maar aan de andere kant was het dan misschien ook weer niet zo'n goed idee om een robot alleen te laten op de Red Dragon. Toch zeker niet voordat zeker was waar hij vandaan kwam. Ondertussen probeerde ze zich zoveel mogelijk te herinneren van de lessen Robotics die op de universiteit voorbij waren gekomen.

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 17 nov 2005 21:14

Uziel zocht alle hardware die met de red dragon was aangesloten af, op zoek naar bestanden die de zijne konden repareren. Het enige wat hij vond waren wat verdere versies op ulix's werkplaats, maar niets wat hem echt veel zou helpen. Observatie: kans op volledige herstelling van eigen software nihil, vervanging met 2de graads software. Hij zocht de kern van de Red Dragon af op software die genoeg was om zijn eigen software te vervangen. Standaard gevechts protocols, communicatie codes, vertalers, alles wat hij kon vinden. Reparatie in proces; Bijsturing gedrags protocols; Herstel...

Uziel ontkoppelde zichzelf van de Red Dragon. Hij liep naar de werkkamer van Ulix, trok diens Ghosthunter uit de kast, en liep naar de kaart kamer...

Gesloten