The Red Dragon Race

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 17 sep 2005 21:15

"dan moet jij Glitz zijn en is dat Xyrxix?"
'Nee, Glitz is nu niet hier... Ik weet eigenlijk niet waar hij rondhangt. Dat is wel Xyr, en ik ben Dema.'
Ze gaf de nieuweling een hand. 'Ik dank voor de hulp, maar we hadden het net zelf opgelost. De 'inbraak' van jou kwam eerder als een soort schok van "oh nee, niet nog meer problemen". Ik wist niet eens dat er een noodsignaal was uitgezonden... Ik neem aan dat je bij de landing weer van het schip af wilt?'
Bij een flinke zwieber van het schip werd ze tegen de nieuweling aangegooid.
'oeps, sorry,' zei ze terwijl ze overeind krabbelde en zich aan het eerste-de-beste vaste ding vastgreep.
Even later landden ze om de schade op het schip te inspecteren en waar mogelijk te repareren.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 19 sep 2005 12:21

Randy keek naar Xyr en knikte even. Wat voor een wezen is dat? Iedereen hier schijnt hem te vertrouwen en hij bestuurt het schip, dus hij zal wel in orde zijn. De mooie vrouw die Randy naar het commandocentrum had gebracht was niet Glitz. Nee, ze heette Dema. Ze stelde zich voor en vertelde dat ze de problemen al hadden opgelost en door zijn komst eigenlijk geschrokken waren. Hmm, ik heb hier meer onrust veroorzaakt dan hulp geboden. Waarom is iemand helpen moeilijker dan iemand om te leggen? Het schip maakte heftige bewegingen tijdens de landing. De stabilisatoren zullen het wel niet doen. Ineens viel Dema om. Ze kwam met haar hele gewicht precies op Randy. Hij hield haar stevig vast en keek een moment recht in haar ogen en voelde hoe ze uitademde. Ik voel haar warmte en zelfs haar hartslag, god wat zijn haar ogen mooi. 'Oeps, sorry,' zei ze. En wat als ik je nou zo tegen me aangedrukt houdt? Nee, laat ik dat maar niet doen. Wie weet wat zij en de anderen er van gaan denken. Dan zetten ze me zeker uit het schip. Hij realiseerde zich op dat moment dat hij zich maar beter kon gedragen. "Dat geeft niet. Ik ben blij dat ik tenminste iets heb kunnen doen." Zei hij met een kleine glimlach terwijl hij keek hoe ze rechtop ging staan.
"Xyr, volgens mij is de hydraulische pomp voor de stabilisatoren uitgevallen." zei Randy en liep mee met de anderen en hielp met de reparatie van het schip.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 30 sep 2005 13:42

Dema probeerde te helpen, maar ze had niet genoeg verstand van al dat technische gedoe om echt iets nuttigs te doen.
'Ik ga wel even kijken met de scanner of we ergens in de buurt extra onderdelen ofzo kunnen krijgen.'
Ze drukte op wat knopjes en keek naar het scherm. Ineens hoorde ze Nina in haar oor roepen 'wat is dát?' Ze keek door het raampje. Een soort beer-achtig wezen met 6 poten kwam snuffelend uit het bos. Hij snuffelde om zich heen, deed een paar aarzelende passen in de richting van het schip en snuffelde opnieuw.
'Hij... euhm... is op zich wel schattig,' zei Dema. Ze keek naar Randy. 'Jij komt hier vandaan, zijn deze beesten gevaarlijk ?'

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 30 sep 2005 15:54

Randy lag op zijn rug in een kast de laatste kabeltjes aan te sluiten en stond gelijk op. 'Schattig?' zei hij geschrokken terwijl hij Nina en Dema aankeek. 'Dat is een Chupaheptaris, een vleeseter, en het ziet er erg hongerig uit. Ze leven normaal in groepen van tien tot twaalf en zijn erg sterk en agressief. Is iedereen binnen? Zijn de deuren gesloten? Het is beter om te vertrekken voordat de rest van de groep komt." Hij herinnerde zich dat hij zijn toolkit en zijn wapens nog niet had terug gekregen. Hij had alleen nog de werpmessen in zijn jas. Het is nog in de wapenkamer. Ik vraag er zo wel om, want die gaskamer ga ik niet meer in.
Xir die alles had gehoord startte de motoren en het schip steeg soepeltjes op.
"Kan ik me ergens wassen?" vroeg Randy aan Nina toen ze op een veilige hoogte waren. Terwijl hij dit vroeg, liet hij zijn handen zien. Hij moest lachen want hij bedacht zich dat niet alleen zijn handen vies waren, maar ook zijn gezicht en zijn outfit onder de smeer zaten. Hé, het gelach schijnt de rest van de groep goed te doen. Ze lachen allemaal mee, of lachen ze me uit? Maakt niet uit, hopelijk hebben ze nog ergens een schoon uniform voor me.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 01 okt 2005 22:23

Dema schrok van Randy's antwoord. 'Zijn ze echt zo gevaarlijk? Maar hij is... zo zielig! Kijk m nou alleen rond lopen... Zou het een jonkie zijn en zijn moeder kwijt zijn?'
Ze keek vertederd maar op haar hoede naar het monstertje. Daarna keek ze even stiekem naar Randy. Hij is ook wel schattig, en nog slim ook. Ik hoop dat hij ons wil helpen op deze reis. Een blosje voelde ze op haar wangen verschijnen en ze keek snel weer naar het beest zodat ze haar gezicht niet konden zien.
'Oh, Randy, je kan aan het einde van de gang je opfrissen. Maar je handen zijn niet het smerigste hoor!' zei ze om de aandacht af te leiden. Ze keek nog even naar de olie-achtige vlek op zijn neus. Hij keek haar schaapachtig aan en ze kon een glimlach niet onderdrukken.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 02 okt 2005 09:34

Nina stond nog naar buiten te kijken toen Randy zijn vuile handen in de lucht stak en begon te lachen. Ze lachte mee. Hij zag er niet uit. Overal zaten olievlekken en smeerzooi. Zelfs op zijn neus. "Oh, Randy, je kan aan het einde van de gang je opfrissen. Maar je handen zijn niet het smerigste hoor!" hoorde ze Dema zeggen. Ze bekeek Randy nog eens. "Misschien dat we ergens schone kleren voor hem kunnen vinden. Wiens postuur komt ie het dichtste bij in de buurt, Dema? Om? Cic? Ulix? of Rjak? Dan halen we uit hun vertrek even iets voor hem."
Nina keek even naar haar nagels, de lak was gebladerd en haar handen hadden duidelijk een creme nodig. Ze was blij dat er geen spiegel in de buurt was, want ze wilde niet weten wat de toestand van haar haar was. "Kan ik me ook gelijk even opfrissen. Ik geloof dat ik nog wel een extra nagelpen heb in mijn kamer."

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 03 okt 2005 13:36

Randy liep in de aangewezen richting. Een ouderwets heet bad met esotherische oliën zou me goed doen. Een lekkere massage, hmmm. Ben benieuwd hoe de opfriscabines aan boord van dit schip werken. Al die nieuwe snufjes... Nina liep hem achterna. Randy zag dat en wachtte tot ze naast hem was. Ze liepen samen in de richting van de opfriscabines. "Kun je me vertellen hoe het werkt? De laatste keer in zo een cabine kwam ik er half gebakken uit." zei Randy. Ze giechelden nog na over de werking van de opfriscabines en wat er allemaal voor ergs in zou kunnen gebeuren. Nina maakte een deur open en ze liepen naar binnen. Randy zag voor hij naar binnen liep dat Dema uit de verte toekeek. Hij deed alsof hij haar niet had gezien en bleef met Nina giechelen.
Binnen was er een omkleedruimte met 8 opfriscabines. Randy trok eerst zijn schoenen uit en deed daarna zijn mantel en trui uit. Nina legde uit hoe hij de touch screen moest bedienen. Ze trok een lade open en met een snelle beweging deed ze zijn schoenen er in en telde hardop "een, twee, drie, vier, vijf". Precies vijf tellen later piepte de lade en ze haalde de schoenen er weer helemaal schoon uit. Randy bedankte haar en ze glimlachte eventjes voor ze vertrok. Als ze me maar niet uitlacht. Ze had me wel een persoonlijke massage kunnen geven. Ze heeft wel iets, niet zo knap als Dema, maar toch. Zonder die slodder uniform en met een beetje meer aandacht voor haar uiterlijk ziet ze er best strak uit .... Al fantaserend ging Randy de cabine in. "En nu?" zei Randy tegen zichzelf. Hij drukte voorzichtig op de touch screen en binnen een fractie van een seconde stroomde een heerlijke warme luchtstroom uit de wand gevolgd door een vloeistof. Daarna werd hij krachtig afgespoeld en tot slot helemaal droog geblazen. Het programma duurde minder dan twee minuten en hij stond er weer helemaal droog bij. Ehm, mijn kleren, wat moet ik nu aan doen? Is er iemand daar? Ach, wat doet het er ook toe! Hij liep de kleedruimte in en begon zich aan te kleden.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 03 okt 2005 17:09

Dema keek een beetje jaloers naar Nina die Randy naar de opfriscabines begeleidde. Maar ja, ze was hier nodig... Ofzo. Waar ben ik mee bezig? In plaats van me zorgen te maken over een of andere man, kan ik me beter concentreren op de schade! Ze draaide haar hoofd weg en ging verder met het in de gaten houden van het beest. Toch kon ze het niet laten een goede blik op Randy te werpen toen hij terug kwam. Ze vond hem al knap, maar nu hij gewassen was, zag hij er echt heel goed uit. Ze wierp een blik op Nina om te kijken of zij het ook zag, maar Nina zat een randje vuil onder een nagel vandaan te pulken.
'Is, ehh - is het gelukt?' Ze onderdrukte de wil om hem helemaal te bekijken en focuste op zijn ogen. Ze keek hem nonchalant aan, hoopte ze. Ze schrok op van een soort woeste brul. Het beest had het schip erg dicht genaderd en het leek alsof het een aanval wilde doen.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 03 okt 2005 19:13

Nina liep met Randy naar de cabines. Ondertussen zette Xir de Red Dragon weer neer op zo goed als dezelfde plaats als waar ze had gestaan. Blijkbaar was nog niet alles helemaal goed afgesteld.
Nina merkte er niets van. Ze voelde zich in haar nopjes. Eindelijk kon ze zich opfrissen en iets schoons aantrekken.
Nadat ze Randy had uitgelegd hoe alles werkte friste ze zich in een oogwenk op en zocht in haar eigen kamer een schone set kleren uit. Ze streek alles recht voor de spiegel. Haar haar zat weer fatsoenlijk, ze had haar make-up weer opnieuw opgedaan en een nieuw vleugje parfum was de kroon op het werk. "Zo Nina, je bent er weer. Blij dat ik uit die smerige kleding ben. Ze had een broek aangetrokken met daarover een getaileerde tuniek. Een riem trok het geheel strak om haar middel. "Nu alleen mijn nagels nog." Ze zocht naar haar tweede nagelpen, geen enkele vrouw zou zonder reserve-nagelpen van huis mogen gaan, en vond hem tussen haar spullen. Met haar nagelpen op zak liep ze terug naar Dema. "Oo, we zijn weer geland!? Staat dat vreemde beest daar nu nog?" Dema knikte alleen maar.
Vervolgens ging Nina zitten en sloeg haar ene been over het andere. Ze pakte haar nagelpen en begon met groot onderhoud van haar nagels. Laat ik beginnen met de rouwrandjes. Ze hoorde Dema iets zeggen 'Is, ehh - is het gelukt?' en met een half oog zag ze dat Randy weer terug was. Opeens schrok ze op van een brul. "IEEKS" Ze liet bijna haar nagelpen vallen en sloeg toen haar handen voor haar mond "O sorry... ik schrok. Wat was dat?!"

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 04 okt 2005 08:55

Randy kwam vrolijk aangelopen en werd nog vrolijker bij het zien van Dema die hem opwachtte. Hij zag eventjes haar ondeugende blik en keek haar koeltjes aan, maar ze keek gauw opzij uit het raam. Shit! Zijn we weer geland? Ik heb er niets van gemerkt. Die stabilisatoren doen hun werk. Hij keek opzij naar Nina, maar Nina was druk bezig met haar nagels. Ze had zich leuk opgedoft en een lekker geurtje opgedaan. Toch gleed zijn blik naar Dema die bij het raam stond. Wat een verschil; zij hoeft zich helemaal niet op te doffen om er leuk uit te zien. Ook in een slodder uniform ziet ze er goed uit.
Een Chupaheptaris was dicht bij het raam gekomen en brulde plotseling. O jee, waarom zijn we geland op dezelfde plek? Nu zal de rest van de groep er ook zijn. Ik moet mijn wapens hebben. Nina en Dema schrokken van het gebrul. "Straks is de hele groep er, en als ze hongerig zijn dan kunnen ze het schip aanvallen." zei Randy. "Waar zijn mijn wapens en spullen? Kun jij het pakken? Ik ga daar niet meer naar binnen." Hij keek Dema aan en wees in de richting van de wapenkamer. Zijn handelingen waren een automatisme. In noodsituaties was hij op zijn best. "Waar zijn Glitz en Xyr? Toch niet ... buiten?" vroeg hij aan Nina. Ze knikte snel. "Ze maken geen kans tegen een groep Chupaheptarissen. We moeten ze gaan helpen! Kun je omgaan met een phaser of andere wapens?"
Inmiddels kwam Dema terug met zijn tas en wapens. "OK, als we buiten zijn, moeten jullie vlak bij mij blijven. Dan gaan we snel naar Glitz en Xyr en komen met z'n allen weer terug naar binnen. Kun jij omgaan met een wapen?" vroeg hij aan Dema.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 05 okt 2005 20:00

Terwijl Xyrxix een poot van het landingsgestel controleerde sloop er een Chupaheptaris dichterbij. Vlak bij het schip liet het beest een enorme brul horen. Xyrxix keek verschrikt op en zag het beest vlakbij staan. Heel voorzichtig tastte hij met zijn hand naar zijn faser. "Gelukkig dat ik die toch heb mee genomen." dacht hij. Verderop bespeurde hij nog een groep van de wezens. " Wat had die Randy ook al weer gezegd over die Chupaheptarissen? Iets in de richting van gevaarlijk en vleeseters?"

Omdat hij achter een landingspoot stond was hij nog niet opgemerkt, langzaam en rustig hief hij de faser op en besloot het dichtst bijzijnde beest neer te leggen.

~ Agravaìn ~

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 06 okt 2005 18:00

'kun je omgaan met een wapen?' vroeg Randy aan Dema. Ze knikte. 'Natuurlijk, anders zou ik nu niet meer leven.' Ze liep met hem snel naar de wapenkamer en schakelde de beveiliging uit. Ze griste wat wapen bij elkaar en verdeelde ze over zichzelf, Randy en Nina. 'Laten we Xyrxix helpen.'
Ze renden net het schip uit, gebruikmakend van het verrassingseffect, toen Xyrxix zijn eigen faser afschoot. Het schot miste hen op ene haartje maar raakte wel de Chupaheptaris. Het beest stortte brullend van de pijn op de grond. De andere Chupa's stormden naar hem toe en probeerden hem overeind te duwen. Zodra het beest zijn laatste adem had uitgestoten, keken ze woest om zich heen.
ze zijn een hechte familie... Snel bande ze dit soort gedachten uit haar hoofd en schoot ze zoveel mogelijk op de wezens als ze kon. Maar niet veel schoten hadden effect. Het was alsof ze op maar ene paar plaatsen last hadden van de schoten en de rest bedekt was met een soort pantser. Ze kwamen dichterbij het schip en het groepje werd langzaam het schip in geduwd....

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 07 okt 2005 06:27

Nina kreeg een wapen in haar hande geduwd. O god... dit is geen Gopnam.. Hoe werkt dit?! Ze keek wanhopig naar het wapen terwijl ze achter de anderen liep. Dema, Randy en Xir namen de vreemde wezen onder vuur en Nina kon niet veel meer doen dan ruzie maken met het wapen dat ze had gekregen. "Ik weet ook niks van wapens... ik ben maar een verslaggeefter.. O god, o god."

Uiteindelijk gaf ze het op. De kans dat ze iemand per ongeluk zou raken omdat ze niet wist wat ze deed was gewoon veel te groot. Ze stond al achteraan, dus doen iedereen langzaam maar zeker werd teruggedrongen was ze als eerste weer in het schip. "Als de deur dicht is... kunnen ze dan nog naar binnen?! Ik bedoel... ik neem aan dat dit schip stevig is?!"

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 07 okt 2005 08:10

Ik zei toch dat ze bij mij moesten blijven! Waarom rennen ze naar buiten? Nu moet ik erachteraan en hopen dat Xyrxix ze niet overhoop schiet. Hij weet niet eens dat ze er aan komen. Xyrxix schoot inderdaad en raakte gelukkig de chupaheptaris en niet Dema. Dema begon wild om haar heen te schieten met een te kleine lading en raakte de chupa's wel, maar ze had een krachtigere lading moeten gebruiken om ze te kunnen doden. Nu werden ze juist agressiever door de pijnstootjes. Nina stond er bij als een blonde spacedoll en klungelde wat met haar phaser, terwijl er overal om haar heen werd geschoten. Dit gaat niet goed, ze moeten terug het schip in. De aandacht is in ieder geval even weg van Xyrxix. Ik zal de chupa's proberen op een afstand te houden van de meiden terwijl ze naar binnen gaan en dan zal ik mijn sniper phaser pakken.

Toen Dema en Nina veilig terug in het schip waren, laadde Randy zijn omgebouwde sniper phaser en liep in zijn eentje naar buiten en begon gericht te schieten. <BANG!> <BANG!> klonk het acht keer. Met iedere knal viel er een chupaheptaris om. Binnen een paar seconden lagen er acht chupa's dood op de grond en twee chupa's vluchtten het bos in. "Blijven jullie binnen en doe de deur dicht van binnen. Ik ga naar Xyrxix", zei Randy. Hij zette de sniper phaser weer op scherp en liep in de richting waar Xyrxix eerder was. "Xyrxix?", schreeuwde Randy, "ben je daar?" Van de andere kant kwam er geen geluid. "Xyr?" Hij was niet meer daar. Er was wel een kleine bloedvlek op de plek waar hij was, maar geen bloedsporen of andere sporen Heeft hij hier gevochten? Is hij gewond geraakt? Is hij die beesten het bos ingevolgd? Ik kijk eerst wel verder. Hij maakte een rondje om het schip maar er was geen spoor van Xyrxix te bekennen. Hij klopte op de deur waar Dema en Nina eerder naar binnen waren gegaan. Nina kreeg met moeite de deur open. "Ik kan Xyrxix niet vinden. Is hij niet binnen? Kun je hem op de radar vinden?", zei Randy. Dema liep gelijk naar het commando centrum. Randy volgde haar en Nina liep hen achterna. Randy kreeg medelijden met Nina na het aanschouwen van haar geklungel met de phaser. Blond en een phaser in haar hand... levensgevaarlijk!. Als dit is afgelopen kan ik haar wel leren hoe ze moet schieten. Is een stuk veiliger voor me.... Dema tuurde inmiddels op het scherm en gaf een juichend gilletje. Ze had Xyrxix gevonden, maar van Glitz was geen spoor te bekennen.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 09 okt 2005 15:18

Nadat een van de Chupaheptarissen door hem was neer geschoten hadden de andere beesten een stormloop naar het schip ingezet. Xyrxix had noodgedwongen zijn heil achter een rotsblok een eindje verder van het schip moeten zoeken. Vandaar zag hij dat de vreemdeling de ene na de andere Chupaheptaris neerschoot. Xyrxix moest toegeven dat hij wel handig was met wapens, maar verder wisten ze nog niet veel van hem. Na even gewacht te hebben kuierde Xyrxix op zijn gemak terug naar de Dragon.

"Misschien moeten we een zoektocht naar Glitz gaan organiseren?" stelde Xyrxix voor toen hij hoorde dat de jongen vermist werd. "Maar eerst moeten we het schip eens goed doorzoeken, misschien dat hij nog ergens binnen zit" vervolgde hij.

~ Agravaìn ~

Gesloten