The Red Dragon Race

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 10 jun 2005 07:05

Nina keek met grote ogen rond in de opslagruimte. "Jeetje... Waarom hebben ze dit allemaal meegenomen? Dit is toch een ruimte-race? Hier ligt genoeg om een oorlog te beginnen lijkt me." Ze haalde haar schouders op... "Niet dat ik er iets vanaf weet hoor. Wapens stonden niet op het programma op de academie." Ze pakte iets van een plank af en hield het vast alsof het een oude kostbare, breekbare vaas was. "Is dit iets voor mij?"

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 12 jun 2005 19:48

Xyrxix blik was strak op de indringer gericht. Inmiddels wist hij dat hij al weer geruime tijd over zijn vermogens beschikte. Hij opende zijn mond om de indringer te beantwoorden, "zo dus je denkt dat je op deze manier de hulp van de bemanning wel zult krijgen?" vroeg hij op een ijskoude toon, terwijl hij de indringer met een doodse blik aankeek. Hij had al eerder gemerkt dat mensachtigen hier erg zenuwachtig van werden. Zijn tong schoot af en toe geirriteerd naarbuiten toe.

Hij twijfelde of hij nu zou toeslaan of later pas. Deze indringer mocht hij niet onderschatten, maar hij had de indruk dat hij zelf wel werd onderschat. Hij besloot maar te wachten tot een betere gelegenheid. De indringer was nu nog op zijn hoede. "Ik weet niet of ik het al verteld heb, maar het is maar de vraag of de rest van de bemanning erg zijn best zal doen om mij te redden. Er zijn dringendere zaken te regelen op het schip, reparaties bijvoorbeeld." Xyrxix hoopte dat hij de indringer zover kon krijgen dat hij fouten zou maken of de aandacht van belangrijkere dingen zou afleiden.

~ Agravaìn ~

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 19 jun 2005 12:39

Waarschijnlijk schiet ik hiermee mezelf tegen een muur aan. Ze legde het ding weer terug. Vervolgens zag ze iets bekends liggen "O, zo'n ding had ik van Om gekregen. Dat heeft ie me nog uitgelegd." Ze controleerde of de veiligheidspal op zijn plek zat en stopte het ding in haar riem. Tussen alle vuurwapens zag ze ook nog wat andere spullen staan. Ze pakte een spray-fles en las wat erop stond. Vanaf twee meter sprayen in het gezicht, verdoofd direct, niet dodelijk. "Dit is misschien wel wat." Ze pakte nog een klein pakje en las.. "Throw at target. On impact the wrapper-net will expand and enclose the target." Ze keek naar Glitz. "Hahaha, inpakken als een worstje." Ze wilde het pakje naar hem toegooien, maar bedacht zich op het laatste nippertje. "O sorry, zou niet handig zijn als jij werd ingepakt. Hihihi"

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 20 jun 2005 17:39

Langzaam werd Dema wat helderder. Ze had een gigantische hoofdpijn en ze voelde zich misselijk. Ze kon een kreun van pijn niet onderdrukken toen ze haar hoofd bewoog. Ze merkte dat haar handen vast zaten. Wat? Waarom zitten mijn handen vast? Waar BEN ik eigenlijk? Ze deed haar ogen half open. Het beetje licht dat door de spleetjes naar binnen sijpelde spleet als een bliksemschicht door haar hersenpan. Ze kneep haar ogen even stijf dicht en probeerde het toen nogmaals. Het ging gelukkig al een stuk beter. Ze zag de schemerige kamer en Xyrxix zat in een hoekje. Hij keek ergens intens naar.. Als ze wilde zien waar hij naar keek, moest ze haar hoofd opzij bewegen. Dat durfde ze alleen nog niet... Ook durfde ze Xyr niet te seinen, ze wilde hem niet uit zijn concentratie halen en ze vreesde dat hetgeen hij naar keek niet wilde weten dat ze bijgekomen was. Of in elk geval dat zij niet wilde dat hij het wist. Of anders dat Xyr het niet wilde. In elk geval, ze hield zich stil en probeerde bij te komen. Ze deed haar ogen weer dicht en probeerde een beetje weg te doezelen om genezing te bevorderen. Ze zakte net ietsje te ver in slaap toen ze een knal hoorde. Ze schrok op en een enorme pijnscheut schoot door haar hoofd. 'Aah!' Toen de pijn wat minder werd en ze weer kon nadenken besefte dat ze zojuist duidelijk had laten merken dat ze wakker was. Oeps.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 30 jun 2005 14:32

Dema was bij gekomen zo te horen. "Nou je hebt geluk dat je haar niet vermoord hebt" vervolgde Xyrxix tegen Dante. "Anders had je het, wat mij betreft, al helemaal niet op een accoordje kunnen gooien." "Waar blijft de rest nou toch?" vroeg hij zichzelf af." Uitzoeken waar we zitten moet toch niet zo lang duren? Of heb ik Glitz overschat?" Xyrxix besloot dat Glitz en Nina waarschijnlijk aan het uitvogelen waren hoe ze de indringer het beste konden overmeesteren. "Het schip kunnen we wel met de huidige groep besturen, het zou prettig zijn om er een paar extra handen bij te hebben, maar niet noodzakelijk" besloot hij met klem. "Het was nergens voor nodig om te laten blijken hoe hoog de nood aan een nieuw bemanningslid was." dacht Xyrxix. "Een navigator hebben we al bijvoorbeeld, en om je nu maar meteen tot kapitein te bombarderen." Xyrxix lachte spottend.

~ Agravain ~

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 01 jul 2005 10:18

Glitz zocht de wapenkamer af naar wat geschikte wapens voor een kleine man als hem. Het grote geschut liet hij dus maar liggen. Die zouden hem alleen maar door de lucht heen slingeren wanneer hij die zou gebruiken. Hij vond een Atlon12, een klein laserwapen die hij al eens eerder in zijn leven gebruikt had. Het wapen was niet geweldig maar goed genoeg en belangrijker nog goed door hem te hanteren. Daarnaast vond hij enkele rookgranaten. Die konden zeker van pas komen. Onder het zoeken stuitte hij tegen een vertrouwd object aan. Mijn rugzak. Glitz kon zijn vreugde nog net inhouden. Snel onderzocht hij of de oude inhoud er nog inzat. Dit was jammer genoeg niet het geval. Jammer, maar daar was nu niets aan te doen. Opvullen kon altijd nog. En waarom wachten, de wapenkamer bezat wat leuke dingen. Snel duwde Glitz de rookgranaten in zijn rugzak en op dat moment zag hij Nina met een ingepakte wrapper-net.

Ze maakte een beweging om het pakje naar hem toe te goeien. Glitz ogen werden groot. Toch niet weer he?. Nina stopte haar beweging echter en sprak: "O sorry, zou niet handig zijn als jij werd ingepakt. Hihihi". Glitz zuchte van geluk. "Nee, dat zou zeker niet handig zijn geweest. Tenzij je me ingepakt wilde vervoeren." Naar bijvoorbeeld die hagedis. dacht Glitz er voor zichzelf nog achteraan.

Na nog kort wat gerommeld te hebben in de wapenkamer opzoek naar nuttige voorwerpen besloot Glitz dat het wel genoeg was. "Ik neem aan dat je ook gereed bent Nina. Dan zullen we eens proberen te achterhalen waar die indringer zich nu bevind." Hij liep naar de ingebouwde console en schoot met zijn vingers over de verschillende knoppen. "Ah, daar zit je dus." Hij draaide zich naar Nina. "Ik weet waar hij zit en jammer genoeg voor hem heeft hij niet echt een strategische ruimte voor zichzelf gekozen. Als we in de buurt van de kamer zijn kunnen we opsplitsen en van twee kanten aanvallen." Glitz zette alvast de loop in en liep richting de uitgang van de wapenkamer.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 07 jul 2005 06:34

Ze bleef zich verbazen over Glitz, zo handig dat hij op zocht waar de indringer zich bevond. De observator in haar werd weer even wakker. Dat moet ik eigenlijk noteren, maar dan moet ik eerst mijn tasje vinden. "Ik weet waar hij zit en jammer genoeg voor hem heeft hij niet echt een strategische ruimte voor zichzelf gekozen. Als we in de buurt van de kamer zijn kunnen we opsplitsen en van twee kanten aanvallen." "O..uu. ja da's goed."
Nina keek nog even rond in de wapenkamer, haalde haar schouders op en volgde Glitz. Ze had geen verstand van wapens en dus vond ze dat ze met de GOPNAM, een spray fles en een wrapper-net wel goed eigenlijk. Net voor ze de deur uitliep zag ze nog iets staan. He! Dat is misschien nog wel wat. Een ouderwets stuk hout stond tegen de muur. Het had wat weg van een knuppel. Daar kan ik in ieder geval niet mezelf mee raakschieten of zo.

Toen ze in de buurt kwamen greep Nina de GOPNAM en haalde de beveiliging eraf. Vervolgens nam ze de spay fles in haar andere hand. Ze was er helemaal klaar voor. Als een kat op jacht sloop ze achter Glitz aan.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 20 jul 2005 09:18

Dema keek angstig naar Xyrxix. Ze vreesde dat als ze hem teveel uitdaagde, hij hem zou verwonden. Ze had Xyrxix nodig om hieruit te komen! Ze probeerde te gebaren dat hij het wat rustiger aan moest doen, maar dat lukte niet zo goed omdat ze vast zat.
Ze wiebelde wat heen en weer en wriemelde met haar vingers in de hoop los te komen. De touwen zaten muurvast. Met haar slappe, dunne polsjes kon zij ze echt niet losmaken. Was er niet iets scherps hier? Ze zag een soort scherf bij haar voeten liggen. Jammer dat ding zo ver weg was... Ze kon het wel met haar voeten naar zich toe schuiven maar ze zou het nooit bij haar handen kunnen krijgen. Moedeloos zakte ze weer onderuit, in afwachting van haar lot.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 jul 2005 00:40

Glitz hield stil bij een t-splitsing. Met een gebaar gaf hij aan Nina te kennen dat deze ook halt moest houden. Voorzichtig kroop hij daarna richting de splitsing, keek om de hoek heen en onderzocht de gang. De gang was stil. Toen keerde hij weer terug naar Nina. "Goed, de gang is vrij. De eerste deur rechts om de hoek leid naar de ruimte waar de indringer zich bevind met die...." Hij wilde bijna slang roepen maar hield zich in. "...collega van je. De andere ingang zit hier nog een eindje vandaan. Ga over 10 minuten richting die eerste deur rechts om de hoek. Pas wanneer je kabaal hoort storm je naar binnen. Oke?"

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 26 jul 2005 11:57

"Over tien minuten. Is goed." Nina zag hoe Glitz zich van haar verwijderde en bedacht zich toen dat haar klokje in haar handtas zat, die ze dus kwijt was. "Mmm, dat wordt dan tellen. 1,2,3,4,5" Ze begon tot 60 te tellen om daarna weer opnieuw te beginnen. Ondertussen hield ze bij hoe vaak ze al rond was geweest. Een enkele keer had ze geprobeerd om ver te tellen dan 60, maar bij het minste geluid was ze de tel kwijt geraakt, dus daar was ze mee opgehouden. Nadat ze zo'n 12 keer tot 60 was gekomen ging ze op pad en liep ze naar de deur de Glitz had aangewezen. Ze bleef er stilletjes bij staan en legde haar oor tegen de deur te luisteren.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 05 aug 2005 19:36

DANTE

Het gepraat van de hagedis ging grotendeels aan Dante voorbij, hoe moet ik de rest van de bemanning ervan overtuigen dat ik een waardevolle aanwinst ben. Hij besefte dat hij zich in een lastig parket had gemanoevreerd. Met twee bemanningsleden gegijzeld heb ik wel een onderhandelings positie, aan de andere kant, zodra ze vrij zijn hoeven ze zich niet meer aan hun beloften te houden Plots spitste hij zijn oren, bij de ingang hoorde hij wat. Na een blik op Xyrxix sloop hij naar de deur, en legde zijn oor er tegen aan. Niks te horen. Na een snelle blik op de vrouw, die hij gebonden had, ging hij weer naar Xyrxix toe, pakte hem stevig bij zijn schouders en rammelde hem eens flink door elkaar, "Wat is de rest van de bemanning van plan" eiste hij van Xyrxix, "waarom wordt er niet onderhandeld" Opeens drong het besef tot hem door dat hij zich deze keer wel enorm in de nesten had gewerkt. Blijkbaar speelde er veel meer op het schip dan hij vermoed had.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 06 aug 2005 11:12

Nina luisterde. Even leek het of er iemand naar haar deur schuifelde en gespannen wisselde ze de spray om voor de GopNam. Het geschuifel vertrok weer en ze haalde opgelucht adem. Eigenlijk zag ze het allemaal niet zitten. Ze zou naar binnen moeten stormen met wapens! Daar had ze op de universiteit niets over geleerd. Ze hield niet van geweld, maar ja wat moest moest. Terwijl ze in overpeinzing stond over wat ging komen hoorde ze ineens gestommel in de andere ruimte. Vaag gemompel en wat lawaai.

Dit is het! Nu begint het! Ze gooide de deur open en stormde naar binnen. Het eerste wat door haar heen ging was Waar is Glitz?! Ze zag hem niet, wat ze wel zag was Dema. Vastgebonden. En ze zag Xyrxix die door elkaar werd gerammeld door de vreemdeling. Deze schrok en keek op, liet Xyrxix los en kwam op haar af met zijn hand uitgestoken alsof hij haar wilde kalmeren. "Laten we hierover pra...." Nina kneep extra in haar wrapper net en met een verbeten gezicht mikte en gooide ze. "HE!?" Helaas raakte ze hem niet goed en het net sloeg wel om hem heen, maar niet zo strak dat hij niet verder kon lopen. De vreemdeling worstelde verder met het net. Terwijl hij zich van het net probeerde te ontdoen liep hij nog steeds recht op Nina af. Nina kreeg een angstige uitdrukking en piepte angstig "Glitz?!"

Ze deed een stap achteruit en stond op het punt om in halve paniek om te draaien en weg te rennen. Vlucht! Nee, dat kan niet. De anderen! Geen Glitz.. Ik moet... Ze beet op haar lip en hield de GopNam voor zich uit. "Blijf staan" zei ze zachtjes. De vreemdeling liep door. "Je schiet niet.. ik zie het aan je." "Blijf staan!" "Ik wil alleen praten! Kunnen we niet praten?!" "BLIJF STAAN" De vreemdeling maakte geen enkele aanstalte om te blijven staan. Blijkbaar was hij niet bang dat Nina de GopNam zou gebruiken. Zweetpareltjes begonnen zich op haar voorhoofd te vormen van de spanning. Ze was steeds weer een pas achteruit blijven lopen om bij hem uit de buurt te blijven. "Geef dat ding hier en luister nou, dan doe ik de anderen niets. Echt, ik bel.." "NEE!" Ze richtte en schoot. Zodra ze de trekker overhaalde kneep ze haar ogen dicht. Ze hoorde een kreet en een plof. Raak! De vreemdeling was op de grond gezakt. Nina liet bijna de GopNam uit haar handen vallen, maar bedacht dat dat misschien geen goed idee was. Met een half oog op de vreemdeling stormde ze naar Dema en Xyrxix en begon hen te bevrijden. "Is ie dood?! Zijn jullie in orde! O god.. wat heb ik gedaan?!" Ze was helemaal bleek geworden, ze had iemand neergeschoten. Voor het eerst in haar leven!

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 22 aug 2005 19:23

Alles gebeurde heel snel. Xyrxix zag Dante naar de grond storten, terwijl Nina zenuwachtig rondsprong. "Is ie dood?! Zijn jullie in orde! O god.. wat heb ik gedaan?!" riep ze, terwijl ze Dema los begon te maken. Xyrxix begon overeind te krabbelen met slappe benen, blijkbaar zat er toch nog wat gif in zijn lichaam wat nog niet was uitgewerkt. "Rustig maar Nina" probeerde hij haar te kalmeren, "Voorlopig zal hij wel niks meer doen" terwijl hij naar Dante gebaarde, die bewegingloos op de grond lag. "Waar is Glitz?" vroeg Xyrxix, "laat hij jou dit helemaal alleen opknappen?" "Hoe gaat het eigenlijk met Dema?" vroeg hij bezorgd. Plotseling hield hij stil, hij was maar wat in het wilde weg aan het roepen realiseerde hij zich plotseling.

~ Agravaìn ~

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 22 aug 2005 20:30

Verbaasd luisterde Dema naar de onverwachte spraakwaterval van Xyr. Toen ze los was wreef ze even over haar polsen.
'Met mij gaat het wel, mn hoofd bonst nog een beetje, maar ik overleef het wel. Ik geloof niet dat ik ooit zo vaak op een dag buiten westen ben geweest...'
Ze boog zich over Dante en voelde in zijn keel. 'Hmm... Ik voel geen hartslag. Al weet ik niets van zijn anatomie...' Ze onderzocht hem wat verder. 'Volgens mij ademt hij nog. Ik denk niet dat hij dood is, zijn wond ziet er ook niet dodelijk uit. Kalm maar, Nina. Neem een glaasje water. Ach, ik haal wel wat water, ik moet nu toch eigenlijk wel naar de wc, neem ik gelijk wat water mee. Redden jullie het wel even zonder mij?' voegde ze er lachend aan toe. Ze liep al naar de deur. 'Tot zo. Als ik over 5 minuten nog niet terugben, ben ik ontvoerd ofzo.'

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 25 aug 2005 16:09

"Ontvoerd?! Nee toch?" Nina keek Dema met grote ogen aan en trok vervolgens een flauw glimlachje op haar gezicht. "O, dat was een grapje." Ze zag nog een beetje bleek. "Glaasje water ja.. Glitz.. Uuu. Ja nou, Glitz zou langs de andere kant aanvallen. Ik moest komen als ik gestommel hoorde." Ze keek even rond alsof ze verwachte dat Glitz ergens stond te kijken. "Blijkbaar heb ik ander gestommel gehoord." Ze liet zich op de grond zakken en leunde tegen een muur. "Hij kan nooit lang meer wegblijven."

Gesloten