The Red Dragon Race

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 15 sep 2006 08:01

Energie....hmmm...zou ik nogmaals durven ingrijpen???.....of zou dat teveel gaan opvallen???.....aan de andere kant als ik nu niet ingrijp zit ik dadelijk weer op een aan flarden geschoten schip.

Voorzichtig begon ze voor een tweede maal energie aan de aanvallers te onttrekken, voorzichtig aangezien het nu moeilijker was om energie van de aanvallers te onderscheiden van die van de Red Dragon. Langzaam maar zeker werden de energiereserves van de Red Dragon aangevuld.

Hoop dat dit voldoende was....ik kan dit niet meer volhouden waren haar laatste gedachten voordat ze er noodgedwongen mee moest stoppen. Schijnbaar had haar lange meditatieve toestand toch meer van haar gevergd dan ze gedacht had. Zweetdruppels tekenden zich af op haar bleekgeworden gezicht.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 17 sep 2006 14:02

Dema was bang. Ze was niet goed genoeg getraind voor gevechten, ze was meegegaan voor het logische nadenken. Kon ze niet haar denkvermogen gebruiken om hieruit te komen? Maar Glitz had een plan... Ze hielp zoveel ze kon maar veel nut had het niet.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 17 sep 2006 18:38

Heel even leken de generatoren de energievoorraad weer aan te vullen, maar al snel stopte de stijging weer, waarna de energieniveaus weer langzaam maar zeker naar beneden begonnen te zakken. "Ik zie de laatste aanvaller niet," riep Xyrxix. "Glitz, probeer het zo snel mogelijk, wil je? Ik weet niet hoe lang ik de Dragon nog uit de handen van de aanvaller kan houden." Plotseling trilde de Red Dragon van een explosie vlak bij het schip. Blijkbaar waren ze net gemist door een torpedo van de aanvaller.

Met een aantal kleine uitbarstingen van de stuurraketten liet Xyxix het schip weer om zijn as tollen, en schoot vervolgens met een korte stoot van de hoofdmotor weer een geheel andere richting in, gelukkig waren ze de nevel nu veel dichter genaderd. Opeens zag Xyrxix hun aanvaller weer verschijnen op de radar, met hoge snelheid naderde het onbekende schip de Dragon.

~ Agravaìn ~

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 19 sep 2006 09:51

Terwijl Randy naar het laatste schip op zoek was op zijn scherm hoorde hij plotseling Glits gillen:"Jij idioot. Waar denk je mee bezig te zijn? Op deze manier stort je ons nog in de dood. Houd op met onze schaarse een noodzakelijke middelen te verspillen." Randy keek hem verbaasd aan en op dat moment drukte Glitz iets op de touchscreen en zijn scherm ging uit.

"Ben jij wel goed bij je hoofd?" zei Randy hardop. "Ik heb net twee vijandige schepen uitgeschakeld en tientallen torpedo's uit de lucht geschoten voor ze ons raakten, wat heb jij dan gedaan om ons te beschermen? Jij hebt niets gedaan. En wie is hier dan een idioot?" Randy stond op en had Glitz zo kunnen uitschakelen, maar hij beheerste zich en wist dat het belangrijker was om het schip heel te houden dan zich druk te maken om Glitz, die maar een monteur was. Glitz liep snel weg en zei iets over het terugrichten van de wapens van het schip. Hoe kon dit monteurtje dat nou doen? Hij zou moeten inbreken op hun hoofdsysteem en dan hun wapenprogramma's moeten aanpassen en dat allemaal ongemerkt. De laatste keer dat hij zoiets had gedaan was zeker 3 jaar geleden en daar had hij weken van te voren voorbereid of wist Glitz een andere manier?

Een van de gevaaraanduidingslampen ging op dat moment aan en hij hoorde Xyrxix in paniek roepen. Hij keek machteloos toe terwijl de Red Dragon heftig trilde. Ze waren net niet geraakt.
Xyrxix was goed en redde ze uit de situatie. Randy kon verder niets doen en zag nu pas dat de vrouw die ze hadden gered uit het andere schip achter hem stond en in diepe concentratie was. De zweetdruppels druppelden van haar voorhoofd. Randy liep snel naar haar toe en hield haar hand vast. Daarna begeleidde hij haar naar een stoel. "Doe rustig aan. Jij hielp me net he? Dankjewel" zei Randy en hielp haar zitten.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 19 sep 2006 11:08

Glitz was net begonnen de energie om te leiden van het schip toen er, sneller dan verwacht, een pik ontstond in de toevoer. Het was nog niet helemaal genoeg en dus ging hij met dat wat hij in eerste instantie van plan was. De piek kwam hem goed uit. Het zou nu vele malen korter duren dan hij in eerste instantie had ingecalculeerd. "Glitz, probeer het zo snel mogelijk, wil je?, Alsof hij zijn best nog niet deed. Wist Xyrxix eigenlijk wel dat wat hij ging doen niet het eenvoudigste kunstje was?. Glitz luisterde al niet eens meer naar wat Randy allemaal uitkraamde. De man scheen hem een betweter te zijn die hij kon missen als kiespijn. Met nog een hoge dunk van zichzelf ook. Hij kon zich er nu niet druk om maken. Hij zou al zijn concentratie nu nodig hebben.

Energie? Check.
Systemen opperationeel? Check.
Daar gaat ie.

Glitz vloog met zijn kleine vingertjes razend snel over het touch-screen. Callibreerde tegelijk de sensors en de communicatiesystemen. Probeerde het laatste beetje energie te verkrijgen die ze konden missen. Stuurde een scan richting één van de afgeschoten torpedo's en een andere richting het schip van de vijand. Na enkele tellen stroomde de informatie binnen. Glitz worstelde zich door de informatie en hield zijn oog open naar dat wat hij zocht. Daar zag hij een flard. En daar nog één. Langzaam maar zeker herkende hij hoe de torpedo's waren afgesteld. Hij legde een contact met het systeem van de vijand, aan de hand van de verworven informatie. Hierdoor kon hij de communicatie dusdanig verbergen en beveiligen dat de kans klein was dat de vijand het zou opmerken. Hij hoopte maar dat dit ook zo zou blijven. Al zou hij niet lang nodig hebben. Het programma was snel gevonden, het aanpassen duurde niet veel langer.

"Xyrxix, wat denk je. Tijd om het vuurwerk af te steken?" Glitz keek Xyrxix aan met een brede glimlach. "Dit wordt lachen." Drukte op het touch-screen en de vijand schoot alle torpedo's die klaar waren af. Recht op de Red Dragon af. Tenminste zo leek het. Nog voor dat de torpedo's de Red Dragon zouden raken maakte deze een scherpe bocht en koerste terug naar het vijandelijke schip.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 19 sep 2006 16:52

"Ben jij wel goed bij je hoofd? Ik heb net twee vijandige schepen uitgeschakeld en tientallen torpedo's uit de lucht geschoten voor ze ons raakten, wat heb jij dan gedaan om ons te beschermen? Jij hebt niets gedaan. En wie is hier dan een idioot?" zei Randy. Hij keek Glitz dreigend aan.
Dema werd koud van binnen. Nee! Geen ruzies! Ze had altijd slecht tegen ruzies gekund. Ze voelde nu al dat haar ogen wilden huilen maar ze dwong de tranen terug. Ze liep naar Randy toe en legde een hand op zijn schouder. 'Kalm, hij heeft ons vaker uit de brand geholpen en zal weten wat hij doet.'

Dat bleek inderdaad. De torpedo's werden afgevuurd en een spannend moment lang koersten ze recht op hen af. Vervolgens bogen ze terug en vernietigden het vijandelijk schip. Trillend van spanning liet Dema haar adem ontsnappen en ze ontspande weer. Ze kneep zachtjes in Randy's schouder. 'Zie je? Zo doen we allemaal waar we goed in zijn. Hij had het alleen iets vriendelijker kunnen brengen maar er was haast bij...' Mompelend voegde ze eraan toe: 'en ik ben nergens goed in hier.'

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 19 sep 2006 20:28

Toevallig ving Xyrxix op wat Dema verzuchtte. Hij knipperde even met zijn derde ooglid. "Ach jij zult je draai ook wel vinden hoor, goed en nu zo snel mogelijk naar de ruimtehaven." Wederom zette Xyrxix koers naar Alphanor, waar ze op de ruimtehaven de Red Dragon zouden laten repareren.

Na een rustige tocht viel de Red Dragon het planetaire systeem van Alphanor in. Xyrxix zette koers naar de zesde planeet die om een hete blauwe ster cirkelde. "Mensen, we zijn er," riep Xyrxix. Terwijl hij de formaliteiten met de ruimtehaven afhandelde. "Over een uurtje kunnen we landen."

Een uur en tien minuten later liet Xyrxix de sluisdeur open gaan. "Zo, nu moeten we eens gaan kijken of we de Red Dragon kunnen laten oplappen, en nieuwe voorraden in kunnen nemen." Hij tuurde ondertussen over de betonnen vlakte van de ruimtehaven. In de verte rees een grote bergketen op met wit besneeuwde toppen, die extra fel blonken in het wat blauwige licht van Alphanor's ster.

~ Agravaìn ~

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 20 sep 2006 13:27

Randy keek toe hoe Glitz het flikte om de raketten terug te sturen. "Mooi gedaan Glitz!", zei hij. Randy had geen hoge verwachtingen van Glitz' sociale vaardigheden, maar misschien kon hij daarin ook verrassen, net als met die truuk die hij net had uitgevoerd. Terwijl A' rianne zat liep Randy terug naar Dema en omhelsde haar. "Zeg dat nooit meer", fluisterde hij haar even later toe en gaf haar een kus. Hij hoopte dat ze zijn gevoelens voor haar zou begrijpen en ook zo dacht.

Intussen was het schip geland en had Xyrxix de sluisdeur geopend. Randy had geen zin om het schip te verlaten. Het liefst wilde hij samen met Dema ergens alleen zijn. Hij wachtte af wat er zou gebeuren.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 26 sep 2006 21:48

Hij gaf haar een kus. Een kus! Ze voelde dat ze rood werd. Ze had geen idee waar ze heen moest kijken dus keek ze maar naar hem. Hij keek haar open en hoopvol aan.
'ehm...' stotterde ze. Ze zamelde moed bij elkaar en omhelsde hem. Ze squashte hem zo ongeveer maar het voelde goed om zijn warmte zo dicht bij te hebben.

Ze merkte dat de anderen haar vreemd aankeken. Ze liet Randy los en probeerde zich nog een soort houding te geven. 'Goed... Aan het repareren dan maar?'

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 27 sep 2006 06:48

Nina keek verbaasd naar alles wat er allemaal gebeurde. "Is er iets dat ik kan doen?" Ze voelde zich nutteloos, ze had zin gekregen om er gewoon mee te stoppen. Nu, gewoon van De Red Dragon verlaten en vervolgens niet meer terugkomen. Haar spullen pakken en terug naar huis. Het leek zo'n leuke opdracht in het begin. Ze keek even een beetje moeilijk en bedacht zich dat naar huis gaan contractbreuk zou betekenen. Ze zuchtte. Nou ja, kan ik net zo goed een verslag gaan schrijven nu. Maar neutraal... dat kunnen ze wel schudden. "Als iemand me nodig heeft, dan ben ik in mijn kamer. Verslag schrijven." Ze stond op en mompelde vervolgens voor zich uit. "Daar ben ik immers voor aangenomen."

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 28 sep 2006 14:50

"Als iemand me nodig heeft, dan ben ik in mijn kamer. Verslag schrijven." Hoorde Glitz Nina zeggen. "Daar ben ik immers voor aangenomen."
"Eeeeh, Nina? Dat verslag, kun je dat ook later doen? Ik zou graag iemand bij me willen hebben tijdens wat shopwerk. En een dame kan daar wel eens nuttig bij zijn." Glitz sprong weg van het werkpaneel en liep richting de uitgang waar ook Nina stond. "Dus als je zin hebt?"

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 29 sep 2006 07:34

Nina keek verbaasd naar Glitz. "O, maar natuurlijk!" zei ze enthousiast. Als hij gaat shoppen is een volwassene erbij inderdaad niet onverstandig. "Dat verslag kan altijd nog."

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 29 sep 2006 08:28

Randy zag Glitz en Nina vertrekken en liep daarna naar Dema. "De Beauty and the Beast zijn weg. Waar beginnen wij?" zei Randy met een glimlach. "Of zullen we eerst met Xyrxix overleggen, want hij zal zo ook wel naar buiten willen gaan misschien? En heb jij niets nodig?" Randy realiseerde zich dat hij wel erg veel sprak met Dema en erg aan haar gehecht begon te raken. De kracht waarmee ze hem vasthield net en de blik waarmee ze keek, bleven niet onopgemerkt, maar nu was er werk aan de winkel.
"Glitz, ehm Xyrxix, waar kunnen we het best beginnen?", vroeg Randy. Glitz, hoe komt zijn naam in me op?

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 29 sep 2006 18:07

"Tja, Randy, misschien kun je de wapensystemen eens nakijken?" vroeg Xyrxix. "Ik ga eerst wat formaliteiten regelen, en op zoek naar een firma die de Dragon kan repareren. Er is zoveel werk te doen dat het grootste gedeelte door een werf gedaan moet worden." Ondertussen maakte Xyrxix in gedachten een aantekening dat hij eens met Glitz moest spreken over eventuele verbeteringen aan de Dragon. Die konden ze misschien wel gaan uitvoeren zodra het schip weer compleet was opgelapt. "Nou jullie vermaken je vast wel, ik ben ook even weg," zei Xyxix tegen Dema en Randy.

Met een kwiek sprongetje landde Xyrxix op het beton, hij snoof de frisse prikkelende lucht van Alphanor op, tuurde even in het rond en begaf zich vervolgens naar het kantoor van de ruimtehaven, waar hij de liggelden van de Dragon moest voldoen. Ook zou men daar wel geinteresseerd zijn naar de opvarenden en de reden van het bezoek.

~ Agravaìn ~

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 29 sep 2006 21:52

Schijnbaar was iedereen haar aanwezigheid vergeten. Terwijl de Red Dragon langzaam daalde en de bemanning stuk voor stuk de controlekamer verliet kwam zij weer op krachten.
Met heimwee keek ze naar buiten, bergen met sneeuwwitte toppen net als op haar thuis planeet straalden haar tegemoet. Zouden ze soms ongemerkt en onwetend op haar thuisplaneet beland zijn?? Even voelde ze hoe de hoop haar hart deed razen, even maar. Ze wist dat dit niet haar thuis was, nergens voelde ze de aanverwante geesten van haar soortgenoten. Toch besloot ze naar buiten te gaan, frisse lucht en zuurstof die niet uit een of andere cylinder kwam zou haar goed doen. Onopgemerkt verdween ook zij uit de controlekamer. Snel zocht ze tussen haar kleding naar haar mantel en de twee lange gebogen dolken. De dolken bevestigde ze aan haar onderarmen, dit zou echter niemand opvallen aangezien de lange, wijde mouwen van haar mantel alles bedekten. Ook haar vleugels zouden in deze mantel niet opvallen evenals haar haren en haar huid opgemerkt zouden worden als ze de kap droeg. Een blik in de spiegel vertelde haar dat haar gezicht nu inderdaad overschaduwd werd door de kap van haar mantel en dat ook haar vleugels en dolken zo goed als onzichtbaar waren. Met de glijdende tred die zo eigen was aan haar volk ging ze op weg naar de luchtsluis om na een verstolen blik in de rondte het schip te verlaten. De vaste grond voelde vreemd aan onder haar voeten, oke grond voelde altijd vreemd aan onder haar voeten tenslotte vloog ze de grootste tijd van haar leven. maar dit was anders. Verlangend keek ze naar de bergketen in de verte, zou ze het wagen?? Nee toch maar niet, stel je voor dadelijk vertrokken ze zonder haar en dan zat ze alweer vast op een vreemde planeet. Met de bedoeling om zo snel mogelijk van het beton af te komen vervolgde ze haar weg over de ruimtehaven.

Gesloten