The Red Dragon Race

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 02 jun 2006 12:34

"Glitz, kun je naar de brug komen, we hebben je hulp hier even nodig." Klonk het door de intercom. "Vast een technisch probleem. Glitz is daar nogal handig in geloof ik. " Ze keek A'Rianna en glimlachte. "Ik zal je naar een lege kamer wijzen en je dan laten zien waar de hygiene ruimte is. " Ze liep naar de deur, raapte ondertussen wat van de spullen op die Dema achter had gelaten en wachtte even tot A'Rianna opstond en haar volgde. "We hebben hier een gezamelijke hygiene ruimte aan boord. Wel met aparte compartmenten hoor. Gelukkig.. ik zou niet graag gemengd moeten gaan daar." Ze liep door de Red Dragon en stopte bij een kamer waarvan ze eerder had gezien dat ie nu leegstond. "Degene die hier sliep heeft haar bed niet meer nodig." Nina werd even stil. Er waren eigenlijk al zoveel doden gevallen, en dat allemaal voor een race. "Waren er veel leden op het schip waar je vandaan komt?"

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 08 jun 2006 10:39

"Weet je hoe de bediening van de boordwapens werkt?" vroeg Xyrxix aan Randy. Hij knikte nee en zei "Nee, maar ik leer snel. Ik ken de RP-LX6 uit de interceptorschepen. Die zijn niet zo precies, maar wel snel en krachtig." Hij zei er maar niet bij hoeveel schepen hij daarmee had uitgeschakeld.
Hij ging weer terug en nam plaats achter het geschut.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 08 jun 2006 11:47

Nadat Glitz de lijst had doorgestuurd naar Xyrxix, begon deze weer met volle moed aan Uziel de androïd te sluitelen. Hij kreeg de hoofdsystemen weer aan en liet het communicative deel van Uziel uit. Voordat deze weer zo gek begon te doen en zijn eigen systemen lam legde. "Goed, laten we eens kijken hoe je software matig bent opgebouwd." Glitz liet zijn handcomputer het systeem van Uziel scannen en na een tijdje hoorde hij een aan een blip dat deze klaar was. Wat een vreemde protocollen. Dacht Glitz bij zichzelf toen deze het de software bekeek. Wat voor zieke geest verzind dat nou? Logisch dat Uziel zo vreemd deed. Laten we daar maar wat anders op verzinnen.

Glitz liet Uziel achter op de plek waar deze zich bevond en liep met zijn handcomputer naar het bureau. Dit kan wel even duren. "Goed, functie is makkelijk. Bewaking, onderhoud... zeg maar andoïdje van alles." Glitz bedacht nog veel meer functies voor Uziel om te doen en liep het werk van de maker na. Het meeste kwam wel overeen en dat wat niet overeen kwam paste Glitz aan.

"Glitz, kun je naar de brug komen, we hebben je hulp hier even nodig." klonk het door de intercom. "wat moeten ze nu weer van me? Zo komt die androïd natuurlijk nooit af." Sprak Glitz wat gepiekeerd uit. Goed, die veiligheidsprotocolen komen later wel. Glitz stond op van uit zijn stoel en liep richting de brug. Hij was benieuwd waar ze hem voor nodig hadden. Zou het weer een reparatie zijn of hadden ze wat verrassends op de het andere schip gevonden. meimerde Glitz en voordat hij het wist stond hij al voor de deuren naar de brug. De deuren gingen open en Glitz stapte de brug op.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 11 jun 2006 12:47

"Glitz, zou je kunnen helpen, het lijkt er op dat er verderop wat piraten liggen te wachten. Nu wil ik ze liever niet langssluipen, met het gevaar dat ze ons later toch nog ontdekken en ons in de rug aanvallen. Mochten ze geen kwaad in de zin hebben dan kunnen we er openlijk langs lijkt me," meldde Xyrxix. Terwijl Xyrxix de Red Dragon weer in beweging zette liet hij de computer gegevens verzamelen over de drie scheepjes die voor hen lagen. "Ik zet de data door naar de tactische displays," zei hij, doe er je voordeel mee. Blijkbaar was de Dragon inmiddels ontdekt want het voorste scheepje begon bij te draaien.

~ Agravaìn ~

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 jun 2006 00:27

Tactische gegevens? Dacht Glitz. Wat weet ik nauw van strategische beslissingen. Is dit soms weer een raar spelletje van die reptiel? Ach, het kan denk ik niet veel kwaad om er naar te kijken. En wie weet leer ik er wel wat van "Goed, ik zal er naar kijken." Met een wat verborgen blik keek Glitz, onder het lopen, naar Xyrxix gezicht. Op die manier wilde hij proberen erachter te komen wat Xyrxix in de zin had zonder dat deze het zou merken.

Hij kwam aan bij de genoemde display en bekeek de gegevens. Hij drukte wat op het display om zodoende de volgende gegevens naar voren te brengen. "Xyrxix? Volgens mij komt er een schip op ons af. Dus dat van er langssluipen zit er denk ik niet in. Wat doen we nu? Kijken of we ze kunnen oproepen om te vragen wat ze willen, kijken of we ze op één of andere manier kunnen uitschakelen of zullen we maken dat we wegkomen?"

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 13 jul 2006 20:45

Bezorgd keek Dema alle schermen af. Ze voerde een nieuwe scan uit nu ze dichterbij waren.
'Ze zijn goed gewapend! Ik denk niet dat ze erg vriendelijk zijn... Ze hebben allen al hun torpedo's geladen!'
Ze konden niet meer terug, dat wist ze ook dus ze liep naar de wand en drukte op een knop. Onmiddelijk begonnen door het hele schip rode lichten te knipperen. Het alarm zette ze niet aan, alle mensen aanwezig zouden dit genoeg snappen, en ze moesten niet teveel afleiding hebben.
Ze keek bezorgd naar Xyr, Randy en Glitz.
'Randy, wees klaar. Laadt maar vast de torpedo's en zet de rest op stand-by.'
Ze ging weer zitten en maakte haar gordel vast. Als ze beschoten zouden worden, kon het schip heftig schudden en ze moest goed controle houden over de bediening.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 14 jul 2006 10:00

"Veel leden? Niet echt, er waren nog 7 personen over van de oorspronkelijke bemanning, ze hadden grote verliezen geleden in gevecht met piraten en tegenstanders."

Rode lampen flitsten rondom hen, snel nam de jonge vrouw die bij haar was afscheid. Schijnbaar ging ook zij opweg naar de brug. Tja A'Rianna kon op dit moment op de brug weinig van belang doen, vandaar dat ze besloot zich eerst op te frissen en andere kleren aan te trekken voordat ook zij naar de brug zou gaan. De sanitaire ruimte was niet moeilijk te vinden, ze voelde hat water al van grote afstand. Tijdens het verfrissen strekte ze haar geest uit naar de schepen die in de aanval gingen....... ze zouden niet binnen afzienbare tijd de mogelijkheid hebben om aan boord te komen dus haar gevechtspak was niet nodig. Afwezig stuurde ze met een enkele gedachte alle water van haar huid weg in de richting van de douche, op het zelfde moment had ze haar kledingstapel al doorzocht en er een schone jurk uitgenomen. Gelukkig hadden ze schijnbaar al haar spullen behalve haar grote houten kledingkist meegebracht van het oude schip. Ze besloot haar polsbanden met de lange gebogen messen te dragen, doordat de messen als ze niet gebruikt werden met de punten in de richting van haar schouders gedragen werden en haar jurk lange wijde mouwen hadden zouden ze niet opvallen. Mocht het echter nodig zijn dan waren ze met één gedachte in haar handen en gevechtsklaar. Een mantel zou ze niet nodig hebben nu de meesten haar vleugels toch al gezien hadden, ze hoefde ze niet meer voor hen te verbergen. Het gevecht was in volle gang voelde ze toen ze in de richting van de concentratie van geesten begon te lopen. Doelbewust ging ze op weg het gevecht geestelijk volgend passeerde ze wat er uitzagen als meerdere verblijven voor de bemanning. De gangen binnen het schip schenen zich eindeloos uit te strekken, schijnbaar was het schip waar ze op terecht was gekomen groter dan het schip waar ze vandaan kwam. Op het moment dat ze de brug bereikte was het gevecht hevig, vandaar dat het in eerste instantie niemand opviel dat zij de ruimte instapte......

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 14 jul 2006 20:56

Met een bocht liet Xyrxix de Red Dragon een van de schepen ontwijken. Deze groep piraten was goed op elkaar ingespeeld. Maar in normale omstandigheden zou de Dragon toch een goede partij zijn geweest voor deze scheepjes. Door zijn uitrusting maar zeker ook door zijn bemanning. Helaas waren er nogal wat verliezen geleden, waardoor de uitkomst van het gevecht nu helemaal niet zeker zou zijn.

"Krijgt iemand een van de schepen in het vizier," riep Xyxrix. Een van de scheepjes vuurde een torpedo richting de Dragon. Met een nieuwe zwaai ontweek hij het projectiel, terwijl de meteorieten beveiliging met een aantal korte laserpulsen de torpedo vernietigde. Hoewel het systeem op grotere schepen standaard was, kwam men het zeer zelden tegen bij ruimtevaartuigen van Red Dragon's grootte. Mede omdat het nogal veel energie kostte als het in werking was.

Inmiddels waren twee van de aanvallers aan een omtrekkende beweging begonnen, om zo de Red Dragon van meerdere kanten aan te kunnen vallen. "Hoe staat het er mee? Ik kan ze niet blijven ontwijken, we moeten ze uitschakelen, en snel ook", riep Xyrxix.

~ Agravaín ~

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 04 aug 2006 07:13

Ondanks dat Nina zich naar de brug had begeven om te helpen zat ze nu op een stoeltje, zichzelf uit de weg te houden. Wat kon ze anders? Ze had geen kennis van vliegen of wapens, en opnieuw voelde ze zichzelf nutteloos. "Als ik iets kan doen?" Had ze nog zachtjes gezegd, maar ze had er geen reaktie op gehad. Toen Xyrxix begon met uitwijken was ze blij dat ze had onthouden hoe ze zichzelf in de riemen moest zetten. Langzaam maar zeker werd ze een beetje bleker door alle bewegingen die Xyrxix maakte. Het idee dat er op hen werd geschoten hielp er ook niet echt bij.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 14 aug 2006 12:16

Randy had niet echt veel tijd om alle instructies door te nemen. Hij zou op zijn gevoel afgaan en snel zouden we weten of dat genoeg was. Krijgt iemand een van de schepen in het vizier?," riep Xyxrix. Randy schreeuwde "Nog niet!" terug en zette de wapens op scherp. Hij zag dat er een torpedo hun kant op kwam en die werd al snel vernietigd. Dat had Xyrxix mooi opgeknapt.
De twee kleinere schepen draaiden en maakten een omtrekkende beweging, precies wat Randy wilde. Nog even en hij zou ze in het vizier krijgen. Geconcentreerd keek hij op zijn scherm en na een paar snelle handbewegingen kon hij een lock plaatsen op het voorste schip en stuurde direct een geleide raket naar het eerste schip gevolgd door een krachtige laser salvo naar het tweede schip. "Eentje minder!", zei hij bezorgd. Het voorste schip was geraakt en verdween van de radar.
Zijn bezorgdheid kwam door het tweede schip. Het schip dat hij had gemist schoot nu tientallen kleinere raketten terug. Randy zou die raketten moeten opvangen en uitschakelen Maar waarmee?, dacht hij. Het herladen van de torpedo zou te veel tijd kosten en zoveel torpedo's hadden ze niet. De laser kostte veel energie en had ook tijd nodig om te herladen. "Xyr, volle kracht vooruit! En kun je de afweerschild aan deze zijde meer energie geven? Ik heb meer energie nodig! Er komt een heel salvo aan. Hou je goed vast! Ze gaan ons raken." schreeuwde Randy. Hij selecteerde een lichte, maar snelle electrophaser, maar die had niet zo een groot bereik en schoot als een wildeman om zich heen in een poging om de raketten te raken voor ze het schip raakten.
Een continue stroom lichtflitsen verliet de Red Dragon. Intussen was de torpedo herladen en had hij een lock op het schip. Alleen was er nog niet genoeg energie om de torpedo af te vuren. Het derde schip was aan de andere kant, buiten het bereik van Randy, en een grote knal zorgde er voor dat de electriciteit even uitviel. Het was een tel helemaal donker, maar de backup werd direct actief en de phaser deed zijn werk weer. "Zijn we geraakt? Schade?", zei Randy terwijl hij de tweede torpedo afvuurde en nog steeds de raketten enkele meters voor ze de Red Dragon raakte uit de lucht schoot.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 28 aug 2006 20:09

"Randy, je moet je zien te redden," riep Xyrxix. "Niet alles is al hersteld." Hij liet de Red Dragon rondtollen om het zo de aanvallers moeilijk te maken om het schip te raken. Ondanks de reparaties kon de Dragon niet veel meer hebben. Met een blik op de energiemeters liet Xyrxix de Dragon een zwaai maken richting een gasnevel. Hij hoopte dat de richtapparatuur in de raketten ontregeld zou worden door de straling van de nevel. "We kunnen helaas niet op volle snelheid, omdat de motoren nog niet goed gerepareerd zijn. Maar je doet goed werk Randy, het is nu nog maar twee tegen één." Hij hield zorgelijk de als maar dalende energieniveaus in de gaten.

~ Agravaìn ~

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 28 aug 2006 22:05

Te oordelen naar de uitroepen van beide mannen ging er schijnbaar iets helemaal mis....meer energie....schade??.....uitwijken naar een nevel....

Haar geest stond nog open voor de gevoelens van alles rondom haar waardoor ze nu de blijdschap doorspekt met frustratie van Randy afvoelde stromen, frustratie was ook het grootste gevoel dat van Xyrxix afkwam...frustratie vanwege het lage energie level.

Ze had dan wel geen verstand van al die vreemde dingen die er aan boord van een schip waren, ze had echter wel verstand van energie. Ongemerkt begon ze energie aan de twee overgebleven schepen te onttrekken en toe te voegen aan de energie van de Red Dragon. Langzaam maar zeker begonnen de energie levels weer te steigen.....nu maar hopen dat niemand die plotselinge steiging naar haar kon koppelen, ze was er nog niet aan toe om haar geheim met haar scheepsgenoten te delen. Misschien waren ook zij wel niet te vertrouwen met zulk een groot geheim....aan de andere kant misschien wisten hun wel wat de locatie van haar thuiswereld was.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 29 aug 2006 15:49

Randy had de tweede torpedo gevuurd, maar net op dat moment maakte de Red Dragon een enorme zwaai en de torpedo miste doel. De Dragon draaide daarna enorm snel om zijn as en Randy probeerde zo goed als het ging de raketten te raken. Hij mikte zorgvuldig om energie te sparen terwijl het schip een gasnevel in ging. Als we dat maar volhouden en ze ons niet nog een keer raken, dacht Randy. Op dat moment begon de energiemeter omhoog te gaan en snel had hij genoeg energie om de torpedo weer te laden.
"Xyr, even recht vasthouden", zei Randy terwijl hij de laser inschakelde. Daarmee kon hij veel verder komen. Blauw-blauw-rood-rood-rood-groen-vuur dacht Randy terwijl hij op het scherm zag dat hij het tweede ruimte schip had gelocked en de torpedo afvuurde met een rakingskans van 99%. Hij volgde op zijn scherm de torpedo en dat was een voltreffer. Daarna ging hij gelijk op zoek ging naar het grote schip. "Waar is die andere, ik zie die niet?" zei hij met een angstige toon in zijn stem.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 08 sep 2006 07:13

Met een strak wit gezicht zat Nina in haar stoel. Waar zijn we mee bezig? Waar ben ik aan begonnen? Wie zei dat deze race zo geweldig is? Beschoten worden, vreemde monsters, doden, gewonden, sabotage... Ik wil naar huis.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 15 sep 2006 00:44

Glitz zat in diep gepeins te overdenken of hij wat kon verzinnen tegen de piratenschepen. Er moest een technische mogelijkheid zijn. Hij merkte op dat Xyrxix de eerste golf schepen ontweek en dat de laserpulsen de torpedo's vernietigde. Op dat moment begon zijn brein op volle toeren te draaien. De lasers? Te veel energie verbruik. Eigen torpedo's? Te kostbaar. Torpedo's aanvallers? Mogelijk te gebruiken door richting aan te passen. Maar hoe?

Door zijn gepeins merkte hij niet op dat Randy met zwaar geschut de piratenschepen onder handen nam. Langzaam meer zeker kwam Glitz echter op een idee. Hij wilde deze uitvoeren en zag wat Randy had gedaan. "Jij idioot. Krijste Glitz. "Waar denk je mee bezig te zijn? Op deze manier stort je ons nog in de dood. Houd op met onze schaarse een noodzakelijke middelen te verspillen." Glitz vloog met zijn vingers over het touch-screen voor hem en sneed alle activiteiten van Randy dicht. Keek wat er nog over was van de middelen en zag dat het energie niveau crusiaal laag was. Naar het aantal torpedo's durfde hij niet eens te kijken. Hij had deze gelukkig niet nodig. Nee, het ging om de energie. "Xyrxix, hoe lang kun je die piraten van ons afhouden? Ik heb namelijk wat tijd nodig om de energie om te geleiden. En ik heb die energie nodig om de wapens van de tegenstander op zichzelf te richten."

Gesloten