The Red Dragon Race

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 02 apr 2006 11:15

Nina zat verdiept in de pad's maar kon niets vinden. Met een half oog hield ze de monitoren in de gaten, maar die gaven geen enkel teken van verandering. Opeens schoot de vrouw omhoog en schoten er twee vleugels achter haar rug uit. Nina hapte naar adem en liet de pad die ze vasthad uit haar handen vallen. De vrouw draaide zich naar Nina en keek haar met een paar doordringende ogen ogen aan.

"Uu, nou.. geeft niet .. Ik schrok wel even ja, maar.. " Nina wist even niet zo goed wat ze moest doen. "Ik ben Nina." sprak ze terwijl ze zelf ook glimlachte.

*EDIT: typo :$
Laatst gewijzigd door Nahimana Tala op 03 apr 2006 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 02 apr 2006 13:11

De comm op de arm van Xyrxix piepte een paar keer om aan te geven dat er een bericht was binnen gekomen, het was de lijst van Glitz. Hij liep de lijst door en zag dat Glitz ook zo vriendelijk was geweest om de locaties aan te geven, en bij sommige voorwerpen zelfs een korte omschrijving te geven. Nadat hij een aantal transport kisten uit het magazijn had gehaald meldde Xyrixix dat hij weer naar de Aurora ging om nog wat spullen voor Glitz te halen. Nadat hij alles had ingeladen en naar de Dragon had versleept liep Xyrxix naar de ziekenboeg, om eens een kijkje te nemen met de overlevende.

~ Agravaìn ~

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 05 apr 2006 17:48

Randy werd een beetje rustiger toen hij Dema's stem hoorde over de interkom en ze vertelde dat ze in orde was. Hij deed zijn ruimtepak af en liep in de richting van de ziekenboeg. De vrouw was inmiddels bij bewust zijn gekomen. "Hallo, ik ben Randy", zei Randy. "Welkom op de Red Dragon. De rest zal je wel zo komen begroeten". Hij richtte zich daarna tot Nina en vroeg of alles in orde was met haar patient.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 06 apr 2006 06:55

"Nou.. uuu.. dat kun je beter aan haar vragen. Ik heb geen informatie kunnen vinden over .. blauwe ..mensen ..met vleugels." Nina was nog steeds een beetje van slag. Dat Randy zo simpeltjes deed alsof hij iemand in een koffiebar tegenkwam verbaasde haar een beetje. Ze waren aangevallen en beschoten en de blauwe dame was een vreemdelinge. Ze richtte zich weer tot de blauwe dame. "Hoe voelt u zich? Wat deed u op dat schip? Hoe heeft u het overleefd? Ik hoorde ze zeggen dat er nauwelijks zuurstof was? .. Wie bent u? " Nina kreeg een blos op haar wangen. "O jee, ik begin te ratellen. Sorry." Ze keek naar Randy. "Misschien kun je wat te eten halen?" Zelf pakte ze een glas en vulde het met water en liep naar de blauwe dame. "Wilt u wat water?" Ondanks dat ze heel indringende ogen had, blauw was en vleugels had, zag ze er vriendelijk uit.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 08 apr 2006 12:40

"Dank je, een glas water lust ik wel en iets te eten zou ook niet gek zijn. Mijn naam is overigens A'Rianne en ik ben, buiten het feit dat ik hongerig en dorstig ben, helemaal in orde........Nina..... Ik hoop dat ik niet voor al te veel problemen gezorgd heb toen jullie me aan boord brachten van......de Red Dragon? Dat is toch de naam van dit schip nietwaar, dat heb ik toch net goed verstaan he? Weet je misschien of er nog van jullie mensen iemand aan boord is van het wrak?? Indien ja, zou je dan even aan hen willen vragen of het mogelijk is dat ze mijn spullen meebrengen? Ze bevinden zich in een grote hutkoffer in de ruimte waar jullie mij gevonden hebben. Ik zou graag mijn kleding straks even verwisselen zie je en er zijn nogal emotionele zaken nog aan boord van dat wrak."

Hoopvol keek ze de vrouw die zich had voorgesteld als Nina aan.......

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 10 apr 2006 19:19

" . . llen meebrengen? Ze bevinden zich in een grote hutkoffer in de ruimte waar jullie mij gevonden hebben. Ik zou graag mijn kleding straks even verwisselen zie je en er zijn nogal emotionele zaken nog aan boord van dat wrak." Xyrxix zag hoe de vrouw Nina hoopvol aankeek toen hij binnenkwam. "Je spullen zullen we zo gaan halen," zei hij, "hoe gaat het met je? Ik ben Xyrxix trouwens." De overlevende van de Aurora draaide zich naar hem toe, even knipperde Xyrxix met zijn ogen toen hij haar vleugels ontdekte. "En weet je misschien wat er met de Aurora is gebeurd?" vroeg hij aan haar.

~ Agravaìn ~

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 11 apr 2006 10:35

Randy keek Nina vragend aan toen ze zei dat hij maar aan de patiente zelf moest vragen hoe het met haar ging. Daarna brabbelde ze nog iets over eten voor de vrouw te halen. Randy keek de blauwe dame aan. Hij had haar soort nog nooit eerder gezien.
Wat deed ze op het schip? , dacht Randy. Nina gaf haar een glas water. De vrouw bedankte haar en stelde zich voor als A'Rianne. Ze maakte ook kenbaar dat ze honger had. Aha, dus ik mag eten halen? OK, dat bedoelde Nina. Geen probleem, dacht Randy. Xyrxix was inmiddels ook in de kamer en praatte met A'Rianne. Randy liep de kamer uit en ging naar de eetzaal. Hij had de lokatie gelukkig in zijn AGPS opgeslagen, anders moest hij weer het hele schip door eer hij het zou vinden.
Hij was nog maar kort op het schip en voelde zich eigenlijk al een van de bemanningsleden. Wat zal ze eten? Ik heb haar niet gevraagd wat ze lekker vindt. Ik neem gewoon wat ik lekker vind. Anders moet ze maar zelf komen kiezen. Hij drukte op een paar knopjes op het paneel van de 'foodbot' en er kwam even later een bord met eten uit. Hij drukte op de machine er naast en er kwamen enkele zakjes uit. Hij pakte een zakje uit en garneerde daarmee het eten. Daarna pakte hij bestek en zette alles netjes op een serveerblad en bedekte het eten met een stulp. Uit een bakje haalde hij twee kauwtabletjes multi-vitamine in aardbeien smaak. Dat was zijn lievelingssmaak. Hij deed de een in zijn mond en zette de ander op het serveerblad.
Hij liep al kauwend terug naar de ziekenboeg en zette alles neer op het kastje naast het bed van A'Rianne. "Alsjeblieft en eet smakelijk. Als je er nog iets bij wilt, dan geef je maar een gilletje." zei Randy met het kauwtabletje nog in zijn mond.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 12 apr 2006 10:06

Dema was nog een beetje aan het rondsnuffelen op het andere schip. Ze had inmiddels een logboek van een kapitein, het dagboek van de vrouw en een soort kaart van de ruimte waar aantekeningen op waren gemaakt. Ze gebruikte de intercom.
'He, eehm, ik wilde zo weer terug, moet ik nog iets meer meenemen?'
Er werd geantwoord dat de vrouw nog wat kleren wilde hebben. Verbaasd liet Dema het tot haar doordringen dat de vrouw al weer bij was. Raar wezen... Lang zonder zuurstof of voedsel en nu alweer bijgekomen... Raar.
Ze schuifelde terug naar de kamer waar ze haar gevonden hadden en ze maakte de eerste kast open die ze tegen kwam. Er zat een rare verzameling kleren in dus ze griste maar gewoon een deel weg in de hoop dat het genoeg was. Ze keek nog even om zich heen en besloot een fotolijstje met gebroken glas mee te nemen. Daarna ging ze terug naar de Red Dragon.

Ze ging gelijk naar de ziekenboeg en dumpte de kleding op een stoel, en legde het fotolijstje en dagboek erbovenop. Het logboek en de kaart hield ze nog, daar wilde ze het later met Xyrxix of Glitz of Randy over hebben zonder de vrouw erbij.
'ik heb gewoon wat kleding gepakt, ik weet niet of het goed is' zei ze tegen de vrouw. Opeens zag ze de vleugels en ze verstarde even. Ze had nooit wezens met vleugels vertrouwd. In haar vroege jeugd was iets gebeurd wat ze nog nooit met iemand had besproken maar het had haar een groot wantrouwen voor alles met vleugels of veren nagelaten.
De vrouw leek vriendelijk maar Dema bleef op haar hoede.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 16 apr 2006 13:52

"Dank je" sprak ze tegen de jongeman die haar het voedsel gaf. "Eh Xyrxix.......was het toch he? Het enige dat ik weet was dat we aangevallen werden, maar aangezien ik geen deeluitmaakte van de tactische bemanning van de Aurora kan ik je helaas niet precies vertellen hoe of wat. Voordat ik ook maar aanstalten kon maken om mijn hut te verlaten was de aanval eigenlijk ook alweer voorbij. Ik geloof echter dat ik over de intercom iets gehoord heb over ruimtepiraten."

Ze zag dat er een jonge vrouw de kamer in was gekomen met haar armen vol met kleren waarvan A'Rianne er enkele herkende als de hare, schijnbaar had ze inderdaad de spullen uit haar gardarobe meegenomen.

"Bedankt voor het meebrengen van mijn spullen" sprak ze rustig en vertrouwenswekkend tegen de nogal aangeslagen jonge vrouw.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 19 apr 2006 20:41

"Het is hier nogal onveilig in dit stuk van de ruimte geloof ik, wij hebben ook al een aanvaring gehad met piraten. Goed als je alles hebt van de Aurora dan wil ik eigenlijk zo snel mogelijk vertrekken hier," sprak Xyrxix. "Als we eenmaal op weg zijn dan kom ik wel terug, ik denk dat je zelf ook wel even wilt bijkomen van je ehhhhhh, meditatie."
Hij liep naar de brug toe en begon de omgeving te scannen op andere schepen. Op de scan verschenen ontelbare grote en kleine astroiden. Elk schip zou zich makkelijk kunnen verbergen in deze omgeving bemerkte Xyrxix. "Laten we maar een koers uitzetten naar de ruimtehaven om de Dragon te gaan repareren," mompelde hij bij zichzelf. Nadat hij had gecontroleerd of iedereen aan boord was besloot hij te vertrekken. "Volgende halte; de ruimtehaven van Alphanor," riep hij door de intercom, terwijl de Dragon zich los maakte van het wrak van de Aurora. Vervolgens schakelde hij de motoren in en al gauw was de Aurora verdwenen tussen de astroiden.

~ Agravaìn ~

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 07 mei 2006 12:56

Dema merkte dat de vrouw probeerde haar op haar gemak te stellen maar ze merkte ook een innerlijke blokkade. Ze was te zeer getraumatiseerd vroeger om dat te kunnen overbruggen.
'Geen punt,' zei ze stijfjes. Ze draaide zich om en ging naar haar eigen hut. Ze kon nu even niet helpen met dingen. Als ze in de haven waren zou ze zich weer nuttig maken, maar nu moest ze hier eens goed over nadenken.

In haar hut ging ze op haar bed zitten en pakte een foto van het nachtkastje. Op de foto stond haar familie om haar heen, zijzelf was nog maar een jaar op 12. Toen was er nog niets aan de hand, verzuchtte ze. In haar hoofd speelde de gebeurtenis zich weer af. Na een lange tijd was ze er eindelijk overheen, dacht ze, maar nu bleek dat het toch niet zo was. Wat er ook gebeurt, ik zal dit niet ervoor laten zorgen dat de vrouw iets overkomt. Ze kan er niets aan doen, en ik moet haar gewoon zien als een levend wezen met een persoonlijkheid. Die vleugels vergeten we gewoon even en ik moet haar beoordelen op haarzelf. Niet op die veren die uit haar rug steken. En toch kon ze het beeld met de vleugels niet van haar af zetten.
Ongemakkelijk deed ze een kastje open en pakte er een doosje medicijnen uit. Het was een tijd geleden dat ze die voor het laatst nodig had gehad, maar ze had ze nog altijd bij zich voor de zekerheid. Ze zuchtte en pakte er een pil uit die ze in 1x droog doorslikte. Een heerlijke kalmte overspoelde haar. Ze ging weer op het bed liggen waar ze in slaap viel en bij kwam van alle drukte en spanningen.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 16 mei 2006 09:21

Dema werd wakker na een behoorlijke tijd en voelde zich weer heerlijk uitgerust. Wat waren we ook alweer aan het doen? Oh ja, op weg naar een ruimtehaven. Ik ga eens kijken hoe ver het nog is.
Ze begaf zich naar de stuurhut waar Xyrxix druk aan het sturen was.
'Hoe lang nog?'
'Ik schat een uurtje.'
'Kan ik nog iets doen, denk je?'
'Je kan Glitz misschien helpen, of Nina met A'Rianne. Anders kun je even kijken naar vijandelijke schepen. Maar ik moet me nu even concentreren.'
Ze bleef stil en zag hoe hij soepeltjes een paar asteroïden ontweek.
Dema voerde een scan uit van de omgeving en detecteerde 3 kleine scheepjes vlak bij elkaar. Ze vlogen er recht naar toe.
'Xyr, er zijn 3 schepen vlak voor ons. Ze zijn gewapend en lijken op ons te wachten. Kan je erom heen?'

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 24 mei 2006 09:46

Randy keek hoe Xyrxix het schip bestuurde en na een poosje ging hij zich opfrissen. Toen hij terugkwam was Dema ook in de stuurhut en ze vertelde net dat er drie gewapende schepen voor de Red Dragon lagen. Ik moet heel snel gaan leren welke wapens ze hier hebben en hoe het allemaal werkt of niet, dacht Randy. Hij liep dichter naar Dema toe. "Kan je erom heen?', vroeg ze aan Xyrxix. Randy wachtte zijn antwoord af en ging alvast in een van de boordschutters stoelen zitten om naar de console en bediening te kijken. Hij zag de schepen ook op het scherm voor zich. Hij besloot om even niets te doen en straks om een korte uitleg te vragen, als het gewenst was dat hij hier plaats zou nemen natuurlijk. Hij had een vermoeden dat er niet al te veel bewapening aan boord was, omdat ze niet aan snelheid wilden inleveren voor de race. Hij stond weer op uit de stoel en liep naar Xyrxix.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 26 mei 2006 13:53

Snel keek Xyrxix de scans na, die Dema gemaakt had. Ja er lagen drie scheepjes precies op hun pad. "We kunnen er omheen, maar dan hebben we ze in onze rug. Het lijkt er op dat wij nog niet gezien zijn," zei Xyrxix, en verminderde vaart. "Glitz, kun je naar de brug komen," riep hij over de intercom, "we hebben je hulp hier even nodig." Toen keek hij naar Randy, die inmiddels weer uit een van de stoelen van de boordschutters was geklommen en nu achter hem stond. "Weet je hoe de bediening van de boordwapens werkt?" vroeg hij. "Persoonlijk heb ik die drie liever niet in mijn rug als ze kwade bedoelingen hebben. Dus ik stel voor dat we doorgaan en niet uitwijken."

~ Agravaìn ~

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 31 mei 2006 21:53

Nadat de meeste personen de ruimte, die duidelijk dienst deed als ziekenboeg, hadden verlaten wendde A'Rianna zich weer tot Nina.

"Sorry, maar weet jij misschien een ruimte waar ik me zou kunnen verfrissen, ik moet nodig douchen en andere kleren aantrekken"

Nog tijdens haar vraag voelde ze de aanwezigheid van meer vreemden, vreemden die niet op dit schip waren. Hiervan liet ze echter niets merken aan de vrouw voor haar. Ze was dan ook niet verwonderd toen de intercom klonk.....

Gesloten