The Red Dragon Race

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 10 feb 2006 21:46

"Ok dan gaan we," meldde Xyrxix. "We houden radiocontact terwijl we in de Aurora zijn." Na een laatste check of alle ruimtepakken in orde waren, liet Xyrxix de luchtsluis leegpompen. Na het openen van de deur staarde het drietal een donkere gang in, een balk hing schuin vanuit het plafond omlaag, en een eindje verder zat er een gat in de wand waardoor enkele sterren te zien waren. Met een klik schakelde Xyrxix de gravitatielaarzen in en stapte naar voren, de duistere gang in.

~ Agravaìn ~

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 28 feb 2006 21:34

Nina had even in een medische pad zitten browsen. Volgens mij gaat dit over Om's soort. Daar hebben we nu niet zo veel meer aan. Ze legde de pad netjes weg, keek even verveeld rond en liep naar de intercom. "Glitz? Lukt het allemaal? Hoe is het nou met die robot .. met.. hoe was het ook alweer Urziel? Is ie gevaarlijk?"

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 01 mar 2006 12:28

Randy liep achter Xyrxix aan. Ze maakten de deur open en eventjes was er een druk verlaging. Er was geen gravitatie in het schip, het was donker en er zweefde van alles door de lucht. Randy liep nu voorop en maakte de weg vrij voor de anderen. Hij keek op zijn A-GPS en liep in de richting van het commando centrum. Hij hield in zijn andere hand zijn phaser paraat. De romp van het schip had gaten. Gelukkig beschermde de ruimtepakken ze voor de koude en straling. Hoe kon iemand onder deze omstandigheden overleven?, dacht hij.
In het donker bereikte hij de stuurhut en zag dat geen enkele computerscherm functioneerde. De meeste apparaten waren doorgebrand, ze hadden rook en brandplekken. Misschien waren er nog wel onderdelen of dingen die ze nog konden gebruiken, maar dat was van later zorg. "In welke ruimte zou de overlevende moeten zijn?" vroeg Randy over de radio.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 01 mar 2006 18:47

Het leek wel of er een veldslag had plaats gevonden in de stuurhut. Vreemd genoeg zag Xyrxix geen lijken rond drijven. "Misschien is de bemanning meegenomen als slaaf om aan een mijnkolonie verkocht te worden." Het was gebruikelijk dat slavenhalers iedereen, dood, levend of gewond, meenamen. De doden en gewonden werden in autodoc's gegooid en zo goed en zo kwaad als het ging opgelapt. De doden en diegenen die alsnog aan hun verwondingen bezweken werden later overboord gezet. Zo werd het maximale aan slaven uit een overval gesleept.

Ondertussen probeerde hij de computers weer aan de gang te krijgen. "De computers krijgen we niet meer aan de gang, mensen," riep Xyrxix in zijn microfoon. "Het schip zal daarvoor naar een ruimtehaven moeten. "Misschien kunnen we Glitz vragen of hij nog interesse heeft in onderdelen die niet beschadigd zijn?" "Dema jij had het schip toch gescand? Weet je welke richting we op moeten?"

~ Agravain ~

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 04 mar 2006 17:14

Dema probeerde zich de scans te herinneren. 'Volgens mij moeten we deze gang in.'
Ze sloeg rechtsaf door een vrij smalle gang die vol lag met rotzooit. Ze klommen over allerlei brokstukken. Na een paar meter werd de gang vrijer en zag het schip er meer intact uit.
'Ik geloof dat het signaal van een van deze kamers kwam.'
Ze duwde een deur open en keek erin. Ze zag niets, alleen maar rommel. Randy en Xyr zochten ook in de kamers. Ineens riep Randy 'hier!' waarop de andere twee naar hem toerenden.
Dema keek de kamer in, de kamer was nog vrij netjes, vergeleken met de rest. Midden tussen de rommel zat iemand met de ogen dicht.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 05 mar 2006 01:35

"Glitz? Lukt het allemaal?" schalde de stem van Nina door de intercom. Waardoor deze zich rotschrok van zijn werkzaamheden. "Hoe is het nou met die robot .. met.. hoe was het ook alweer Urziel? Is ie gevaarlijk?" Glitz legde geërgerd zijn spullen weg en stampte richting de intercom. "Kon dat niet wat anders?" Sprak hij kwaad uit. Iets te kwaad realiseerde hij zelf en op een wat zachtere toon vervolgde hij direct met: "Wel goed eigenlijk. De ergste systemen lagen al stil en de rest heeft hij, als je al van een hij kan spreken, zelf uitgeschakeld. Ik was er net mee aan het werk tot dat je me, naar mijn idee, ruw stoorde. Als je verder geen dringende vragen hebt dan zou ik nu graag weer verder willen. Hoe eerder dat apparaat goed functioneerd des te beter." Glitz liet de intercom los en wachte op een antwoord.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 05 mar 2006 11:48

Nina schrok van de reaktie van Glitz. "O... De anderen zijn weg en... " Ze realiseerde zich dat het erg vervelend was als je geconcentreerd ergens mee bezig was en je werd gestoord. "Sorry. Ik zal je niet meer storen verder. Succes. Als je iets nodig hebt, laat je het maar weten."

Ze zuchtte en liep weg van de intercom. Zette nog een medische pad recht en zuchtte nog een keer. "Nou ja, dan kan ik mijn nagels wel even doen." Verveeld ging ze zitten en haalde ze haar nagelpen uit haar zak. "Mmm, Lila en creme.. met een marmereffect." Ze drukte op wat kleine knopjes en drukte vervolgens de nagelpen tegen iedere nagel. Na vijf minuten bekeek ze het resultaat. "Mwa, goed genoeg voorlopig."

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 05 mar 2006 17:41

"Dragon, hier Xyrxix" riep Xyrxix over de radio van zijn ruimtepak. Voordat hij vertrok naar de Aurora had hij de communicatie module op de brug gekoppeld aan het intercom systeem van de Dragon. De bezetting was zo minimaal dat de kans erg klein was dat er continue iemand op de brug aanwezig zou zijn. "We hebben een overlevende gevonden, hoe dat mogelijk is, is me tot nu toe een raadsel. Van de rest van de bemanning is geen enkel spoor te bekennen. Glitz wil je nog komen kijken voor spullen van de Aurora? Misschien dat er in de voorraden nog iets ziet waar je wat aan hebt of anders zitten er nog bruikbare onderdelen aan de Aurora zelf".

Dit gezegd hebbende ging Xyrxix met Randy terug naar de Dragon om een vrachtkist te halen, "hiermee kunnen we het slachtoffer wel verplaatsen, we leggen er een zuurstoffles bij en dan brengen we haar zo naar de ziekenboeg van de Dragon." Xyrxix zag het niet zo zitten om de overlevende in een ruimtepak te hijsen terwijl ze bewusteloos was.

~ Agravaìn ~

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 13 mar 2006 13:05

Ze hoorde hen, zelfs in haar diepe meditatieve toestand kon ze hun geesten horen.

Goed, ze gingen haar vervoeren naar hun nabij gelegen ruimteschip. Tot die tijd zou ze haar meditatie moeten volhouden, nu opgeven zou een gewisse dood betekenen. Alleen in haar meditatieve toestand had ze geen zuurstof nodig, als ze haar onverhoopt probeerden te wekken zou het slecht met haar af kunnen lopen. Nu ze eenmaal gevonden was liet ze haar geest weer verder afdalen naar een dieper meditatie niveau en vertrouwde op haar instinct dat ze wel zouden proberen haar te wekken als ze aan boord van hun schip was.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 21 mar 2006 11:19

Bezorgd keek Dema naar het bewusteloze bemanningslid. Ze had een vaag gevoel dat ze niet echt bewusteloos was, maar dat er iets anders aan de hand was. Nou ja, ze zouden wel zien. Ondertussen keek ze even de kamer rond en zag een boek onder wat troep uitsteken. Ze viste het eruit en zag dat het een soort dagboek was. Ze kon het niet lezen maar besloot het maar mee te nemen. Misschien was het erg belangrijk voor de overlevende.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 24 mar 2006 12:09

Randy liep achter Xyrxix aan en ze tilden de vrouw voorzichtig in de vrachtkist. De zuurstoffles werd gelijk aangesloten en geopend, zodat ze in ieder geval zou kunnen ademen als ze bij bewustzijn zou komen. Na een paar seconden hoorde hij een paar piepjes. De lucht in de vrachtkist was geneutraliseerd. Maar hoe had ze zo lang kunnen overleven in de vrije ruimte zonder zuurstof?, dacht Randy. Ze brachten de vrouw voorzichtig naar de luchtsluis. Randy liep achteraan en keek naar de vrouw. Het leek alsof ze in een diepe slaap was. Het komt wel goed met jou. Je ziet er zo, zo elegant en knap uit. Je gezicht ziet er nog jong en schattig uit., dacht Randy terwijl ze al bijna bij de ziekenboeg waren. Ze haalden de zweefvrouw uit de vrachtkist en legden haar op een speciaal bed. Er zaten allemaal sensoren aan en boven het bed was een hart monitor.
"Waar is Dema?" vroeg Randy ineens aan Xyrxix. Ze was niet achter hun aangelopen en eigenlijk had hij haar niet meer gezien sinds ze de vrachtkist waren gaan halen. "Dema? Dema, waar ben je?" zei hij bezorgd over de radio.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 25 mar 2006 21:49

Glitz was nog niet terug bij Urziel of uit de intercom schetterde alweer een stem.
"Dragon, hier Xyrxix. We hebben een overlevende gevonden, hoe dat mogelijk is, is me tot nu toe een raadsel. Van de rest van de bemanning is geen enkel spoor te bekennen. Glitz wil je nog komen kijken voor spullen van de Aurora? Misschien dat er in de voorraden nog iets ziet waar je wat aan hebt of anders zitten er nog bruikbare onderdelen aan de Aurora zelf."

Spullen van de Aurora? Waarom had hij daar niet aan gedacht. Die android had veel te veel van zijn concentratie gevergt. Snel holde Glitz richting de boordcomputer in zijn vertrek. "Laten we eens kijken wat die Aurora allemaal bij zich heeft". Snel liet hij de scanners hun werk doen. Op zijn scherm ontstond langzaam maar zeker een lijst met verschillende materialen en voorwerpen. Van simpele boutjes tot geavanceerde wapens en machines. Hij zag er wel wat leuke dingetjes in staan. Glitz wipte weg van de boordcomputer en holde naar de intercom. "Xyrxix. Hier Glitz. Ik heb de Aurora gescand en zie verschillende dingen die ik wel van het schip af wil hebben. Als ik jou een lijst stuur kun je dat dan regelen? Want ik wil zo veel mogelijk aan Urziel sleutelen en dat overladen kost mij veel te veel tijd. Misschien dat de andere kunnen helpen?"

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 27 mar 2006 06:54

Nina keek op toen ze de ziekenboeg binnenkwamen. Ze was een beetje aan het rondsnuffellen in de medische pads nadat ze haar nagels had gedaan. Toen ze de vrouw zag die op het bed werd weggelegd dacht ze even na. Had ik niet net... Ze greep een van de pads die ze eerder had zitten lezen en liep ermee naar het bed. Na een korte blik op de pad tikte ze met een bloedserieus gezicht op een aantal knoppen op het controle paneel bij het bed. Aan weerszijde schoven twee paneeltjes wat omhoog en een aantal van de sensoren lichte op. Nina knikte bevestigend en drukte nog een paar knopjes in. Op de hartmonitor begon een signaal te lopen die aangaf dat er leven zat in de vrouw die op het bed lag.

Ondertussen hoorde ze de verschillende gesprekken die werden gevoerd over de intercom. Xyrxix en Glitz die het over onderdelen hadden en Randy die op zoek was naar Dema. Nina glimlachte, ze kon in zijn stem horen dat hij bezorgd was. Het was maar heel subtiel, maar toch had Nina het in de gaten.

Nina keek even bedenkelijk en tikte toen weer op een paar knoppen. Een scanner verscheen en een lichte gloed schoof over de vrouw heen. "Ok, geen vreemde dingen volgens de basis scan. Specifiek scannen kan nog niet." Vervolgens zette ze zichzelf achter een bureau en begon in alle verschillende pad te snuffellen. Ondertussen hield ze de monitor in de gaten. Nina zocht informatie over de vrouw die op het bed lag, meer speciek over het ras. Ze wist niet zeker of dat op de Red Dragon aanwezig was, maar ze hoopte van wel. Verder iets doen leek haar niet zo verstandig voor er iets meer bekend was van haar ras. "Ik zoek informatie over haar ras. Dan kan de Red Dragon een meer specifieke scan uitvoeren." Sprak ze tegen niemand in het bijzonder. "Ze lijkt wel in een soort trance. Misschien dat ras-informatie daar iets over verteld."

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 27 mar 2006 10:18

'Dema? Dema, waar ben je?' klonk het door de radio. Een glimlach kon ze niet onderdrukken. Wat was hij lief!
'Ik was even aan het kijken of er nog spullen lagen die de vrouw zou willen bewaren, of die nuttig waren ofzo. Misschien een logboek waarin staat wat er gebeurd is.'
Het logboek had ze nog niet gevonden maar ze wist haast zeker dat het ergens in de rotzooi moest liggen. 'ik kom zo terug.'

Ze verschoof wat metalen platen en vond een klein zakcomputertje. Ze zette hem aan en merkte dat het een soort dagboek was van de kapitein van het schip. Ze stopte het in haar zak bij het boek van de vrouw, wierp nog een blik door de besturingskamer en ging toen terug naar het schip.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 28 mar 2006 11:31

Ze had gemerkt dat ze haar voorzichtig optilden en vervoerden ze hadden zelfs, hoewel onnodig, een zuurstoffles voor haar geregeld. Ze voelde hoe ze op een tafel getild werd en hoe de warme lucht haar omspoelde, lucht die rijk was aan zuurstof. Nu het veilig was om uit de meditatie terug te keren durfde A'Rianna plotseling niet meer. Wat als ze haar niet geloofden en haar behandelden als een vijand?? Diep van binnen wist ze echter dat ze geen keus had.......... langzaam begon ze haar meditatie te beindigen met iedere stap die ze dichter bij een beeindiging kwam begon ze ongemerkt dieper en krachtiger te ademen. Het zou lijken alsof ze langzam maar zeker bijkwam uit een diepe slaap. Gelijk met een diepe ademteug opende ze haar ogen en kwam overeind, zich onbewust van de schok die ze daar de aanwezigen in de kamer mee bezorgde. Nieuwsgierig nam ze haar nieuwe omgeving in zich op, terwijl haar ogen over de ruimte gleden hoorde ze een verstikt geluidje aan haar zijde. Bliksemsnel ging ze opzoek naar de oorzaak van dat geluid.......een vrouw keek haar nogal geschrokken en zeer onthutst aan.......onthust vanwege haar plotselinge ontwaken en geschrokken van de vleugels die nu duidelijk zichtbaar waren van achter haar rug. Samen met haar blauwe huid en doordringende ogen was het wel vaker voorgekomen dat ze anderen angst had aangejaagd een angst die misschien wel niet helemaal ongegrond zou zijn ware het niet dat haar ras hun gaves nooit en te nimmer voor kwalijke doeleinden zou gebruiken.

"Bedankt voor mijn redding, ik hoop dat ik u niet al te zeer heb laten schrikken" sprak ze met een zachte doch heldere stem begleid van de charmante glimlach die zo eigen was aan haar volk.

Gesloten