The Red Dragon Race

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 16 apr 2005 18:01

Glitz keek op naar de vreemdeling en zag dat deze een priem tegen de nek van Xyrxix hield. Dus de slang zit in een benarde situatie. Wat jammer nou voor hem. Glitz kon nog net een glimlach onderdrukken. "Snel naar buiten jullie." riep de vreemdeling. Glitz verzette geen stap. Wachte af tot het ergste van de rook weer was neergedaalt en trok het masker voor zijn gezicht weg. De vreemdeling stond nog nerveus naar hem en Nina te kijken. "Naar buiten zei ik."
"En wie ben jij om mij te commanderen? Ik heb wel wat beters te doen dan naar jou te luisteren." Hij vermoede dat de vreemdeling waarschijnlijk eerst Xyrxix wat zou aandoen. Dat interreseerde Glitz niet echt veel. Zijn eigen leven daarintegen wel. Met zijn ogen nam hij de omgeving snel op. Zowel opzoek naar de mogelijke vluchtwegen als wel een mogelijk wapen. Voor beide had hij wel wat keuzes. Voor een wapen koos hij snel een dichtbij liggende grote moersleutel. Het was misschien niet veel maar hij kon er waarschijnlijk wat flinke klappen mee uitdelen. Met een zelfverzekerde stap liep hij richting de moersleutel en pakte deze op. Keek om naar de vreemdeling die hem kwaad begon aan te kijken en riep: "Laat me nu met rust zodat ik weer aan het werk kan. Ga een ander maar klieren met je commandoos." Glitz wachte af wat de reactie van de vreemdeling zou zijn. Hij vermoede dat het gewoon een bullebak was die niet veel verder zou komen dan een grote bek en weinig acties zou ondernemen. Toch kon hij er naast zitten.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 17 apr 2005 11:08

Nina keek verbaasd op toen vreemdeling binnenkwam. Ze stopte met afkloppen. Ze hoorde de woordenstorm aan die Glitz op de man afstuurde en iets knapte in haar. Ze was het zat. Ze had er genoeg van. Alle stress en spanning kwam er nu in een klap uit en Nina kreeg een woede aanval. Met haar handen in haar zij viel ze uit tegen iedereen en alles wat in haar buurt was. "EN NU BEN IK HET ZAT! HIER HEB IK NIET VOOR GETEKEND! IK ZOU VERSLAG DOEN VAN EEN RACE... EN TJONGE JONGE WAT WAS IEDEREEN BLIJ MET MIJN AANWEZIGHEID!" Ze haalde even adem en vervolgde "IK BEN AL ONVRIJWILLIG TIG KEER GE-HYPERJUMPT OF ZO IETS! GEEN PRETJE HOOR ALS JE HET NIET GEWEND BENT. HET SCHIP IS BESCHOTEN! DE ZWAARTEKRACHT VALT UIT EN IEDEREEN HANGT EEN BEETJE TE ZWEVEN HIER IN HET SCHIP!" Ze keek de vreemdeling strak aan en wierp vervolgens haar handen in de lucht. "VERDOMME DE HALVE BEMANNING LIGT OVERAL EN NERGENS AAN BOORD MET WEET IK VEEL WAT VOOR PROBLEMEN! GLITZ HIER PROBEERT DIT ROMMELTJE TE REPAREREN, IK ZIT HELEMAAL ONDER DE ZWARTE ROMMEL EN JIJ LOOPT VERDOMME MET HET ENIGE ANDERE GEZONDE DEEL VAN DE BEMANNING OVER JE SCHOUDER!" Ze kalmeerde een klein beetje en sloeg haar armen over elkaar. "Nee, erg lekker geregeld! En dan nog een beetje gaan commanderen ook! Zo komen we hier nooit meer omhoog met dit ... dit... schip, als er nog wat van over is." Nina leek zich maar half te beseffen hoe ze tekeer was gegaan, maar ze voelde zich wel opgelucht. "En ik ben mijn tas ook nog kwijt!" mompelde ze tegen zichzelf terwijl ze een beetje pissig voor zich uit keek.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 18 apr 2005 18:51

Xyrxix zou hebben getrild van woede als hij niet verdoofd was. "Heb ik zo mijn best gedaan om vriendelijk te zijn tegen dat joch, het is ook nooit goed. Maar goed dat heb je met die warmbloedigen" . Gelukkig stond Nina nog wel aan zijn kant, en ze had een goede opmerking gemaakt, een groot deel van de bemanning lag in de lappenmand, eigenlijk waren alleen Glitz, Nina en hijzelf nog op de been. Glitz en Nina hoorden nog niet eens tot de bemanning, hoewel Glitz duidelijk wel potentie vertoonde.
Heel langzaam begon er een spiertje in zijn tweede teen te trillen. Zou hij, omdat hij een reptiel was, sneller van de werking van het gif verlost zijn? Xyrxix besloot zich nog even rustig te houden en dan toe te slaan. De meeste wezens verkeken zich op zijn snelheid, omdat hij zich aanpaste aan de tragere mensen.

~ Agravaìn ~

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 25 apr 2005 18:19

"Uch, uch, kuch." Nina begon toch weer te proesten, ondanks haar poging om boos te blijven staan moest ze toegeven aan de rook. De dikke pluim zwarte rook werd eigenlijk alleen maar groter en ze vroeg zich af of er iets in brand stond. Ze wapperde een beetje voor zich uit en bedacht toen opeens dat ze een zuurstoffles op haar rug had hangen. Met een beetje gefriemel kreeg ze het masker op en wist ze zelfs het kraantje open te draaien. Onder het masker glimlachte ze een beetje toen de frisse zuurstof binnenkwam. De vreemde man met Xyrxix over zijn schouder moest toch ook last krijgen van de rook als ie daar bleef staan. Haar glimlach verdween toen ze bedacht dat Xyrxix dat dan misschien ook wel zou krijgen. En die scheen niet in staat dat te laten merken. Ze draaide zich naar Glitz en fluisterde. "Is er misschien een manier om deze rook af te voeren of zo? Xyrxix krijgt zo ook geen lucht. Ze zag hoe Glitz haar aankeek. "Zo slecht is ie nou ook weer niet hoor. Zet jezelf eens in zijn schoenen?! Volgens mij wilde hij je echt opnemen in het team." Ze keek Glitz scherp aan "Maar dan moet je hem wel de kans geven."

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 29 apr 2005 18:21

"Is er misschien een manier om deze rook af te voeren of zo? Zo slecht is ie nou ook weer niet hoor. Zet jezelf eens in zijn schoenen?! Volgens mij wilde hij je echt opnemen in het team, maar dan moet je hem wel de kans geven." Fluisterde Nina naar Glitz. Glitz keek onderwijl op. Hij vertrouwde de slang niet, zijn soort had al veel vaker in zijn leven meer problemen opgeleverd dan voordeel. Toch had xyrxix nog geen echte reden gevenen, behalve dan het gevangen zetten, om hem niet te vertrouwen. Glitz keek van Nina naar de plek waar de schade zat. "De rook afvoeren, zou dat mogelijk zijn? Er zat een kapotte buis waar een deel van de rook uit kwam. Wie weet was het mogelijk. Glitz sprong richting de buis en boog hem zo dat deze op de nieuweling gericht stond. En nu de rook nog. Glitz ramde met de moersleutel zo hard als hij kon tegen één van de machineonderdelen. Er volgde een knal en wat gerommel en toen knalde er een berg zwarte rook uit de buis. De hoeveelheid was echter te groot en inplaats van de nieuweling vol in de rook te zetten, vloog een groot gedeelte ook naar Nina en Glitz. Glitz trok snel zijn masker voor. Verdomme. Dit was niet de bedoeling.

Dante had niet direct in de gaten wat Glitz aan het doen was en keek geïntereseerd naar zijn acties. Wat wilde dat jongetje nou eigenlijk. Het deed hem niets dat hij een gijzelaar had en wilde liever de schade repareren. Dat kon hij misschien goed gebruiken. Toen merkte hij echter dat het jongetje niet van plan was iets te repareren. Een grote zwarte wolk kwam bijna recht op hem af. Het geluk wilde echter dat de wolk hem uit het zicht van de twee anderen hield en dus besloot Dante om verder te trekken, dieper het schip in. Zo snel als hij kon, met zijn gijzelaar in zijn armen, liep hij dieper het schip in. De afstand vergrotend tussen hem en dat jongetje en die vrouw.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 02 mei 2005 10:25

"AAA..uch, uch" Nina had heel even haar masker omhoog gedaan om makkelijker te kunnen praten met Glitz en nu kreeg ze weer een hele stoot met rook in haar gezicht. Ze liep al wapperdend achteruit in de hoop op een rookvrij stukje uit te komen. "Glitz? Gaat het?! Waar ben je? Ik zie niks! Xyrxix? Wat gebeurt er toch allemaal?!"

caelis
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door caelis » 03 mei 2005 11:42

Dante rende verder. Hij hoorde nog vaag de stem van de vrouw achter zich, erg zeker klonk ze niet langer.
Kwaad, omdat hij zich had laten bedriegen door het voorkomen van dat joch, spande hij zijn spieren aan. Een kreun klonk vanonder zijn arm. 'Oh ja, hij had die stinkende reptiel nog onder zijn arm.' dacht hij verwonderd. De situatie van net had hem afgeleid. Nogmaals zichzelf vervloekend beende hij verder.
'Dit is me in geen jaren overkomen. Ik heb nog nooit zo laten afleiden tijdens dit soort situaties.' Hij keek uit naar een goede tijdelijke schuilplaats. Dit was helemaal niet zijn bedoeling geweest. Hij wilde graag van deze planeet afkomen, maar het liefst zonder al te veel problemen.
'Nou moet ik snel zijn, want die slang zal zo ook niet meer verlamd zijn. Voor die tijd zal ik weer wat nieuws moeten bedenken.'
'Misschien dat ik wel wat zou kunnen regelen met die slang. Alles is te koop'
Met deze gedachten door zijn hoofd flitsend, rende Dante verder door de gangen van het schip...

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 15 mei 2005 11:31

Toen de rook een beetje was opgetrokken zag Nina dat de indringer verdwenen was. "Hij is weg! Met Xyrxix! En nu?!" Ze zocht naar de een muurcom. Ze probeerde een aantal knopjes. Welke is het nou in godsnaam?! "Hallo?! Iemand? Nina hier! Hallo? Ik ben hier bij Glitz en...er is iemand die Xyrxix gevangen heeft. En die loopt nu ergens in de Red Dragon rond.. En hij is gewapend... en ... Oo, ik weet het niet meer hoor!?" Ze draaide zich naar Glitz. "Hopelijk heeft iemand me gehoord. Wat moeten we nou doen? Proberen Xyrxix bij die man weg te krijgen denk ik? Toch?"

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 15 mei 2005 13:22

Xyrxix werd nog steeds meegesleurd door de vreemdeling, de tinteling in zijn been was weer weg. Toch was hij er zeker van dat hij nu weer kon bewegen. Voorlopig liet hij zich nog maar meesleuren door de indringer, hoe meer krachten hij verbruikte door het dode gewicht van hem mee te zeulen hoe meer kans hij straks in een gevecht zou hebben.
Ondertussen flitsten de ruimtes van het schip voorbij: combuis, computerkamer, bemanningsverblijven. Waar was die indringer toch naar opzoek?

~ Agravaìn ~

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 21 mei 2005 13:09

Glitz vervloekte de hele situatie. Eerst had hij de opdracht gekregen alleen maar wat chaos te scheppen op het schip tijdens de race. Tot nog toe had hij zijn rugzak met apparatuur nog niet gevonden en had hij geen contact meer gehad met zijn opdrachtgever. Hij hoopte maar dat zijn betaling er nog in zat. En nu waren ze ergens gestrand, het schip was dus danig beschadigd dat ze geen kant opkonden en dan nu ook nog eens een indringer die de boel op stelte zette. Het liefste ging hij verder met de reparaties maar die indringer zat hem dwars.

"Goed, laten we eerst maar achter die indringer aan gaan." Sprak Glitz tegen Nina. "En daarna als de bliksem weer aan het werk om deze bak weer in de lucht te krijgen." Glitz begon al achter de indringer aan te rennen toen hij zich bedacht. Hij draaide zich naar Nina toe. "Ik denk dat het verstandig is als we wat wapens zien te regelen." De richting die Glitz vervolgens koos was een andere dan die de indringer had genomen. "Volgens mij weet ik daar een ruimte die als het goed is weinig schade heeft opgelopen en waar wat van de betere wapens liggen."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 25 mei 2005 07:05

"Wapens?!" Nina keek Glitz bijna geschokt aan. "Ja, natuurlijk, wapens..uuu.. Ik heb nog nooit wapend gebruikt of zo. Om was zelfs bang dat ik iemand per ongeluk zou neerschieten." Ze hield even stil. "Hoe zou het met Om zijn? En met Dema?"

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 25 mei 2005 19:25

Dema hoorde Nina's paniekerige oproep door de intercom van het schip. Ze keek naar Om die ze een pil had gegeven, maar er was nog niets verandert. Even stond ze in dubio. Toen verliet ze de ziekenboeg om te proberen Xyrxix te bevrijden van de onbekende indringer. Ze voelde zich alweer fit genoeg om een gevecht aan te gaan, mits de tegenstander niet al te sterk was. Ze had nog een klein wapen bij zich, wat nu handig uitkwam.
Ze rende door een paar gangen en kwam ineens de onbekende tegen. 'Jij daar! Wat doe je hier?'
Verschrikt bleef de man met Xyr op zijn schouder staan.

caelis
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door caelis » 25 mei 2005 19:51

'Wat doe jij hier?' Hoorde Dante opeens voor zich. Opgeschrikt uit gedachten bedacht hij zich geen moment en sloeg de mooie vrouw voor hem tegen de vlakte.
Dante keek naar rechts, de kleine opslagruimte met de deur open had hij al gezien aan het begin van de gang waar hij doorheen rende. Hij pakte de vrouw op, die bewusteloos op de grond lag en sleepte haar met zijn andere hand met zich mee.
Hij gleed in een soepele beweging door de deurpost heen. De vrouw schoof hij in een hoekje in de kamer en bond haar handen aan elkaar. Ze zou zeker nog een 10 minuten buiten westen zijn.
Nadat hij was opgestaan keek hij rond en ispecteerde de kamer op camera's en andere dingen die hem zouden kunnen verraden.
Tevreden keek hij de reptiel aan. 'Zo gestoord kunnen we in ieder geval niet worden.' Een scheve grijns verscheen op Dante zijn gezicht. Dante met de geest van een handelaar en spion en daarnaast de verleiding tot slechte gewoonten, begon zich al een beetje opgewonden te voelen over de komende onderhandeling met de reptiel. Hij zette de reptiel zittend tegen de muur aan.
'Ok, over zo'n 5 minuten, als mijn tijdsgevoel me niet bedriegt, zul je enkele lichaamsdelen weer kunnen bewegen.' zei Dante met een zelfverzekerde blik in zijn ogen. 'Die tijd zal ik gebruiken om deels mijn beweegredenen te vertellen om jou zo te behandelen en om je te laten nadenken over de mogelijkheden die gecreëerd worden als je mijn aanbod aanneemt.'
'Laat ik bij jullie landing beginnen' zei hij met een glazige blik in zijn ogen. 'Ik heb hier in een dorpje zo'n 20 kilometer verderop een beetje, nou hoe zeg je dat netjes.' 'Euhmmm, tsja, problemen gekregen met een of andere plaatselijke koopman, volgens mij genoot hij wel enig aanzien' Dante keek even dom voor zich uit. Zijn gezichtsbeheersing was bijna onmenselijk. Terwijl zijn uitdrukking onwetendheid en domheid uitstraalde, gingen zijn gedachten uit naar het opsporingsbevel waar zijn naam aan verbonden was. De hele godvergeten planeet was naar hem op zoek. Deze zaken hield hij voor zich. 'Laat zijn gijzeling maar een of andere impulsieve actie lijken.' dacht hij. 'Op die manier zal het vertrouwen van de rest makkelijker te winnen zijn.'
'Nou in ieder geval' sprak hij weer verder. 'Ik moest dus zo snel mogelijk hier weg komen en ik zag jullie schip landen. 1+1=2 van het 1 kwam het ander. Ik sloop naar het schip toe, op het moment dat ik je naar buiten zag komen greep ik mijn kans.' zei hij met een blik waar de onschuld van scheen af te druipen. 'Ik heb enige kennis van navigeren door de ruimte, daarnaast kan ik zeker 80% van de andere taken aan boord vervullen!' zei hij trots. 'Vandaar dat ik je te grazen nam, als ik iemand gegijzeld zou hebben, dan zou ik nog enige kans hebben om zo snel mogelijk en kosteloos van deze verdoemde planeet af te komen. Een mannetje of tien wist me namelijk in te halen en hebben mijn eerlijk verdiende geld afgenomen.'
In de korte ademhalingspauze probeerde hij het verlamde gezicht van de reptiel te doorgronden. Hij hoopte op enige reactie in de ogen of mond. Er was geen enkele reactie af te lezen van het gezicht van de reptiel. Hij hoopte dat zijn onschuldige verhaal gelooft zou worden. Het nadeel van de verlammende uitwerking van het middel was dat de reacties van de slachtoffers vermomd worden.
'Je vraagt je nu zeker af waarom ik nou in onderhandeling met je ga. Ik kan dus zoals ik al zei voldoende rollen aan boord vervullen en ik ga liever op een vredelievende manier verder op reis met jullie, dan dat ik een continuee bedreiging voel en constant op mijn hoede moet wezen.'
Hij keek de reptiel indringend aan, de reptiel zijn ogen begonnen iets meer helderheid uit te stralen. 'Nou denk er nog maar een minuutje of 3 over na. Op het moment dat je weer kan praten dan vertel je me je beslissing maar. Ga me niet proberen te verassen, want dat zal je zeker gaan tegenvallen. Het is me al een keer gelukt je te verassen en dat zal me zeker nog een keer lukken. Daarnaast zal ik geen seconde spijt krijgen als ik met jullie levens het mijne kan redden. Twijfel niet aan me' de dreiging en waarheid van deze woorden zouden zeker tot de reptiel doordringen.

Edit: Onder het schrijven van mijn post, had Lionlover alweer een reactie geplaats..Kon ik weer aanpassen.. :s

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 29 mei 2005 15:50

Nina volgde Glitz naar de ruimte waar hij het over had gehad. De ruimte had inderdaad weinig schade en had genoeg wapens om de hele bemanning drie keer van nieuwe spullen te voorzien, tenminste zo kwam het op Nina over. "Ik denk dat we deze deur dadelijk beter op slot kunnen doen. Stel je voor dat die indringer hier binnenstapt. Dan heeft hij een prive fort."

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 29 mei 2005 16:38

"Dat is geen probleem Nina." Sprak Glitz. "De ruimte is nog in orde en het systeem doet zijn werk weer. Voor elk persoon dat niet vermeld staat in het systeem als bemaningslid, wordt deze ruimte systematisch afgesloten, wanneer deze binnen zijn. Om daarna kennis te maken met een er onaangenaam gas." Glitz keek Nina aan. "En voor dat je gaat vragen waarom ik er dan nu plotseling wel in kan. Tja, laat ik het zo zeggen, ik heb wat kleine aanpassingen aan gebracht in de bemanningslijst. Ik ben handiger dan ik lijk." Glitz hoopte maar dat zijn ideeën over de indringer correct waren en dat deze niet handig genoeg was om het systeem op die wijze aan te passen. Het leek makkelijker dan het was maar het systeem was op die plek dus danig moeilijk gemaakt dat er meer kennis nodig was dan de meeste mensen hadden. Glitz ging maar snel aan de slag om de juiste middelen uit te kiezen uit het assortiement dat er in de ruimte aanwezig was.

Gesloten