Vraag naar nieuwe RPG

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Vraag naar nieuwe RPG

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 13 jul 2008 21:25

Hallo allemaal,

Op het moment is er weinig activiteit in de herberg. De huidige RPG's lopen al een behoorlijke tijd en het is daarom misschien wel weer eens tijd voor een frisse nieuwe RPG. Hierdoor rijzen er enkele vragen op, namelijk: Hebben jullie behoefte aan een nieuwe RPG? En zo ja, wat voor soort RPG (qua genre en dergelijke)?

Ik ga jullie geen keuzes geven, aangezien ik echt wil weten wat jullie willen. Dus meld even in een post hieronder wat jullie gedachten hierover zijn.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 13 jul 2008 23:08

Ik zou wel weer eens mee willen spelen. In feite loop ik al een paar maanden met dat idee rond, maar ik heb geen zin om me te verdiepen in een RPG die al maanden of zelfs jaren loopt. Een frisse start lijkt me dus wel leuk. Qua genre heb ik weinig voorkeuren, zolang het maar geen totaal versleten high-fantasy is. Misschien voor de verandering iets dat wat dichter bij RL staat?

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 14 jul 2008 09:43

Ik ben altijd enthousiast voor nieuwe RPG's, maar ik moet eerlijk bekennen dat bij mij na een tijdje de motivatie verdwijnt als het verhaal te veel lijnen krijgt, dan vind ik 't erg veel werk om bij te houden waar iedereen over schrijft.
Maar goed, ergens heb ik ook wel 't gevoel dat dat niet enkel bij mij zo is ;)

-G-

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 14 jul 2008 10:42

@Gwywen: Het gaat hier over kleine RPG's in de Herberg. Niet een grote RPG. En die hebben over het algemeen niet zo heel veel verhaallijnen.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 14 jul 2008 19:08

Over het algemeen hebben de Herberg RPG's slechts een of hooguit twee verhaallijnen. Misschien in het begin wat meer voordat iedereen bij elkaar is gekomen, maar dat zou snel gebeurd moeten zijn aangezien de centrale startplek van een Herberg RPG de Blaffende Vis is.

Verder sta ik wel open voor een (aantal) nieuwe RPG('s), maar uitsluitend als speler, niet als eigenaar.

~ Agravain ~

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 14 jul 2008 19:19

Jup...

Ik ben helemaal voor, maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit ik vind altijd wel een char die kan meedoen. :evil:

Arachne
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Arachne » 16 jul 2008 23:38

I'm in ^_^

Qwallath
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Qwallath » 18 jul 2008 12:03

Ik ook meedoen!

Een kleinschalig gebeuren is misschien wel zo leuk. En wat low-fantasy misschien? Of een ander genre... doe eens wild. :-D

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 18 jul 2008 12:38

Low fantasy lijkt me ook wel wat. Geen magiërs met vuurbollen, draken en ondoden, maar gewoon wat lichte fantasy-elementen.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 18 jul 2008 13:10

Op Midwinter na is er dus voornamelijk behoefte aan fantasy RPG's?

Geen behoefte dus aan een Vampier/Weerwolf RPG... of voor de verandering eens een Maffia RPG... of iets compleet anders? Roept u maar hoor. ;)

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 18 jul 2008 13:20

Een maffia RPG, interessant. Maar dan wel in Sicilië, natuurlijk.
Een historische RPG lijkt me ook wel interessant, in de tijd van de heksenverbrandingen bijvoorbeeld.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 18 jul 2008 14:21

Ysgrublaidd schreef:Op Midwinter na is er dus voornamelijk behoefte aan fantasy RPG's?
Ho even, dat heb ik niet gezegd. Alleen dat ik niet zo zit te wachten op het bekende high fantasy riedeltje. Elfen, dwergen, machtige magiërs... je weet wel.

Beide ideeën klinken leuk. Waarom geen combinatie? Maffia/misdaad in een fictieve stad, misschien een beetje cyberpunk-achtig (hackers, drugssmokkel, illegale orgaanhandel, etc). Een historische setting lijkt me ook wel interessant, het nadeel is alleen dat niet evenveel historisch besef heeft. Ik weet niet hoe het daar op Aeon mee gesteld is, maar iemand die bijvoorbeeld denkt dat Michiel de Ruyter meedoet aan de Olympische Spelen, is bij voorbaat al vrij kansloos.

[Edit] Wat raar trouwens dat we in Nederland 'maffia' met een dubbele f spellen. Ik moest het even opzoeken in het woordenboek. Maar goed...

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 18 jul 2008 14:36

Ik bedoelde ook meer dat jij de enige was die aangaf ook wel een andere setting een idee te vinden. ;) Dus nou niet gaan schieten op me hè. :P

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 18 jul 2008 14:53

Niet schieten? Zeg, jij was degene die met de maffia kwam. :P

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 18 jul 2008 15:03

Nou, Don In Pieno Inverno, ik denk dat de keus toch wel langzamerhand gemaakt is :P

Plaats reactie