De Red Dragon Race II: Het Parallelle Universum

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 26 aug 2007 22:28

Yeren was blij met Xyrxix antwoord. En hij antwoordde "Dank u.” Hij keek even om zich heen en vervolgde toen op zichzelf wijzend. “Nee, dit zijn al mijn spullen. Ik heb niets meegenomen wat ik niet kon dragen, meer heb ik (voorlopig) niet nodig."

Yeren liep achter Xyrxix aan richting zijn hut. Af en toe knikte en beantwoordde hij een vraag van de kapitein. “De sterrenkaart, ja is goed. Deze planeet is best goed te vinden.” besloot hij met een vriendelijke lach.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 09 sep 2007 16:19

Nina was blij te zien dat iedereen weer de Red Dragon in kwam. De planeet beviel haar niks en ze zou blij zijn als ze weer vertrokken. Toch kon ze niet van zich afschudden dat er iets helemaal mis was. Ze liep naar een van de controleposten en bestudeerde de verschillende knopjes. Ze drukte op een aantal van de knoppen waarvan ze zeker was dat ze de sterrenkaarten zouden oproepen. Had ik niet iets gelezen over automatisch updaten? Toch nog een opzoeken straks. Ze nam zich voor om eens het een en ander aan handleidingen te gaan lezen. Voor zover die aanwezig waren dan natuurlijk. De monitor sputterde wat voordat hij een storend beeld vertoonde. "Rotding!" Ze sloeg met haar hand op de monitorplaat, maar leek er dwars doorheen te gaan. Een rilling ging door haar heen. Het was net of haar hand in de monitorplaat verdween. Ze kneep een haar hand een paar keer tot een vuist terwijl ze er verbaasd naar keek. Welnee, gewoon vermoeidheid. Dat is het. Ik moet gewoon rusten. Opeens verdween de ruis en werd het beeld helder. "Oo, beeld." Ze keek naar de kaarten en zocht naar hun huidige positie. Normaal wordt de huidige positie toch meteen getoond? En waar staat Uni-Ter dan?

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 16 sep 2007 11:47

Terwijl de meeste van de bemanning en de nieuwe jongen naar hun bestemmingen in schip gingen, hield Dema Randy tegen in de gang.
'Weet je... Denk je dat we nog loskomen?' Ze keek angstig.
'Ik weet het niet,' zei Randy.
'Ik hoop het wel, ik bedoel, ik moet toch ook nog wel eens naar de wc! En omkleden lukt zo niet en jij kan niet schrijven en jij moet aan dingen sleutelen en daar kan ik niet bij helpen want dat snap ik gewoon niet en als we in een gevecht komen zijn we zeker weten de pineut en we kunnen eigenlijk gewoon helemaal niks en wat nou als we nooit meer loskomen?!?'
Ze begon hysterisch te raken en probeerde zichzelf onder controle te krijgen. De nabijheid van Randy was op dit moment niet erg geruststellend.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 18 sep 2007 20:33

Yeren bekeek de hut. Dit word dus mijn nieuwe thuis. Oke, ik kan er wel mee leven denk ik. Hij liep naar het bedachtige ding en voelde, “Dat voelt goed.” Hij hing zijn jas op en liep weer richting de kamer met de sterrenkaart. Onderweg kwam hij de twee personen tegen die aan elkaar zaten, ze waren niet blij. Yeren besloot toch maar door te lopen. Eenmaal in de kamer aangekomen stond Nina bij de kaart. “Hallo,” begon Yeren. “Ben je alleen hier?” Hij liep richting haar. Hij staarde naar de kaart. “Indrukwekkend staaltje techniek.” Wist hij uit te brengen.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 19 sep 2007 18:35

Nina keek op. "Het is maar wat je een sterk staaltje noemt. Zojuist was het een en al storing en nu... " Ze keek weer naar de kaart. "Hij hoort onze positie aan te geven, maar ik zie helemaal niets wat op een positie lijkt. Het is gewoon heel vreemd." Ze keek Yeren weer aan. "Waar zou Uni-Ter dan moeten liggen? Als ik me niet vergis kun je met deze tracker-ball hier scrollen door de kaarten." Ze deed een stapje opzij zodat ook Yeren bij de sterrekaarten kon.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 24 sep 2007 12:58

Yeren stapte naar voren en pakte de tracker-ball. Na een halve minuut spelen begon hij serieuzer te worden. Dit was realiteit. Nog even oefenen en uiteindelijk had hij door hoe het werkte. "Even kijken hoor. Ik doe dit ook niet dagelijks." Verontschuldigde hij zich. Het heelal draaide en tolde voor zijn gezicht. En ineens schoot zijn hand uit, "Daar!" riep hij, "Kijk, daar, dat stuk leegte. Het staat niet op de kaart maar ik weet het zeker. Het kan gewoon niet anders." Toen drong er een stuk twijfel door. "Wacht, dat is het niet. Nee, deze kaart is fout. Deze kaart, deze kaart is niet van dit stelsel." Hij liet zijn hand zakken. "Het spijt me, maar deze kaart is niet bruikbaar hier. Hebben jullie niet nog anderen?"

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 26 sep 2007 20:06

Xyrxix mengde zich in het gesprek. "Nee, dit is de laatste up to date sterrenkaart van ons stelsel. Het is notabene een militaire kaart, waar veel meer zonnestelsels op staan dan op de normale kaarten. Misschien ben je daardoor in de war?" Toen hij de zelf verzekerde blik op Yeren's gezicht zag, besloot hij dat Yeren waarschijnlijk toch wel gelijk had. "Kun je ons dan misschien een zonnestelsel aanwijzen waar we meer informatie kunnen op doen? Waarschijnlijk is er toch iets ernstigs aan de hand, Dema is vergroeid met Randy, de Dragon is opeens veranderd, dit stelsel staat niet op onze kaarten," somde Xyrxix op, "ben ik verder nog vreemde verschijnselen vergeten?"

~ Agravaìn ~

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 28 sep 2007 21:48

"Vergroeit?" Nina keek verbaast. Ze was zo uit haar doen geweest na haar val, dat het haar niet eens bewust was opgevallen dat de Red Dragon er anders uitzag. Maar nu Xyrxix het zei, begon het tot haar door te dringen. Ze keek even naar haar hand en kneep hem tot een vuist. "Nou.. ik.. daarstaks..." Ze keek de twee anderen aan keek vervolgens naar de kaarten monitor en naar haar hand. Vervolgens beet ze op haar lip en sloeg op, of beter gezegd, in de monitorplaat. "Ik dacht dat ik het me verbeelde." Een blos verscheen op haar wangen. Ze zwaaide met haar arm heen en weer wat een heen vreemd effect gaf. "Net als in hele oude films over LSD trips. Ik dacht dat het kwam omdat ik mijn hoofd heb gestoten toen de Dragon ze schokte. Daarna is het begonnen." Ze keek de anderen aan. "Wat is er aan de hand?"

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 11 okt 2007 19:56

"Ik weet het niet." Ook Yeren had ergens een gevoel dat er wat mis was, hij had ooit zelf hetzelfde meegemaakt. Echter dat was al jaren geleden, ondertussen had hij zijn draai hier al hoog en breed gevonden. Hij had het dan ook verbannen uit zijn hoofd. "Nee," hij schudde zijn hoofd "ik weet het niet."

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 17 okt 2007 18:37

"Goed," hakte Xyrxix de knoop door. "Aangezien niemand blijkt te weten waar we nu precies zijn, en we geen zaken af te handelen hebben op deze planeet stel ik voor dat we op zoek gaan naar een gebied wat wel op onze sterrenkaarten staat." Hij keek de aanwezigen een voor een aan, om te zien of er iemand bezwaar had. Het flitsen van zijn tong liet blijken dat hij niet echt gelukkig was met de situatie waarin ze zich nu bevonden. "We hebben nog geen contact kunnen krijgen met de spelleiding, dus ik stel voor dat we eerst maar eens de ruimte in duiken. Dan zien we wel weer verder, ok?"

~ Agravaìn ~

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 27 okt 2007 18:15

Nina knikte en kneep haar hand een paar keer tot een vuist. Ze begon een heel onbehaagelijk gevoel te krijgen. Er is iets heel erg fout gegaan.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 06 nov 2007 11:46

Dema hoorde het gesprek.
'Wij hielden elkaar hand vast toen het schip schokte. Misschijn we door een soort rare barrière heen gegaan ? Misschien... Als de kaarten niet kloppen... Een andere tijdzone? Een andere dimensie? Een plek zoverweg dat we het nog niet kennen?'

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 06 nov 2007 21:02

Met een peinzende blik liet Xyrxix de woorden van Dema door zijn gedachten rollen. " Tja daar zou je een punt kunnen hebben," gaf hij toe. "Toch wil ik eerst naar de ruimte toe." Met deze woorden schoof hij achter de bedieningspanelen van de Dragon. Een scan wees uit dat de bomen weer waren gaan liggen. Snel liet hij de Dragon opstijgen en bracht deze in een stationaire baan rondom de planeet. "Yeren, kun je ons helpen om op een druk bezochte planeet te komen. Een waar grote ruimtehavens zijn, een knooppunt in belangrijke interstellaire routes? Ik heb het idee dat deze planeet nogal eeehm, afgelegen is".

~ Agravain ~

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 30 nov 2007 08:48

"Androiwer" Sprak Yeren zacht. "Juist, ehm een knooppunt." Vervolgde hij op luidere toon. Waarna hij even pauzeerde om na te denken. "Theoretisch gezien zit je midden in het universum. Alles hier draait om deze planeet heen zo heb ik men eens horen zeggen. Ik weet natuurlijk niet of het waar is, maar het zou betekenen dat je elke kant op zou moeten kunnen. Toch gok ik dat je het beste richting Zuun kunt gaan. Dat ligt in de richting 50.764, b123.1." Besloot hij met een bedenkelijk gezicht.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 09 jan 2008 18:50

"Ok, Zuun wordt het", riep Xyrxix terwijl hij de opgegeven coordinaten ingaf. Normaal selecteerde hij een planeet naam, maar ook deze planeet was niet op de sterrekaarten van de Red Dragon te vinden. " Ik hoop dat we een rustige reis voor de boeg hebben", zei hij tegen niemand in het algemeen. "Op Zuun moeten we maar nieuwe kaarten op de kop zien te tikken en de voorraden aanvullen. Ook zullen we daar eens nagaan wat er met de race aan de hand is, en waar onze tegenstanders zijn."

Enkele uren later begon het nabijheidsalarm van de Dragon te zoemen. Xyrxix schrok uit zijn dommelslaapje, zijn tong flitste uit zijn bek, terwijl zijn klauwen in een reflex uit in en uit schoten. Hij bekeek de informatie. "Vreemd", mompelde hij, "het lijkt niet op een schip maar op een wezen, terwijl het zich toch als een schip gedraagt." Hij zette de computer aan het analyseren van de binnenkomende data van het object, dat zijn koers had verlegd. Binnen enkele minuten zou het kruisen met de koers van de Red Dragon.

~ Agravain ~

Plaats reactie