De Red Dragon Race II: Het Parallelle Universum

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 30 mei 2007 10:52

Nog voor Nina bij de vreemdeling was aangekomen kwamen Dema en Randy voorbij gestormd. Samen lieten ze de vreemdeling links liggen en liepen naar een stuk gras. Plots viel het Nina op dat er overal bomen stonden. Wat nou?! Die waren er net helemaal niet? Ze wreef door haar ogen. Zou die val dan toch iets hebben beschadigd? Haar hand die er soms zo vreemd uitzag, nu bomen die er opeens staan. Mijn ogen spelen spelletjes met me.

Toen de vreemdeling dichterbij kwam en zich voorstelde, stonden Randy en Dema op en liepen naar hem toe. Nina deed hetzelfde. Zij waren met drie, dus als hij iets wilde proberen, was hij in de minderheid. "Yeren" herhaalde Nina zachtjes. Toen Randy zijn phaser pakte viel het Nina op dat hij dat wat onhandig met links deed. Gut, hij kan haar toch wel even loslaten?!

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 29 jun 2007 20:18

Blijkbaar was de kerel die Yeren achtervolgde niet erg heldhaftig. Hij brulde wat beledigingen richting Yeren, schudde zijn vuist tegen Dema, Randy en Nina, draaide de kar om en droop met de staart tussen de benen af.

Xyrxix kwam naar buiten toen de kerel al scheldend weer weg reed van de Dragon. Verbaasd staarde hij naar de bomen, toen naar de kerel en vervolgens keek hij Yeren aan, "kwam hij voor ons of voor jou? Hoe zit het met die bomen, toen ik hier landde was het hele veld kaal?" Xyrxix hoopte dat de kerel niet terug zou komen gedurende de nacht. Ellende met de plaatselijke bevolking was wel het laatste wat hij kon gebruiken.

~ Agravaìn ~

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 30 jun 2007 09:42

Yeren herstelde zich snel en antwoordde "De beste man is een boer, hij woont daarginds ergens." Zei hij terwijl hij de richting uit wees die de man net in was gegaan. "Wees niet band, want hij zal je niks doen meer hij kan vanuit zijn huis niet communiceren met de steden en daar mogen ze hem niet." Flapte Yeren eruit. "En hij kwam voor mij, ik werkte, nou ja was meer onder dwang tot werken gedreven, voor hem. Maar hij behandelde zijn mensen niet goed. Vandaag knapte er iets en was ik het zo zat dat ik een steen richting hem heb gegooid en er vandoor ben gegaan."

Yeren nam Xyrxix op en was zich ineens bewust van diens laatste vraag. "Ja de bomen, die zullen wel weer gaan liggen. Deze planeet staat stil moet je weten, het wordt dus geen dag of nacht, maar door middel van de lengte van de bomen kun je zien hoe laat het is." Yeren maakte wat groeiende bewegingen en vouwde zijn handen tot een driehoek, het licht viel er precies doorheen en scheen als een felle bundel op de grond. Hierna hief hij zijn armen omhoog en ondertussen hield hij de perfecte driehoek intact. De zon weerkaatste als in een spiegel tussen zijn handen en er schoot een straal richting de top van de bomen. "Het is achtien uur, gezien in het twintigtallige stelsel. Over vier uren kun je weer wegvliegen. Steden hier kennen geen sluitingstijd dus alles is twintig uur per dag open."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 08 jul 2007 10:45

De bomen zullen weer wel gaan liggen?!? De planeet staat stil? Nina keek Yeren verbaasd aan. Waar had hij het in hemelsnaam over? Bomen die omhoogkomen en gaan liggen? Waar waren ze eigenlijk? "Yeren? Misschien is dit een rare vraag, maar... waar zijn we eigenlijk?" Ze keek even naar de anderen. "Ik denk dat we, uuu.. een beetje verdwaald zijn.. geloof ik." En dat is dan vrij zachtjes uitgedrukt.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 10 jul 2007 17:26

Yeren zag dat ze verbaasd was. "Waar we zijn?" Zei hij en er schoot een opmerking door zijn hoofd die hij normaal gesproken er meteen had uitgeflapt: Dat moet afhangen van wie 'we' zijn. Maar hij wist het net binnen te houden en vervolgde. "Deze planeet heeft geen duidelijke naam. De bewoners noemen hem 'Kna-Re', wat thuis betekend. Maar bezoekers van het universum noemen hem 'Uni-Ter', wat onbegrijpbaar betekend." Hij zuchtte en dacht Moet ik deze mensen alles uitleggen? Nog even en ik weet het niet meer. Ik kom hier niet vandaan, ik viel in een gat en werd hier wakker. Sindsdien is alles zo gegaan, ik hoop dat ik wegkan hier. Ergens heen ver hiervandaan. "Als je denkt verdwaald te zijn, wat is dan je reisdoel? Verdwaald is namelijk een groot begrip, een die mij geleerd is niet te gebruiken. En vanwaar landden jullie hier? Dan kan ik jullie misschien van dienst zijn." Vroeg hij meer algemeen dan aan iemand specifiek. Want wie de leiding had over deze groep was hem niet echt duidelijk geworden.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 15 jul 2007 10:34

Nina knipperde even met haar ogen. Uni-Ter? Nog nooit van gehoord. Fijne lessen zijn dat geweest, ze hebben niet eens alle bewoonde planeten genoemd. "We doen met de Red Dragon mee aan de Parallel Universe race. " Ze dacht even na over wat er was gebeurd voordat ze tegen de grond was geworpen. "We werden ontboden door de spelleiding en Xyrxix.." ze wees Xyrxix even aan "..heeft vervolgens de koers ingesteld en we zijn vertrokken. Tenminste dat neem ik aan, want jij.." ze richtte zich tot Xyrxix "..meldde over het over de intercom." Ze draaide even met een pluk haar. "Maar er is iets niet helemaal goed gegaan want opeens begon het hele schip heftig te schokken en zo. We zijn helemaal uit de richting geraakt, en de sterrenkaarten hebben geen informatie over Uni-Ter of Kna-Re. Misschien dat er iets beschadigd in het systeem?" Ze keek half vragend naar Xyrxix. "Waar moesten we eigenlijk heen volgens de spelleiding?"

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 15 jul 2007 22:25

Terwijl de rest al snel nadat het schip geland was haastig naar buiten ging bleef A'Rianna meer in de schaduwen achter. Tenslotte kon je nooit weten waar ze nu weer terecht gekomen waren en hoe de bewoners van deze planeet op haar zouden reageren, achterdochtig als ze ondertussen geworden was door haar eerdere ervaringen besloot ze het gesprek van een afstandje te volgen.

Terwijl de rest met de nieuwaangekomen stond te praten besloot zij om voorzichtig haar geest uit te strekken om zo te kunnen ontdekken of deze planeet hen al dan niet vijandig gezind was. Voorzichtig en stapje voor stapje strekte ze haar geest uit, hoe verder ze kwam hoe vreemder haar alles leek. Deze planeet leek op geen enkele planeet die ze tijdens haar omzwervingen tegengekomen was.

Het lijkt wel.......nee....dat kan niet! Of toch wel? Zou het werkelijk zo kunnen zijn dat alles hier deel uitmaakt van eenzelfde bewustzijn, alles behalve de jongeman met wie de rest nu in gesprek is. Dit word van moment tot moment vreemder. Ik zal de anderen moeten waarschuwen, wie weet of dit bewustzijn ons goedgezind is?

Haar eerdere achterdocht vergetend stapte ze het zonlicht in, nou de lucht was in elk geval schoner dan de meeste planeten waar ze geweest was. Ook hing er een bepaalde nogal verleidelijke groene geur in de lucht ze haalde een keer diep adem voor ze zich bij de rest voegde.

"Xyrxix? Sorry dat ik stoor" sprak ze met een bedaarde stem waar een vleugje charme in doorklonk "ik stoor jullie gesprek niet graag, maar er is iets dat jullie moeten weten. Deze hele planeet en alles wat erop leeft , behalve deze jongeman hier, deelt hetzelfde bewustzijn. Ik heb nog nooit zoiets gezien en wil jullie dan ook manen tot voorzichtigheid." Een charmante glimlach sierde haar gezicht terwijl ze de jongeman Yeren, noemt hij zichzelf geloof ik aankeek en de reactie van de omstanders afwachtte.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 29 jul 2007 09:57

Nina knipperde verbaasd met haar ogen. hetzelfde bewustzijn Ze was in de war. Wat gebeurde er toch allemaal? Het klopte gewoon niet meer. Alles was gewoon net anders. "Ik voel er opeens veel voor om de Red Dragon weer in te gaan."

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 31 jul 2007 09:01

'Eén bewustzijn? Maar hoe kan dat?' Dema was het eens met de suggestie van Nina om zo snel mogelijk weer weg te gaan. 'Yeren, zou je meewillen als we weggaan? Het kan gevaarlijk zijn en we hebben geen idee of we levend bij de finale terugkomen, maar je bent dan wel hier weg. We kunnen vast wel iets vinden wat je zou kunnen doen op het schip.'
Ze glimlachte hem vriendelijk toe. Ze hoopte maar dat hij hen inderdaad goedgezind was. A'Rianna's scan zou daar wel op wijzen.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 31 jul 2007 20:06

Het begon hem te duizelen. Eén bewustzijn? "Ehhh, dit is niet de planeet waar we naar toe moesten Nina," mompelde Xyrxix afwezig. "Waar we precies zijn is me onduidelijk, van wat ik tot nu toe over deze planeet gehoord heb doet het me geen belletje rinkelen." Hij wendde zich tot Yeren. "We zijn hier geland omdat we op weg waren naar een planeet. In de baan rondom die betreffende planeet zijn we in een vortex geraakt en toen we bij kwamen cirkelde de Red Dragon rondom deze planeet." Hij monsterde het schip waar ze uit kwamen eens goed. "Tenminste, als dit de Red Dragon is, bij ons voor de vortex zag hij er heel anders uit, al moet ik zeggen dat deze look het schip wel goed staat."

~ Agravaìn ~

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 05 aug 2007 00:16

Nina fronsde even. Dat Yeren niet direct als een bedreiging eruit zag, was nou niet een reden om hem aan boord te vragen. Hoewel een paar extra handen aan boord waarschijnlijk best welkom waren. Na Xyrxix laatste woorden draaide Nina zich om naar de Red Dragon. "Jeetje. Ik krijg het gevoel dat er iets heel vreemds is gebeurd." Misschien verklaard dat die vreemde ervaring met mijn hand wel. Of ik droom alles? Onwillekeurig begon ze langzaam de loopplank weer op te lopen, terug naar de Red Dragon.

nukkie
Avonturier

Ongelezen bericht door nukkie » 09 aug 2007 11:09

Xyrxix zei dat ze op het verkeerde planeet waren beland en dat kon Randy alleen beamen. Hij keek ook om naar de Red Dragon die nu inderdaad anders leek. Hij draaide zich weer terug en zijn blik stopte bij A'Rianna.
"Een bewustzijn? Zoals dat alles met elkaar is verbonden? Dus iedereen weet wat een iemand weet?" vroeg hij aan A'Rianna en hij keek daarna om zich heen naar de anderen. "Maar Dema en ik dan? Wij zijn fysiek nu wel aan elkaar vast, maar ik kan haar gevoelens en gedachtes toch niet weten?", zei hij vragend, terwijl hij op zijn en Dema's hand wees."Of hadden jullie dat nog niet opgemerkt?", voegde hij er aan toe.

Nina liep de loopplank op en Randy keek Dema aan. "Zullen we ook naar binnen gaan. Het is hier nogal spooky", zei hij terwijl hij keek naar de plek waar ze eerder hadden gezeten in het gras. Het was inmiddels vol met hoge bomen en struiken. Hij zou niet vier uur langbuiten wachten tot de bomen gingen liggen, zoals Yeren had verteld. Dema niet loslatend liep hij de looppplank op. Wat zou er met de jongeman gebeuren die vertelde dat de planeet Xiit, Kna-Re of Uni-ter heette? Hij liet het over aan de anderen. Dema had hem inmiddels al uitgenodigd om mee te gaan.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 09 aug 2007 14:36

"Ik vroeg me al af waarom je haar niet los liet en zo moeilijk deed met je linkerhand." Ze was even stil. "Dat jullie aan elkaar vastzitten heeft niets met deze planeet te maken. Als alles op, of zeg maar van, de planeet elkaars gedachten deelt, wil dat niet zeggen dat iedereen die er van buitenaf bij komt ook spontaan tot dat ene bewustzijn hoort." Ze keek heel serieus vanaf de loopplank naar de anderen. Vortex, ander uiterlijk, vreemde zaken. Vreemd. Zwart gat? Andere dimensie? Het waren altijd maar theoretische discussies geweest tijdens opleiding. Gespreken over parallelle dimensies, zwarte gaten, alternatieve werelden, nu begon ze zich af te vragen hoe theoretisch het allemaal was geweest.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 12 aug 2007 14:56

De man, die de helderziende vrouw met Xyrxix aansprak, leek hem wel de stuurman of kapitein van het schip en Yeren dacht na over zijn vraag. Meestal brulde hij zonder na te denken het antwoord maar hierop wist hij niet meteen iets te zeggen. Onderwijl hij de vraag van een ander persoon had binnengekregen schoot het “Ja, heel erg graag.” Al uit zijn mond.

Van de twee personen die aan elkaar leken te zitten, of elkaar heel erg graag mochten, scheen in ieder geval de ene niet van het bestaan van deze planeet af te weten. “Uni-Ter staat volgens mij wel op de kaart hoor.” Verzekerde Yeren aan Nina. “Als je een kaart hebt zal ik het je aanwijzen.” Zei hij heel erg zeker van zijn kennis over ligging van de planeet.

Daarna wendde hij zich tot Xyrxix “Jullie schip ziet er inderdaad schitterend uit. Zo’n drakenkop maak je niet elke dag mee.” Zei hij terwijl hij moest glimlachen. “Volgens mij is er niets stuk aan het schip, voor zover de buitenkant betreft. Als jullie wat nodig hebben moeten jullie het maar laten weten, dan wordt daar voor gezorgd.” Ik hoop dat ik mee mag. “Als jullie weg gaan, mag ik dan mee?” Hij keek hoopvol naar Xyrxix.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 22 aug 2007 19:47

Xyrxix aarzelde even. Van de oorspronkelijke bemanning waren er niet veel meer over, maar aan de andere kant zou een extra opvarende wel goed uitkomen. Snel keek hij even naar de overige leden van het Red Dragon team. Het leek er op dat de rest er welwillend tegenover stond. "Goed, je kunt mee, een extra kop kunnen we altijd gebruiken. Als je mee loopt dan laat ik je hut zien. Heb je nog meer spullen die aan boord gebracht moeten worden?"
Terwijl Yeren achter hem aanliep vervolgde Xyrxix zijn verhaal. "Straks zal ik je wel verder rondleiden in de Dragon. Als je je spullen in je hut hebt gebracht kunnen we misschien inderdaad eerst even een blik op onze sterrekaarten kijken om te bepalen waar we precies zijn."

~ Agravaìn ~

Plaats reactie