De gelagkamer van de Blaffende Vis

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Ostracod
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ostracod » 21 dec 2005 12:44

Hij is blij, voor de eertse keer vandaag word hij niet genegeerd. Na aan zijn te geschoven word er gevraagd waar hij vandaan komt. "Van de grasvlaktes uit het oosten." Wat mist hij zijn thuis. Elke dag op Bizons jagen, daarna lekker luieren in de zon onder één van de weinige bomen die op de vlakte stonden en 's avonds genieten van zelf gebrouwen bier bij 't kampvuur samen met zijn vrouw. "Die er niet meer is, net als de rest." Mompelt hij tegen zich zelf.
Ostracod kijkt naar zijn kaarten. "Ik pas, Deze ronden laat ik nog eventjes voorbijschieten."

Hobo
Avonturier

Ongelezen bericht door Hobo » 21 dec 2005 20:56

Nu gaat die klerekast ook nog meespelen denkt Hobo, maar ja dat betekent alleen dat hij meer fruit heeft. Hij kijkt nog eens naar zijn hand en ziet, 3 zevens en 2 vrouwen. Dan zegt de klerekast waar hij vandaan komt en Hobo moet opeens weer denken aan zijn jeugd, en voor het eerst in jaren wordt hij een beetje sip en er ontglipt een traantje uit zijn ogen. Alle mensen hier denken dat Hobo gek is, maar Hobo weet wel beter. Als Hobo niet in die storm kwam dan zou het veel anders zijn denkt Hobo, maar daar is nu niks meer aan te doen. Dan vraagt Shadar of hij nog iets doet en Hobo zegt ''Hobo verhoogt de inzet met 1 banaan.'' Hobo pinkt zijn traan weg en kijkt met een grijns rond, en denkt Hobo krijg wel steeds vaker flash-backs.
Laatst gewijzigd door Hobo op 22 dec 2005 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Shadar-Kai
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Shadar-Kai » 22 dec 2005 16:07

Oja dit keer ik wel winnen... of toch niet? De zwerver verhoogd de inzet meet een banaan. Shadar had maar 3 appels dus moest hij passen. Shit, nu maak ik weer eens gen kans.
De glimlach op zijn mond verdween snel en Shadar zij:''ik ga niet mee, een banaan vind ik te hoog''.Toch is het wel vreemd dat zo'n zwervertje zo veel fruit heeft. Een beetjr teleurgestel ging Shadar achterover leunen en begon zijn bier op te drinken. Het liep niet helemaal zoals hij had gehoopt.

Hobo
Avonturier

Ongelezen bericht door Hobo » 22 dec 2005 16:29

''Zo, Shadar doet niet meer mee, wie wel'?'' En Hobo kijkt met een nog grotere grijns op zijn gezicht rond. Als het zo doorgaat wint Hobo nog denkt Hobo. Neen, dan winnen wij dan word Hobo bang, en kijkt wanhopig rond, Hobo moet zich verzetten, Hobo moet zich verzetten maar het is te laat, en Hobo krijgt allemaal waanbeelden en is bezich met het leveren van zijn grootste strijd tegen zichzelf. Eerst valt Hobo gillend op de grond, hij schreeuwt zo hard als hij kan ''Ga weg uit mijn hoofd Hobarus!'' Dan zegt een heel andere stem dan die van Hobo, een veel gemenere en duistere stem ''Verzetten is hopoloos Hobo, je hebt lang genoeg lol gehad en nu wil ik.'' Hobo gilt nog harder en zegt ''Geef Hobo fruit, snel. Jullie willen niet dat Hobo nu wordt wie Hobo nu wordt.'' Hobo pakt een stoel en probeert zichzelf te slaan maar het lukt niet, het lijkt als of een deel van zichzelf hem tegen houd en dat is ook zo. ''Sla me neer'' gilt Hobo dan ''Zo snel mogelijk. Hij mach er niet komen''

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 22 dec 2005 17:14

Er klonk geschreeuw van beneden, uit de gelagkamer. Gwywen en Beriador keken elkaar aan.
'We gaan naar beneden,' zei Gwywen. De mensen zullen nog rare dingen gaan denken als hij en ik zo lang op mijn kamer blijven, en bovendien kan niemand ons afluisteren als er zoveel herrie in de gelagkamer is.
Ze klommen de wankele ladder af en sloten het luik stevig af. Beriador zag hoe haar handen beefden.
Ze liepen naar beneden en vonden gelukkig al snel een lege tafel in een hoekje van de gelagkamer.
'Geen bier voor mij,' waarschuwde Gwywen toen Beriador naar de waard liep om iets te bestellen.
Ze keek om zich heen. Aan een tafel zat een viertal mannen te pokeren; het ging er ruig aan toe. Er werd gevloekt en geschreeuwd. Des te beter, dacht ze. Hoe meer achtergrondlawaai, hoe gemakkelijker ik met Beriador kan praten.
Beriador kwam terug met een glas regenwater en een pul bier voor zichzelf.
'Ik heb ook wat te eten meegebracht,' zei hij . Hij zette een houten plank met wat sneden brood en een brok kaas op tafel. 'Fruit had hij niet meer,' voegde hij er op verontschuldigende toon aan toe terwijl hij ging zitten. Hij keek haar met vragende blik aan.
Gwywen zuchtte. Ineens had ze helemaal geen zin meer om hem te vertellen wie ze werkelijk was, maar ze kon niet meer terug. Waar moet ik beginnen? dacht ze.
'Ik woonde op het kasteel,' begon ze aarzelend. 'Tot een maand of vier geleden.' Ze huiverde bij de gedachte aan die afschuwelijke nacht dat bijna iedereen gedood was en het kasteel gebrandschat was. Ze begreep zelf nog niet eens goed hoe het kwam dat zij gespaard was gebleven. De volgende morgen had ze huilend tussen de rokende puinhopen gelopen, voorzichtig opzij stappend voor de geblakerde lichamen. 'We werden overvallen en ik ben gevlucht. Ik heb een eed gezworen op het verminkte lichaam van mijn oom Gorm, dat ik de daders zou vinden.'
'Oóm Gorm?' Beriadors mond viel open.
'Nou ja, oudoom eigenlijk,' gaf Gwywen toe. 'Ik geloof dat ik nu zijn enige nog levende familielid ben.'

Ostracod
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ostracod » 22 dec 2005 18:07

Met één forse klap sloeg hij het kleine fruitmannetje knock out. Het bot van z'n neus hoorde je kraken en er kwam bloed uit gelopen. "Dan moet ie ook maar niet vragen of iemand hem zo graag wil neerslaan." Zei Ostracod hardop tegen iedereen en niemand. Hij kijkt de 2 andere poker spelers vragent aan. "Drinkt er nog iemand zijn bier op? Hij is nog wel even buiten westen en het is zonde om dat bier daar ongeroerd te laten staan."

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 22 dec 2005 18:29

Hans kwam de herberg binnen gelopen met zware winter kleding en een rugzak vol spulletjes. Hij was net op avontuur geweest. Hij trok een fiere pose terwijl zijn haar wapperde en er lichtjes om zijn gezichts dansde. Ja deze warlock hield er wel van om zijn binnenkomst op te vrolijken met een illusie of wat, hij was ten slot van rekening een gnoom. Hans besloot om bij een tafel dicht bij de open haard te zitten om zijn handjes op te warmen. Toen een dienstmeisje zijn bestelling op kwam nemen haalde hij zijn schouders op en zei half vragend: "Biertje?"

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 22 dec 2005 22:23

Lasmes bewoog een spiertje. Hij had lang om zich heen gekeken en het zooitje mensen om hem heen maakte hem ziek. Hij rolde met zijn ogen. Zo weinig klasse, hier. De lange las die zijn lichaam strak leek te omhelsen bewoog toen hij overeind kwam. Zijn ogen zagen een gnoom binnenkomen, die zijn toverkrachten gebruikte om zijn haar te laten wapperen. Lasmes had de neiging om zichzelf voor zijn hoofd te slaan. Maar hij deed het niet, een meesterdief wist zichzelf in bedwang te houden. Hij keek naar het bewusteloose zwervertje, beter dan anderen in ieder geval. Hoeveel erger kon deze avond nog worden. Hij kon net zo goed dronken worden en er de brui aan geven. Veel viel er toch niet te stelen vannacht en pokeren om fruit... alsjeblieft. Hij liep naar de bar de punten van zijn jas sleepte over de grond achter hem aan. Hij ging op een barkruk zitten ver van de Gnoom vandaan. Het idee om naast een ijdele gnoom te zitten vond hij niets. Hij bestelde een wisky en sloeg hem in een keer achterover.

Shadar-Kai
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Shadar-Kai » 23 dec 2005 13:21

Toen de zwerver begon te schreeuwen duurde het nog geen seconde of hij lag alweer bewusteloos op de vloer. Je moet nu toch wel toegeven dat hij respect verdient die nieuwe. Toen zag hij een klein manneke de gelagkamer inkomen, dit was een vreemd manneke want Shadar had nog nooit zo'n iets gezien, ook zijn entree was bijzonder spektaculair. Hij verwachte dat door het wazige gebeuren van de zwerver het potje voorbij zou zijn en vroeg aan de andere medespelers:''Wat gaan we nu doen? Stoppen we of gaan we voor het echte werk spelen?'' Persoonlijk had Shadar er niet meer zo heel veel intresse voor want hij was alsnog een beetje verbaast over het kleine manneke.

Ostracod
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ostracod » 23 dec 2005 13:30

"We stoppen" zegt Ostracod. "Ik heb er niet zo veel zin meer in." Snel dronk hij het bier van het fruit mannetje op en liep naar de bar. Het word hier steeds drukker en mijn bijl staat nog steeds bij de bar. Hopelijk heeft niemand hem weggehaalt Deze gedachte maakte hem wel heel erg zenuwachtig, zijn ogen werden groter toen hij merkte dat zijn bijl weg was.

Hobo
Avonturier

Ongelezen bericht door Hobo » 23 dec 2005 21:47

Terwijl Hobo ligt te gillen staat de klerekast op, loopt naar hem toe haalt uit en, Hij breekt Hobo's neus en hij is nu bewusteloos. Maar De strijd gaat door, en Hobarus neemt het over van Hobo.
Het laatste wat Hobo kan zeggen is ''Nee, het is te laat.'' Hobo valt op de grond en begint te schudden. Als Hobo dan opstaat is hij anders, zijn ogen hadden een rode gloed. Hobo was niet meer Hobo, maar Hobarus een slechte Hobo. Het eerste wat Hobarus doet is die grote bijl pakken bij de bar. ''Hobarus gaat lolmaken!'' roept Hobarus.

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 23 dec 2005 22:54

Waarom liepen er toch zo verdacht veel rare mensen rond op deze wereld, was het eerste dat ik me afvroeg, de klerekast speelde mee, het fruitmannetje viel bewusteloos op de grond nadat de klerekast hem had neergeslagen en nu pakte hij een bijl. Zal vast iets te maken hebben met al dat fruit, dacht ik er meteen achteraan. Ik schoof mijn zwaard naar mijn goede zijde en liep rustig naar de deur toe, waar ik tegen de deurpost aanleunend wel zou zien wat er hier verder zou gaan gebeuren...

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 23 dec 2005 23:18

'Wat gebeurt daar nou toch allemaal?' zei Gwywen geërgerd terwijl ze met een ruk haar hoofd omdraaide. De mannen die zojuist nog aan het pokeren waren, waren opgestaan, één verliet de tafel, het fruitmannetje lag krijsend op de grond en zwaaide met een bijl.
'Ber, wegwezen hier,' zei Gwywen, die tot haar spijt de ervaring had dat ze problemen zag aankomen, en ze trok hem aan zijn mouw, maar Beriador bleef halsstarrig zitten.
'Kom nou! Ik heb geen zin om daarbij betrokken te raken.'

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 24 dec 2005 00:00

'Ja, ok, het is al goed!' en Beriador liep langzaam achter haar aan, maar wel extra langzaam zodat hij nog kon zien wat er ging gebeuren. Hij was vooral benieuwd wat de man met de bijl ging doen en dat was waarschijnlijk geen prettig vooruitzicht. Hij zag het al voor zich: een gigantische slachtpartij met overal losliggende ledematen en organen die uit mensen lagen. Hij had het al eens meegemaakt toen hij heel erg klein was en dat wilde hij niet weer meemaken. Bij die gedachte ging hij automatisch sneller lopen.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 24 dec 2005 11:06

"Alstublieft meneer Klok", zei de waard, terwijl hij een biertje naar de gnoom schoof. Ondanks het feit dat hij het foefje met het wapperende haar al vaker gezien had moet hij er toch steeds inwendig om grinniken. Hij had zelden zo'n ijdel figuur meegemaakt.

Plotseling brak er rumoer uit, het leek er op dat er een vechtpartij zou ontstaan aan de tafel met de kaartspelers. Enkele andere gasten maakten zich al uit de voeten, hoewel sommigen met tegenzin. "HEEEEY," brulde de waard, "slachtpartijen houden we buiten, en wie daar geen zin in heeft krijgt met mij te maken." Ondertussen had hij zijn vechtstok van onder de bar vandaan getoverd. Terwijl hij een paar maal met een van de zware ijzeren punten tegen de koperen stootrand van de bar sloeg hield hij de herrieschoppers goed in de gaten. Vaste bezoekers hadden hem 's ochtends vroeg wel eens zien trainen met zijn stok, en wisten dat hij daar behoorlijk wat schade mee kon aanrichten. De bezoekers die zowat in "De Blaffende Vis" woonden wisten ook dat hij jarenlang huurling was geweest en zijn mannetje wel zou staan in een gevecht.

~ Agravaìn ~

Gesloten