De gelagkamer van de Blaffende Vis

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 15 dec 2005 22:13

"Je had me nog wel vrijwillig verteld dat ik je geheim mocht weten. Het feit dat je dronken was veranderd er in mijn oogpunt niks aan en aangezien je toen was gevallen ben ik zelf maar naar boven gegaan. En wat zit er dan in wat zo belangrijk is? Je kan het mij gerust vertellen, ik ben te vertrouwen, ik zweer het." Hij was even stil en zei toen: "Als ik je ergens mee kan helpen wat verband houdt met het doosje kan ik je best helpen, ik weet behoorlijk veel."

Zo, dacht Beriador, ik probeer het eerst maar op te lossen met praten, ik heb ook echt de beste bedoelingen hoor! En anders maak ik gebruik van mijn eeuwenoude magie.

Hobo
Avonturier

Ongelezen bericht door Hobo » 16 dec 2005 15:45

Er kwam een heer aan die meldde dat hij wilde gaan pokeren, maar er moest nog iemand meedoen. Hobo springt nog een keer op de tafel, schraapt zijn keel en roept ''Wie wil er nog meedoen met Hobo en deze heer, om een potje te pokeren!!'' Hobo gaat weer zitten pakt een appel, en vraagt aan de heer ''Ik ben Hobo, wie ben jij?, en hoeveel fruit heb jij eigenlijk?'' Dan gaat Hobo de waarde van het fruit opnoemen. '' Druiven is 1 punt, Pruimen 2, Appels 5, Peer 8 gestoofd 9, Banaan 10, Kiwi 15, Meloen 25 en een Kokosnoot 30. Dus 2 druiven is evenveel waard als 1 pruim en 3 appels is 1 kiwi enzovoort.'' Hobo weet eigenlijk niet wat een kokosnoot precies is maar het is wel lekker. Dan gaat Hobo mediteren dat is dus gewoon slapen, om zich te kunnen concentreren op het winnen.

Shadar-Kai
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Shadar-Kai » 16 dec 2005 16:20

Van al het geschreew in de herberg werd Shadar wakker, hoe lang heb ik nu wel niet liggen slapen? Hij hoorde iets over pokeren en opeens kwam er een gedachte in hem op, bij pokeren kun je geld verdienen en ik ken nog wel een paar trukjes om te winnen! Hij maakte een van zijn geheime zakken open en haalde er een paar munten uit, het is wel zonden om het eruit te halen maarja. Hij loopt de gelagkamer weer binnen en kijkt rond waar er wordt gepokert. Als hij de zwerver ziet samen met een meer fatsoenlijke man weet hij vrijwel zeker dat hij daar moet zijn. ''Hallo moet ik hier zijn voor het pokeren?''vraagt Shadar. ''Ja, wat heb je allemaal?'' zegt de zwerver. Shadar gooit het geld op de tafel en ziet de zwerver raar naar hem kijken, ''we doen het om fruit'' zegt de zwerver. Gelukkig had Shadar nog wel 3 appels over van voordat hij ging slapen en legde deze op tafel.
De kaarten werden geschud en Shadar begon met het uitvoeren van zijn gnieperige trukjes.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 16 dec 2005 17:24

Gwywen dacht na. Was hij echt te vertrouwen? Het was een prettig idee een bondgenoot te hebben. Sinds ze het kasteel had moeten verlaten, had ze er alleen voor gestaan. Ik vertrouw hem niet.
'Je hebt me dronken gevoerd!' ze spuugde de woorden er bijna uit.
Beriador stond op. 'Je liet het je anders goed smaken,' antwoordde hij geërgerd.
Nu stonden ze tegenover elkaar. Hun ogen lieten elkaar niet los.
Ineens legde Beriador zijn hand op haar schouder. Hij boog zich naar haar voorover.
'Je kunt me vertrouwen. Echt.'
Onwillekeurig deed Gwywen een stap naar achteren. 'Bewijs het.'
Nu twijfelde hij. Zijn gezicht betrok en hij fronste.
Toen stak hij zijn hand uit en schoof zijn ring van zijn vinger. 'Hier.'
Met een bevende hand pakte Gwywen zijn ring aan. Het was maar een eenvoudige, ijzeren ring, maar toch. Een stuk identiteit. Zijn trouwring? Ze wist dat hij zijn vrouw in de steek gelaten had.
'Goed,' zei ze na een lange pauze. 'Ga zitten, dan zal ik het je vertellen.'

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 18 dec 2005 21:20

Beriador ging zitten en wachtte tot Gwywen iets ging zeggen want hij was toch wel benieuwd, ondertussen keek hij op een rare maar fasinerende wijze van zijn handen naar de hare en weer terug, toen zei hij: "Nou, ik ben er klaar voor. Hij pakte een appel uit zijn zak en vroeg: "Wil je?"

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 18 dec 2005 22:10

Nog een beetje wantrouwend keek ze hoe hij zijn mes tevoorschijn pakte en de appel in vier parten verdeelde. Ik moet opletten waar hij dat mes zo meteen laat, dacht ze.
Toen schoof ze haar matras opzij en haalde het pak te voorschijn dat ze al die tijd voor ieders ogen verborgen had gehouden.
Ik lijk wel gek. Waarom vertrouw ik hem?
Ze keek om; hij zat met onschuldige ogen zijn appeltje te schillen. Gwywen zuchtte eens diep.
Ze knielde voor hem neer, het pak op schoot. Met trillende vingers verwijderde ze de zachtleren omslag. Beriador boog zich onbewust wat voorover.
'Alle goden,' zei Beriador toen hij zag wat ze op haar schoot had liggen. De Kristallen Dolk van heer Gorm. Er leken sprankjes licht door de kristallen kling te schieten. Zoals iedereen kende hij de legende, maar niemand geloofde dat de Dolk echt bestond. Sprookjes. Kinderverhalen voor bij het haardvuur.
Met ongeloof in zijn ogen keek hij haar aan. 'Hoe kom jij hier in vredesnaam aan?'
Met een resoluut gebaar sloeg Gwywen de leren omslag weer terug. Zwijgend keek ze hem een tijdlang aan. 'Beloof me dat je er met niemand over zult spreken.'
Beriador knikte, sprakeloos van verbazing.
'Ik denk dat ik je eerst maar eens moet vertellen wie ik werkelijk ben,' zei Gwywen, terwijl ze zich omdraaide om de dolk weer onder haar matras terug te leggen.

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 19 dec 2005 13:33

Ik had nog wat appels en peren over van mijn reis, ik kon makkelijk nieuwe kopen dus zelfs als ik zou verliezen maakte het eigenlijk nog niks uit. Terwijl het kleine fruitmannetje deelde observeerde ik mijn tegenstanders eens goed, het fruitmannetje leek serieus maar in een ding interesse te hebben. Fruit. Toch kon ik het niet helpen enigzins achterdochtig tegenover zijn motieven te staan. De andere, Shadar vertelde hij terwijl hij opzichtig zijn appels op tafel legde, was de dief die ik al eerder aan het werk gezien had, die zou wel vals gaan spelen, was altijd leuk om te kijken of ik hem kon betrappen. De kaarten werden gedeeld en ik had meteen slechte kaarten, een 2 en een 8, van een andere kleur, ik was de small blind dus ik legde mijn minimale inzet neer en paste. Nooit bluffen in de eerste paar rondes met vreemde mensen was mijn stelregel. "Dus... waar komen jullie eigenlijk vandaan heren?", vroeg ik terwijl het fruitmannetje en Shadar van hun kaarten naar de pot en terug aan het kijken waren, ik zag dat Shadar zijn ogen zich een beetje samenknepen, hij had vast goede kaarten, maar hij kon pech hebben dat de flop, turn en als laatste de river beter uitpakten voor het fruitmannetje. In afwachting van hun antwoord ging ik op mijn gemak onderuit zitten terwijl ik me afvroeg of de vrouw die ik daarnet had aangesproken nog op tijd op haar kamer was geweest. Spelletjes poker waren altijd een goede manier om aan informatie te komen, dacht ik afwezig, zonder er verder echt bij na te denken bestelde ik wat bier voor ons drieen.

Shadar-Kai
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Shadar-Kai » 19 dec 2005 14:44

De man die vroeg waar ik vandaan kwam zag eruit als een intelligente man, in tegenstelling tot de zwerver. Over de vraag die de man stelde moest Shadar even nadenken, want hij wist niet goed waar hij vandaan kwam. Zijn geheugen liet hem vaak in de steek, maar dit keer niet. Hij herinnerde zich een mooi groot huis buiten de stad, en toen veel rood, bloed. De moord op zijn ouders, die recht voor zijn ogen was gebeurt, was nog steeds een groot trauma. Shadar zei dat hij uit een van de huizen buiten de stad kwam, en stelde dezelfde vraag. Terwijl hij aan het praten was lette hij goed op. Hij had namelijk goede kaarten, en dit nog wel zonder vals te spelen. Hij keek nog eens goed naar zijn kaarten,''Ik verhoog de inzet met 1 appel''. Wat klinkt het toch eigenlijk stom 1 appel, we zouden gewoon om geld moeten spelen. Want Shadar wist zeker dat hij ging winnen met deze mooie full house van 3 heren en 2 vrouwen. Hij bestelde nog wat te drinken en keek naar wat de andere mensen deden.

Hobo
Avonturier

Ongelezen bericht door Hobo » 19 dec 2005 18:16

Hobo heeft de kaarten gedeeld en ziet de man om zich heen kijken, en dat de andere wel blij is met zijn kaarten, de hand van Hobo was wel raar hij had twee tweeen van de zelfde kleur.
Toen vroeg een man waar hij vandaan komt, iets wat Hobo aan het denken zette.
Na even te hebben gedacht zegt hij ''Er was een ooievaar die Hobo als klein kindje bij een fruithandelaar dumpte.'' En Hobo gaat zich weer concentreren op zijn kaarten, er klopte hier iets niet, maar Hobo wist niet wat. Misschien moet ik het aan iemand vragen denkt Hobo, en aan de eerste de beste vraagt hij wat er mis is met zijn hand, en die andwoordt ''je kan toch nooit 2 van de zelfde kleur en met het zelfde getal in je hand hebben.''

Shadar-Kai
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Shadar-Kai » 20 dec 2005 08:15

Shadar zat lekker van zijn bier te genieten toen er een man naar de zwerver zijn kaarten keek en zei ''je kan toch nooit 2 van de zelfde kleur en met het zelfde getal in je hand hebben'', ik wist dus al meteen dat hij geen probleem moest zijn voor mijn mooie full house, maar ook wist ik dat hij een onervaren pokerspeler was anders had hij het nooit gevraagt. Van de andere meneer weet ik niets af, hij kon nog altijd betere kaarten als ik hebben. ''Zeg meneer waar komt u eigenlijk vandaan en hoe het u, want uw naam is me vast voorbij gegaan''. Afwachting op een antwoord nam Shadar nog een slok bier en probeerde erachter te komen op de andere man nog goede winkaarten had, eerst door naar zijn gezichtsuitdrukking te kijken en anders misschien op een andere manier. Maar het zou zeker wel een goed spelletje pokeren worden daar was hij wel van verzekert.

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 20 dec 2005 10:03

Shadar keek me aan alsof hij verwachte dat ik goede kaarten had, ik had allang gepast, misschien probeerde hij net te doen alsof hij niet zo scherp was om me op een dwaalspoor te brengen... Toen hij naar mijn naam vroeg antwoorde ik, "mijn naam is Juiced Hawk en ik kom eigenlijk overal en nergens vandaan, ik ben al zo lang niet meer in mijn geboortedorp geweest dat ik bijna vergeten ben hoe het heette". Ik nam een flinke teug van mijn bier. Het fruitmannetje keek nog steeds verward om zich heen omdat hij twee dezelfde kaarten van dezelfde kleur had, ik besloot voor te stellen deze ronde to onderbreken en opnieuw te delen met een andere stok kaarten, dat zou Shadar niet leuk vinden. Maar ach, aan de andere kant ging het maar om fruit, ook niet echt van levensbelang leek me.

Ostracod
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ostracod » 20 dec 2005 16:38

Totaal gefrustreerd door alweer genegeerd te worden. Dit keer door de geneester die nog niet eens op hem reageerde. Ik moet ergens even gaan zitten en wat afkoelen want dit is helemaal nik hier. Zij hij tegen zich zelf. Onderweg naar een lege tafel werd hij nog door het knullige fruit mannetjes aangesproken die vroeg wat er met zijn kaarten mis was. Je kan toch nooit 2 van de zelfde kleur en met het zelfde getal in je hand hebben? Waarom ga je eigenlijk kaarten als je het niet kunt? Vroeg hij aan de kleine man na eventjes te hebben gekeken.

Hobo
Avonturier

Ongelezen bericht door Hobo » 20 dec 2005 20:49

''Ik kan wel kaarten klerekast!'' zegt Hobo ergerend tegen de meneer, dan zegt een meneer dat ze opnieuw gaan delen met een nieuw stok kaarten. ''Hobo pakt wel nieuwe kaarten.'' Hij haalt er nieuwe uit zijn zak en gaat weer delen. Deze keer heeft hij wel allemaal verschillende kaarten en kijkt hij met een frote grijns rond, al dat fruit word van mij denk Hobo.

Shadar-Kai
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Shadar-Kai » 21 dec 2005 07:43

Voor een zwerver was dat kleine mannetje nogal brutaal, die brede gast uitmaken voor klerekast. Wow hoeveel rotzooi zou hij toch in zijn kleren hebben? Want bij het zien van een nieuw deck kaarten vond SHadar het nogal vreemd dat iemand 2 decken mee heeft. Bij het zien van de zwerver die naar het fruit kijkt is Shadar bang dat hij het gewoon pakt en wegrent zeker als hij daarna ook nog een een gruwelijke grijns trekt. Misschien kan ik beter op hem letten. Deze ronde had Shadar niet zo'n goede kaarten, 3 zessen 1 heer en 1 boer. Nu kan ik misschien beter even een trucje uithalen. Nog voordat iemand het kon zien, sneller dan snel, gritste Shadar een heer ergens vandaan en de boer terug. Mooi nu heb ik tenminsten kaarten, maar niet vergeten om ze aan het einde terug te wisselen.''zo wat doen jullie, passen jullie of durven jullie het aan tegen Shadar?'' Op afwachting van deze vraag kwam er een kleine glimlag op Shadars mond.

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 21 dec 2005 11:09

Het fruitmannetje deelde opnieuw, ik verkeerde eerst in de veronderstelling dat we de buitenwereldse variant op pokeren zouden spelen, maar aan Shadar te zien was hij meer voor het plaatselijke spelletje, dus ik paste me maar aan. Deze keer had ik betere kaarten, 3 boeren meteen in de hand, naast een negen en een vrouw, ik zette 1 appel in en keek Shadar glimlachend aan toen die heel opzichtig vroeg of we mee wilden gaan of niet, strategie of bluf vroeg ik me af, ik zou het vanzelf zien. Ik besloot aan de klerenkast die net tegen het fruitmannetje zei dat hij niet kon kaarten te vragen of hij ook mee wilde doen, "kom er gezellig bij zitten buurman, we hebben nog wel een stoel vrij voor een eerlijke pokeraar". Toen de man een stoel aanschoof vroeg ik hem ook maar meteen waar hij vandaan kwam. Ik nam snel een laatste teug en bestelde deze keer 4 bier.

Gesloten