De gelagkamer van de Blaffende Vis

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Shadar-Kai
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Shadar-Kai » 03 dec 2005 18:07

Toen Shadar merkte dat het niet zou werken en zag dat de vrouw hem negeerde hield hij op en ging weer terug naar zijn kamer. Dit gaat zo niet werken, maarja misschien heb ik nog geluk vandaag. Toen hij weer zat begon hij weer te drinken en rond te kijken, dit was namelijk een mooie plek met waarschijnlijk genoeg mogelijkheden. Na een paar flinke slokken was zijn drank op en ging hij naar de bar om nieuwe drank te halen.

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 03 dec 2005 18:38

Ik zat al een tijdje rond te kijken toen de waarschijnlijke dief die bij de uitgang zat zijn drankje achterover sloeg en een nieuwe ging halen, nog steeds af en toe sluiks kijkend naar de vrouw met de juwelen. Ik gaapte, het werd voor mij tijd een kamer te gaan zoeken en wat slaap in te gaan halen, dat zou me goed doen. Ik liep naar de waard toe terwijl ik gewoon voor de waarschijnlijke dief ging staan en vroeg, 'goedendag buurman, ik heb een lange reis achter de rug en heb eigenlijk behoefte aan wat slaap, ik weet dat je het best druk hebt maar zou er nog ergens een plaatsje over zijn?!' Ik glimlachte vriendelijk terwijl ik op een antwoord wachtte.

Shadar-Kai
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Shadar-Kai » 04 dec 2005 09:40

Terwijl ik een biertje achterover sloeg kwam er een knaap voor me staan die me buurman noemde en zei dat hij een lange reis had gemaakt en moe was, ook vroeg hij of ik nog een kamer vrij had.
''Buurman?'' waar ziet hij me voor aan. ''Ik begrijp dat je moe bent maar als je een slaapplaats zoekt moet je bij de barman zijn, hij weet het vast wel''. Ik gaf hem een paar munten en ging langzaam staan. ''Dit moet wel genoeg zijn denk ik, en wilt u me excuseren ik heb nog wat zaken te regelen''. Ik ging de herberg uit en kwam ongeveer een uurtje later weer terug. Er was niet echt veel veranderd naar mijn mening. Man, mijn buidel is nu wel een stuk lichter en mijn kleren een stuk zwaarder maar het is het vast wel waard. ik bestelde nog een biertje en toen die opwas merkte ik dat ik nogal moe was. Nog geen seconden daarna viel ik op de bar in slaap waarbij ik mijn glas omstootte die daarna over de bar rolde.

Hobo
Avonturier

Ongelezen bericht door Hobo » 08 dec 2005 21:34

Hobo komt de gelagkamer weer binnen, het was buiten veel te koud en hij had honger.
Hobo loopt meteen naar de barman toe en vraagt 'Heb jij drinken voor Hobo, of lekkere fruit?.'
Hij kijkt Hobo raar aan, en dan denkt Hobo 'Oja', ik moet hem nog geld geven.' en hij grabbelt in zijn zakken, al zijn zakken. hij legt zijn muntjes op tafel en de barman pakt zijn drinken, en tot zijn grote vreugde ook nog een lekkere peer. Dan kijkt hij rond, naar een mooi plekje om zijn peer te verorberen, hij ziet een mooi plekje naast een rare man die licht te snurken met een omgestoten beker. Hobo loopt naar hem toe, tikt hem op zijn schouder en zegt zo lief als hij kan 'hallo meneer, ik ben Hobo.'

Shadar-Kai
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Shadar-Kai » 09 dec 2005 20:45

Shadar had al een tijdje liggen slapen, er tikt iemand op zijn schouder en zijn ogen gingen langzaam open. Bij het zien van deze Zwerver viel hij bijna van zijn kruk. Wat doet hij hier nou weer bij mij. Shadar had nog eens niet gemerkt dat de man iets zei. ''Waar ben jij nou weer mee bezig man, een beetje slapende mensen wakker maken''. Toen Shadar merkte dat hij misselijk was koppijn had wist hij dat hij een kater had van het bierdrinken van de vorige dag. Snel liep hij met grote passen naar buiten om daar in een steegje over te geven, niet echt lettend op de andere mensen dus.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 09 dec 2005 20:58

De waard hield de vrouw in de gaten die zich als doof stomme voordeed. Hij kon niet echt hoogte van haar krijgen, ze leek hem niet het type wat problemen zou veroorzaken, maar aan de andere kant, hij voelde wel dat ze iets te verbergen had. Ze zat naast Beriador. "Zou die er ook iets mee te maken hebben?" vroeg hij zich af. "Beriador sliep immers ook op de hooizolder." Met dit verschil dat hij Beriador zelf toestemming had gegeven om daar te gaan slapen, wat hij niet van de vrouw kon zeggen.

Verder peinzend bekeek hij een tweetal vreemde bezoekers. Een zwerver, die zich als een dorpsgek gedroeg, en een dronkelap die blijkbaar ook een niet al te zuiver beroep had. Plotseling stoof de laatste naar buiten, wakker gemaakt door de zwerver. Blijkbaar was het bier hem toch niet zo goed gevallen. Glimlachend dacht de waard bij zichzelf dat hij geen aangelengd bocht schonk wat in sommige herbergen voor bier door ging. Hier in de "Blaffende Vis" was bier ook echt zwaar, niet aangelengd bier.

~ Agravaìn ~

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 09 dec 2005 22:19

Haar bierpul was half leeg, en Gwywen besefte dat ze veel te snel gedronken had. En nog wel op een lege maag. Ze voelde zich vreemd licht in haar hoofd en de gelagkamer leek een beetje heen en weer te deinen.
Ze schoot in de lach toen ze een klein mannetje ontdekte dat zich hartstochtelijk tegoed deed aan een peer.
Beriador lachte mee.
Ze keek opzij. Kennelijk vond hij het wel prima dat ze naast hem was gaan zitten.
Ik geloof dat ik hem aardig vind, dacht ze en ze schrok van haar eigen gedachte. Maar terwijl ze dat dacht, lachte ze al weer naar hem.
Vlug nam ze weer een flinke slok bier. Ik ben g-geloof ik niet meer helemaal helder.
De bodem van haar pul was nu bijna in zicht. Ik ga te snel, dacht ze nog, maar op dat moment vroeg Beriador of ze er nog eentje wilde, en ze knikte terwijl ze weer in de lach schoot.
Even later stonden er twee pullen voor haar neus, een lege en een volle.
Veel te snel was ook de tweede leeg. Wat mankeert me, dacht ze nog.
Beriador wenkte de waard om een derde.
De gelagkamer draaide rond, de stemmen van de gasten leken tot één geluid te versmelten.
En voor ze wist wat ze deed, boog ze zich naar Beriador toe en fluisterde dronken in zijn oor: "W-weet je wat ik onder mijn matrazzz heb verzzztopt?"
Het drong niet tot haar benevelde brein door dat ze hem haar twee grootste geheimen verraden had. Dat ze kon praten, en, wat nog veel erger was, dat ze iets bij zich had waar niemand van mocht weten...

Lexi
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lexi » 09 dec 2005 23:04

Het gure weer buiten had haar naar binnen gejaagd.. een plaats waar ze nog nooit geweest was, en op het eerste zicht leek het een beetje eng. Zich verder niets aantrekkend van wat ze over dit ongure pand dacht stootte ze tegen de zware deur en een walm van warmte, geluid en drank kwam haar tegemoet. Haar lange gewaad bleef net niet haperen tussen de deur wanneer ze enkele stappen verder binnenschuifelde. Lexi keek om zich heen en vond zichzelf temidden van allerlei mensen, wezens, en vooral véél drank! Zelf was ze niet zo'n drinker en schuifelde daarom snel naar een donker hoekje van de herberg. Daar bleef ze even zitten uitkijken naar de rest van de aanwezigen, en hooptte dat niemand haar al te snel zou zien of aanspreken. Haar gelaat werd afgeschermd door de schaduw die de rand van haar cape op haar gezicht wierp, en van daaruit staarden twee zwarte ogen in het niets.

Hobo
Avonturier

Ongelezen bericht door Hobo » 10 dec 2005 10:30

Als Hobo ziet dat de man wakker wordt, raar naar hem kijkt en iets zegt, wat hij niet verstaat, kijkt hij verbaasd. 'Hoe kan iemand zo onbeleeft tegen Hobo zijn?' denkt hij, maar als de man naar buiten loopt snapt Hobo het, hij is gewoon en beetje ziek.
Hobo was door die man nog bijna zijn peer vergeten, maar hij voelt de peer weer in zijn handen en Hobo krijgt een brede glimlach op zijn gezicht.
Als hij zijn peertje aan het verorberen is ziet hij een nieuwe bezoeker binnen komen. 'Zal Hobo er naartoe gaan?' denkt Hobo. 'Nee, eerst mijn peertje en dan die ander.' Wanneer Hobo zijn peertje opheeft en is opgestaan loopt hij naar de nieuwe bezoeker toe.

Shadar-Kai
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Shadar-Kai » 10 dec 2005 17:43

Toen Shadar klaar was met overgeven veegde hij zijn mond even schoon, na even in zijn buidel te hebben getast merkte hij dat hij snel door zijn geld ging. Hij ging weer naar binnen, alle tafels in de hoeken waren bezet. Nouja dan pak ik maar een tafel die dicht bij een hoek staat. Snel bestelde Shadar wat te eten en ging er lekker lang over eten. Omdat mijn geld bijna op is zal ik weer eens wat moeten stelen... dat kan ik het best doen bij het marktplein, daar is het meestal wel druk dus mensen zullen het daar niet zo snel merken. Terwijl hij lekker van zijn eten aan het genieten was zag hij dat de zwerver al weer naar iemand anders toe gegaan is die hier zo te zien ook nieuw was. nou van hem heb ik waarschijnlijk ook geen last meer. nadat zijn eten opwas maakte hij zich klaar om te vertrekken.

Ostracod
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ostracod » 10 dec 2005 22:19

Aangetrokken door de geur van bier en warm eten komt Ostracod de gelagkamer binnen. Zonder aandacht te schenken aan wie of wat er al binnen zit loopt hij meteen naar de bar voor een lekker biertje. Na z'n lange en gevaarlijke reis is hij er wel aan toe. Zodoende zet hij z'n bijl tegen de bar aan, met 1 hand op het gevest ervan houdend kijkt hij de gelagkamer rond. Met zijn grote gespierde lichaam vol tatoes probeert hij indruk te maken op het vrouwlijke geslacht in de gelagkamer. Dit niet werkend bestelt hij nog twee bier, om daar eens lekker van gaan te genieten.

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 11 dec 2005 10:29

Beriador merkte op een gegeven moment dat hij hier misschien wel wat voordeel uit kon trekken en bood haar nog één biertje aan en vroeg: "Wat, wat heb je dan in je matras verstopt? Vertel het maar aan mij, mij kan je 100% vertrouwen, ik zweer het." En hij keek haar aan en wachtte geduldig tot ze weer wat uit kon brengen.

Ostracod
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ostracod » 11 dec 2005 13:57

Na zijn bier te hebben opgedronken kijkt Ostracod nog eens wie er allemaal in de gelagkamer zijn. Dan ziet hij een daar toch iemand een peertje op eten. Hij kan zijn ogen niet geloven. hebben ze hier peer? En zoals men weet heeft de Khan-Familie een fasinatie voor fruit. Zo ook Ostracod.
Het is lang geleden dat hij fruit op heeft en het water komt hem in de mond. Dit duurt een tijdje voordat er een woord zijn hoofd in schiet. "Kokosnoot." "Is dat fruit?" Vraagt hij zich af. Zelf niet op een goed een antwoord op zijn eigen vraag te kunnen bedenken, komt hij op het idee het aan iemand te gaan vragen. Zijn oog valt dan op een figuur met een cape, die in een donker hoekje van de herberg zit. "Die weet dat vast wel" denkt hij en met een zefverzekerde pas stapt hij erop af. "Hallo vrind, ik ben Ostracod" Hij steekt zijn hand naar voren voor een stevige handdruk. Hierbij niet lettend op de man van het peertje die ook dezelfde bezoeker wou aanspreken.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 11 dec 2005 14:22

'Kom, d-dan zzzal ik het je laten z-zien,' mompelde Gwywen terwijl ze overeind probeerde te komen. Ze leunde zwaar op Beriador en worstelde met haar stoel die niet naar achteren wilde schuiven omdat de poot in een richel van de houten vloer bleef haken.
Beriador ondersteunde haar grijnzend en behulpzaam, maar op datzelfde ogenblik schoot de stoelpoot los en verloor Gwywen haar evenwicht. Ze viel met haar kin tegen de rand van de tafel.
Met een enorme klap vielen acht bierpullen kapot op de grond. De waard kwam aangesneld, hoofden werden omgedraaid, gesprekken verstomden.
Beriador bukte zich geschrokken over de gevallen vrouw heen, maar ze bewoog niet en de plas bloed werd alleen maar groter.

Hobo
Avonturier

Ongelezen bericht door Hobo » 11 dec 2005 14:40

Dan hoort Hobo een harde bonk, en hij draait zich om. Hij ziet van alles gebeuren, een vrouw die is gevallen, kapotte bierpullen, gillende mensen en bloed. Dat laatste vond Hobo een beetje vies.
Hobo verloor al zijn intresse in de persoon met de kap, en ging meteen kijken bij die gevallen vrouw. Toen hij er was, waren er al meer mensen, die de vrouw aan het helpen waren, maar ze bewoog niet, iets wat hobo raar vind. Toen werden ook nog zijn schoenen vies, helemaal rood van het bloed. Hobo kon het niet meer houden en ging kotsen, wel van de vrouw af. Na enige tijd van kotsen viel Hobo flauw toen hij nog even naar de vrouw keek, het was te veel voor hem.

Gesloten