De gelagkamer van de Blaffende Vis

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 27 nov 2005 17:02

Onbeweeglijk op de rand van het dak van de stal hurkend, probeerde Gwywen de mensen onder zich te onderscheiden. Opeens trok een huivering over haar rug. Ze voelde zich bespied. Met een ruk keek ze achterom, maar er was niemand.
Niemand?
Haar hart stond stil. Een donkere schaduw gleed over het dak langs haar heen, geluidloos, bijna tastbaar. Zwarter dan zwart, het leek bijna of het duisternis uitstraalde, zoals een vlam licht uitstraalt. Ze voelde de kille kwaadaardigheid en het koude zweet brak haar uit. Maar het negeerde haar en liet zich van de rand van het dak glijden, tot bij de twee personen die daar stonden.
Ze hoorde één van hen vloeken. Voorzichtig boog ze zich voorover. Het duistere wezen was weg, evenals de twee donkere gestalten. Haar hart bonsde nu als een waanzinnige. Wat het ook was dat ze gezien had, het zag er niet best voor haar uit wanneer één van die twee erachter kwam dat ze het gezien had.
Haast was nu geboden.
Ze liet zich over de rand van het dak zakken, en liet zich in het stro van de stallen ploffen. Even zat ze stil; had niemand haar gehoord? Maar behalve het gesnuif van de paarden hoorde ze niets verdachts, en op handen en voeten kroop ze naar de plek waar haar schat lag. Vlug propte ze het pak onder haar kleren en trok haar riem stevig aan zodat ze het tijdens de terugtocht niet zou verliezen.

Een bevende zucht ontsnapte aan haar lippen toen ze weer in haar kleine zolderkamertje terug was. Ze haalde het in leer gewikkelde pak tevoorschijn en verborg het onder het stromatras.
Toen ging ze liggen en probeerde ze te slapen, maar telkens kwam de herinnering aan dat angstaanjagende wezen haar weer voor de geest.

Shadar-Kai
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Shadar-Kai » 29 nov 2005 17:56

Shadar kwam hijgend en puffend door de deur van de herberg gerend, hij had net bij een groepje mensen hun buidels gestolen en ze kwamen hem luid schreeuwend achterna. Hij had ze gelukkig kunnen afschudden in de steegjes, of tenminste dat dacht hij. Toen hij de herberg binnen was keek hij even snel rond, kocht wat te drinken en ging in een donkere hoek zitten met zijn kap voor zijn gezicht. Hopelijk konden de mensen hem hier niet vinden of anders kwam hij echt goed in de problemen.

Hobo
Avonturier

Ongelezen bericht door Hobo » 29 nov 2005 18:23

Terwijl er een groepje mensen boos de herberg inloopt, komt er ook een raar figuur mee. Het is Hobo de zwerver, Hobo die geobserbeerd is door kiwi's en de andere rare fruitsoorten. De mensen in de herberg herkennen hem en lopen een eindje weg, aah daar is die gek weer, zegt een meneer. Maar Hobo loopt rustig verder, hij heeft weer een keer geld en wil het uitgeven. Terwijl hij een leuk plaatsje zoekt loopt het boze groepje mensen teleurgesteld weg. Als Hobo een plaatsje heeft gevonden helemaal alleen natuurlijk, kijkt hij rond in de herberg. Hobo is opzoek naar fruit.

Shadar-Kai
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Shadar-Kai » 30 nov 2005 14:30

Bij het zicht van het groepje bozen mensen, waarvan Shadar hun geld had gestolen, dook Shadar snel weg onder de tafel. Na eventjes gewacht te hebben keek hij op en zag dat ze net vertrokken. pfieuw dat scheelde weinig dacht Shadar. Na weer even rond te hebben gekeken of er niemand oplette en zag dat niemand dat ook deed pakte Shadar de gestolen buidels te voorschijn. Na er eventjes in te hebben gerommeld had hij een hoopje geld en een flesje met hele sterke drank uit de buidels gevonden. Shit, alweer niks waardevols, hoe wil ik hogerop komen als ik alleen maar geld steel, dacht Shadar. Hij ruimde het geld op en zag 2 mensen snel langs de herberg lopen. Hij keek ze even na totdat hij ze niet meer zag, die hebben ook haast dacht hij maar verder besteedde hij er geen aandacht meer aan, hij pakte het flesje met sterke drank en begon hem achterover te gieten, hij moest weer eens een ander slachtoffer zoeken om te bestelen.

Hobo
Avonturier

Ongelezen bericht door Hobo » 30 nov 2005 20:50

Hobo kijkt rond en ziet 2 mannen lopen, Hobo wil nog vragen hebben jullie fruit voor Hobo? Maar kan zich toch nog inhouden. Terwijl Hobo nog rondkijkt en merkt dat zijn drinken op is gaan zijn gedachtes weer naar die 2 mannen, en hij vraagt zichzelf af Wat deden ze hier, waarom liepen ze zo snel? Maar zijn gedachtes dwalen te snel af om er een fatsoenlijk antwoord op de bedenken. Want Hobo hoort het geluid van fruit, teminste dat denkt hij, want hij hoort dingen die alleen hij hoort. Nu zijn drinken en geld toch op is, gaat hij naar buiten, opzoek naar het fruit.
Misschien zie ik die mannen nog denkt hij, en Hobo loopt de herberg uit.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 30 nov 2005 21:55

Wat een vreemd volk is hier vanavond verzameld zeg, nou ja het is niet de eerste keer dat ik in een herberg met ruw volk zit

Terwijl ze door de gelagkamer liep en plaats nam aan een tafeltje waar ze de boel goed kon overzien, zag ze vele gezichten begerig naar haar juwelen kijken. Nou de eerste die probeerde ze te stelen zou een onaangename verrassing te wachten staan. Ja'Daana was niet voor niks een volleerd en ervaren lid van de Orde.

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 30 nov 2005 22:21

Beriador werd wakker op de hooizolder en hij had na omstandigheden goed geslapen. Hij ging nog maar even naar de gelagkamer. Daar aangekomen ging hij bij de bar zitten en vroeg om een biertje. Ondertussen zag hij dat er aardig wat volk bij was gekomen, hij zag ook een mooi geklede dame met schitterende juwelen, hij vroeg zich af waarom ze daar met al die juwelen liep te paraderen, je komt meestal in de herberg om lekker te relaxen en dat zou hijzelf niet kunnen met zoveel geld om je lichaam te hebben hangen.

Shadar-Kai
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Shadar-Kai » 01 dec 2005 07:32

Tijdens het nadenken kwam er een goed uitziende vrouw binnen met veelbelovend uitziende juwelen. Oke, slachtoffer heb ik nu nog een plan dacht Shadar. Na even na te hebben gedacht kwam hij op de volgende ideeën: 1 ik heb nog steeds wat sterke drank en kan desnoods wat andere drank kopen, dus ik voer haar dronken en als ze dan helemaal dronken en wazig is steel ik haar mooie juwelen. 2 Ik kan haar ook volgen als het donker is, dan steel ik haar juwelen en ren ik weg, ik ken de straten redelijk goed en het is donker. 3 Ik wacht haar een paar blokken verder op met een paar maten en overval haar zo, als ze dan niet mee werkt slaan we haar in elkaar en stelen we het toch, al heb ik het dan niet helemaal alleen gedaan. Terwijl hij nadacht over hoe hij zichzelf hogerop zou werken hield hij haar goed in de gaten en wachte tot het nog iets later zou zijn, hij had nog even nagedacht over welk plan hij zou uitvoeren en kwam bij de uitkomst dat plan 1 het beste was met plan 3 als reserve.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 01 dec 2005 13:14

Uitgerust rekte Gwywen zich uit. Onder haar matras voelde ze de geruststellende bult van haar geheime schat. Meteen dacht ze echter ook weer aan het donkere wezen dat ze gezien had. Ze huiverde en probeerde de herinnering van zich af te schudden.
Ze kwam overeind en kleedde zich aan; daarna kamde ze haar lange haar en vlocht het in een dikke vlecht die over haar schouder viel.
Het was hoog tijd weer eens een kijkje te nemen in de gelagkamer.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 01 dec 2005 13:27

Tala had haar maaltijd op. Ze had onder het genot van een drankje op haar gemak zitten kijken wie er allemaal binnenkwamen en weggingen. Een aantal gezichten had ze al eerder gezien, sommigen waren nieuw. Niet iedereen zag er even vertrouwenwaardig uit.

Een koude rilling liep langs haar arm. Brr. Vaag.. zo koud is het toch niet? Misschien wordt het tijd om te gaan slapen. Ze rekte zich uit en stond op. Op weg naar de trap sprak ze terloops de dame aan die ze eerder aan de bar was tegengekomen en die ook een kamer had bemachtigd in de herberg. "Goede avond. U ziet er stralend uit. Een heel verschil met de reiskleding van eerder. Ik zou bijna willen dat ik ook wat mooiere spullen in mijn kast had." Ze lachte en haalde haar schouders op. "Haha, nou ja, da's voorlopig aan mij nog niet besteed. Wanneer zou ik het dragen?! Als u nog iets wilt eten.. ik kan de specialiteit van het huis aanbevelen. Erg smakelijk."

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 01 dec 2005 19:10

Langzaam deed ik mijn ogen weer open toen ik doorkreeg dat er eten voor mijn neus werd gezet, ik had niet echt geslapen, maar meer in half waakzame toestand zitten doezelen. Uit gewoonte taste ik naar mijn buidel, VERREK !, die was weg, ik had dus toch zitten slapen. Het was maar goed dat ik vaak niet meer dan wat kleingeld in mijn buidel hield, elke zichzelf respecterende reiziger droeg zijn geld op zijn lichaam, het liefst in een geld gordel of anders in de voering van de kleding genaaid. Als ik nu een arme zwerver wat eten had gegeven was het nog niet eens zo heel erg, ik merkte dat mijn hazeslaapje mijn gemoed flink had opgekrikt.

Vol goede moed keek ik naar het eten voor mijn neus, dat zag er gewoon zeer eetbaar uit, dus ik viel maar meteen aan. Nadat ik verzadigd aan mijn pintje zat te nippen kwam mijn normale gemoedstoestand steeds beter bovendrijven, ik voelde de afstand tot mezelf bijna kleiner worden, toen ik hier daarnet aankwam had ik het gevoel alsof ik van buiten naar mezelf aan het kijken was. Waar een uurtje slaap al niet goed voor is. Tijdens het rondkijken merkte ik op dat er een aantal nieuwe mensen de herberg binnen waren gekomen, in een hoekje alleen aan een tafel zat een vreemd mannetje in oude kleren wat rond te kijken, het leek wel of hij iets zocht. Aan een tafel dichter bij de uitgang zat een jongeman geld te tellen en sip te kijken, alleen dieven gaan dicht bij de uitgang zitten dacht ik terloops terwijl mijn blik verder dwalen. Natuurlijk bleef mijn blik rusten op de jongedame die aangesproken werd door een vrouw die net in de richting van de trap liep. Het leek een vriendelijk bedoeld gesprek, al had ik toch het gevoel dat er iets onder die vriendelijkheid verstopt zat, ik begon steeds achterdochtiger te worden zeg. De jongedame had trouwens ook duidelijk zichtbaar juwelen om, ik vroeg me af waarom ze hier in deze duistere herberg met haar vage types zo te koop liep met haar rijkdom, dat moest ook een reden hebben.

Ik besloot een nieuw biertje te bestellen en bleef wat rond kijken, je wist maar nooit of er niet toevallig iets op je pad komt wat je leven kan doen veranderen.

Shadar-Kai
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Shadar-Kai » 02 dec 2005 07:41

Na nog eventjes te hebben gewacht zorgde Shadar ervoor dat hij er goed verzorgd en netjes uitzag. Hij oefende eventjes zijn beste deftige immitatiestem en liep toen met nette pasjes naar de vrouwe met de juwelen toe. ''Goedendag vrouwe wat ziet u er beeldig uit'' zei Shader, maar hij had veel moeite om niet meteen naar de juwelen te blijven gapen. Hij glimlachde even ging ook aan de tafel zitten en vroeg of ze wat wilde drinken terwijl hij zijn drank al langzaam te voorschijn haalde. Tot nu toe lukte het wel maar hij had wel een paar seconden naar de juwelen zitten kijken. ''Oei, dat is niet goed, nu moet ik beter opletten of ze niks doorkrijgt'' mompelde Shadar heel zachtjes.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 02 dec 2005 17:57

Ze dacht nog aan de opmerking van de reizigster terwijl er een vreemde bij haar ongenood aan de tafel kwam zitten. Vaag hoorde ze hem een onbenullige opmerking maken, ze wist dat ze er goed uitzag en alleen een opmerking die het tegendeel zou zeggen zou haar interesse gewekt hebben. Ze besloot toch op de opmerking van de man te reageren.

"Bedankt voor het compliment beste man, maar ik hoef niets van u te drinken. Zoals u kunt zien ben ik reeds ruimschoots voorzien. Verder wil ik u vragen aan een andere tafel plaats te nemen. Ik zit met een reden hier alleen." Ze besloot niet verder uit te weiden over die reden. Nadrukkelijk de man negerend keek ze de gelagkamer rond hopend dat Daeera niet meer lang op zich zou laten wachten.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 02 dec 2005 21:37

Oplettend keek Gwywen om zich heen. Er waren gasten weg; er waren anderen voor in de plaats gekomen. Ze herkende de vrouw met de juwelen; de man van de hooizolder, maar zag ook een paar nieuwelingen. Peinzend bleef ze op de onderste tree van de trap staan; toen zag ze hoe de waard, een theedoek over zijn schouder, ineens zijn hoofd ophief en naar haar keek en ze liep vlug de gelagkamer in.
Om zo min mogelijk argwaan te wekken ging ze naast Beriador zitten. Hij kende haar en haar 'kleine geheimpje', dat ze op de hooizolder had willen slapen, en bovendien voelde het wel veilig, zo naast een man te zitten. De herinnering aan dat duistere wezen stak de kop weer op.
Bovendien, wist ze uit ervaring, zijn mannen die door hun vrouw de deur uit zijn gejaagd, vaak wel in de stemming om een andere vrouw te helpen - als een vorm van wraak tegenover hun eigen vrouw.
Ze glimlachte naar Beriador, toen hij haar iets te drinken aanbood, maar gaf geen antwoord. Voor haar eigen veiligheid was het beter als zo veel mogelijk mensen bleven denken dat ze doof of stom was.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 03 dec 2005 16:52

Kort nadat ze had gesproken door en een vreemde man op die de dame aansprak. Ok dan! dacht ze even en na lichtjes met haar hoofd te hebben geschut bij het aanzien van zijn acties liep ze verder. Ze zocht haar kamertje op en ging naar binnen. Er was een klein raampje en ze deed het open. Met een diepe ademhaling haalde ze zoveel mogelijk frisse lucht naar binnen. Ze haalde daarna een boek uit haar reisspullen en ging ermee op het bed zitten. Al snel was ze verzonken in het boek.

Gesloten