De gelagkamer van de Blaffende Vis

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 30 mar 2006 20:30

"Nou jullie zouden me naar buiten kunnen laten vliegen," snibde het elfje, "daar was ik op weg naar toe toen jullie me voor de tweede keer vingen." Strijdlustig keek ze naar degene die haar voor vlieg uit had gemaakt. Toen wierp ze haar blik op de vrouw met de zwarte ogen, "zo dame, jij hebt pas een echt probleem he," mopperde het elfje verder, "tja dat komt er van als je de Dood te slim af wilt zijn, maar dat is toch wat jullie stervelingen willen? Het eeuwige leven?"

~ Agravaìn ~

Hobo
Avonturier

Ongelezen bericht door Hobo » 11 apr 2006 16:11

Hobo loopt een hele lange tijd te zoeken, en na een tijdje weet hij niet eens meer waarom. Als Hobo even gaat zitten en voelt in al zijn zakken, voelt Hobo dat hij geen fruit meer heeft.
Dan raakt Hobo een beetje in paniek, en er druipt wat zweet van zijn voorhoofd. Opeens weet Hobo weer waar zijn fruit licht, in zijn tas. En terwijl Hobo zit te genieten van een lekkere framboos valt Hobo iets op, dan herindert Hobo zich weer dat dat elfje een puist op zijn neus heeft getoverd.
Nu weet Hobo ook weer waar op op zoek naar was, naar dat elfje. In zijn ooghoek ziet Hobo een elfje. Hobo staat op, springt over een tafel en door het raam om het elfje te pakken.

Shadar-Kai
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Shadar-Kai » 12 apr 2006 06:44

Shadar was bezig een heel gemeen plan te bedenken en van zijn bier te genieten totdat het fruitmannetje hem bruut stoorde, hij sprong over zijn tafel en stootte zijn bier omver. Nu het fruitmannetje Shadar's gemene plan had verstoort was Shadar een beetje boos, hij liep naar het fruitmannetje toe maar onderweg bedacht hij zich dat het fruitmannetje misschien wel nuttig kon zijn voor zijn gemene plan. Toen hij bij het fruitmannetje aankwam vroeg hij als eerste,''He, waarom heb jij mijn bier omver gestootte?!'' Maar Shadar merkte al gauw dat het fruitmannetje bewusteloos was en nam hem mee naar de stal waar hij zijn hooft in een paardedrinkbak doopte, wat best wel goed werkte. Ik kan het hem ook gewoon vragen,''zeg eens fruitmannetje, ben jij gek genoeg om een kluis vol met gel... eh... fruit te st... lenen?'' maar snel merkte Shadar dat het fruitmannetje niet luisterde en dus tikte Shader maar eens goed tegen de dolk die nog in zijn oog vastzat van het bargevecht.''Intresse.''

Hobo
Avonturier

Ongelezen bericht door Hobo » 18 apr 2006 18:26

Hobo wordt wakker in zijn droom, en voor hem zit Hobarus. Hobarus tikt dan tegen de dolk in Hobo's oog en Hobo valt bewusteloos op de grond neer. ''Het wordt tijd dat ik weer de touwtjes in handen neem.'' zegt Hobarus in Hobo's droom.

Hobarus wordt wakker en voor hem zit Shadar. ''Zo dus jij hebt mij wakker gemaakt. Dat had je beter niet kunnen doen.'' Dan begint Shader te praten over fruit in een kluis, en samen het fruit gaan stelen. ''Denk jij echt dat ik jou moet geloven, jij bent toch maar een zielige dief. Ik weet echt wel dat jij niet zit te praten over fruit, maar over geld. En als ik jou was zou ik maar goed naar mij luisteren, want ik ben hier de baas. Als je het niet met me eens bent, dan pak ik die dolk uit mijn oog en duw hem in de jouwe!''

Shadar-Kai
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Shadar-Kai » 24 apr 2006 07:10

Dat het fruitmannetje oppeens zichzelf zo begon te gedragen was niet voorgekomen in het plannetje van Shadar. Ook had Shadar er geen zin in om gecommandeert te worden. ''Als jij niet naar mij luisterd zorg ik er wel voor dat jij wel gaat doen, of ik duw die dolk nog verder je hersenpan in, als je dat fijner vind. De keuze is aan jou''. Terwijl Shadar op een antwoord van het fruitmannetje wachtte ging hij tegen een muur staan en eens kijken wat voor een gevaar hij kon zijn.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 13 mei 2006 22:06

Het was ondertussen al weer tegen het avonduur toen de deur van de herberg opeens openzwaaide. Zwaar ademend stapte een man in vol harnas binnen, zijn gebroken zwaard gleed uit zijn handen en zijn schild was grotendeels aan gort geslagen. Met moeite hield hij zichzelf nog overeind, zijn hoofd gebogen. Zijn vermoeide ogen werden zichbaar toen hij zijn hoofd omhoog deed: "Help..." Was het enigste wat hij nog kon zeggen voor hij op de grond viel.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 14 mei 2006 21:01

Paniek alom. Stoelen werden luid schrapend naar achteren geschoven, sommige vielen om, mensen struikelden over elkaar en over de gevallen stoelen in hun haast, ofwel om een veilig heenkomen te zoeken achter de dikke houten pilaren of achter de bar, ofwel om zich naar de ongelukkige man te spoeden en erachter te komen of hij nog leefde.
Een enkeling bekommerde zich niet om het leven van de gevallen man, maar was meer geïnteresseerd in het feit dat hij een beurs aan zijn riem droeg.
Twee dieven raakten slaags toen hun handen tegelijk de beurs vonden en eraan begonnen te trekken.
Gwywen, de ondode vrouw met de zwarte ogen, was de enige die zich er niet in mengde. Ze zag het elfje wegvliegen uit Ostracods hand en volgde het met haar blik. Op de een of andere manier begreep zij dat de elf en de gevallen man met elkaar te maken hadden.
Het elfje vloog foeterend door de openstaande deur naar buiten, en Gwywen stapte over de geknielde mensenmassa heen en volgde het, brandend van nieuwsgierigheid.
Ze was de hoek nog niet om, of een tweetal in donker leer gehulde, tot de tanden bewapende reuzen liepen haar tegemoet. Het elfje dartelde vrolijk voor hen uit, blij dat het zijn vrienden weer gevonden had. De ene had het geronnen bloed nog aan zijn zwaard kleven.Toen de linker haar in het oog kreeg, brulde hij een woord dat ze niet verstond. Zelfs voor een ondode was het angstaanjagend. Ze draaide zich om en rende zo hard ze kon terug naar de herberg.

Ostracod
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ostracod » 15 mei 2006 18:18

Ostracod stond geschrokken op toen hij de man binnen zag komen. Hij bleef nog wel wat gespannen toen de man voor over viel maar de schrik was weg. "Ik dacht even dat hij hier de hele boel kort en klein ging slaan." Zei hij tegen Juiced. Even voelde hij de drang de man te gaan helpen. Door de schrik besluit Ostracod dit toch maar niet te doen. Hij loopt er wel heen om te kijken, want echt goed ziet het er ook niet uit. Zo te zien heeft deze kerel flink gevochten.

Hobo
Avonturier

Ongelezen bericht door Hobo » 16 mei 2006 07:02

Als Hobarus allemaal herrie uit de gelagkamer hoort zegt hij snel tegen Shadar ''Volgens mij word het nu iets te druk, het is slimmer als we op een ander tijdstip verder gaan met ons plannetje. En om er niet verdacht uit te zien moet ik jou eerst even een blauw oog slaan.'' Hobarus haalt uit met zijn vuist en raakt Shadar op zijn wang, en Shadar valt bewusteloos op de grond. Hobarus pakt daarna een bijl uit zijn kontzak en maakt er een snee mee in zijn arm. Als zijn arm flink begint te bloeden legt hij de bijl bij Shadar neer, pakt verband om zijn arm te verzorgen. Wanneer dat allemaal achter de rug is loopt Hobarus rustig de gelagkamer binnen, en probeert zo veel mogelijk op Hobo te lijken maar hij toont geen interesse in fruit.

Shadar-Kai
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Shadar-Kai » 16 mei 2006 13:12

Het ging allemaal veel te snel voor Shadar het ene moment was hij aan het onderhandelen het volgende moment hoorde hij allemaal herrie en rumoer uit de gelagkamer en het moment daarna hoorde hij wat woorden uit het fruitmannetje zijn mond komen en kreeg hij een vuist in zijn gezicht die hem sterretjes liet zien. Toen Shadar weer bijkwam zag hij wat bloed en een bijl langs hem liggen. Hij keek eerst naar zichzelf om te kijken of het bloed niet van hem was en tot zijn opluchting was dat niet zo. Shadar was er niet blij mee dat het fruitmannetje hem had bedrogen en hij zwoor dat hij hem hiervoor zou terugpakken. Op dat moment hoorde hij steeds luider doffe voetstappen in de richting van het gebouw komen, Het klonk alsof er iets groots aankwam.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 31 mei 2006 22:07

Alweer was er iets aan de hand in de gelagkamer...

Ze had het gevoel alsof ze naar de gelagkamer toegetrokken werd en als ze dat gevoel had, dan wist ze dat ze eraan moest toegeven. Berustend liep ze dan ook weer haar kamer uit en de trap af opweg naar de gelagkamer....

Beneden was het al snel duidelijk dat er iets vreemds gebeurt was, helemaal zeker van wat er haar nu te doen was was ze echter niet. Ze besloot nog even af te wachten voordat ze actie ondernam.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 01 jun 2006 16:50

"Goedendag," zei Grimreaper tegen Lucius.
Lucius keek verward de brenger des doods aan. "Wie ben jij."
"De dood."
"Ben ik dan..."
"Ja, je bent dood."
"Maar ik had de herberg gehaald, zoveel mensen was er dan helemaal geen genezer?" Zei Lucius verbaasd.
"Misschien wilden ze niet, niet idereen is een nobele paladijn. Ik weet ik niet. Ik kom je alleen naar je rustplaats brenger. Kom je mee?"
Lucius wist niet wat hij moest zeggen, hij haalde zijn schouders op.
"Ach het is niet alsof je veel keuze hebt," zei Grimreaper op dat gebaar.
"Ok, vooruit dan maar."

En daarmee wisselde de man die de herberg in kwam vallen deze wereld voor de volgende. Na een kort gesprek buiten het oog van de aanwezige en buiten tijd om was de paladijn heen gegaan omdat niemand hem kwam helpen.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 01 jun 2006 20:07

De waard keek treurig, alweer een dode. Deze keer van buiten de herberg, maar als het zo doorging zou de stadswacht de herberg scherper in het oog gaan houden. Meestal was dit niet zo goed voor de klandizie. Snel wenkte hij een serveerster, "Ga jij eens een paar keukenhulpjes halen om deze heer naar achter te slepen. En ga dan de wacht maar even halen." Even twijfelde hij of hij de dode zou kunnen verbergen, maar de stadswacht kwam van dit soort dingen toch wel op de hoogte, dus was het beter om ze zelf maar in te schakelen. Hij liep naar een andere serveerster, "Julia, jij kunt nogal aardig zingen he? Kun je een paar vrolijke liedjes zingen om de stemming wat op te vrolijken?" Het meisje werkte haar bestelling af en liep toen naar het podium. Met een hoge zuivere stem begon ze een vrolijk lied te zingen over een dronken matroos. Als snel ging een bezoeker op de rand van het podium zitten en begon haar te begeleiden op zijn gitaar.

~ Agravaìn ~

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 01 jun 2006 20:17

Op dat moment zwaaide de deur echter weer open. Gwywen kwam de herberg binnenhollen. 'Ze zitten achter me aan, ze zitten achter me aan!'
Nog voor alle hoofden waren omgedraaid in haar richting, stonden er twee enorme kerels in de deuropening. Ze waren zo groot dat ze moesten bukken om naar binnen te kijken en ontzettend lelijk. De een had een morgenster in zijn hand, de ander een houten knots met spijkers. Aan zijn riem hing, zonder schede, een met vers bloed besmeurd zwaard Ze waren gekleed in geschubde maliën en droegen dikke leren beschermers om hun benen en schouders.
De serveerster die aan het zingen was, klonk ineens een octaaf hoger en het woord "zee" in haar tekst ging over in een lange gil.
Toen stapte de eerste reus over de drempel.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 02 jun 2006 19:51

Toen de eerste kerel zijn knots heen en weer begon te zwaaien stoven de gasten die het dichtst in de buurt van de deur bevonden als verschrikte kippen uiteen. Een dappere jonker trok zijn zwaard en stoof op de eerste man af. Met een sierlijke en indrukwekkende uitval flitste zijn zwaard richting de indringer. Hem amper een blik gunnend veegde de reusachtige man het zwaard weg met zijn knuppel, ondertussen was de tweede vent ook binnen gekomen en zwierde zijn morgenster met een misselijkmakend gekraak tegen het achterhoofd van de uitdager aan. Langzaam viel het zwaard uit de slappe hand van de jonker, even later smakte zijn levenloze lichaam voorover op de vloer. Het diensterje dat net bedaard was begon weer te gillen.

~ Agravaìn ~

Gesloten