RPG gebaseerd op boek - deel 2

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

In welke setting zal ons project plaatsvinden?

Midkemia (Raymond E. Feist)
9
36%
Midden-Aarde (J.R.R. Tolkien)
6
24%
Duin (Frank Herbert)
2
8%
Zes Hertogdommen (Robin Hobb)
5
20%
Het Rad des Tijds (Robert Jordan)
1
4%
Anderland (Tad Williams)
2
8%

Totaal aantal stemmen: 25

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 05 aug 2005 19:53

Ik ga voor midkemia, simpelweg omdat ik bekend ben met de omgeving, en ik LotR iets te standaard vind :)

Illiandra
Toerist

Ongelezen bericht door Illiandra » 06 aug 2005 13:09

ik heb voor midkemia gestemd. Het is de enige setting waar nog iets van weet.
Ik wil dat RPG'en wel eens proberen.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 06 aug 2005 15:25

Het ziet er naaruit dat onze vriend R.E.FEIST opeens de beste kaarten heeft... 8)

Ik stemde ook voor Midkemia, omdat de boeken van Feist me na die van Tolkien het best aanspraken qua setting en achterliggende verhalen, en omdat Midden-aarde nu al iets té cliché is voor mijzelf (er is niets nieuws meer aan te ontdekken, nu ik bijna alles gelezen heb wat er te lezen valt)

Hup met de geit, op naar Krondor!

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 06 aug 2005 16:00

Als Raymond Feist er inderdaad als de beste uitkomt (waar het nu wel naar uitziet), zullen we ook voor de kwestie komen te staan welke serie we als basis moeten nemen. Over Midkemia is immers enorm veel geschreven, we kunnen dat onmogelijk allemaal in onze RPG betrekken lijkt me.

Hm, Midkemia... Lijkt me eigenlijk best leuk om me daar als fictief karakter in te begeven. Het was één van de eerste fantasywerelden waarmee ik kennis maakte.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 09 aug 2005 19:50

Mijn eerste keuze gaat naar Midden-Aarde (J.R.R. Tolkien) om het simpele feit dat ik daarover de meeste achtergrond informatie heb in de form van info-boeken.
daar na volgen Midkemia (Raymond E. Feist), Zes Hertogdommen (Robin Hobb), Duin (Frank Herbert) en Het Rad des Tijds (Robert Jordan). Ten aanzien van Het Rad des Tijds heb ik ook wel info-boeken maar ben nu net met deel twee bezig dus ziet nog niet echt in de wereld.

Anderland (Tad Williams) valt voor mij af aangezien ik daarvan nog niets gelezen heb.

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 10 aug 2005 13:53

Ik heb voor de Zes Hertogdommen van Robin Hobb gestemd. Het was de een van de weinige waar ik echt genoeg van af wist (naast Midden-Aarde) en het lijkt me wel leuk om daar een beetje te gaan RPG'en. Midden-Aarde is en blijft wel een leuke wereld alleen dat ken ik nou wel en heb er geen behoefte aan om in die wereld te gaan RPG'en.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 10 aug 2005 20:47

Het valt mij op dat vele, waaronder ik, ook een tweede keus aanmerken. Is het de bedoeling dat dit project (om te beginnen) bij 1 rpg blijft? Of kunnen er meerdere van start? Zoals het er nu voor staat lijkt het Midkemia te worden, waar ik dus niet aan mee zal doen, heb niet de tijd om die boeken te gaan lezen moet nog hele series. En ik zou het jammer vinden als zo'n idee aan mijn neus voorbij zou gaan.

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 10 aug 2005 22:36

Ben het wel met Grimreaper eens, ik ken de boeken van Midkemia niet echt (zeg maar gerust helemaal niet), dus zou het voor mij minder interessant worden om mee te doen in dat geval. Tenzij er heel uitgebreide informatie van te voren word gegeven, desnoods aangevraagd via een PM aan de verantwoordelijke persoon (weet zo 1, 2, 3 niet meteen wie dat is op dit 'late' tijdstip :s). Dus het zou handig zijn als de leiding zich over dit klein probleempje zou willen buigen. Alvast bedankt.

Groeten,

Beriador

Fitz
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fitz » 11 aug 2005 01:13

Hmm, dit vind ik een moeilijke keuze.
Ik heb nog niet gestemd, maar ik twijfel tussen Midkemia en de Zes Hertogdommen.
Dit zijn twee heel verschillende settings met allebei heel veel mogelijkheden.
Over Duin, Het Rad des Tijds en Anderland kan ik niks zeggen, deze boeken heb ik nog niet gelezen heb.

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 12 aug 2005 10:48

Beriador schreef:Ben het wel met Grimreaper eens, ik ken de boeken van Midkemia niet echt (zeg maar gerust helemaal niet), dus zou het voor mij minder interessant worden om mee te doen in dat geval. Tenzij er heel uitgebreide informatie van te voren word gegeven, desnoods aangevraagd via een PM aan de verantwoordelijke persoon (weet zo 1, 2, 3 niet meteen wie dat is op dit 'late' tijdstip :s). Dus het zou handig zijn als de leiding zich over dit klein probleempje zou willen buigen. Alvast bedankt.

Groeten,

Beriador
Je zou ook gewoon een boek van Feist kunnen lezen! :)
Anyway, het ziet er naar uit dat het Midkemia wordt. Jammer, maar ik wil toch wel meedoen. Heb bijna alle boeken van Feist gelezen dus wel weet wel genoeg van de wereld af om er aan mee te doen. Er moet dan inderdaad nog wel beslist worden in welke tijd het verhaal zich afspeelt.
Misschien is de oorlog van de grote scheuring een idee? Het is de eerste serie, dus dan hoeven mensen die nog niet bekend zijn met Feist ook niet gelijk 16 boeken door te lezen om bekend te zijn met de huidige situatie in Midkemia.

Groeten,
Vic

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 12 aug 2005 11:02

Maar het probleem is, dat bij mij het best lang kan duren voordat ik een boek uit heb, vooral tijdens school en ik ben nu al in 3 boeken bezig dus....:fluit:

Groeten,

Beriador

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 14 aug 2005 13:12

Is het de bedoeling dat dit project (om te beginnen) bij 1 rpg blijft? Of kunnen er meerdere van start?
Aangezien we nogal beperkte ervaring met een RPG in deze opzet hebben (lees: geen ervaring), lijkt het me verstandiger om het (voorlopig?) bij één RPG te houden.

Ik hoop dat iedereen die interesse heeft getoond zich ervan bewust is dat dit een RPG is die voor sommigen meer tijd opslokt dan je gemiddelde huis-tuin-en-keuken-RPG, vooral in de aanloop naar het daadwerkelijke spelen. Voor degenen die niet bekend zijn met de gekozen setting, is er echt maar één oplossing: lezen. Zo zie ik het althans. En nee, ik zou nooit eisen dat iedereen eerst alle boeken van Feist moet lezen, maar de eerste trilogie of zelfs alleen het boek Magiër lijkt me niet onredelijk.
Nogmaals: iedereen krijgt voldoende tijd om dat te doen. Het is niet zo dat we nu iets kiezen en dat volgende week die RPG wordt gelanceerd. Hoeveel tijd 'voldoende' is, kunnen we ook weer in overleg bepalen.

:)

Aisling
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aisling » 29 aug 2005 16:08

Ik ken tot nu toe alleen maar de Wereld van Tolkien, de rest komt me hoogstens bekend voor in de vorm van titels want ik heb de overige series nog niet gelezen. Tja, dat is mijn eigen schuld. Maar voor de overige settings sta ik open, ik zal dan alleen hoogstens een keer naar de bieb moeten om een paar boeken daarvan te lezen. Verder komt de Rad des Tijds mij ook best bekend voor, ben nu wel bezig met het lezen van het eerste boek daarvan. Mijn keuzes zijn dan Tolkien en Het rad des Tijds.

Groetjes van Aisling

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 07 nov 2005 10:11

*Schop*

Oftewel..komt er nog wat van? Gaat er nog een RPG komen, worden er nog afspraken gemaakt? Anders komt die RPG er nooit denk ik zo.

the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican » 07 nov 2005 10:54

Grimreaper schreef:Oftewel..komt er nog wat van? Gaat er nog een RPG komen, worden er nog afspraken gemaakt? Anders komt die RPG er nooit denk ik zo.
Weet jij niet net zo goed als ik dat de grote RPG nog loopt, dus dat dat geen optie is?
Wie houdt je tegen om het zelf niet te doen als kleine RPG?
Wie zou je anders met die klus willen opzadelen?

* heeft zelf overigens niet gestemd omdat ie geen van de werelden kent :$ *

Plaats reactie