RPG discussie: Maanleven

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 11 nov 2005 16:02

Hay,

Niet om het een of het ander, maar hoe wil jij weten of er overleg is geweest tussen mij en de spelleider?? Ik kan me niet voorstellen dat zij haar plot met je deelt dus... En zoals je heel goed weet heb ik aan lasmes gevraagd of ik de magie om me heen kan herkennen en een weerwolf is nu eenmaal en magisch wezen. En trouwens de groep die op de plek aanwezig is weet allemaal al dat het een weerwolf is.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 11 nov 2005 16:48

Ik weet toevallig wel dat ze met jou plot aan het overleggen is, maar dat ging geloof ik niet over de weerwolven maar iets anders, maar dat weet ik niet zeker en verder weet ik ook niks inhoudelijks want dat krijg ik niet van haar te horen (hoe zielig gezicht ik ook trek :P ).

Maar goed waarom word dat dan niet gemeld sinds jullie niet alleen met zijn tweën hier spelen, zoals je merkt komt daar verwarring van. Of je magie mag aanvoelen heb je terecht gevraagd in dit topic, want dat stond niet in je karakterbeschrijving, zodat iedereen ervan weet. Waarom die andere dingen dan niet?
en een weerwolf is nu eenmaal en magisch wezen
Nou hier komt dan de aap uit de mouw, maar...! Wie zegt dat een weerwolf een magisch wezen is? Ikzelf vind nou bijvoorbeeld al dat er niks magisch aan een weerwolf is. Een weerwolf is iets puur fysieks/anatomisch. Een dwerg is pik je toch ook niet op als zijnde een magisch wezen alleen maar omdat hij kleiner is en fysiek sterker als een gemiddeld mens? Waarom zou een weerwolf dat dan wel zijn? Zelfs al zie je het veranderen in of van weerwolfvorm als een vorm van magie zou je het niet opmerken. Een magiër is toch ook niet magisch, hij kan magie hanteren wat een groot verschil is.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 12 nov 2005 13:50

oke oke, ho stop.

Even alles op een rijtje. Ik heb even goed teruggelezen en er staat in de post van 30 novemer inderdaad dat Witch met weerwolven heeft samen gewerkt:
Weerwolven he...hmmmm het zou niet de eerste keer zijn dat ik met hen samenwerkte om een gemeenschappelijk doel te bereiken. De magie die ik voel is echter geen magie die ik direkt aan weerwolven zou verbinden.

Maar ofdat je in die tijd genoeg kennis hebt opgedaan om een weerwolf meteen te herkennen kun je misschien later tegen de groep uitleggen. Je zou herenningspunten voor weerwolven kunnen uitleggen of iets dergelijks. Daarvoor wil ik best een post neerzetten als je dat wilt. Hierin heeft witch gelijk.

Aan de andere kant is het ook zo dat Julius een jas van bond droeg en slechts een scherp oog zou zien dat deze jas in werkelijkheid zijn vacht was (dus dat hij overloopt in de huid) waaruit dus zou blijken dat hij een weerwolf was. In een paar seconde is dat dus inderdaad moeilijk te zien, dit viel de Ettin ook niet op toen Julius het plein overstak. Hierin heeft Grimreaper dus gelijk.

Nu weet ik niet of Witch de voorgrond van maanleven heeft gelezen. Misschien wilde ze ook niet te veel achtergrondinformatie hebben, om zich van vooroordelen te ontdoen. Daardoor zou ze het stuk van de jas gemist kunnen hebben, anders had ze misschien eerder daarop ingesprongen.

Voor mij is het geen enkel probleem dat je Julius herkend als weerwolf. Het verstoord mijn verhaal niet, maar daar zullen jullie wel achter komen. Je zou kunnen neerzetten dat je de naad van zijn jas ziet overlopen en hem daaraan als weerwolf herkend, dan is dit afgedaan en kunnen we verder met schrijven.

Nog even aan grim: Nee het gaat je nog steeds niets aan wat mijn plot is dat is iets tussen witch en mij. Geen zorgen jou beurt komt nog wel, net als alle anderen. :evil:

Groetjes,

Lasmes

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 12 nov 2005 14:18

Hay,

Heb idd niet alles gelezen, aangezien ik die details ook niet weten kan op het moment dat ik net in het dorp aankom. Heb dus even dat feitje met die jas opgenomen in mijn post.

Groetjes Witch

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 12 nov 2005 15:03

Was is het met dat Julius-gedoe? Ik weet zeker dat ik geen weerwolf ben :P. Maar reageert iemand nog op mijn trouwens, want anders dan sta ik daar voor niks en sta ik daar doodleuk te staan.

Groeten,

Beriador

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 12 nov 2005 22:16

Aggie trekt zijn herbergiersschort voor

Ik hoop dat deze kwestie nu is uitgesproken. Toch wil ik het volgende even kwijt:
Wat iemand als char post is een korte omschrijving wie zijn karakter is. Hierin hoeven geen details te staan, het is gewoon een zeer beknopte omschrijving. Dit om anderen te laten weten hoe die char op bepaalde situaties zou kunnen reageren. De rest zal in de RPG uitgelegd moeten worden.

Bedenk wel dat strikt genomen eigenlijk geen chars geplaatst worden in herberg RPG's. Omdat een zeer beknopte karakteromschrijving in mijn ogen een positieve bijdrage kan leveren aan de speelbaarheid van een RPG worden ze gedoogd.

Het is aan de spelers of het hele verhaal door hun gelezen wordt of niet. Houdt er dus rekening mee dat je (belangrijke) informatie mist als je bepaalde stukken overslaat of selectief leest.

Nog een puntje:
Witch schreef: en een weerwolf is nu eenmaal en magisch wezen
Grimreaper schreef: Ikzelf vind nou bijvoorbeeld al dat er niks magisch aan een weerwolf is.
Dit zijn twee menigen over de essentie van een weerwolf. In deze dient de spelleider aan te geven wat de essentie van een weerwolf is in deze RPG omdat dat van belang kan zijn voor het verhaal.

Nog een laatste opmerking:
Heb je ergens problemen mee, meldt dit aan de spelleider, die kan beslissen of de kwestie wel of niet relevant is voor het verhaal.

Eventuele opmerkingen of reakties kunnen via de PM.

~ Agravaìn ~

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 13 nov 2005 10:43

Agravain schreef:Nog een puntje:
Witch schreef: en een weerwolf is nu eenmaal en magisch wezen
Grimreaper schreef: Ikzelf vind nou bijvoorbeeld al dat er niks magisch aan een weerwolf is.
Dit zijn twee menigen over de essentie van een weerwolf. In deze dient de spelleider aan te geven wat de essentie van een weerwolf is in deze RPG omdat dat van belang kan zijn voor het verhaal.
Momenteel zijn de weerwolven in dit verhaal (nog) niet magisch, op die manier zijn ze dus niet te herkennen. Wanneer er iets veranderd zal ik dat persoonlijk aan de betreffende persoon, die dat hoort te weten, melden. Wanneer die post dan is geweest zal ik het hier neerzetten dat het door mijn toedoen is dat die persoon dat weet, op die manier komen er geen problemen meer van.
Naar mijn eerlijke mening zijn weerwolven over het algemeen niet magisch, weerwolf zijn is een soort ziekte en in dit verhaal leeft er een weerwolfclan in het bos, wat dus wil zeggen dat het een soort is in dit verhaal. (in het verhaal zijn er slechts enkele die dat weten, dus hou daar even rekening mee. Volgens mij weten alleen, Ambora, Julius, agravain en viconia dat.)

Het feit dat ik zo laat reageerde is omdat ik er geen mailtjes van kreeg en dus niet wist dat hier iemand gereageerd had. Mijn excusses hiervoor. Ik hoop dat we nu weer verder kunnen en fijn dat je het even hebt aangepast witch :)

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 24 nov 2005 16:47

@Witch: draag je nu je magische harnas of niet?

@Beriador: wat wil jij allemaal gebruiken om je jezelf te beschermen?

@Grimreaper: Kun jij jezelf denk je tegen de levenvretende kracht van Alene beschermen? Omdat je huid zo dik is?

@Agravain: In hoe verre kun jij jezelf redden als robin, wat zijn jou goede ne slechte punten?

Ik vraag dit zodat ik er rekening mee kan houden wat ik op wie afstuur. Ik wil julliew dadelijk niet allemaal dood hebben liggen.

Groetjes,

Lasmes.

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 24 nov 2005 17:39

Zijn er nog speciale dingen dan waar ik rekening mee moet houden bij het vechten tegen bijvoorbeeld een weerwolf, want daar weet ik niet zo veel vanaf, anders dan was ik gewoon van plan om mijn zwaard te gebruiken en op lange afstand mijn boog. Mijn gelimiteerde magie is misschien alleen handig voor kleine wonden of damage spells (niet te grof uiteraard).

Groeten,

Beriador

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 24 nov 2005 18:07

Hay,

Ik heb mijn harnas nog niet opgeroepen, maar het is binnen enkele seconden terplaatse in geval van nood dus...... laat maar komen :evil:

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 24 nov 2005 23:27

Denk het niet, die huid beschermt alleen maar tegen fysieke aanvallen. Dus als die magie puur magie is en niet op fysieke wijze omgaat met het lichaam dan zal de aanval grote kans van slagen hebben.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 25 nov 2005 20:26

Lasmes schreef:@Agravain: In hoe verre kun jij jezelf redden als robin, wat zijn jou goede ne slechte punten?
Robin kan zich goed in de natuur redden met normale vaardigheden. Hij kan overleven, redelijk goed vechten met dolken, bogen en blote handen. Ook kan hij strikken en vallen zetten (voor mus tot grizzly). Hij heeft maar één bescherming tegen magie: er zover mogelijk vandaan proberen te blijven, wordt hij op een magische manier aangevallen dan zal iemand hem moeten helpen of redden. Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is?

~ Agravaìn ~

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 25 nov 2005 20:36

Even voor de duidelijkheid. Marel is dezelfde persoon als Alene. Alene heeft lang tussen de weerwolven geleeft onder de naam Marel, maar dit weten jullie niet.

Greotjes,

Lasmes

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 26 nov 2005 19:19

Hoi witch,

sorry maar van de post die je nu geplaatst hebt begrijp ik helemaal niets.

En nu was ze het zat! Die onbenul die haar in de gevangenis dacht te kunnen zetten en haar daarna als projectiel gebruikte! Woedend over de manier hoe er met haar om gegaan werd liet Daeera haar woede overgaan in haar magie. Ze zette zich af tegen het wezens waar ze tegen aan gesmeten werd.

"Ik weet niet wat hier allemaal aan de hand is, maar nu heb ik er toch echt genoeg van!" Beschermd door haar harnas riep ze haar door woede gesterkte magie op. Langzaam liet ze het vuur van binnen uit naar buiten komen. De vlammen speelden over haar lichaam heen terwijl ze afstand schepte tussen haarzelf en de rest van de groep.

Plots zag ze vanuit haar ooghoek dat het wezen dat haar voor enkele ogenblikken nog als projectiel gebruikt had werd aangevallen door een derde weerwolf. Weerwolf?? Nee, dit was definitief geen weerwolf en nu ze zich concentreerde op de magie merkte ze ook de magie van die wat het ook was op. Die magie..........LATIN! Dit is duidelijk de magie van Latin.
Ik heb de Ettin aangevallen en hij heeft jou als knuppel gebruikt om mij van zich af te slaan. Je ligt nu dus boven op mij en je hebt me hard geraakt. Ik ben er erg door beschadigd (wat in de volgende post van mij zal blijken) en de klap was dus erg hard, je kunt (naar mijn idee,) na zo''n klap niet zomaar opstaan, zonder je even af te vragen wat er is gebeurd. Of ergens pijn te voelen. Al ligt het er natuurlijk aan tot hoe ver je harnas rijkt.
Meteen kwam ze in actie, zolang ze niet wist wat hier aan de hand was zou ze de dorpelingen beschermen. Ze plaatste de vrouw in een ring van vuur waar ze niet snel uit zou kunnen komen. Om te voorkomen dat er nog meer van zulke wezens de groep zouden aanvallen liet ze een grote vuurcirkel verschijnen die de groep helemaal omsloot.
Ik wil je vragen om de vuurcirkel weg te halen, want ik kan er niet door verder. Aangezien ik dit voor iedereen makkelijk wil houden en voor iedereen een gepaste tegenstander zoek, moeten andere wezens de cirkel ook nog kunnen betreden.
Ze keerde de anderen de rug toe en ging naar de vrouw in de cirkel van vuur "Ik weet niet wie of wat je bent, maar ik verwacht nu een antwoord van je. Waar is Latin?? en hoe kan het dat jij haar magie kan gebruiken??? Ik stel voor dat je antwoord als je graag wil blijven leven." In afwachting van een antwoord hield ze haar magie bij de hand, gewoon voor het geval dat.
Perfect, dank je. Nu kan ik eidelijk de geschiedenis van Latin erin gaan gooien. Die weet je nog wel he :D

Groetjes,

Lasmes

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 27 nov 2005 21:17

Hay,

Heb het al even aangepast. Beter zo?? :-D

Groetjes Witch

Gesloten