RPG discussie: Maanleven

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 30 okt 2005 13:46

Hay,

Ik blijf nog even rondhangen in de herberg en ga als er niets gebeurd op onderzoek uit. Zal ik op de magie afgaan en jullie vinden of is de magie alweer verdwenen en vind ik jullie niet?

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 30 okt 2005 21:19

De magie is nu nog te voelen, ga je gang en ga op onderzoek uit :)

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 30 okt 2005 23:27

Even een melding voor je volgende post Lasmes. Als de personen, die mijn Ettin nou beet houd, zich rustig houden laat mijn Ettin ze langzaam zakken en laat zijn grip los genoeg om ze te laten ademen (maar nog wel nauwlettend in de gaten om weer strak beet te houden en omhoog tillen).

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 30 okt 2005 23:44

Hay,

zoals je misschien gelezen hebt in mijn post is Daeera op onderzoek uitgegaan en wordt naar de plaats van de magie heengezogen. Zal ik haar de groep van de brugemeester laten vinden of (als die persoon in de buurt is0 de persoon die de magie uitoefent??

Groetjes Witch

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 31 okt 2005 09:05

Hoe zal ik de rest vinden, want ik ben nu lekker bier aan het drinken en mijn magie is (onder invloed van alcohol zeker) niet sterk genoeg om ander magie op te sporen en om nu zo maar achter Witch aan te lopen is ook een beetje dom...Iemand een idee?

Groeten,

Beriador

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 31 okt 2005 14:41

Ik denk dat dat alles te maken heeft met waarom jouw personage in het dorp is. Je wilt een reden in het spel hebben om dus of met het karakter van Witch mee te gaan of naar het huis van de burgermeester te gaan.

Met het eerste kan ik niet zoveel, Witch zelf misschien wel hoewel me dat sterk lijkt sinds ze al aangegeven heeft jou karakter een lastpost te vinden, maar met dat tweede kan ik wel het een en ander verzinnen.

Een twijfelachtige zou zijn dat je hier wilt gaan wonen en je jaren hier te slijten en dus bij de burgermeester wil zijn om je in te laten schrijven.
Een betere zou zijn: geld. Je speelt een zwervende avonturier, hoe kom je aan je geld? Opdrachten aannemen van mensen in problemen, lijkt mij. Ga dus wat tafeltjes af en praat met mensen of ze nog werk voor je hebben. Dan komt vanzelf het verhaal van de weerwolven naar boven van die ochtend. En dan ga je dus naar de burgermeester om een afspraak te maken.

Als je meer een ander soort aanpak wil laat het me dan weten welke kant je ongeveer op wilt (evt in PM of MSN).

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 31 okt 2005 15:01

@Witch, je mag van mij gerust naar de burgemeester lopen, de persoon die de magie uitoefend kun je niet voelen.

@Beriador Je mag gerust rond gaan zoeken, maar ergens heb ik het idee dat je al snel een doel zult krijgen. :evil:

@grimreaper, oke dan zal ik heel lief zijn angel

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 31 okt 2005 22:43

Hay,

Was dit ongeveer wat je bedoelde Lasmes?? Zo niet, dan edit ik wel even.

Groetjes Witch

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 01 nov 2005 16:26

@ witch: Prima, ik zal je later nog wat meer informatie over Latin sturen zodat je wat meer achtergrondinformatie hebt.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 05 nov 2005 13:46

Ik heb mijn laatse post even veranderd, omdat ik er geen antwoord op kreeg.

Groetjes,

Lasmes.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 09 nov 2005 23:23

@Witch
De weerwolven zijn nu in mensen gedaante, die kun je dus niet zomaar herkennen. Overigens, een Ettin is niet opmerkelijk?

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 09 nov 2005 23:53

@Grim, ik ken de soort weerwolven omdat ik al eerder met hen samengewerkt heb en kan hun dus herkennen. Die Ettin had ik me nog niet mee bezig gehouden aangezien hij niet tegen mij was opgebotst.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 10 nov 2005 11:12

Apart, aangezien dat nergens voorkomt in je karakterbeschrijving.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 11 nov 2005 14:16

Hay

Misschien niet in de charbeschrijving, maar wel in mijn post van 30 oktober. Die jij naar ik aanneem ook gelezen hebt.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 11 nov 2005 15:34

Nee die heb ik niet gelezen, tenminste niet aandachtig. Waarom? Omdat ik als ik elke post aandachtig ga lezen ik teveel te weten kom over personages die mijn personage nog niet kent. Om te verkomen dat ik dus dingen neer ga zetten die ik wel weet maar mijn personage niet.

Misschien dat het volgende dus ook wel een beetje laat komt maar ik sta er nog steeds achter: Zo iets kun je niet zomaar toevoegen aan je personage zonder daarvoor eerst nadrukkelijk toestemming te krijgen van de spelleider. Zo'n karakter beschrijving is niet voor niets natuurlijk, zo kan de spelleider inspelen (dmv goedkeuring (na een aanpassing)) naar wat men wel en niet kan/weet/heeft. Dit om interessante stukjes aan te bieden die een uitdaging moeten vormen. Je moet het je dan niet gemakkelijk gaan maken door iets aan je karakter toe te voegen

In dit geval specifiek wist je dat het over weerwolven ging dus had je de uitgelezen kans om dit in je karakter beschrijving toe te voegen, wat je dus niet hebt gedaan. Als je dan een aanpassing wilt maken dient dat eerst medegedeeld worden en goedgekeurd door de spelleider.

Nou denk ik niet dat dit zo'n heel erg punt is en dat Lasmes het best nog wel, met terugwerkende kracht wil goedkeuren (maar dat blijft aan haar natuurlijk) maar dan is er nog altijd een heel ander punt. Het herkennen van een weerwolf in mensengedaante, wat dus betekend dat hij vermomd is. Als jij niet eens goed genoeg op zat te letten dat je tegen hem aanbotsten hoe kun je dan wel opeens in één oogopslag zien/weten dat hij een weerwolf in mensengedaante is. Als je goed gaat zoeken is er iets waardoor je het wel zou kunnen herkennen (vraag maar aan Lasmes) maar dat heb je niet gedaan.

Overgens is het raden van iemands ware aard niet iets wat ik vind dat je zo maar even mag zeggen dat je weet, hiermee kun je namelijk heel snel het plot van de spelleider verknallen ook al weet iedereen het al hoewel hun personages het nog niet weten. (vb: Wij weten allemaal wel dat Julian een weerwolf is, sommige van onze personages ook, maar als een nieuw figuur Julian ziet weet zijn personage nog niks van hem) Maar goed dat vind ik persoonlijk en is iets wat de spelleider in de gaten zou moeten houden.

Oftewel: Laat eens wat van je horen Lasmes ;)

Gesloten