RPG discussie: Maanleven

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 27 okt 2005 16:43

Ik wil ook meedoen!! :P

Hier mijn karakter:

Naam: Cetrarion Cudánol

Ras: Mens

Bezittingen: Een lang zwaard, pijl en boog, een bruine broek, een cape en een wit overhemd. Verder heeft hij schoenen van leer en wat drankjes (voornamelijk healingpotions en strenghtpotions).

Stukje levensverhaal: Hij komt uit een klein dorpje op het platteland, sind zijn 12e tot ongeveer zijn 22e was hij in de leer bij een tovenaar, daardoor kent hij aardig wat magische krachten. Na zijn 22e is hij rond gaan zwerven, het avontuur opzoeken, zodoende heeft hij leren zwaardvechten en boogschieten. Hij heeft dan ook al aardig wat achter de rug. Hij is zeer op zichzelf en vertrouwd mensen niet zo snel. Hij is ook goed in verstoppen en heeft een zeer uitmuntend gehoor...

Uiterlijk: Cetrarion heeft donker krullend haar tot ongeveer aan zijn nek en blauwe ogen, hij is redelijk lang, 1.85 m en zeer behendig en hoort zeer goed.

Bijzonderheden: Hij heeft veel verschillende kwaliteiten en met zijn toverkracht in combinatie met zijn wapens weet je niet vaak wat hij van plan is.

Leeftijd: 29

Beroep: Avonturier

Zo dit was hem, ik merk het wel als jullie iets moet weten of als iets niet goed is :).

Groeten,

Beriador

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 27 okt 2005 16:51

Oke your in :)

Kom maar binnen in het dorpje zwartwold en zie maar wat je het eerste wilt doen. Het is ondertussen het begin van de middag.

Ik vind het goed dat je zowel een magiër en een fighter bent, maar hoe sterk ben je in magie? Kun je oneindig door of moet je ook weer opladen? heb je bijvoorbeeld de zon nodig om opnieuw kracht te krijgen of juist de maan?

Succes.

Lasmes

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 27 okt 2005 17:07

Ach, oneindig door niet, het merendeel vecht ik gewoon, en die magie gebruik ik af en toe als ik er niet uit kom, maar ik moet me wel opladen (overdag), maar dat wil niet zeggen dat ik de hele dag dingen kan doen, als ik bijvoorbeeld mijn magie gebruik op een dag dan heb ik 1 à 2 dagen nodig om op te laden.

Groeten,

Beriador

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 27 okt 2005 23:15

Hay,

Ik wil als het kan ook nog graag meedoen. Bijdeze alvast mijn Charbeschrijving:

Naam personage: Daeera Dragonda
Ras: Dragonese (Mensenras)
Leeftijd: 30
Bezittingen: Magisch harnas dat ze naar believen kan oproepen, 2 lange gebogen dolken, een tweesnijdend zwaard, lange zwarte mantel met kap, buidel met edelstenen (sommige gezet in ringen of hangers) en muntgeld.
Uiterlijk: Lange slanke vrouw met een zeer lichte huidskleur en lange zwarte haren die ze in vele dikke vlechten op haar rug draagt.
Eventueel beroep: Wat de situatie op dat moment van haar verlangt : Ze is een zwarte Paladijn en als zodanig vervult ze enkele beroepsomschrijvingen (Priesteres, krijgster, magier)
Andere relevante zaken: Daeera is zeker geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, maar als ze je eenmaal een belofte gedaan heeft voelt ze zich verplicht om er zich aan te houden. Het verwerven van macht (Magische Macht dan wel te verstaan) is haar grootste drijfveer, maar als dit toevallig samenvalt met het vermoorden of offeren van personen zal ze er zeker geen nee tegen zeggen. Daeera dient inde orde der Zwarte Paladijnen sinds ze als meisje van 8 ontvoerd is door slavenhalers, ze weet dan ook niet beter of het verwerven van macht en volgen van orders van de ordeleider is het grootste goed. Ze is door haar overtuiging in haar opleiding en haar kunnen (dat op veel gebieden erg aanzienlijk is, vnl in de strijd en op magisch gebied) erg arrogant ten opzichte van anderen geworden. Haar gevoelens zal ze altijd bedekken onder een laag arrogantie en ijskoude stilte. Alleen haar mede paladijnen oftewel wapenbroeders (alle paladijnen buiten haar zijn mannelijk) zal ze haar ware gevoelens tonen.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 28 okt 2005 11:44

Goh wat een deja vu ervaring gaat dat geven zeg :P Ja'Daana versie 2.0

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 28 okt 2005 12:23

Tja, na overleg met Lasmes leek me dit het beste passen binnen het plaatje van maanleven.

Maar vergis je niet Daeera is een eigen persoonlijkheid (en al helemaal niet god gebonden!) en zal ik in veel opzichten anders reageren. Ze hebben misschien wel een gedeelde achtergrond, maar dat is dan ook echt alles.

Groetjes Witch

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 28 okt 2005 12:27

Witch schreef:en al helemaal niet god gebonden!
Huh? Je bent priesteres en zwarte paladijn maar niet god gebonden? Dat is behoorlijk tegenstrijdig.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 28 okt 2005 12:36

Ik zou zeggen laat je verrassen!

Wie zegt dat ik een waarachtig priesteres ben?? Misschien volg ik wel die god die op dat moment door de orde gevolgd word.....of misschien volg ik verschillende goden......tja....nog een keer .....laat je verrassen!

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 28 okt 2005 16:23

Nou ik zou zeggen, verras mij dan verras ik jou... muhaha I'm pure Evil :evil: :evil: :evil:

Nee super dat je meedoet, je mag van mij het dorp zwartwold binnenkomen. Het is ondertussen begin van de middag. Kun je trouwens ook andere magie oppikken?

Groetjes,

Lasmes.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 28 okt 2005 16:30

Hay,

Super!! Zal dadelijk meteen posten, als je met magie oppikken bedoelt dat ik nieuwe dingen kan leren dan ja anders niet. Ik leer wel snel maar het is niet zo dat ik als ik een berg ingrediënten zie plotseling weet dat ik daar een speciale drank van brouwen kan als ik dit nog nooit iemand heb zien doen of er nog nooit over gelezen heb.

Ze voelt echter wel aan als er magie gebruikt wordt binnen een gebied/ruimte waarin zij zich bevind.
Laatst gewijzigd door Witch op 28 okt 2005 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 28 okt 2005 16:35

Ahhh prima, weer twee nieuwe leden bij maanleven er bij, dat zal de RPG alleen maar ten goede komen denk ik.

~ Agravaìn ~

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 28 okt 2005 19:21

Agravaìn Sta jij nu ook binnen? naar mijn idee sta je namelijk nog buiten, als je ook binnenkomt kunnen we beginnen. :evil:

Groetjes,

Lasmes.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 28 okt 2005 20:30

Nee ik sta binnen, een beetje aan de kant, maar wel binnen. Dus brand maar los, ik ben heel benieuwd.

~ Agravaìn ~

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 28 okt 2005 21:36

Ga je niet een beetje snel Lasmes, ik heb nog niet kunnen reageren op de vorige post :(

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 29 okt 2005 10:12

Oh sorry wist niet dat je nog wilde reageren, ik zal de post nog even weghalen.

Gesloten