RPG discussie: Maanleven

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 03 jul 2005 21:04

Ik vind het allemaal prima zo.

Veel schrijfplezier :)

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 07 jul 2005 08:43

Momenteel zijn Viconia en ik de enige die aan het schrijven zijn in de RPG. Is het te moeilijk om er in te stappen? Anders moeten jullie het maar even laten weten en dan kunnen we het verhaal zo wenden dat jullie er ook in kunnen stappen.

Groetjes,

Lasmes.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 08 jul 2005 10:21

Ik ben met Agravain nog een beetje in overleg mtb de nacht ervoor. Daarna zullen wij beide wel beginnen met posten denk ik.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 08 jul 2005 18:46

Ja ik was even met Grim in conclaaf over het opduiken in de herberg, toen zijn pc het dus niet meer deed. Morgen maak ik een post.

~ Agravaìn ~

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 11 jul 2005 12:55

Voor mensen die goed ruiken (of dat van nature kunnen) kunnen op dit moment de Ettin al wel ruiken ;)

Faldor
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Faldor » 18 jul 2005 08:24

Naam : Sirun ( achternaam onbekend)

Ras: Mens/Druide

Bezittingen: Gitaar op zijn rug en een dolk aan zijn riem.

Levensverhaal: Sirun is geboren in een oud woud aan de grens van Numra, en is geboren als oude ziel. Tussen de bomen voelde hij zich altijd thuis alleen met zijn ouders had hij vaak problemen. Hij wilde niet luisteren en was altijd liever op zichzelf. Sirun kon zich op jonge leeftijd al redden en was zijn leeftijdsgenoten al ver vooruit. Op negenjarige leeftijd is hij weggelopen van huis en verschanste zich vaak in de bomen. Alles wat mooi is bewonderd hij en hij heeft respect voor de natuur en al zijn wezens. In die tijd zorgte hij voor zichzelf en at wat de natuur hem te bieden had. Zijn ouders hebben hem al die tijd gezocht en na twee jaar vonden ze hem slapend in een boom een paar dorpen verderop. Zijn ouders hebben hem meegenomen naar huis waar een zware straf hem opwachte. Omdat Sirun zo van zijn vrijheid hield besloten ze deze af te pakken. Ze sloten hem een jaar op in de kelder en gaven hem alleen maar brood en water, liefde kwam niet aan de orde. Sirun raakte dat jaar in contact met zijn oude ziel die hem hielp de duisternis te overwinnen en zo rustig te worden. Na een jaar geen daglicht te hebben gezien raakte Sirun gewend aan de leegte en eenzaamheid en begon zichzelf iets beter te begrijpen. Zijn liefde voor de duisternis is ook zijn haat, Sirun kan neigen tot kwaad maar kiest toch altijd voor het goede.
Na dat jaar ontsnapte hij op 12 jarige leeftijd. Hij trok door het land rond en met de jaren leerde hij gitaar spelen en leerde oude geheimen van de ziel binnenin hem. Weinig is bekend over de jaren dat hij rondtrok omdat hij nooit op een plaats bleef, maar verhalen gaan de ronde dat hij een bezitter is van vreemde krachten die door zijn aderen vloeien. Niemand heeft deze krachten ooit gezien, maar bij kwaad roept hij ze op, bij angst en medelijden. Zwartwold is de plaats waar hij zich nu bevind en hij hoopt hier zijn geluk te vinden.

Beroep: Troubadour/Zwerver

Uiterlijk: Klein postuur ongeveer 1.78 lang, half lang grijs haar. donker grijze kleren met scheuren die door de jaren heen zijn gemaakt, scherpe groene ogen en zwarte laarsen, en een riem met een gesp in de vorm van een eik. Zijn gezicht is zowel oud als jong en veranderd in leeftijd als hij zijn krachten aanroept.

Leeftijd: 47

Achtergrond : Door zijn mislukkingen in het leven is Sirun een verbitterde man, constant in strijd met zichzelf, maar wordt gelukkig van blijde mensen en de natuur.
Zijn vader is niet bekend maar men zegt dat het een van de druides was die door de bossen van Numra spookte. Zijn vader was hard en kil en toonde nooit enige liefde. Zijn moeder heette Solchia en kwam uit Turwas ( dorp in de buurt van het Numra woud) na de ontsnapping van Sirun was zij spoorloos verdwenen en het gerucht gaat in het dorp dat de druide haar geofferd heeft. Sirun is hiervan niet op de hoogte omdat hij ver van deze plek is. Sirun is nu vijfendertig jaar aan het dwalen op zoek naar zichzelf en antwoorden die de oude meesters ( die hij tegenkwam tijdens zijn tocht) hem niet konden vertellen. Sirun voelt zich het beste in de natuur waar hij zich jaren heeft schuil gehouden. Hij is gezegend met een scherpe neus voor gevaar en de oude krachten die hij bezit waarschuwen hem altijd.

Bijzonderheden De oude ziel van Sirun beschermt hem en fluistert zacht in zijn hart, hij is onsterfelijk mits hij goed doet, heeft Sirun kwaad in zijn zin dan is hij makkelijk te doden. De oude ziel beschermt geen kwaad en verdwijnt als haat de overhand krijgt. Tot nu toe is niemand bekend met zijn krachten en ook is de lust naar het kwaad nog niet groot genoeg dat hij daar naar verlangt.

Zoiets?

Oja nogmaals sorry niet goed gelezen :duizel:

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 18 jul 2005 15:58

Prima, je hebt het mooi uitgewerkt. :) Lekker creatief en leuk neergezet.

je doet al mee :D maar even voor de leukigheid om te zeggen You are in :P

Groetjes,

Lasmes

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 20 jul 2005 18:33

Ik wilde zojuist aan een post beginnen toen me plotseling wat te binnen schoot. Lasmes, uit jouw eerste post kan ik opmaken dat er in herberg nog mensen aanwezig zijn die gewoon wakker zijn. Aangezien het vroeg op de ochtend is vraag ik me af waarom die lui nog niet in bed liggen. :P Ik snap dat de herbergier al vroeg wakker is, maar...de gasten ook? Heb ik misschien iets over het hoofd gezien?
Alvast bedankt.

Viconia

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 20 jul 2005 18:36

Je kunt in de herberg ook ontbijten :) Uiteindelijk moet een herberg altijd open zijn voor de bezoekers en diegene die alleen even iets komen eten of drinken.

Groetjes,

lasmes

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 19 aug 2005 20:08

*Klopt op het scherm* Leeft iedereen nog? Wat doen de mensen in de herberg ondertussen trouwens?

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 20 aug 2005 19:51

Sorry!
Morgen zal ik wat posten.
Beloofd! :)

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 23 aug 2005 19:42

Viconia toch... :foei: je hebt je belofte gebroken :'( En de rest? Waar blijft die?

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 29 aug 2005 16:44

:s
Point taken.....
Ik heb het echt heel erg druk, mijn excuses.
Ik zal proberen om vandaag of anders morgen te posten.
*schrijft het op in zijn agenda*

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 11 sep 2005 20:56

Omdat Viconia het momenteel erg druk heeft, schrijf ik, na overleg met viconia zelf, zijn karakter even van het tonneel af. Hij springt weer in het verhaal als hij de tijd heeft. Dan zal ik het verhaal zo sturen dat hij makkelijk er weer in kan komen.

Groetjes,

Lasmes

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 27 okt 2005 14:25

Zoals jullie hebben kunnen merken is er een wending in het verhaal gekomen. Jullie merken momenteel nog niets van deze nieuwe macht. behalve grim want die heeft Julian vast. Voor de duidelijkheid, de burgemeester is dood, maar zijn lichaam is overgenomen. Ook Julian is in de handen van de macht gevallen.

Groeten,

Lasmes

Gesloten