Maanleven

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 30 okt 2005 18:09

Toen bedacht Cetrarion zich en liep terug de herberg in. Misschien is het wel handig om hier een paar dagen te blijven en uit te rusten. Hij liep naar de waar en vroeg: "Sorry dat ik u nog een keer lastig val, maar ik ben vergeten te vragen of ik misschien hier een kamer kan huren, ik wil even tot rust komen na de paar heftige dagen die ik heb gehad op de weg hier naar toe, en geef ook maar meteen nog een paar pintjes, je leeft toch maar één keer, niet waar?" En hij ging rustig zitten. En hij begon tegen een wild vreemde te vertellen die naast hem zat over de gevechten die hij de laatste tijd had gehad: aardmannen, cyclopen etc. alles kwam er aan te pas.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 30 okt 2005 21:26

De waard knikte naar de vreemde vrouw. Hij gromde in zichzelf. Nog meer vreemd bezoek die dag. Eerst die circusfreak, toen de weerwolven en nu dit weer. Het lukte hem echter zijn lippen in de plooi te houden en hielt zijn vriendelijke glimlach vast. "Maar natuurlijk vrouwe geen enkel probleem. Ik moet u echt er wel waarschuwen, er zijn weerwolven in het dorp, ze maakte vanochtend nog een rel hier in dit cafe. Ik hoop niet dat u dat angst aanjaagd. De bewaker van het dorp heeft ze gelukkig gevangen genomen en naar de burgemeester gebracht, dus u hoeft niets te..." De waard werd in zijn gesprek gestoord door een man die hem al eens eerder die hem al eens eeder lastig had gevallen die dag. "Sorry dat ik u nog een keer lastig val, maar ik ben vergeten te vragen of ik misschien hier een kamer kan huren, ik wil even tot rust komen na de paar heftige dagen die ik heb gehad op de weg hier naar toe, en geef ook maar meteen nog een paar pintjes, je leeft toch maar één keer, niet waar?" Zei de man. Hij ging naast de vrouw zitten en begon uit het niets verhalen te vertellen, zonder echt op het antwoord van de waard te wachten. "Natuurlijk heer," mompelde de waard, maar de man lette niet op zijn woorden en sprak gewoon door terwijl de waard weg hobbelde om het gewenste bier te halen.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 30 okt 2005 22:57

Daeera kon de magie nog steeds voelen waardoor ze maar half mee kreeg wat de waard haar zei. Gelukkig, ze kon een kamer hier krijgen.

Niet te geloven, waarom moet die man nu uitgerekend hier komen zitten? Nu moet ik weer een aannemenlijke smoes verzinnen om weg te gaan voor ik op onderzoek uit kan gaan. Nou ja niets aan te doen ik moet in ieder geval eerst iets eten. Ik kan nu niet opstaan en weggaan dat zou achterdocht wekken. En dat kan ik in iedergeval niet gebruiken.

"Zeer interessant allemaal mijn waarde heer, sta mij voor te stellen mijn naam is Daeera. Ik hoop dat u het niet erg vind dat ik iets eet in de tijd dat u uw zeer interessante verhaal verteld, ik heb al sinds vanmorgen zonsopgang niets meer gegeten." Ze wachtte het antwoord van de man niet af en begon aan de overheerlijk ruikende stoofpot die de waard intussen gebracht had. Het eten smaakte tegen haar verwachting in heel behoorlijk en ook het bier was redelijk goed, beter dan hetgene dat ze in de laatste tijd gehad had. Ze liet de man naast zich maar doorratelen terwijl ze haar eigen gedachten de vrije loop liet. Vaag hoorde ze hem iets zeggen over aardmannen, cyclopen en dergelijke. Ze kon een glimlach niet onderdrukken, die man moest eens weten. Als zij haar verhaal zou vertellen zou hij beslist niet meer zo hoog van de toren blazen, haar verhalen zouden hem de rillingen bezorgen. Hij zou niet weten hoe snel hij de herberg moest ontvluchten als ze bekend zou maken wie en wat ze in werkelijkheid was.

Weerwolven he...hmmmm het zou niet de eerste keer zijn dat ik met hen samenwerkte om een gemeenschappelijk doel te bereiken. De magie die ik voel is echter geen magie die ik direkt aan weerwolven zou verbinden. Ze besloot om afscheid van de man te nemen, ze was zijn geraaskal sowieso al moe, en zich door de waard naar haar kamer te laten brengen. Het afscheid was makkelijk en de waard brahct haar naar een ruime lichte kamer, waarschijnlijk de beste die hij had. Na een korte inspectie van het sobere doch schone en doeltreffende meubilair maar te ze gebruik van de badgelegenheid om zichzelf weer enigszins toonbaar te maken en te verfrissen. Aansluitend besloot ze om de magie die nog steeds in de lucht hing te volgen. Zich verheugend in het feit dat er weer eens iets te beleven viel stapte ze de herberg uit. De magie was niet moeilijk te vinden door het vreemde ervan werd ze als het ware naar de juiste plek toegezogen

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 30 okt 2005 23:02

De Ettin, normaal een onschuldig nuchter wezen, was niet gediend van het paar dat opeens half-vechtend naar elkaar probeerde te wurmen. De handen schoven bij elk van de twee een klein stukje omlaag tot ander de oksels om ze vervolgens een klein stukje omhoog te gooien. In deze korte tijd in het luchtruim bewoog de Ettin zijn handen zo dat ze uitkwamen op de kelen van beide personen, ze een centimeter van de grond afhoudend. "Stilte! Hou je koest!" Werd door beide hoofden bijna tegelijk gezegd tegen de vrouw en man apart.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 31 okt 2005 15:18

Met haar handen krabbend aan de arm van de Ettin probeerde Ambora de greep losser te krijgen zodat ze naar lucht kon happen. Vanuit haar ooghoek zag ze dat Julian niets deed, hij toonde geen greintje woede. Ze kende hem goed, het was niets voor hem om zo te reageren. Met zijn armen bungelend keek hij haar enkel met die zelfde duistere blik aan.

Alene zag hoe de Ettin de twee weerwolven beetgreep, juist nu ze Ambora had waar ze haar hebben wilde. "Ettin! brulde ze. "Zet ze neer nu!" Echter de uitbarsting koste haar veel van haar kracht ze voelde hoe de band begon weg te glippen, die ze op de burgemeester had. Ze kuchtte en braakte blauw slijm uit. Ze moest de roos laten vallen voordat hij met zijn macht, haar zou leegzuigen. Maar ze wist genoeg, ze had de angstige blik in de ogen van de vrouwelijke weerwolf gezien. Zodra de roos uit haar handen de grond raakte schrompelde hij ineen tot er niets meer van over was. Ze braakte nog wat van het spul uit voordat ze de andere roos uit het gras plukte en deze meenam terwijl ze het bos doorrende, in de richting van het dorpje Zwartwold.

"Ettin!" Brulde de burgemeester, "Zet ze neer, nu!" De burgemeester kuchte na die uitbarsting, zijn ogen rolde naar achteren tot er enkel nog een wit vlak te zien was. Uit zijn ogen, oren en mond begon een zwarte stroop te lopen. Het duurde niet lang voor zijn lichaam begon op te zwellen en als een grote energieke plof uit elkaar spatte. Alles zat onder de stukjes burgemeester en de vieze plakkerige zwarte drab.

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 31 okt 2005 17:39

Na de vele biertjes ging Cetrarion maar eens wat rond vragen. Hij kwam bij een jonge vrouw en vroeg: "Goedendag, ik ben Cetrarion, ik ben een reiziger en ik zou graag wat meer informatie willen over dit dorpje, zou u mij die kunnen verschaffen?"

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 31 okt 2005 19:33

Het meisje keek hem aan en krabbelde in haar bruine haren. Haar ogen waren grijs en haar huid bruin van het vele werk buiten. Ze droeg een ruwe jurk, van katoen die wijd om haar heupen viel. "Informatie over dit dorp? Er is niet veel te melden heer, behalve.... behalve de weerwolven die hier vanmorgen binnen zijn gestormd. Het waren er twee. Ze raakte in een wild gevecht. Ik had nog nooit zoiets gezien. Ik wist niet dat weerwolven overdag ook in wolven konden veranderen. Naar mijn idee kunnen ze dat alleen met volle maan, maar he.. wat weet ik er ook van?" Ze haalde haar schouders op. "Verder gebeurd er hier niet veel. Het circus is in aantocht, daar heeft mijn man kaartjes voor gekocht. Het schijnt behoorlijk snel te gaan met de kaartjes, dus als u nog naar een voorstelling wilt moet u snel zijn." Ze speelde met een houten lepel die op tafel lag, "als u wilt kan ik u wel een rondleiding geven. Ik heb toch niets te doen." Ze stak haar hand uit. "Mijn naam is michelle."

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 31 okt 2005 19:44

"Dat vind ik bijzonder aardig van je Michelle en ik maak er graag gebruik van. Als je zo ver bent zeg je het maar en dan loop ik even mee, hier heb je trouwens twee koperstukken voor de moeite." Cetratrion lache vriendelijk.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 31 okt 2005 20:48

Toen de burgemeester voor zijn ogen explodeerde schrok Robin zich te pletter. "Dit ruikt naar magie." bromde hij terwijl zijn dolk weer opborg. "Waar ben ik nu in beland?" vroeg hij zich af. Zo had hij een rustig leventje, en zo zag hij de burgemeester uit elkaar spatten, terwijl er overal dikke druppels zwarte troep rondspetterden. Gelukkig stond hij redelijk achteraan, dus de meeste van die rommel was tegen anderen gekomen. Snel maakte hij een teken tegen boze magie. "Kan iemand iets uitleggen alsjeblieft?" vroeg hij aan niemand in het bijzonder. Zo op het oog leek er verder niks meer te gebeuren. Misschien was het slechts een eenmalige uitbarsting van magie geweest.

~ Agravaìn ~

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 31 okt 2005 22:39

De zuiging werd steeds sterker naarmate ze het dorp verder inliep, ze voelde dat ze langzaam maar zeker in de buurt van de bron begon te komen. Dat grote gebouw waar ze naar toe gezogen werd, daar moest het zijn. Plotsklap begon de magie te veranderen, te veranderen in magie die ze kende.

Wat!! Latin?? Dat kan niet....zou ze dan toch?? Nee dat is onmogelijk zij kan het niet zijn, tenslotte is zij al vele jaren dood. Dood door die ongecontroleerde uitbarsting tijdens een bijeenkomst van het gilde. Maar toch.......dit is echt Latins magische handtekening.

Onopvallend versnelde ze haar passen, maar ze was al te laat. Op het moment dat ze het gebouw bereikte volgde er een grote magische ontlading en voelde ze de vrijgekomen magie als een golf over haar heenspoelen. Wankelend door de enorme hoeveelheid magie die door haar heen ging bleef Daeera staan.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 01 nov 2005 16:43

De Ettin zag hoe de burgermeester opeens explodeerde en was stomverbaasd. Beide onderkaken waren gezakt en er kwam geen geluid uit, het enige wat hij deed was staren terwijl de twee weerwolven nog steeds in zijn armen bungelde.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 01 nov 2005 17:16

Michelle pakte de twee koperstukjes dankbaar aan. Met twee kinderen was het fiancieel niet altijd even makkelijk en dit zou de prijs van de circuskaartjes vergoeden. Wat zou haar man blij zijn. "Loopt u maar mee heer." Ze stond op en liep voor hem uit in de richting van de deur van de herberg.

Ondertussen bij de burgemeester.

Ambora keek met grote ogen naar de ontpofte burgemeester, de stukken slijm zaten in haar haren en liepen over haar gezicht. Ook Julian en de ettin hadden de volle laag gekregen. Het spul brande op haar huid, maar niet genoeg om echt pijn te doen. Ze keek naar Julian die nog steeds bewegingloos in de greep van de ettin bungelde. Ambora begon de ettin op de arm te slaan, om zijn aandacht te trekken. "Het lijkt me beter om hier weg te gaan."
Plotseling hoorde ze een gil, de secetaresse van de burgemeester, die ook onder de smurrie zat, rende met opgeheven armen langs hen heen de deur uit. Gillend en schreeuwend, liet ze wten dat er iets ergs gebeurd was.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 07 nov 2005 10:19

"Het lijkt me beter om hier weg te gaan," hoorde Nûl Ambora zeggen. "Huh? Weg? Ja. Ja. Goed idee," kwamen twee nog verbaasde stemmen. Hij liet de twee personen weer zakken, gescheiden, Julian voor hem uit en Ambora achter hem. Hij stuurde de personen mee naar buiten toe.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 09 nov 2005 12:46

Julian stapte als een lappenpop voor de Ettin uit naar buiten. Al zijn kracht leek uit zijn spieren weg te zijn. Plots voelde hij hoe zijn spieren zich weer aanspande. Twee brandende ogen drukte zich in zijn rug. Hij botste met een klap tegen een vrouw aan die een paar meter van het burgemeestershuis stond. Het lukte hem om struikelend te blijven staan.

Alene keek vanuit het bos naar Julian en de rest die het huis uit kwamen gelopen. De roos die ze in haar handen hield prikte. De doorns drukten zich in haar vlees, maar ze leek het niet echt te voelen. Haar ogen waren nu gericht op de vrouw waar de mannelijke weerwolf tegenop was gebotst. Er was iets... die vrouw.... Ze likte langs haar lippen de overlevingskracht van deze vrouw was zo groot. Daar zou ze zich zeker voor een lange tijd mee kunnen voedden. Haar lippen zwollen zich hunkerend op. Ze zou helaas wel moeten afwachten, tot het juiste moment.

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 09 nov 2005 17:00

Cetrarion liep naar buiten en volgde Michelle. Het duurde niet zo lang voordat hij het dorpje grotendeels had gezien. Cetrarion vroeg: "Weet je toevallig waar ik hier aan een baan kan komen? Ik ben hier van plan even te blijven, zie je, en dan kan geld goed van pas komen." En hij ging zitten op een grote steen die toevallig langs de weg stond.

Gesloten