Maanleven

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 06 aug 2005 22:09

De man werd belemmerd in zijn sprong en klapte volmondig op de houten vloer van de herberg neer. Bloed spoot in een klein straaltje uit zijn mond en hij keerde zijn blik zodra hij weer op zijn armen kon steunen, woedend op de persoon die hem van achteren had beetgegrepen. Hij schrok toen hij zag dat het een Ettin was. In een gevecht met dit wezen zou hij het nooit kunnen winnen. In een fractie van een seconde veranderde de wolf van tactiek en liet de mens in zijn lichaam de overhand nemen. De vacht werd wat lichter en er vielen hier en daar gaten in, zodat hij kwetsbaarder leek. Zonder zich verder nog te richten op de Ettin die hem beet hield richtte hij zich weer op Ambora. De stem die hij toen opzette was zo smekend en hartverscheurend dat de meeste anderen die in de herberg waren Ambora met een verachtelijke blik aankeken. Zelfs het feit dat hij half weerwolf was op dat moment, leek hen niets te kunnen schelen. "Ambora, lieverd," smeekte hij. "Ik heb je nodig." Zonder enige moeite perste hij dikke tranen uit zijn ogen, die zich vermengden met het bloed dat nog steeds uit zijn mond droop. "Waar is de tijd gebleven dat je nog van me hield? Dat je me zou volgen tot het einde van de wereld?" Ambora draaide haar hoofd van hem weg, walgend voor zijn toneelstuk. Toen met een gebroken stem, fluisterde hij net hard genoeg voor de mensen om het te horen: "Geef je dan helemaal niets meer om me?"

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 26 aug 2005 21:41

Robin keek verbaasd van de een naar de ander. Hoewel hij bekend was in de omgving vond hij het opmerkelijk dat het blijkbaar wemelde van de weerwolven in de bossen. "Beste man" zei Robin, twijfelend hoe hij het wezen nu precies moest aanspreken, "blijkbaar heeft Ambora geen interesse in je, sterker nog ze wil momenteel helemaal niks met weerwolven te maken hebben, als ik haar goed begrijp." Ondertussen begonnen de bezoekers van de gelagkamer tot het besef te komen dat er een weerwolf in de zaak was. De wat slimmeren onder de bezoekers keken Ambora ook met een schuin oog aan. Een vijandig geroezemoes steeg op uit de menigte. Robin vermoedde dat het niet lang zou duren of de zaak zou tot een uitbarsting komen.

~ Agravaìn ~

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 31 aug 2005 16:26

"Begrijp jij wat die gozer nu wil? Nee, eerst heeft hij het over haar opeisen en bespringt hij haar... en het andere moment doet ie zielig. He zeg, ik was aan het woord hoor! Sorry. Ach geeft niet."

Even keek Nûl rond of er niets aan de hand was, toen merkte hij dat hij nog steeds de vreemde man beet had bij zijn enkel. "Oh ja." Hij tilde de man ondersteboven omhoog. "Zeg hoe zit dat nu met jou? En niet liegen hè." Terwijl Nûl sprak kwam er een walm uit zijn mond die aan de man verraadde wat hij de laatste paar dagen op had. Om zijn bedreiging betreft liegen kracht bij te zetten richte Nûl de scherpe kant van zijn werpspeer op het hoofd van de man.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 01 sep 2005 14:14

De man vertrok geen spier. Wat best knap is als je beseft dat weerwolven beter ruiken dan mensen. Maar hij keek de Ettin aan, wisselend van de gezichten, dat wel. Toen wees hij ondersteboven op Ambora. "Dat is mijn vrouw." Terwijl hij sprak dropen er straaltjes speeksel, vermengd met bloed, uit zijn bek. Dit kwam omdat hij onderseboven hing. "Ik heb het recht op haar en ik ben hier gekomen om haar terug te brengen waar ze thuishoort. Bij mij, in mijn roedel." Een paar van de gasten slopen stiekum naar achteren om hooivorken te pakken, die daar als kunstvoorwerpen aan de muur hingen. De waard stond achter de bar. Zijn hand ruste op een mes dat hij daaronder had liggen in het geval van problemen. Sommige van de gasten van de herberg keken geintereseerd en zonder enige vrees toe. Ze keken van de man naar Ambora om te zien hoe ze zou reageren. Anderen gasten zaten onder de tafels weggekropen. Angstig voor het idee dat er weerwolven in de buurt waren.
Ambora, lette echter niet op haar omgeving en gromde luidruchtig. "Jou roedel? Het is nog altijd de roedel van Alix, waar ik onder val." De man keek naar haar om en zijn ogen glommen, "niet meer lieverd, niet meer. Heb je het niet gehoord? Alix is gisteren gepakt door jagers." Een geniepige glans verscheen voor een klein moment in zijn ogen. "Zijn lichaam is wel door 20 zilveren kogels doorboord." Even bleef het doodstil. Ambora's ogen waterde. Tranen drupte op de houten vloer. "Je broer is geen leider meer, Ambora. Dat ben ik nu." Hij keerde zich weer tot de ettin. "Ik zou u willen verzoeken mij neer te zetten en mij mijn vrouw mee laten nemen, dan verzeker ik u dat niemand verder meer last van ons heeft.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 06 sep 2005 19:42

"Snap jij het nog? Nee ik snap het al vanaf het begin al niet meer eigenlijk. Dan ben ik gelukkig niet de enige. Ja maar wat moeten we nu doen? Ik weet het niet ik heb geen verstand van regeltjes enzo. Nee ik ook niet. Oh wacht ik weet het al. Wat dan? We brengen hem gewoon naar de burgemeester. Ja natuurlijk, die heeft veel verstand van regeltjes." De Ettin keek een moment naar Ambora "Maar zij hoort ook bij het probleem toch? Wie? Die daar!" Sprak Nûl terwijl hij naar Ambora wees. "Oh ja das waar."

Nûl pakte de arm van de man beet en draaide hem weer rechtop, maar hij hield nog wel strak zijn arm beet. Daarna sprak hij in bevelende toon tegen Ambora: "Jij gaat ook mee jongedame. De burgemeester zal wel beslissen wat er met jullie moet gebeuren, want ik weet het niet meer."

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 11 sep 2005 13:48

"Misschien moesten we maar meteen gaan" stelde hij voor. "Ik zal ook mee gaan, omdat ik Ambora hierheen heb gebracht. Na nog een snelle blik door de gelagkamer besloot hij dat het veiliger was om maar via de achterdeur te vertrekken. Hij gebaarde naar de Ettin om hem te volgen.

~ Agravaìn ~
Laatst gewijzigd door Agravain op 12 sep 2005 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 11 sep 2005 21:06

Maven had alles stilzwijgend aangekeken. Ze had nog de helft van haar ontbijt op het bord liggen, maar ze had geen zin meer om langer te blijven. Voor deze onzin had ze geen tijd en ze wilde niets met de problemen van dit dorp te maken hebben. Ze had al genoeg dingen aan haar hoofd. Ze schoof haar stoel naar achteren, dit maakte een enorm piepend geluid door de zaal heen en iedereen keek haar geschokken aan. Dit maakte Maven alleen nog maar pissiger, ze hielt niet van mensen die haar aanstaarde. Ze stond op en liep herberg door, langs de Ettin en de weerwolf. Ze opende de deur van de herberg en stapte naar buiten. Ze deed dit zonder enig schuldgevoel. Dit was haar probleem niet.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 13 sep 2005 18:01

Ambora zag hoe maven de Herberg verliet en voelde zich plotseling heel erg alleen en angstig. De woorden van de Ettin en de vreemde man, namen haar zorgen niet weg, ze versterkte ze alleen maar. Ze kende Julian, de weerwolf die de Ettin in zijn handen had en hij was niet te vertrouwen bij leiders die machtiger waren dan hijzelf. Nu hij de macht van de weerwolvenclan in zijn klauwen had, was geen enkel dorp meer veilig. Ze vermoedde zelfs dat er rondom het dorp, in de bossen, weerwolven op zijn teken stonden te wachten. "Dit gaat enkel om mij en Julian, daar heeft jullie leider niets mee te maken." Sprak ze terwijl ze een stap naar voren deed. Ze hoopte op deze manier, Julian bij de leider van dit dorp weg te houden.

De weerwolfleider Julian luisterde naar wat Ambora te zeggen had en een verbaasde uitdrukking gleed over zijn gezicht. "Ik vind het juist een hele goede oplossing, ik wil geen problemen veroorzaken, ik kom hier enkel voor jou. De leider van het dorp kent de wetten van de mensen. Laat hun wetten maar over ons tweeën beslissen." Toen knikte hij naar de man en de Ettin. Ik zal gaan waar u mij heen brengt heren."

Ambora bleef stokstijf staan, niet wetend wat ze moest doen. Als ze zou blijven, zou de burgemeester van het dorpje meer in gevaar zijn dan wanneer ze mee zou gaan. "Goed," Mompelde ze, "ik zal ook meegaan."

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 16 sep 2005 19:11

De Ettin knikte naar Robin. Hij gooide Julian een klein stukje in de lucht en ving hem met beide handen om zijn middel weer op. Toen draaide hij hem weer rechtop en zette hem neer. Hij plaatste zijn ene hand stevig op de schouder van Julian en de andere op Ambora terwijl hij hun beide Robin achterna stuurde. "Nou gewoon rustig mee lopen en dan is het zo opgelost. Ja je kan er maar beter voor zorgen dat je ons niet boos krijgt."

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 18 sep 2005 19:42

Jullian liet zich gewillig voorduwen en toen hij opzij keek zag hij dat Ambora zich ook gewillig mee liet zeulen. Hij die nu de leider van de weerwolfroedel was, lachte zacht en smalend om de dreigende woorden van de Ettin. "Je kunt er maar beter voor zorgen dat je ons niet boos krijgt." Had deze gezegd. Als hij alleen eens zou weten, wat het dorp nog te wachten zou kunnen staan.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 20 sep 2005 19:38

Toen Robin als laatste de steeg in stapte leek het er op dat het rumoer in de gelagkamer toenam. Toen trok hij de deur van de keuken achter zich dicht. Rondkijkend zag hij dat de Etting met de weerwolf al aan het einde van het smalle rommelige steegje stond. Ambora stond achter hem. Met een vederlichte tred snelde Robin naar de rest toe. Hij knikte de Ettin toe om verder te gaan.

~ Agravain ~

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 29 sep 2005 21:40

De Ettin liep onverschillig door. Hij volgde Robin zo goed hij kon terwijl hij het tweetal dat hij met zich mee nam in de gaten hield. De weerwolf had hij nog steeds vast met een hand maar Ambora was ook binnen hand bereik en omdat het ene hoofd op de man lette en de andere op haar zou ook zij niet zo maar kunnen ontsnappen. Ondertussen zag hij het gebouw van de burgermeester al. "Geen zorgen mensjes onze burgermeester is een aardige man. Dus als jullie je gedragen zal het vast wel goed komen."

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 04 okt 2005 18:16

De burgemeester zat op de veranda van het gemeentehuis toen hij het vietal aan zag komen. Snel keek hij om zich heen, ze kwamen duidelijk voor hem, maar hij had geen tijd meer om zich te verstoppen. Daarom stond hij met een lichtelijk zuur gezicht op en klopte zijn pijp uit op de zanderige grond voor de veranda. Hij had graag een dagje lekker van de buitenlucht genoten. Hij legde de pijp op de rand van de veranda en wachtte tot het groepje genaderd was. Hij grijnsde naar de Ettin, dat was een fijne gratis bewaker. Zijn grijns werd nog breder. Hij hielt van alles wat gratis was en zelfs nog beter hij hielt van het klinkende geld dat zich in de geldkist in zijn kantoor bevond. Daar hielt hij zelfs nog meer van dan zijn vrouw, die het geld alleen maar uit wilde geven. Zijn gezicht verzuurde weer even bij die gedachte. De man die achter de Ettin meeliep kende hij ook een man die in het bos woonde, erg op zichzelf. Hij vond het maar een vreemde man. De andere twee kende hij echter niet.
Toen het viertal genaderd was kuchtte hij even en zei op een nette toon: "Wat kan ik voor u allen doen?"

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 04 okt 2005 20:38

Omdat hij de burgemeester niet zo mocht bleef Robin op de achtergrond. Pas als Ambora in de problemen zou komen zou hij actie ondernemen. Voorlopig vermoedde hij dat alleen de manlijke weerwolf in de problemen zat. Met een schuin ook keek hij naar de Ettin en wachtte totdat hij het woord zou doen.

~ Agravaìn ~

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 04 okt 2005 22:29

"Hoi meesterburger. Het is burgermeester Nou en. Ze hadden het beter geldmeester kunnen noemen. Tsja, mensen hè." Begon de Ettin te ratelen waarop de burgermeester een keer kuchtte. "Sorry geldmee...uhm burgermeester." De andere hoofd gniffelde. "Ik heb hier een herrieschopper. En ik ook ze uhm... Zeg wat hebben ze ook al weer uitgespookt? Goede vraag. Oh ja, die gozer hier wou die dame bespringen. En dan bedoel ik niet hoe jij je vrouw 's avonds bespringt burgemeester meneer." Nûl's beide hoofde begonnen bulderend te lachen, hij had 's avonds op patrouille vaak wat 'vreemde' geluiden gehoord die kwamen van het huis van de burgemeester.

Gesloten