Maanleven

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 18 jul 2005 14:32

De situatie werd met de seconde absurder, niet wetend wat er nu van haar verwacht werd keek ze naar de geknielde Ambora. Was dit soms normale manier van begroeten hier? Afkeurend schudde ze haar hoofd. “Je mag me ook gewoon een hand geven hoor…” mompelde Maven. “Ik ben echt geen koningin ofzo…” Toen Ambora opstond, dacht ze even dat haar woorden effect hadden gehad. Dit bleek echter niet waar te zijn, want er was een hele andere reden waarom ze plotseling in beweging kwam. Een persoon kwam zachtjes naar hen toelopen en leek niet echt een positief effect op Ambora te hebben. Haar handen begonnen weer te veranderen, Maven slaakte een gefrustreerde zucht. Ze had geen zin om dit hele tafereel nogmaals mee te maken. “Ik moet nog wat regelen daarbinnen” Zei ze terwijl ze langzaam naar de deur toeliep die nog steeds openstond. “Misschien zie ik je nog wel eens. Vanavond is de opening van het circus, kom anders eens kijken ofzo..” Ze wist allang dat dat toch niet zou gebeuren, alleen de nogal ‘stroeve’ kennismaking al kon hier verantwoordelijk voor gehouden worden. Bovendien zag die Ambora er nou niet echt als iemand die eens voor haar plezier een avondje uitging. Ze liep langs de man heen, moest ze hem misschien waarschuwen? Eigenlijk was ze het wel min of meer verplicht…maar ze had er nou niet echt zin in. “Pas op” Zei ze kortaf zonder hem ook maar een blik waardig te gunnen.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 18 jul 2005 20:25

Robin liep langzaam op het meisje af. "Pas op" zei de vrouw die langsliep, Robin staarde haar verwonderd na, "Nou die klinkt ook niet echt vriendelijk.", dacht hij, toen draaide hij zich weer naar het meisje toe. Voorzichtig liep hij op haar af, er voor zorgend dat hij zijn handen goed zichtbaar hield. "Hallo, ben je inmiddels wakker? Ik ben Robin, en ik heb je gisterenavond gevonden. Omdat ik dacht dat je misschien hulp nodig had heb ik je naar hier gebracht."

Opeens rook hij een vlaag van de Ettin, snel speurde Robin rond, hij zag een schimmig figuur bij de Herberg staan, en een eindje verderop stond de Ettin naar hun te kijken. "Misschien is het beter als je mee naar binnen gaat" vroeg Robin, "heb je al wat te eten gehad van de herbergier?"

~ Agravaìn ~

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 18 jul 2005 21:45

Ambora merkte dat de man goedwillend was. Hij had haar gevonden? Ze nam hem nog eens goed op en fronsde toen hij haar vroeg terug naar binnen te gaan. Terug naar die wezens? Terug in dat benauwde hol waar iedereen haar vijand was? Ze dacht het niet.
Toen raakte de tweede zin haar maag als een blikseminslag. Eten? Ze had nu al twee dagen niets gegeten. Ze had alleen maar gehold en een goed stuk vlees zou er wel ingaan. Ze schudde haar hoofd lichtjes tegen zichzelf, haar maag moest maar wachten. "Ik heb geen honger." zei ze vastberaden. Ze ging haar veiligheid toch niet op het spel zetten voor een warme hap? Ze zuchtte eens diep toen haar maag daar protesteerend anders over dacht. Een diep rommelend geluid vormde zich in haar maag en kwam er als een rommelende vulkaan uit. Ze legde haar hand op haar maag. "nou ja een beetje misschien."

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 21 jul 2005 00:41

Het hele gebeuren met de vreemde Ambora achter haar latend, stapte Maven voor de tweede keer deze ochtend de herberg binnen. Deze keer werd ze echter niet omver gelopen, nadat ze de deur achter haar had gesloten liep ze de gelagkamer in. Genietend van de warmte – ze had het behoorlijk koud – keek ze om zich heen. Ondanks dat het behoorlijk vroeg op de ochtend was, waren er al genoeg mensen aanwezig om de halve gelagkamer te vullen. Ze klakte met haar tong, vroege vogels waren er hier blijkbaar genoeg aanwezig. Op haar gemak liep ze door de gelagkamer heen. Ze hoorde hoe de gesprekken stilvielen toen ze voorbij de tafeltjes liep waaraan diverse mensen zaten te ontbijten. Het was ook altijd hetzelfde, ze beet op haar lip. Ze zou zo graag die boeren eens de waarheid zeggen, maar ze wist dat ze dat niet kon maken. Toen ze eindelijk de herbergier aan de andere kant van de kamer zag staan – ze nam tenminste aan dat het de herbergier was – liep ze vluchtig naar hem toe, ze had geen zin om hier langer te blijven dan nodig was.
Laatst gewijzigd door Viconia op 27 jul 2005 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 21 jul 2005 16:55

Nûl bekeek de mensen en zag in dat het allemaal wel mee viel. Eén van de personen ging al weer naar binnen en een andere man was degene die het gisteren ook zo goed wist op te lossen. "Zullen we maar weer gaan? Sssttt...nog niet. Als die man zou goed was in het verzorgen van mevrouw, waarom zijn wij hier dan. Goed punt. Zeg heb jij nog wat eten bij je? Kop dicht en opletten. Ok, ok, rustig maar. Je hoeft niet zo boos te worden." De Ettin bleef op zijn niet geheel geheime plek om de boel verder in de gaten te houden.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 26 jul 2005 10:20

De herbergier, een dikke buikige man die duidelijk ook wel van zijn eigen bier en vette maaltijden hielt, zag hoe een vreemd uitziend meisje zijn kant op kwam en trok zijn wenkbrauw zuchtend op. Alsof dat vreemde incident van vanacht nog niet genoeg was. Dit was duidelijk een van de circusmensen die de stad kwamen amuseren met hun kunsten. Het enige dat hem in deze mensen liet interesseren was het feit dat ze veel bier dronken en graag een hapje in de herberg kwamen nuttigen als ze een laten voorstelling hadden gehad. Verder moest hij weinig van het rondreizende gezelschap hebben en had nog nooit een voorstelling gezien, in tegenstelling tot zijn vrouw die het circus een warm hart toedroeg en nog nooit een voorstelling had gemist. Wat dus weer zou betekenen dat ze de mensen van het circus een paar vaten gratis bier zou aanbieden in ruil voor een toegangskaartje. Hij zuchtte nog eens, dit keer van ergenis jegens zijn vrouw en zette toen zijn meest vriendelijke glimlach op om het meisje, dat duidelijk zijn kant op kwam, warm te verwelkomen.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 26 jul 2005 18:55

"Nou zullen we dan maar een hapje gaan eten?" vroeg Robin. "Ik heb trouwens jouw naam niet goed verstaan" gaf hij een stille hint aan de jonge vrouw. "Mag ik vragen wat je zo alleen deed in het woud? het lijkt me geen plek voor een jonge vrouw alleen." Hij zei maar niks over het feit dat hij haar zonder een draad kleding aan gevonden had. "En wat brengt jou naar Zwartwold eigenlijk" vervolgde hij verder. Ondertussen een snelle blik naar de Ettin werpend.

~ Agravaìn ~

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 27 jul 2005 21:21

"Amobra," Mompelde ze zachtjes terwijl ze nog steeds aarzelde om de herberg in te gaan. Toen gebeurde er iets dat alles aan de zaak deed veranderen. Ze hoorde heel in de verte gejank. Met een ruk draaide ze zich om, het was te zacht om voor gewone oren te horen enkel de gevoeligste oren konden het sinaal oppikken. Ze stapte fier in de richting van de herberg zonder ook nog maar langer te twijfelen. Ze had er nooit aan kunnen denken dat hij achter haar aan zou komen. Daar had hij ook helemaal geen reden toe. Toch? Hij kon zo minstens 5 andere vrouwtjes krijgen. Misschien beelde ze zichzelf maar wat in. Misschien was het slechts een hond. Misschien... maar toch besloot ze snel de herberg in te gaan.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 27 jul 2005 21:41

Nûl zag hoe Robin hem een blik gaf, hij kon er alleen niks van aflezen dus hij bleef nog in de bosjes staan, wachtend. Opeens zag ze de dame op de herberg aflopen. "En nu? Gaan we nu? Nee joh, er toch nog helemaal niks aan de hand om op te zoeken. Waarom gaan we dan niet gewoon weg? Omdat we het dorp moeten bewaken natuurlijk. Maar hier gebeurd niks, misschien ergens anders wel. Daar heb je wel een punt ja. Nou ja, we wachten nog heel even wat die andere gozer doet ok? Mij best. Kunnen we daarna nog een hapje eten? Jij met je eten altijd....

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 28 jul 2005 01:41

“Hoi” Zei Maven onverschillig tegen de glimlachende herbergier. De man leek haar onderzoekend aan te kijken maar de vriendelijke uitdrukking op zijn gezicht gaf aan dat hij of zijn ongenoegen bij het zien van iemand van het circus heel goed kon verbergen, of dat hij gewoon oprecht blij was. “Laat me raden” Zei de dikkerd met nog steeds diezelfde glimlach op zijn gezicht. “Jij bent van het circus hè?” Maven knikte. “Ja meneer” Zei ze beleefd. “Gisteravond zijn we aangekomen en vanavond begint het allemaal. Komt u ook?” Het antwoord liet even op zich te wachten, de herbergier keek nadenkend naar het plafond en fluisterde een paar woorden tegen zichzelf. “Misschien” Zei hij uiteindelijk. “Ligt eraan of we nog kaartjes kunnen krijgen” Alsof hij al wist wat ze wilde gaan voorstellen, knipoogde hij naar haar en grinnikte. “Maar goed..” Hij veegde zijn handen aan zijn broek af. “kan ik je ergens mee van dienst zijn?” ”Ja!” Antwoordde Maven rap. Ze begon te vertellen over dat het circus drank en voedsel nodig had, met daarna de vraag er achteraan of de herbergier hen daar wellicht mee van dienst zou kunnen zijn. In eerste instantie leek het er op dat de herbergier tegen zou gaan werken, maar toen ze hem vertelde dat ze naast de gebruikelijke vrijkaartjes ook nog eens wilden betalen voor de goederen, leek hij toch over stag te gaan. “Dan zorg ik er hoogstpersoonlijk voor dat jullie vanmiddag alles hebben” Zei hij aan het einde met wederom een glimlach. “Dank u wel” Zei ze zacht en draaide zich weer om met de intentie om de herberg te verlaten.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 28 jul 2005 16:56

Ambora stapte gehaast de herberg in en liep meteen zo ver mogelijk door, daar botste ze bijna weer tegen Maven aan die zich net omdraaide. Ze zag hoe de herbergier om Maven heenkeek en haar met een opgetrokken wenkbrauw van boven tot onder opnam. Nog voordat hij iets kon zeggen. Klonk er een opgetogen gilletje. De vrouw van de herbergier was uit de keuken tevoorschijn gekomen en liep recht op haar af. Ambora wilde terugdeinsen maar de mollige vrouw pakte haar bij haar arm. "Ik ben zo blij dat ze je teruggevonden hebben, O... arm kind, je kleding is weer helemaal vuil. Laat me iets nieuws voor je zoeken, terwijl je wat eet, je hebt vast honger." De vrouw keek naar Maven, "als u ook trek heeft mag u ook wel iets mee eten hoor."

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 29 jul 2005 18:48

Het had niet veel gescheeld of Ambora was wederom tegen haar opgebotst. “Weet je, je zou dit soort dingen al kunnen voorkomen als je wat beter…” Toen kwam er in eens weer een ander persoon de nog niet eens de tot stand gekomen conversatie onderbrak. Het was de vrouw van de herbergier en zo te horen hield ze er van om haar eigen stem te horen. Ze had het tegen Ambora, Maven luisterde maar met een half oor en keek met een verveelde blik naar het plafond. Toen de vrouw haar plotseling vroeg of ze ook wat wilde eten, duurde het even voordat het tot haar doordrong. “Huh?” Ze keek vragend naar het mens. “U had het tegen mij?” Toen er knikkend aangegeven werd dat dat zo was, keek ze van de herbergiervrouw naar Ambora en weer terug. “Nou…” Zei ze twijfelend. Eigenlijk zou een ontbijt er wel ingaan, maar echt zin had ze niet om hier nog langer te blijven. Aan de andere kant…bepaald druk had ze het niet. “goed dan” Zei ze zuchtend terwijl ze aan een van de tafeltjes ging zitten die het dichtste bij stond. Toen de herbergiervrouw eenmaal weg was, keek ze aandachtig naar Ambora. “Heb je zin om over iets te praten ofzo?” Vroeg ze glimlachend. “Het hoeft niet ze zijn over je achtergrond…maar dat stilzwijgen is nou ook niet echt gezellig. Kom je hier uit de buurt?”

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 31 jul 2005 19:27

Robin kwam met een snee knappend vers brood en een homp kaas van de bar af. Toen hij de gelagkamer rondkeek zag hij Ambora samen met de andere vrouw aan een tafel zitten. Omdat hij aan de Ettin beloofd had op Ambora te letten besloot hij maar om bij de dames aan de tafel te gaan zitten. Buiten die belofte voelde hij zich toch wat verantwoordelijk omdat hij Ambora mee had genomen naar Zwartwold.
"Kom je hier uit de buurt?" vroeg de onbekende vrouw aan Ambora, toen Robin aanschoof bij het tweetal. Ondertussen zette de herbergiersvrouw een mand met vers brood en een plank met kaas, worst en een pot met ingemaakte vruchten op tafel. Robin knikte hij de onbekende vrouw toe, ze leek uit het circus te komen, en stelde zich voor, en hij vervolgde tegen Ambora: "Ik neem tenminste aan dat je op weg hier naar toe was, voordat ik je vond." Verder besloot hij maar even te zwijgen en Ambora haar verhaal te laten doen, hij had in tijden niet zoveel gepraat als op deze ochtend.

~ Agravaìn ~

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 01 aug 2005 13:32

Vanuit de struiken keken twee gele ogen in de richting van de herberg. Een natte neus snoof de ijle lucht in en pikte haar spoor op. Dunne lippen spleten zich en scherpe tanden werden zichtbaar, terwijl er een dikke hijgende adem zich ertussendoor wilde wringen. Nagels raspten over een boom en vonden een geur die dicht in de buurt was. De gele ogen keken rond en vonden de bron van de vieze geur - een Ettin. De gekromde houding van het wezen verdween en enkel de vacht bleef zodat het leek alsof hij een dikke jas droeg. Met rechte rug en een vachtvrij gezicht stapte hij zonder verder aarzelen op de herberg af.

Ambora keek de tafel rond, ze wist dat ze de mensen tegenover haar een antwoord schuldig was. “Ik ben Ambora,” begon ze zacht, “en ik ben geboren als een weerwolf.” Zei ze nog veel zachter. Ze keek niet op van haar eten terwijl ze een stukje brood op zenuwachtige wijze tussen haar vinders ronddraaide. “Ik ben van mijn roedel weggelopen, omdat ik geen weerwolf meer wil zijn.” Ze stopte het stukje brood in haar mond en begon erop te kauwen, ze vond dat ze wel genoeg uitleg had gegeven. Haar persoonlijke problemen gingen deze personen niet aan.

Op dat moment ging de deur van de herberg open en een grote in bond gehulde man stapte de drempel over. Zijn geur raakte Ambora’s neusvleugels als een donderslag. Met een ruk keek ze op, recht in zijn ogen. De lippen van de man krulde zich in een zelfvoldane glimlach en hij stak zijn hand uit met een blik alsof ze hem niet zou kunnen weigeren. “Ambora!” Zijn stem kaatste tegen haar lichaam en liet de wolf in haar juichen. Ze likte onbewust langs haar lippen en stond op van haar stoel. Maar in plaats van naar hem toe te lopen liep ze achteruit. Het gezicht van de man veranderde, zijn ogen werden hard, eisend. Ambora legde haar oren in haar nek, die ze onbewust weer langer had laten groeien en liet dreigend haar tanden zien. De man keek om zich heen en dit keer sprak hij haar naam smekend uit. “Grallll ggrr rauuuuw.” Waren de enige klanken die uit de keel van Ambora loskwamen. Maar voor de man waren ze duidelijk. “Laat me met rust!” Was wat het in het weerwolfs betekende. “Ik neem je mee terug al is het het laatste wat ik doe,” Siste de man, “Je vader heeft je aan mij geven en ik eis je op.”
“Nee.” Fluisterde Ambora boos.
Dat was te veel voor de man, zijn woede raasde door de kamer en hij veranderde in minder dan een paar seconden van man naar wolf. Met een luide grom sprong hij op haar af.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 05 aug 2005 21:35

Nûl stond op het punt terug te gaan naar zijn grot om nog wat lekkers te halen toen hij geritsel hoorde. Beide hoofden keken onmiddelijk naar waar het geluid vandaan kwam. "Oh wacht dat is gewoon een man die naar de herberg gaat. Nee joh, keek eens beter. Wat? Daar bij zijn zij, de vacht die overloopt in vlees. Ja! Nu je het zegt, en hij kijkt ook niet al te vrolijk. Dat kan alleen maar problemen opleveren. Jep, kom erachteraan." De Ettin schoot vooruit achter het wezen aan, de herberg in. Op het moment dat Nûl de herberg in stapte zag hij hoe het wezen op de dame van gisteren afsprong. De Ettin was het hier echter niet mee eens en greep met zijn ene hand zijn knuppel en zijn andere hand klemde om de enkel van het wezen.

Gesloten