RPG discussie: Breeding Pit

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 29 mei 2005 16:27

Hay,

Ik heb inmiddels mijn 1e post ook geplaatst en kan erbij betrokken worden als er iemand een idee heeft prima, zo niet dan zal ik zelf over een tijdje mijn char bij het groepje laten komen.

groetjes Witch

Aisling
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aisling » 29 mei 2005 19:16

Hmm, volgens mij moet je juist ervoor zorgen dat je niet al teveel gaat posten voor een andere mede-rpg'er. Zo zie ik de bedoeling van de RPG Breeding Pit, als ik mezelf niet vergis. Wat Nahimana Tala mij voorschotelde om ergens mee akkoord te gaan, ik ben als Aimee alleen voor mezelf bezig. Ik vind dat zij mij ergens toe dwingt indirect. Ik hoop dat er hiervoor nog een opmerking kan worden gemaakt, wat ik vind dit niet echt fair tegenover mijn karakter. Zelf laat ik mijn posts, alleen mijn karakter iets doen. Af en toe zal ik dan wel terugschakelen op de vorige posts maar ik ga niet andermans karakters ergens toe dwingen. Sorry voor mijn opmerking, maar zo denk ik erover.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 29 mei 2005 21:39

Ik zie niet direct waar je gedwongen toe word? Maar je kunt altij met elkaar praten natuurlijk en als iemand niet redelijk reageerd kun je daar mij of direct na de herbergiers stappen.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 30 mei 2005 09:06

Grimreaper schreef:Ik heb wat problemen met je post aphrael.
De rijke man had kennelijk nog geen idee wat er net gebeurt was. Hij keek niet-begrijpend heen en weer tussen Berdy en de dame.
Hier bepaal jij wat een NPC doet en denkt. Je weet nog niet wat er achter deze persoon schuilt en dus ook nog niet hoe alert hij is.
Ja, misschien heb je daar gelijk in maar ik vind deze beperkingen wel errug ver gaan. In ieder geval zijn er nu andere stukken gepost en doet het er nu niet meer toe.

Berdy schuifelde alvast rustig de andere kant op en sneed ondertussen de beurs van de lijfwacht af en liet die in haar tas verdwijnen.
Wie zegt dat de lijfwacht een buidel bij heeft? Ik heb dus graag dat je eerst overlegt met de persoon die je poogt te bestelen om te verkomen dat je dingen steelt die er niet zijn.
He kom nou! Een lijfwacht zonder beurs? Maak het even.... Ik vind dit dus echt overdreven he. Bovendien moet je mensen wel een beetje vrijheid geven om dingen te verzinnen, anders streef je het hele doel van een RPG voorbij. Als jij een verhaal wilt schrijven, doe dat dan, maar als je anderen wilt laten meespelen zul je ook moeten accepteren dat die dingen kunnen inbrengen.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 30 mei 2005 10:25

@Aisling: You've got PM! :) Als ik antwoord heb dan pas ik de post wel aan. Dat hoeft voor de inhoud van de post geen probleem te zijn.

Alleen, een zekere vorm van interactie zal er altijd wel ontstaan. Aangezien karakters in een groep nooit naast elkaar bestaan zonder te praten of overleggen.

*edit: Arg, het kriebelt teveel. ;) Dus ik heb toch al een kleine wijziging in mijn post aangebracht. De directe vraag naar Aimee is eruit en ik heb er een meer algemene opmerking van gemaakt. Veranderd verder weinig aan de inhoud. Ze zit, of staat, of is weg, ze reageert..of niet... kan nu volgens mij allemaal. Maar als er nog meer anders wordt gewenst.. lees ik het weer wel. :)

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 30 mei 2005 14:52

aphrael schreef: Ja, misschien heb je daar gelijk in maar ik vind deze beperkingen wel errug ver gaan. In ieder geval zijn er nu andere stukken gepost en doet het er nu niet meer toe.
Mee eens.
aphrael schreef:
Berdy schuifelde alvast rustig de andere kant op en sneed ondertussen de beurs van de lijfwacht af en liet die in haar tas verdwijnen.
Wie zegt dat de lijfwacht een buidel bij heeft? Ik heb dus graag dat je eerst overlegt met de persoon die je poogt te bestelen om te verkomen dat je dingen steelt die er niet zijn.
He kom nou! Een lijfwacht zonder beurs? Maak het even.... Ik vind dit dus echt overdreven he.
Tuurlijk heeft een lijfwacht wel een beurs, maar niet bij zich tijdens zijn werk lijkt mij. (Lees verder voor conclusie)
Bovendien moet je mensen wel een beetje vrijheid geven om dingen te verzinnen, anders streef je het hele doel van een RPG voorbij. Als jij een verhaal wilt schrijven, doe dat dan, maar als je anderen wilt laten meespelen zul je ook moeten accepteren dat die dingen kunnen inbrengen.
Probleem is wel dat als jij steelt zonder het eerst buiten het spel om te melden weleens dingen zou kunnen jatten waarvan de betreffende speler vind dat zijn personage die helemaal nooit zou hebben. Op die manier beperk je dus ook die speler zijn vrijheid, waar jij (harstikke terecht overigens) zo tegen bent. Mijn advies is dan ook eerst contact met die personage op te nemen, en als ze dan moeilijk gaan doen over besteeld kunnen worden omdat ze hun personage te goed vinden meld dat dan maar, dan verdienen ze natuurlijk ook de sterkste tegenstanders :evil:

Maar goed in deze situatie ben ik niet eens een speler en zal jou dan ook gelijk geven en heb je de beurs dus ook weten te 'bemachtigen' en zal ik er wat leuks van proberen te maken ;)

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 30 mei 2005 19:06

Grimreaper schreef:Het gezicht van de man bleek op te klaren bij Farolaphadel's woorden. De eerste had zich opgegeven, hij kon alleen maar hopen dat de rest ook zou volgen.
Tsss, Grim toch... wel bij de les blijven he?! :P Aimee had zich al aangemeld beste kerel. Voordat ik dat heb gedaan EN ze had Berdy's actie bij de lijfwacht al opgemerkt... :-D
Aisling schreef:"Hela, jij daar. Geef dat eens heel gauw terug zwerfster! .... naar de man toelopen die om hulp vroeg om zijn dochter te gaan redden, toen ze zag dat een klein meisje geld aan het stelen was. ... Heer, ik bied u graag mijn diensten aan," sprak Aimee met een sierlijke buiging.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 30 mei 2005 19:39

Ok dat eerste is inderdaad mijn fout geweest, maar over dat tweede; de lijfwacht kijkt om zich heen en let dus niet op het gesprek.

EDIT: aangepast

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 10 jun 2005 07:01

Ik wacht nu tot er iemand daadwerkelijk mijn kamer binnen komt en me aanspreekt. Dan lopen daarna de tijdlijnen weer in een lijn.. Tot dan.. radiostilte van mijn kant.. :-D

Aisling
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aisling » 10 jun 2005 13:27

Ik zit eventjes down met inspiratie. Als iemand mij wilt helpen om op spectaculaire wijze toch in de kamer van Nahimana Tala te komen, dan kan ik weer een beetje vooruit met mijn inspe.

Groetjes van Aisling
Laatst gewijzigd door Aisling op 10 jun 2005 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 10 jun 2005 13:36

Ik wacht eventjes tot ik van Aphrael/Berdy antwoord krijg wat zij doet, daarna ben ik van plan de man direct de kamer in te laten lopen, ik kan je personage vragen of ze ook interesse heeft om mee te gaan. Niet bijster orgineel ofzo, of je laat je personage zelf vragen of ze bij de bespreking mag zijn omdat ze zelf ook de nodige vragen heeft of gewoon wat meer wil horen ofzo.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 11 jun 2005 10:09

O, pardon, ik had even niet door dat je op mij zat te wachten. Zal het gelijk even in orde maken.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 11 jun 2005 12:57

Volgens mij hoeft het niet moeilijk te zijn. Ik heb mijn kamer aangeboden op Aimee's suggestie om het achter gesloten deuren te bespreken.. lijkt me vrij logisch dat ze dan mee komt. Tenzij ze me niet vertrouwd. ;)

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 14 jun 2005 15:58

U vindt het vast niet erg om nu te vertellen wat uw naam is, heer?"
Ik vroeg me al af wanneer het zou gebeuren :P Was er bijna van overtuigd dat ik hem de hele tijd naamloos kon laten, hehe zal eens een naam gaan verzinnen :fluit:

EDIT: Bij deze mijn excuses om zo flauw te zijn Tolkien te citeren :P

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 19 jun 2005 12:32

:$ Nou hoop ik dat ik mijn grenzen niet ben overgegaan door die man die Ja'Daana had voelen kijken een leven te geven... Leek me wel leuk zo'n spion. :evil:
Anders knip ik het er wel uit als dat nog gaat en bied ik mijn verontschuldigingen aan... en zal ik het nooooit meer doen zonder pm-etje :fluit:

Gesloten