RPG discussie: Breeding Pit

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 24 mei 2005 16:35

Mag er al gepost worden? Dan mag je morgen vroeg een post verwachten. Of beter even wachten?

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 24 mei 2005 16:40

Ja hoor, je mag al beginnen. Aanmelden bij die man hoeft niet per se als groep zijnde en kan dus makkelijk één voor één gebeuren.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 24 mei 2005 18:49

Bij deze mijn personage, deze keer eens iemand met een "slechte" roeping

Naam personage: Ja'daana Dragonda

Ras: Dragonese (Mensenras)

Leeftijd: 30

Bezittingen: Magisch harnas dat ze naar believen kan oproepen, 2 lange gebogen dolken, een tweesnijdend zwaard, lange zwarte mantel met kap, buidel met edelstenen (sommige gezet in ringen of hangers) en muntgeld.

Uiterlijk: Lange slanke vrouw met een zeer lichte huidskleur en lange zwarte haren die ze in vele dikke vlechten op haar rug draagt.

Eventueel beroep: Wat haar god op dat moment van haar verlangt : Ze is een zwarte Paladijn en als zodanig vervult ze enkele beroepsomschrijvingen (Priesteres, krijgster, magier)

Andere relevante zaken: Ja'daana is zeker geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, maar als ze je eenmaal een belofte gedaan heeft voelt ze zich verplicht om er zich aan te houden. Geloof en gehoorzaming van haar god zijn haar grootste drijfveren, maar als dit toevallig samenvalt met het vermoorden of offeren van personen zal ze er zeker geen nee tegen zeggen. Ja'daana dient een duistere godheid sinds ze als meisje van 8 ontvoerd is door slavenhalers, ze weet dan ook niet beter of het gehoorzamen van de god is het grootste goed. Ze is door haar overtuiging in haar opleiding en haar kunnen (dat op veel gebieden erg aanzienlijk is, vnl in de strijd en op magisch gebied) erg arrogant ten opzichte van anderen geworden. Haar gevoelens zal ze altijd bedekken onder een laag arrogantie en ijskoude stilte. Alleen haar mede paladijnen oftewel wapenbroeders (alle paladijnen buiten haar zijn mannelijk) zal ze haar ware gevoelens tonen.

Ze zal zich niet al te snel aanmelden voor deze missie, maar voor goud (waarmee haar god goed gediend kan worden) en het vooruitzicht op een goed gevecht (slachtoffers worden door haar gezien als offers) is ze wel bereid mee te doen.

Hoop dat je hiermee iets kunt :evil: op of aanmerkingen hoor ik wel

Groetjes Witch

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 24 mei 2005 18:56

Dragonese voegt niets extra's toe behalve dan wat er in je beschrijving staat? Als dat waar is dan is ze goedgekeurd, anders wil ik die extra's graag weten.

Aisling
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aisling » 24 mei 2005 19:29

Ik heb mijn karakter aangepast Grimreaper, ik hoop dat hij nu goedgekeurd wordt? Als dat niet zo is, meldt het me dan. Trouwens is iemand goed in het verzinnen van achternamen, want ik kom er met geen mogelijkheid uit.

Groetjes van Aisling

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 24 mei 2005 20:03

Ja hoor, zal even een update gaan plaatsen met de karakters die al goedgekeurd zijn. Achternamen, tsja wil je serieuze of grappige of met een betekenis?

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 25 mei 2005 11:52

Hay,

Voegt verder niets toe, wil alleen maar zeggen dat haar ras niet vaak gezien word in de bekende wereld. Het is echter een gewoon mensenras zonder speciale vaardigheden. Haar vaardigheden zijn persoonsgebonden en niet rasgebonden.

Groetjes Witch

Aisling
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aisling » 25 mei 2005 15:07

@ Grimreaper, ik wil liever een achternaam met een betekenis die een beetje bij het karakter past. Misschien wel iets teveel gevraagd, ik hoop dat je hiermee wat kunt. O ja, hoe lang moeten ongeveer de posts worden in de RPG?

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 25 mei 2005 18:05

Ik heb de voornaam van mijn karakter via deze 'vertaler' gevonden.
Als je een van de drie 'soorten' kiest kun je daarna een woord opgeven en dat zoeken in de namen of in de betekenissen. Ik heb een beetje gesnuffeld in de namen die in de betekenis 'wolf' hadden..

Effe een paar voorbeelden..
Sharhazad -- English: storyteller. Sindarin: (narrator) Pethron; fem. Pethril ||
Barbara -- English: foreigner, traveler. Sindarin: Randis (wanderer), Loniel (maiden of the path), Meniel (maiden of the road)

Travis -- English: Derived from Old French traverse meaning "to cross". Also denoted someone who collected tolls. Quenya: masc. "traveler" Lelyar; "bridge crosser/goer" Yantalelyar; "Strider" Telcontar; "gold gatherer" Maltahostindo, Maltahostano

Dus misschien als je daar een beetje speelt met wat termen en geduld staat er iets tussen dat je als achternaam aanspreekt. Have fun... :-D

Aisling
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aisling » 25 mei 2005 19:37

Thanks Nahimana Tala voor je vertaler! Ik vond Lelyar het mooiste. Dus het wordt dus Aimee Lelyar, klinkt ook best mooi vind ik. Lelyar staat voor traveler, heeft wel iets met mijn karakter te maken.

Groetjes van Aisling

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 25 mei 2005 20:15

Nahimana Tala schreef: Barbara -- English: foreigner, traveler. Sindarin: Randis (wanderer), Loniel (maiden of the path), Meniel (maiden of the road)

HE! Hoe wist je dat nou? Leuk, zo je eigen naam terugzien... :-D

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 26 mei 2005 11:29

:? :) Hihihihi, da's dan toch echt toeval. Geinig.

Overigens... ik heb wel een idee om Berdy in het verhaal te trekken.. als je in de herberg bent tenminste... Zal ik?

*Edit: PM-etje gestuurd.. (e.t.a. volgende post... morgen ochtend)
Laatst gewijzigd door Nahimana Tala op 26 mei 2005 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 26 mei 2005 12:15

Ik had zelf ook meerdere leuke ideetjes voor dat karakter, maar ik denk dat aphrael die zelf ook wel heeft. Maar je kan het haar vragen (denk dat de mods het liefst hebben dat dat door pm-tje gaat) natuurlijk.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 27 mei 2005 19:33

Ik heb wat problemen met je post aphrael.
De rijke man had kennelijk nog geen idee wat er net gebeurt was. Hij keek niet-begrijpend heen en weer tussen Berdy en de dame.
Hier bepaal jij wat een NPC doet en denkt. Je weet nog niet wat er achter deze persoon schuilt en dus ook nog niet hoe alert hij is.
Berdy schuifelde alvast rustig de andere kant op en sneed ondertussen de beurs van de lijfwacht af en liet die in haar tas verdwijnen.
Wie zegt dat de lijfwacht een buidel bij heeft? Ik heb dus graag dat je eerst overlegt met de persoon die je poogt te bestelen om te verkomen dat je dingen steelt die er niet zijn.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 29 mei 2005 15:43

Hij was dit soort gesprekken, waar iedereen door elkaar heen schreeuwd, niet gewend.
Volgens mij viel dat 'door elkaar' en het 'schreeuwen' eigenlijk alletwee best mee. :s
Ik spreek eerst de man aan en onderbreek mezelf om Berdy aan te spreken.. Die reageert op mij. Dan komt vervolgens Aimee die haar Berdy aanspreekt en vervolgens de man. Daarna richt ik het woord weer tot de man. Dan is Aimee al weer utigesproken.

Volgens mij zit er zelfs nergens echt overlap en is er altijd maar 1 persoon tegelijk aan het woord. En het enige wat werd 'geschreeuwd' was iets als 'he geef die man zijn beurs terug of anders!' als Aimee op de tafel afgelopen komt.

Tsss.. ze zijn ook niks gewend die rijke mannetjes. :lol:

Gesloten