Breeding Pit

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 06 jul 2006 13:15

"De merfolk zijn een neutrale partij, waarschijnlijk gebruiken ze Berdy als proefpersoon om meer over andere volken te weten te komen. Vaak worden proefpersonen weer gevonden levend alleen zonder geheugen van de tijd dat ze gevangen hebben..." Voordat Versalitas de zin af kon maken werd hij onderbroken door Ammerilla.

Als Versalitas onder de indruk was van het katwezens liet hij dit niet zien. "Ook ik kan niet alles Ammerilla. Een god is maar zo machtig als zijn volgelingen, al jarenlang heb ik slechts 1 volgeling wat er dus voor zorgt dat mijn macht niet veel meer als een sterveling. Je vrienden op dit eiland redden terwijl ik er niet eens was lag dus niet in mijn macht. Ik kan het verleden niet terug draaien en ze je vrienden redden, wat ik je wel kan bieden is wraak op degene die achter het kwaad heeft gezeten."

In de vertrekken van Anduzân
Mentaal kon Anduzân wel vloeken naar Ja'Daana, had ze de kamer nog niet onderzocht? Maar hij had geen tijd om haar te straffen, hij moest vechten voor zijn leven. Wat nog wel in zijn macht viel was de portaal zelf openen, hij had het artefact vaak genoeg gebruikt om het op afstand te activeren. In de kamer waar Ja'Daana stond scheen opeens een verblindende blauwe flits.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 07 jul 2006 11:59

Ze voelde zijn woede door haar geest razen...tja de kamer stond zo vol met artefacten dat ze nog niet de kans had gehad om alles te onderzoeken. Zijn woede en eventuele bestraffing zou ze gelaten ondergaan op het moment dat er de tijd en de plaats voor was. Een verblindende flits vulde haar hele wezen, gelukkig maar voor enkele seconden. Zo snel ze weer kon zien viel haar een portaal op...een portaal dat waarschijnlijk naar hem zou leiden.....zijn aanwezigheid in haar geest werd sterker naarmate ze dichter bij het portaal in de buurt kwam.

Volledig in harnas nu met haar magie volledig tot haar beschikking en haar grote opgeroepen slagzwaard in haar hand stapte ze, in opperste waakzaamheid, door het portaal..........

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 17 jul 2006 18:31

Farolaphadel knikte. Berdy zou het overleven. Terwijl het katwezen uitviel tegen Versalitas liep ze naar Astriyan. Ze zakte door haar knieen en draaide zijn hoofd. Een pijltje! Voorzichtig trok ze het pijltje uit zijn nek en duwde het in het vlees van een van de monsters. Zullen wij er in ieder geval niet in gaan staan. Ze bekeek de jonge man eens en schudde haar hoofd. Die kan wel een schoonmaakbeurt gebruiken. "He Astriyan. Wakker worden." Ze pakte hen bij zijn kaak en schudde zijn hoofd een beetje, maar hij reageerde nauwelijks. Water. Ze stond op en liep naar de boot, en zocht tussen de kledingstukken naar iets dat niemand meer zou gaan dragen. Vervolgens maakte ze het goed nat, en liep terug naar Astriyan. Met de doek begon ze rustig zijn gezicht schoon te maken. Met een beetje geluk kwam hij ervan bij en aders was op zijn minst zijn gezicht een stuk schoner. "kom op jongen, bijkomen. Ik heb geen zin om met je te gaan lopen sjouwen." mompelde ze voor zich uit.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 01 aug 2006 16:31

Ammerilla wreef met haar vuist haar ogen droog. Niet in staat, om zonder meer verwijten, op de woorden van de god in te gaan, zweeg Ammerilla over haar verloren vrienden en liep ze in de richting van de bossen. "Het lijkt me verstandiger als we naar een veilige plek gaan om te schuilen. Ik heb hier dicht in de buurt een schuilplek. Het is niet veel, maar er ligt wat voedsel in en er stroomt een beekje met water in de buurt. Daar kunnen we uitrusten en onze wonden likken."
Toen ze merkte dat Farolaphadel bij Astriyan was blijven hangen, liep ze terug en bekeek hem. "Zo te zien is hij behoorlijk vedooft. We zullen hem moeten slepen. Vrijwilligers?"

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 04 aug 2006 07:23

"Mmm, ik had gehoopt dat hij bij zijn positieven zou komen van het water." Ze ging staan. "Wacht, misschien." Ze sloot even haar ogen en haalde diep adem. "Ja, gaat wel lukken denk ik. Is het ver?" Ze keek naar Astriyan en het lichaam van de jonge man kwam ophoog. Farolaphadels gezicht stond geconcentreerd. "Vooruit dan laten we gaan, leidt de weg .. hoe heet u eigenlijk?" Ze volgde het katwezen terwijl ze Astriyan net beven de grond liet zweven. Mocht ze het niet meer aankunnen dan zou hij niet zo ver kunnen vallen dat hij zich zou bezeren. Er onstond een klein zweetpareltje op haar slaap van de inspanning. Een beetje rust en voedsel zouden haar zeker goed doen.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 15 aug 2006 20:36

"Terwijl jullie uitrusten zal ik kijken wat ik voor Astriyan kan doen er zal meer nodig zijn dan water," zei Versalitas onverschillig. "Maar kom, laten we snel verder gaan, we hebben nog veel te doen."

Ondertussen op Carceri
De plek waar Ja'Daana uit kwam leek wel op een hel. De lucht was rood, stoffig en vol wolken. De aarde was zo droog dat deze gespleten was. Het was er erg oncomfortabel heet, gelukkig had Ja'Daana de bescherming van Anduzân, anders had ze dit vuur niet overleefd. Er stonden geen gebouwen in de wijde omtrek, wel zag ze een groepje wezens in de verte. Wat het waren zag ze niet, maar het waren in ieder geval geen mensen.
Laatst gewijzigd door Grimreaper op 16 aug 2006 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 15 aug 2006 21:03

"Mijn naam is Ammerilla." Was haar antwoord terwijl ze de rest de jungle in leidde. Ze liepen langs bomen en paden die enkel in je fantasie te zien waren. Het oerwoud was één grote weer war van takken en planten. In alle hoeken ritselde het door de kleine diertjes die wegschoten onder hun aanwezigheid.
Uiteindelijk kwamen ze bij een bosje Ammerilla pakte het op en zette het opzij. "Niet zelf opzij zetten," zei ze tegen Farolaphadel. "De bladeren geven een ernstige jeuk. En ik kan ze nog aanraken met mijn ijzeren handschoenen maar met bloten handen zou ik niet aanraden." Ze zei het expres alleen tegen Farolaphadel. Ze maakte zich geen zorgen om de god.
Achter het bosje was een soort van kleine grot verschenen. Ammerilla klom hen voor naar beneden en hielp Farolaphadel met het binnenhalen van Astryyan. Ze legde hem op een stapel bladeren dat een bed voor moest stellen. Op de plekken blote huid die ze met haar handschoenen aanraakte verschenen meteen rode blaasjes. Vloekend trok ze haar handschoenen uit, ze had er aan moeten denken dat het gif van de bladeren aan haar handschoenen zou blijven kleven. Ze zuchtte, het was ook zo lang geleden dat ze mensen... en een god om zich heen had gehad.

De ruimte was niet groot. Misschien zelfs te klein om echt comfortabel met zijn allen in te zitten, aan het plafon hingen reepjes vlees aan een touw te drogen. Al was het werkelijk een stuk darm van een wezen dat een jacht van haar niet overleeft had. De rotsen waren bekrast alsof er eerder een wezen in had geleefd.
"Het is niet veel, maar ik blijf ook nooit lang op één plek. Deze ruimte is al een tijdje verlaten." Ze haalde wat vlees van het plafon en bood het Farolaphadel aan. Wat twijfelachtig, hielt ze de god goedbedoeld ook wat voor. Ze wilde niet onbeleefd lijken.
Laatst gewijzigd door Lasmes op 21 aug 2006 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 21 aug 2006 11:21

"Dank je" Farolaphadel nam het gedroogde vlees aan en keek er even naar. Vervolgens nam ze een hap. "Mmm, ik was bijna vergeten hoeveel honger dat ik had." Ze wreef even over haar pijnlijke arm en probeerde vervolgens de pijn van zich af te zetten. Ze keek rond en zocht een hoekje uit waar ze niemand in de weg hoopte te zitten. "De jeukbladeren zouden een mooie basis zijn voor een soort gifpijltjes. Jeuk kan erg afleidend werken als je in gevecht bent."
Laatst gewijzigd door Nahimana Tala op 28 aug 2006 07:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 21 aug 2006 15:24

Tot het uiterste gespannen begon ze op de groep wezens toe te lopen. Als haar god-echtgenoot hier werd vastgehouden waren het misschien wel onderdanen van zijn vijand. Dan kon het er voor haar wel eens gevaarlijk gaan uitzien, niet dat ze angst had...helemaal niet zelfs.

Ze was blij dat haar harnas haar woorden magisch in elke bekende taal kon veranderen zodat de wezens haar in iedergeval konden verstaan en er geen misverstanden door een verkeerd taalgebruik konden ontstaan.

De weg lag bezaaid met gloeiend hete rotsblokken en rivieren van gesmolten gesteente versperden stroomden land roodgloeiende hellingen omlaag. Dit bemoeilijke haar voortgang wel enigszins, gelukkig had ze de bescherming voor de meeste extreme invloeden gekregen tijdens het bloedritueel anders was het beslist slecht met haar afgelopen. Sterker nog ze had waarschijnlijk de eerste minuut niet eens overleefd. Over rotsblokken klimmend en door rivieren waaddend bereikte ze gaandeweg haar doel.

Hoe korter ze bij de wezens kwam hoe meer het duidelijk werd dat ze helemaal niet menselijk waren, voorzichtig en met haar handen duidelijk in het zicht naderde ze de groep.....

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 26 aug 2006 10:23

" hmmmhmmm" Was het antwoord van Ammerilla. " Ja, daar heb je gelijk in Farolaphadel." Ze pakte een groot stuk bot dat in een hoek lag. We zouden hier blazers van kunnen maken, alleen ben ik zelf nooit zo goed geweest in het maken van wapens. Alles wat ik bij me draag heb ik van mijn vermoorde vrienden weggenomen." Ze keek even naar haar handschoenen. " Ze hebben mijn leven al vele malen gered." Ze schudde die gedachte van zich af. " Maar daar hadden we het nu niet over. Als jij denkt hier een fatsoenelijke plaaspijp van te maken, dan zou dat heel fijn zijn."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 08 sep 2006 07:07

Farolaphadel pakte het bot aan en keek er naar. Blaaspijp maken? Ik? "Uu, ik heb ook niet echt ervaring met maken van wapens hoor." Ze klopte even met het bot op de grond. "Een kattepult zou me nog wel lukken maar een blaaspijp?" Ze keek naar Astryyan en Versalitas. "Hoe gaat het met hem?"

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 20 sep 2006 16:26

Bij Ammerilla
Versalitas onderzocht Astriyan met zowel magische als medische krachten. "Het gif is niet dodelijk maar wel erg sterk. Zonder tegengif zal hij in coma blijven en dat tegengif ligt verderop het eiland. We kunnen hem het beste achterlaten of hem uit zijn lijden verlossen."

Carceri
Toen de slijmerige wezens haar opmerkte begonnen ze wild te bewegen. Ze gebruikte hun magie om versterkingen op te roepen. Waar eerst zeven wezens stonden waren het er opeens 22 wezens met lange armen bedekt in een teer-achtige substantie. De grote groep was meer dan genoeg om zelfs Ja'Daana te overmeesteren en dat wisten alle aanwezige maar al te goed. Toch was er nog geen sprake van gevecht, maar de spanning hing wel in de vuile lucht. De grootste van hun sprak tot Ja'Daana; "Indringer! Wat doe jij in onze gevangenis!"

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 23 sep 2006 19:51

Bij Ammerilla
Uit zijn lijden verlossen?? Zei hij dat nou echt? Farolaphadel keek Versalitas verbaasd aan. Zelf was ze niet zo'n helpende hand naar anderen, zeker niet als ze er zelf niet zoveel aan had. Maar iemand uit zijn lijden verlossen klonk toch wel erg wreed in de oren. "Ach, staan de zaken zo. En ik neem aan dat er geen tijd is om het tegengif te gaan halen? Nee, dat zal vast niet." Ze overdacht de situatie even. In een coma leefde hij natuurlijk nog verder, alleen zonder voedsel en water zou hij alsnog overlijden. In gedachten wreef ze met haar duimen over haar vingertoppen en liet ze het bot voor zich in de lucht om zijn as draaien. Het avontuur waar ze aan was begonnen in de herberg had een totaal andere wending gekregen. Van de hele groep die was vertrokken was zij nog als enige op de been als ze Ja'Daana even niet meetelde.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 17 okt 2006 08:19

"Uit zijn lijden verlossen." De woorden waren sterk en kropen als maden onder haar huid door en liet haar haren recht overeind staan. Maar Ammerilla was niet dom, ze liet haar gedachten malen. Ze konden hem niet helemaal meeslepen naar de andere kant van haet eiland. Hij zou toch wel doodgaan. Ze sprak haar gedachten niet uit. Het was haar reisgenoot niet geweest. Ze vond dat de vrouw moest beslissen. Het zou haar pijn doen te zien dat er weer iemand stierf, maar dit eiland was vervloekt. uiteindelijk zouden ze er toch allemaal aangaan.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 24 okt 2006 07:45

"Meenemen is geen optie. Is het niet mogelijk om hem in een toestand te brengen dat hij geen eten of drinken nodig heeft? Dan heeft hij nog een kans." Ze legde het bot naast zich neer en at het laatste stuk gedroogd vlees op.

Gesloten