RPG discussie: De Barudas burcht

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 09 nov 2004 22:09

Nou... dit tempo hoeft van mij niet, maar een post of 4 a 6 per dag mag van mij wel zo blijven ja!!!Afbeelding

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 09 nov 2004 22:55

* Nickname op Aeon: Grimreaper
* Naam in rpg: Reidin Andukr
* Bijnaam in rpg: Reidin
* Ras: dwerg
* Leeftijd: 98
* Relevante zaken: Een oude dwerg die gehoord heeft dat er schatten te vinden zijn. Hij heeft een hekel aan alle vormen van magie en zal daar ook vaak over mopperen :evil: Hij vertrouwt op zijn bijl en schild om van zijn tegenstanders af te rekenen. Een redelijk standaard dwerg dus.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 09 nov 2004 23:48

@Witch: Ik voel een hoog Terry Goodkind gehalte in je laatste post. :lol:

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 10 nov 2004 07:39

• Nickname op Aeon: Agravain
  • Naam in rpg: Zain 'Ter Norgu's
  • Bijnaam in rpg: is een loner dus niemand heeft ooit een bijnaam verzonnen voor hem. In contacten met vreemden stelt hij zich altijd als Zain voor.
  • Ras: Half vampier, half iets anders, wat is echter onbekend
  • Leeftijd: onbekend
Relevante zaken:
Zian kan tegen daglicht, maar houdt er niet van. In dat opzicht is hij meer een nachtwezen. Hij draagt altijd zwart en is vaak omhuld door een zwarte mantel met kap, die zijn lijkbleke gezicht verbergt. Hij heeft een zwarte ogen met (heel moeilijk te zien) ovalen pupillen (net als een kat). Zain is snel met de rapier van onbekend zwart metaal die hij aan zijn linkerzijde heeft hangen. De volledige kracht van zijn magische vaardigheden weet hij nog niet. Wat hij wel weet is dat hij voor of na magie beoefening bloed nodig heeft. Hoe verser hoe beter, hoe krachtiger de magie hoe meer bloed nodig is voor zijn herstel.
In de tijd tussen de magie en het drinken van bloed wordt hij steeds geestelijk steeds zwakker, dan glijdt hij af naar een pure vampier die alleen maar aan bloed kan denken. In dat opzicht wordt hij steeds gevaarlijker omdat de drang naar bloed groter wordt. Drinkt Zain nog steeds geen bloed dan begint hij ook lichamelijk af te takelen.

~ Agravain ~

ps: de eerste post moet ik nog verzinnen, ook ben ik er nog niet uit of hij slecht is of niet.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 10 nov 2004 09:19

ik zie dat er nogal veel opmerkingen tussendoor geplaatst worden, en persoonlijk vind ik dat nogal storend, weet niet of de rest het daar mee eens is maar ik zie ze liever verdwijnen.

Fingolfin
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fingolfin » 10 nov 2004 10:06

Grimreaper schreef:ik zie dat er nogal veel opmerkingen tussendoor geplaatst worden, en persoonlijk vind ik dat nogal storend, weet niet of de rest het daar mee eens is maar ik zie ze liever verdwijnen.
Ik vind het juist wel handig dat je zo een beetje ooc kunt praten, dan kun je een beetje bespreken hoe je dingen aanpakt enzo.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 10 nov 2004 10:12

ja, maar doe dat hier of via PB niet in het verhaal

Fingolfin
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fingolfin » 10 nov 2004 10:19

Dan moet je iedereen gaan pben, en als ik het verhaal terug lees ga ik echt niet opzoeken welke pb of post in dit topic bij welke post van het verhaal hoort.
Waarom vind je het storend dan?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 10 nov 2004 11:43

Om Reidin Andukr (Grimreaper) niet eenzaam en alleen te laten sterven en hem de mogelijkheid te geven zich aan te sluiten bij de groep, beantwoord ik nog geen vragen die gesteld zijn in de RPG. Die doe ik wel wanneer we opweg zijn naar de burcht of eerder als de situatie dat toe laat.

Zelf vind ik dat berichten als:
Over haast gesproken... man wat gaat dit verhaal snel
beter in de discussie kunnen worden gepost.
Dus alleen extra berichten in de RPG als deze iets meer vertellen over het geschreven stukje. Zie die extra tekst maar als voetnoten. Andere teksten gaarne in de discussie.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 10 nov 2004 11:54

juist en
Zoals jullie wel merken is Andine nogal arrogant en niet gewend een weerwoord te krijgen
is ook een beetje overbodig om in het verhaal te doen, dat gaat ten koste van het verhaal en de sfeer.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 10 nov 2004 14:04

Ik vind het niet erg dat die bijberichtjes worden gepost, helemaal niet.

Maar ik vind ook dat er iets TE VEEL Gepost word. Natuurlijk krijg ik hier later spijt van, wanneer we met 3 mensen maar overblijven (wat zonder meer zal gebeuren) maar 3 pagina's in twee dagen tijd is voor mij toch ff wat te veel om te lezen...

Nu jah, zal vanzelf wel afzwakken, en nu: maak je klaar voor de trollenaanval! :klap:

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 10 nov 2004 14:55

En zie de trollen omgekegeld. :evil: Laat ze ons maar achtervolgen. ;) We slopen ze wel stukje bij beetje. En dan blijft het dorpje ook ongeschonden. is wel zo aardig voor "De Blaffende Vis" anders hebben ze straks geen klanten meer.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 10 nov 2004 14:55

Aphrael klapt in haar handjes en stampt met haar voetjes: Kom maar op met die trollen!!! :klap: :klap: :klap:

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 10 nov 2004 16:55

glamdring schreef:Maar ik vind ook dat er iets TE VEEL Gepost word. Natuurlijk krijg ik hier later spijt van, wanneer we met 3 mensen maar overblijven (wat zonder meer zal gebeuren) maar 3 pagina's in twee dagen tijd is voor mij toch ff wat te veel om te lezen...
ja dat is wel zo, de drang om in het verhaal te stappen is dan al gelijk minder, Ysgrublaidd heeft me nog maar net kunnen overtuigen via msn ;) , en als een aantal mensen meerdere posts gedaan hebben en dus alweer verder in het verhaal zijn is het misschien zo dat een ander iets had willen doen maar dat niet meer gaat, dat zou zonde zijn. Dus redelijk wat posten is natuurlijk wel leuk maar let er ook een beetje op dat iedereen wat kan doen voor je een nieuwe weg inslaat (is mijn idee)

Fingolfin
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fingolfin » 10 nov 2004 17:39

@Ysgrublaidd: Haha die tegenprestatie van je magie is leuk uitgewerkt!!

Gesloten