De Barudas burcht

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 11 mei 2006 23:17

Hij mocht de man niet, de manier waarop hij tegen hem sprak getuigde niet bepaald van veel respect. 'Ik maak zelf uit wanneer ik beslis of ik nu wel of niet met dit zooitje ongeregeld meegaat. Tot nu brengen jullie alleen nog maar ongeluk' Opstandig sloeg hij zijn armen over elkaar heen en keek Zain op een manier aan waaruit zelf een blind zou kunnen opmaken dat Ayvarr op zijn zachtst gezegd niet gecharmeerd was van de man die tegenover hem stond.
'Weet je wel tegen wie je het hebt? Ik ben de neef van onze grote koning en sta dus boven jou en al je vriendjes. Jullie zouden me met respect en eerbied behoren te behandelen! Want bedenk wel, als we hier levend uitkomen en ik op dat moment in een hele slechte bui bent omdat jullie niet zo aardig waren als waarop ik had gehoopt, dan zal mijn oom, de koning, dat uiterst onplezierig vinden!'
Jawel, het welbekende verhaal kwam weer naar de oppervlakte drijven. Hij had het al zovaak gebruikt, vaker zonder- dan met succes, maar hij vond het wel weer eens tijd om duidelijk te maken
wat zijn afkomst was. Gedurende de jaren was hij het fabeltje gaan geloven en daarom kwam het er iedere keer steeds geloofwaardiger uitzetten. 'Maar hoe dan ook, voorlopig mogen jullie me vergezellen. Afleiders zijn in deze plek wel welkom, ik voel er namelijk zelf weinig voor om mijn leven nog een keer op het spel te zetten'
Nadat de laatste woorden zijn mond verlaten hadden, haalde hij zijn neus een keer op - wat een onsmakelijk geluid voortbracht - en strompelde vervolgens weer terug.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 11 mei 2006 23:56

Langzaam kwam zijn zicht weer terug, het was nog wat vaag en kleuren waren nog niet duidelijk. "Nee, dank je Slissels, het gaat al wel weer." Voorzichtig en half tastend maakte Eldaran dat hij beneden kwam. "Leid de weg Talima, ik volg."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 14 mei 2006 09:49

Talima keek de nieuweling aan en was verward. Ze was eigenlijk altijd alleen op weg geweest tot ze de Burcht had bereikt. Daarna had ze Xa gevolgd en nu stond daar iemand die haar wilde volgen, alsof ze de leiding had. Ze keek van de nieuweling naar Luanna, van Luanna naar X'Yndra en tot slot naar Slissels. Vervolgens keek ze lichtjes vertwijfeld rond. Waar is Zain in hemelsnaam heen gerend? Volgens mij is ie niet deze ruimte uitgegaan. "Zain?! ZAIN? WAAR ZIT JE?" Ze beet op haar lip. "Als we nu gaan lopen op zoek naar Zain en Ayvarr... dan lopen we het risico langs elkaar heen te gaan zoeken. Dus... misschien...??" Haar hand kneep zo hard in Reidin's bijl dat haar knokkels wit werden. "ZAIN? AYVARR?? WAAR ZIJN JULLIE? Slissels? Zie jij ze misschien? Volgens mij zijn ze niet de zaal uit gerend. Anders moeten we hier wachten... denk ik... anders raken we elkaar helemaal kwijt. Als het goed is weet Zain waar wij zijn, wij weten niet waar hij is... "
Ze keek X'Yndra vragend aan. "Ja toch?" Talima kreeg een onzekere blos op haar wangen en richtte vervolgens haar blik weer op de nieuweling. "Mag ik vragen wie u bent en hoe u in de Burcht terecht bent gekomen?"

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 14 mei 2006 20:37

Verbluft keek Zain hem na. Zo was het een angstig en paranoïde kat in het nauw, en het andere moment een hooghartig persoon. Elders in de ruimte waren de anderen al aan het roepen naar hem. Hij besloot om Ayvarr maar snel te volgen. "Als hij gevaar op levert dan verdwijnt hij wel ergens in de Burcht. Daar zorg ik wel voor." Aan het einde van de gang doemde de rest van de groep al op. "Hier," riep Zain, met lange stappen naar de rest lopend. "Het wordt eens tijd dat we wat verder komen," dacht Zain, "Ik wil nu eindelijk eens wat van de macht gaan proeven." Hij schoof zijn kap wat naar voren, zodat zijn bleke gezicht goed in de schaduw viel, en zei op vriendelijke toon, "Als iedereen gereed is, zullen we dan deze onheilspellende plek maar zo snel mogelijk verlaten?"

~ Agravaìn ~

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 14 mei 2006 22:01

Slissels was niet al te blij om Ayvarr terug te zien. "Ja, zij daar zijn." Antwoordde hij met een nogelante ondertoon.
Hij besloot niet van de boekenkasten af te klimmen. Hierboven kon zijn vijand hem niet volgen en de hoogte deed hem terugdenken aan zijn boom. Het was dat hagedissen niet konden huilen anders had hij het gedaan, bij het terugdenken aan zijn veilige tuin, die hij door alle omstandigheden vergeten was. Een zacht piepgeluid dat hij al eerder had uitgestootte van verdriet kwam nu weer uit zijn bek. Hij krulde zijn staart om zijn lichaam en legde zijn kop op zijn voorpoten en staart. Zacht jammerend wachtte hij op de beslissingen die genomen zouden worden.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 20 mei 2006 22:23

Eldaran bekeek de groep, dit keer zonder waas erbij. De vrouw van wie hij vermoedde een half-elf te zijn bleek het inderdaad te zijn. Daar was hij blij om. Wat hem wel stoorde was de dwergenbijl in haar hand, hij liet dit echter niet blijken. Hij herrinerde zich dat de half-elf had geroepen kameraden zijn verloren, hoewel Eldaran als elf zijnde geen liefde had voor dwergen had hij wel respect voor de doden. Ze draagt de bijl van een dwerg als eerbetoon, sprak hij tot zichzelf. Omdat hij zo in zichzelf was gekeerd was de vraag van Talima niet helemaal aangekomen bij Eldaran.

Later kwam er een bleke man in het zwart de kamer binnen. Hoe hij praatte deed Eldaran vermoedde dat hij de leider was, of in ieder geval het tijdelijk had. Wellicht dat hun echte leider al is gesneuveld. "Dat lijkt mij wijs," zei hij tegen Zain. "Ten minste als jullie groep geen bezwaar heeft dat ik mee reis?"

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 31 mei 2006 21:57

Ze wist niet direkt wat ze van de nieuweling moest denken, echter was het wel zo dat er geen toeval in het spel was. Ook deze verandering in de samenstelleing van groep was er een met een reden.

"Welkom binnen onze groep en dat we tijdens deze reis ons doel zowel als groep als individu mogen verwezelijken"

Ze was het met Zain eens, ze moesten zo vlug mogelijk verder......

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 01 jun 2006 07:16

"Mooi.. Laten we dan maar snel verder gaan." Talima keek even van de nieuweling naar Zain. "Dit is degene die met zijn pijlen, uu, pijl het boek heeft vernietigd." Ze keek naar de richting van de doorgang naar de volgende richting. "Zullen we dan maar? Dan kan.. " ze keek naar de nieuweling ".. tijdens het lopen misschien vertellen hoe hij in de Burcht verzeild is geraakt."

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 01 jun 2006 12:37

De groep leek Luanna totaal niet te horen. Ze bleven maar met hun eigen zaken bezig. Het blijven rare wezens met een vreemd omhulsel wat zij lichaam noemen, dacht Luanna. Hun acties leverde in ieder geval wel wat op. De vreemdeling die de pijlen had afgeschoten en die nu dus blijkbaar wilde mee reizen. Daarnaast scheen ook die andere persoon, Ayvarr genaamd, zich wat meer berust te hebben om met de groep te reizen. Toch zinde het Luanna niet dat het zolang duurde allemaal. Nou ja, het was meer het lichaam waar Luanna inzat die dat gevoel opriep. Persoonlijk betekende tijd weinig voor haar. Echter het lichaam van Xa schreeuwde haast om weg te komen van al die krachtige boeken. Het had vast iets te maken met het feit dat het lichaam zichzelf zo goed mogelijk wilde beschermen tot de terugkomst van de geest.

De groep kwam bij elkaar en er werd eindelijk besloten om verder te gaan. "Nou, zijn jullie mensen daar nu pas klaar voor?" riep Luanna iets kwader dan ze verwacht had. Raar hoor zo'n lichaam die gevoelens geeft. "Ik riep dat een tijdje geleden ook al. Als jullie nou eens wat beter naar mij zouden luisteren," sprak Luanna al een stuk rustiger, "dan waren we nu waarschijnlijk al bij die gevaarlijke boeken vandaan. Dus als niemand meer iets belangrijkers te doen heeft dan moeten we nu echt gaan."

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 01 jun 2006 13:34

"Bedankt," zei Eldaran tegen de vrouw die hem welkom heette, "we mogen het hopen ja."

"Ik hoor graag ook wat van jullie, als julllie dat niet erg vinden," zei de Elf tegen de half-Elf.

"Of de mensen klaar zijn weet ik niet," zei Elderan, "ik ben in ieder geval wel klaar." De Elf keek rond. "Hebben jullie meer succes door deze burcht heen te navigeren? Om gaan we gewoon een kant op en hopen we op het beste?"

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 01 jun 2006 15:06

Als jullie nou eens wat beter naar mij zouden luisteren ??? Nadat Luanna had geoperd de schutter te zoeken of weg te gaan, was Ayvar weggestormd en was Slissels omhoog geklommen op zoek naar de schutter. "Hadden we Zain en Ayvar maar achter moeten laten dan? Al met al hebben we de schutter opgezocht, terwijl Zain achter Ayvar aanging. Het is niet dat we hier gezellig hebben een glas honingwijn hebbe zitten drinken." mompelde Talima voor zich uit. Ze was verbaasd over de reaktie van Luanna. Hopelijk tast de tijd in Xa's lichaam haar zachtaardige natuur niet aan.
Ze haalde haar schouders op liep op de doorgang af waar ze eerder al doorheen waren gegaan. "Die doorgang is de enige, dus veel keuze hebben we niet, is het wel?"

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 01 jun 2006 20:47

"Je hebt gelijk," Zain keek om zich heen of iedereen gereed was om te vertrekken, "laten we gaan." Langzaam vertrok het gezelschap door de doorgang. Een gang strekte zich aan weerszijden uit. Het was een brede gang, er zou met gemak een koets met een vierspan door kunnen. Om de paar meter sprongen de wanden een beetje in door de grote steunberen, die met een gotische boog het dak ondersteunden. "Iemand nog een voorkeur?", een aantal mompelden wat, maar er kwam geen echt antwoord. "Nou links lijkt me wel een goede richting dan, " riep Zain, terwijl hij met verende passen linksaf de gang in dook. Na een aantal meter zag Zain weer een opening aan de linkerkant, een snelle blik leerde hem dat ook hier een zaal, of was het nog steeds dezelfde ruimte, met boeken achter lag.

~ Agravaìn ~

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 01 jun 2006 21:16

Slissels klom van de boekkenkast af en mengde zich angstig in het midden van de groep. Zo ver mogelijk weg van Ayvarr. Op vier poten en zijn staart zo dicht mogelijk om zich heen. Door het ongelukkige gevoel, kleurde zijn huid hetzelfde als de vloer waar ze op liepen. Hij sloop zo laag mogelijk verder. Deze nieuwe wereld, die altijd de drager van zijn tuin was geweest beviel hem helemaal niet en er zat niets anders op dan de andere wezens te vertrouwen. Vanuit zijn ooghoeken keek hij naar Avyarr en vroeg zich af of hij de tuin waar ze vroeger zo om gestreden hadden ook miste. Tot nu toe had hij nog maar weinig grief om de tuin laten zien. Ergens zorgde dat ervoor dat Slissles de man die zichzelf als een god zag, nog erger ging haten. "Vechten met Slissels en slissels straart afpakken... voor iets wat vijand helemaal niet mist." De haat zorgde ervoor dat hij zijn angst even vergat. Maar dat kwam snel weer terug toen tamila perongeluk tegen hem aanschopte. Hij kromp weer ineen, maar besefte dat het nu wat minder makkelijk was om te zien waar hij begon en waar hij eindigde. Dus nam hij het haar niet kwalijk. Snel nam hij weer zijn gewone kleur aan.

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 02 jun 2006 13:51

"Zeg eens!" Ayvarr was vanuit het niets opgedoken naast de elf die zijn leven gered had van het schaduwmonster. "Ik ben als groot kroniekenschrijver altijd al geboeid geweest door het Elfenras. Ze zijn zo mysterieus, mystiek..." Hij brabbelde wat verder over het onderwerp todat hij ineens stil viel en de man op een ietswat wazige manier aankeek. Zonder te kijken welke kant ze opliepen , besloot hij om eens een kennismakingsbabbeltje met de nieuweling te maken. "Maar wat ik me dan afvraag, waarom weet zo'n groots ras zich dan altijd weer op de meest belachelijke manieren in de nesten te werken? Neem jou nou bijvoorbeeld, dat normale stervelingen zo dom zijn om een duivelse burcht binnen te wandelen is wel te verwachten, maar iemand met honderden jaren van levenservaring? Ik snap het niet. Doe je het soms voor de kick, de spanning? Of ben je het type wat zich genoodzaakt voelt om al het het kwaad op deze aardbol uit te roeien? Vertel het me!''

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 04 jun 2006 10:18

Talima volgde Zain. Ze hoorde hoe Ayvar een praatje aanknoopte met de nieuweling en hoewel ze zelf ook wel erg benieuwd was naar de antwoorden, stond de manier van vragen haar niet aan. Ze mocht Ayvar niet en zijn manier van praten over normale stervelingen en het elvenras. "Hu! Je mag jezelf best eerst even aan hem voorstellen, meneer de kroniekschrijven." Mompelde ze zachtjes voor zich uit zodat Ayvar het niet kon horen. Plots voelde ze iets tegen haar voet en ze keek geschokt omlaag. "Wat is..." Slissels verscheen tegen de grond uit het niets. "O, Slissels! Liep ik tegen je aan? Sorry, ik had je niet ... gezien." Ze glimlachte even legde Reidin's bijl over haar andere schouder tijdens het lopen.

Gesloten