De Barudas burcht

Speel mee in RPG-herberg De Blaffende Vis. Vreemde, grappige en angstaanjagende verhalen doen hier de ronde.

Moderator: Herbergiers

Fingolfin
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fingolfin » 09 nov 2004 12:12

Ai'klar kreeg een lamme arm en legde de zak maar op tafel neer. "Wat zegt u daar? een vijandige bezettingsmacht? Als u net zoiets bedoeld als toen in de zwarte jaren, toen het land onder controle van Blagmor was, hebben we niets te vrezen. Ik zat in die tijd bij de rebellen, en ik heb toen in een opstand het halve leger van Blagmor weggevaagd... of deed mijn leraar dat nou? Het was alleen wel jammer dat ik toen die prijs had gewonnen bij de rebellen lotto. Daardoor moest ik op vakantie naar Legronian, ik kon me niet herinneren dat ik me daarvoor ooit had ingeschreven." Ai'klar had het broodje op en begon toen maar de pudding uit zijn baard te likken. "Maarja, de leider van de rebellen stond erop dat ik met vakantie ging. Hoe dan ook, ik heb ervaring met dit soort dingen. Dus als jullie hulp kunnen gebruiken, moeten jullie het maar zeggen.
Als jullie trouwens weg willen uit deze herberg, kunnen jullie wel mee naar mijn nederige huisje komen om in rust de zaken te bespreken."

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 09 nov 2004 12:23

Ongelovig keek Andine het kleine kringetje rond. Luisterden ze nou allemaal naar die ouwe dwaas? Ze keerde zich naar hem toe en zei snijdend: "Luister ouwe zot, als we je mening willen hebben vragen we die wel! Maar wacht eens, zei jij dat je een huisje hebt? Het is wel beter als we niet hier verder praten over jullie kleine probleempje. Misschien moeten we de oude baas maar volgen naar zijn huisje. Zeg ouwe, het is toch wel een echt huisje, he? Ik heb geen zin om in een stal te gaan zitten."

Andine stond op en nam de rest van hun kleine groepje in zich op. "Nou, komop, waar wachten jullie op, willen jullie dat het hele dorp kan meegenieten van onze discussie?"

Roep Andine gerust terug hoor, ze is nogal eigengereid en heeft af en toe een beetje afremming nodig, evt met een paar tikken om haar aandacht te krijgen

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 09 nov 2004 12:35

"En wie heeft u hier de leiding gegeven?" Riep Xaviero een beetje geergerd. Hij voelde zich nog niet helemaal goed. Het werd wel wat beter, maar zo nu en dan duizelde het nog in zijn hoofd. Zonder op antwoord te wachten richte hij zich tot de oudere man. "En wie bent u, als ik zo vrij mag zijn dat te vragen?"
"Ik? Mijn naam is Ai'klar? Riep Ai'klar alsof dat meer dan genoeg was.
"Aangenaam Ai'klar, mijn naam is Xaviero Beredaru Nox, maar zeg maar Xa hoor. Dat daar is..."
Xa stelde iedereen voor, waarna hij vervolgde: "Het aanbod om naar uw huisje te gaan is een goed plan. Doch wil ik nog even bijkomen. Daarnaast kunnen we de tijd benutten elkaar beter te leren kennen en wie weet ontmoeten we hier meer wezens die ons hulp kunnen bieden op onze queste." Om zijn woorden daad te geven legde Xa zijn handen achter zijn hoofd en sloot zijn ogen.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 09 nov 2004 12:45

"Xa even bijkomen is prima, maar zal ik je niet gewoon even iets ondersteunde energie geven?? Je weet dat dat beetje ondersteuning voor mij geen kwaad kan!"

Na het oproepen en aanwenden van deze, gelukkig onzichtbare, magie is het voor Xa mogelijk om op te staan. Omgeven door het hele groepje vertrekken we dan allemaal richting het huisje van de "oude" man.

Het wordt toch echt tijd dat we hier weggaan, voordat iemand mij herkend voor wat ik ben!!

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 09 nov 2004 12:51

"Al goed, al goed." Xa liet de magie van X'Yndra zijn werk doen. "Geachte heer, wilt u dan zo vriendelijk zijn ons de weg te wijzen?"
"Ja, hoor. Kom maar mee." En zodoende volgde het groepje Ai'klar de herberg uit, het noodweer in.

Fingolfin
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fingolfin » 09 nov 2004 17:15

De regen drupte over de puntmuts zijn baard in, waar het een rose smurrie vormde met de pudding. Zo liet hij een mooi spoor achter van aardbeienspetters. Ai'klar leidde het groepje met matige pas door de straten van de stad. Terwijl ze liepen werden de wegen slechter, tot ze in een kleine wijk waren gekomen waar de wat minder bedeelden woonden. Af en toe stopte Ai'klar om een praatje te maken met een voorbijganger, maar Xaviero wees hem erop dat ze haast hadden.

Toen ze op een pleintje kwamen werd Ai'klar een beetje opgewonden "kijk, daar is ie", en hij wees richting een klein huisje wat opgepropt tussen de winkels stond. Het gezelschap stak het plein over en gingen het huisje binnen. Binnen hing een muffe lucht en was het donker. Ai'klar leidde hen naar de zitkamer, waar een bankje en een grote leesstoel stond. "Neem hier maar plaats" zei hij tegen de rest. Maar er was duidelijk geen plaats voor de vijf.
Aan de muren hingen oude schilderijen en was een staf opgehangen. Ai'klar liep de kamer uit om wat thee te zetten.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 09 nov 2004 19:32

Andine was het groepje gevolgd en had goed om zich heen gekeken. Ze was toch een beetje bezorgd dat de oude man zichzelf anders voordeed. Ze vertrouwde hem voor geen meter. Toen ze het huisje binnenliepen keek ze snuivend om zich heen. De oude man ging thee zetten. "Wat een zooi is het hier, nou ja, we kunnen in ieder geval rustig verder praten, ook al vertrouw ik die ouwe gek niet. Nou, komop met je verhaal!" Ze keek Xa aan.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 09 nov 2004 20:00

Perradarn had ze in het oog gehouden. Zowel het ludieke tafereel aan de tafel in de Herberg ,als het uitstapje naar het huisje van de oude man erna.

Door het raam was hij getuige geweest van de ontmoeting van twee oude schoolvrienden, een elf die blijkbaar ook al kennis had gemaakt met degene die hij schaduwde, de vrouwelijke huurlinge die de helft van de trollen uit het moeras had afgemaakt, een grote tegenslag voor de Opper-Leyt, en de oude man, die blijkbaar meer scheen te geven om de stand van zijn brilletje op zijn neus dan zijn baard, die wonder boven wonder niet afgeknipt hoefde te worden na zijn vreetpartij van zonet.

Lichtvoetig was hij hen gevolgd, net niet gezien door de huurlinge, die blijkbaar toch iets meer op haar hoede was dan haar metgezellen. Je zou toch tenminste verwachten dat de magiër iets meer verstand zou hebben. Dacht hij nu echt dat ze hem niet zouden achterna komen? Natuurlijk was het niet de bedoeling geweest dat hij het Kasteel had kunnen ontsnappen gisterenavond, maar dan zou hij nog meer angst moeten hebben dat we hem zouden vinden, of erger nog, zouden weten dat hij van plan was terug te gaan.

De groep trollen, overblijvers van het uitgedunde legioen uit de Nornan moerassen, stond over de zuidelijke heuvel klaar om het dorp binnen te trekken. Hij besloot dat een beetje beweging het gezelschap geen kwaad zou doen, hij moest ze absoluut zover krijgen dat ze op pad zouden gaan, en dan...

In stilte verliet hij zijn plekje in de schaduw van de herberg, en liep naar de zuidelijke heuvel...

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 09 nov 2004 20:24

"Wat een haast heeft de jeugd van tegenwoordig." Xa keek Andine rustig aan. "Ai'klar, kom je ook even." Andine keek Xa kwaad aan. "Waarom vertrouw je die vent?" In de kamer ernaast klonk wat gerommel van kopjes en schoteltjes. "Waarom niet?" Xa haalde zijn schouders op. "De man is ouder dan jij en ouderdom geeft bepaalde wijsheden mee. Jij zit ze misschien niet, maar ik heb een vaag vermoeden van de kennis die de man bezit. En trouwens ik vertrouw jouw toch ook. Moet ik daar soms ook mee ophouden?"

Voordat Andine daarop kon reageren stapte Ai'klar de kamer in met een dienblad vol kopjes thee en in het midden een schaaltje met kleine koekjes. "Mooi zo," riep Xaviero "iedereen is er dus laat ik mijn verhaal afmaken. In de burcht is iets vreselijks gebeurt, zoals ik al vertelde. Hoe of wat weet ik nog niet, maar de wezens van de nacht zijn weer gewekt. Vampieren, weerwolven, nachtkruipers en nog veel meer waarschijnlijk. Enkele heb ik vluchtig gezien in de burcht, andere heb ik gehoord en ik weet zeker dat ik er vanochtend één heb gevoeld. Ik vermoed dat ze al weten dat ik terug zal keren naar de burcht, anders waren ze al lang over gegaan op de aanval. Het zal moeilijk worden de burcht binnen te komen. Daar ben ik zeker van. Toch moet de wederkomst van de wezens van de nacht worden tegen gegaan. Of het duister zal ook de andere wezens in de macht krijgen. Chaos, pijn en ellende zal de wereld doen overheersen. De burcht, daar ligt de redding of de ondergang."

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 09 nov 2004 21:38

Over haast gesproken... man wat gaat dit verhaal snel

"De Burcht aangevallen door de machten van het kwaad... Waarom? Waarom juist de Burcht? Hebben jullie een Toegangspoort of een bijzonder waardevol voorwerp van hen gestolen? Ik denk dat ik eerst even wil weten wat er aan de hand is...
Ik weet niet of je dat allemaal kunt vertellen aan vreemden.. al moet ik mijzelf daar dan waarschijnlijk ook bij betrekken, maar aangezien je nu toch al besloten schijnt te hebben ons allemaal te vertrouwen, zou ik zeggen: kom maar op met je verhaal!"

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 09 nov 2004 21:49

@Qemwen: Hopelijk blijft dat ook zo, dan is er tenminste één RPG die lekker blijft lopen :evil: . RDR liep eerst ook snel en zie wat er nu gebeurd.

"Oh nee, er is zeker niets gestolen Taise. Zo iets natuurlijks is het niet. Zelf weet ik het niet precies, ik kwam gewoon op het verkeerde tijdstip in de burcht. Of moet ik juist zeggen net op tijd. Zelf vermoed ik dat het komt door een aanroeping, al geloof ik eigenlijk niet dat de Baron dit zou doen. Misschien verkeerd gebruik van magie. Iets dat aandacht trok en waardoor het duister de prijs kwam op eisen. Want denk jij X'Yndra?"

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 09 nov 2004 22:07

Tai snapte niet erg veel van magie en alles daaromheen, maar een ding wist ze zeker: het is niet te vertrouwen. Er komt altijd narigheid van.
De kende de baron als een rustige man die van een goed glas wijn hield en nooit onrechtvaardig tegen zijn personeel. Zou hij duistere machten aanroepen? Taise wist het niet. Hoewel ze veel mensen meteen doorzag, wist ze van de baron niet veel te vertellen.
Haar aandacht dwaalde van het gesprek af, magie interesseerde haar echt helemaal niet. Zonder nadenken pakte ze wat jongleerballen uit haar tas en oefende wat met zes ballen.

Fingolfin
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fingolfin » 09 nov 2004 22:30

Het gesprek ging veel te snel voor Ai'klar. "Maar Xaviero, zo was je naam toch? hoe weet jij dit alles dan? en als het allemaal zo ernstig is als ik heb begrepen, waarom roep je dan geen hulp in van machtigere mensen? Of bedoel je dat ik machtig ben omdat je je met je problemen tot mij gewend hebt? Ik moet bekennen dat ik gevleid ben. Hmm.. ja eigenlijk ben ik best machtig. Ze zeggen altijd dat de pen machtiger is dan het zwaard, en ik heb ooit nog eens boek geschreven. Wil je het lezen? Het gaat over de midzomerse paringsrituelen bij noord-hooglandse grondbijen... of waren het nou de juist de west-hooglandse grondbijen?" De oude man nam de hoed van zijn hoofd en hing hem op een haak aan de muur. Hij begon eens stevig op zijn hoofd te krabben. "Hmm... ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar het ging in iedergeval over paringsrituelen bij grondbijen." Ai'klar was al naar een kast gelopen en had er een klein boekje uit een van de lades gehaald. Met fonkelende ogen legde hij het op tafel neer.

"Maar zoals ik al zei, ik ben een machtig man, waar heb je me voor nodig?"

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 09 nov 2004 22:51

"Ik zal maar met de eerste vraag beginnen. Ja, mijn naam is Xaviero. Wat ik weet komt door ervaring en studie. Wat zijn machtige mensen? Mensen met magie? Nou dat heb ik zelf wel en volgens mij enkele andere hier ook. Macht bestaat uit meer dan alleen magie of spierkracht. Ook uit wijsheid en gekte en nog vele andere dingen. Ja, ik wil het lezen." Xaviero stak zijn hand uit naar het boek en pakte het op. "Als ik zo vrij mag zijn? Oh sorry de laatste vraag. Waarom heb ik ieder van jullie nodig? Ik weet niet wat ik allemaal in de burcht tegen kom. De ene keer zal magie volstaan, de andere keer een goed gedreven zwaard of een goed gekozen woord. Dat is het weinige dat ik jullie nog kan vertellen. ik weet dat het niet veel is en dat jullie je leven in de waagschaal zetten, maar de duister moet terug gedreven worden. Als jullie niet willen dan zoek ik wel andere meedestanders."

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 09 nov 2004 23:26

"Geloof je nu werkelijk dat je zo gemakkelijk van ons af komt?" Sprak X'Yndra op een rustige toon. Een toon die juist opviel door alle ernst en alle rust waarmee gesproken werd.
"Ik kan antuurlijk niet voor de anderen spreken, maar er zijn hier personen die veel gerisceerd hebben door hier te komen"

Tot nu toe had ze zich al de hele tijd in het huisje bezig gehouden met het observeren van hun medestanders, maar ook zij had die dag nog een andere aanwezigheid gevoeld. Een aanwezigheid die oud en duister was, maar op dit moment (nog) geen kwade bedoelingen had. Wie wist hoelang dat zo bleef, en wie wist of die aanwezigheid hier bondgenoten had??

Natuurlijk zijn luchtvolkers achterdochtig van nature, maar je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn met vreemdelingen.

Ze had nu de onverdeelde aandacht van de groep gekregen, iedereen luisterde vol belangstelling.

"Xa je weet hoe het gaat met voorspellingen, er zijn vele vertakkingen met vele mogelijkheden. Niet alle zaken mogen nu onthuld worden, anders zou onze Queste wel eens voorbij kunnen zijn voordat ze begon!!"

Misschien worden er nu eindelijk plannen gemaakt. Xa moet werkelijk dat boek lezen, maar als ik hem dat zeg verstoor ik misschien wel de wankele balans tussen wat was, wat is en wat zal zijn * Zucht*

Gesloten