Meat Loaf - The Monster is Loose

Maak kennis met buitenaardse klanken, of praat over muziek die je al kent.

Moderator: Beheerders

after_eden
Eeuwentemmer

Meat Loaf - The Monster is Loose

Ongelezen bericht door after_eden » 20 okt 2009 16:33

Meat Loaf draait al weer heel wat jaartjes mee. De meesten zullen hem voornamelijk kennen van zijn samenwerking met Jim Steinman, dit resulteerde in de megahit Paradise by the Dashboardlight. Hun gezamenlijke albums heetten altijd Bat Out of Hell.

Nadat Meat Loaf een aantal jaren geleden op de proppen kwam met het niet zo heel geweldige Couldn't Have Said it Better, was het nu tijd om de eer hoog te houden met nog een Bat Out of Hell-project. Bat out of Hell III: The Monster is Loose.

Het openingsnummer, wat gelijk het titelnummer is, pakt de sfeer al meteen lekker op. Het catchy refrein en de zware stukken zijn weer zoals we gewend waren. De ballad Blind as Bat is ook weer een typisch staaltje kunnen.

Naast veel nieuwe nummers zijn er ook bekende deuntjes te horen als Bad For Good. Ik vind de versie van Jim Steinman ook goed die is wat lichter. Verder zit het intro van Steinmans album verwerkt in het nummer Seize the Night.

Klasse album van twee klasse artiesten. Seize the Night is voor mij het hoogtepunt. Ik heb maar enkele nummers besproken maar fans van Bat Out of Hell kunnen dit album blind aanschaffen.

90/100

Afbeelding

1. Monster Is Loose, The
2. Blind As A Bat
3. It's All Coming Back To Me Now
4. Bad For Good
5. Cry Over Me
6. In The Land Of The Pig, The Butcher Is King
7. Monstro
8. Alive
9. If God Could Talk
10. If It Ain't Broke Break It