Jaren 90

Maak kennis met buitenaardse klanken, of praat over muziek die je al kent.

Moderator: Beheerders

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Jaren 90

Ongelezen bericht door Christine » 12 aug 2009 21:55

Post hier de hipste, coolste en "wreedste" nummers van de jaren 90! Ik begin met enkele klassiekers! (Eurdance for the win!)
Heerlijk om weer te horen. :-D

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Re: Jaren 90

Ongelezen bericht door Gwywen » 13 aug 2009 10:34

Aangezien ik het hardst zal juichen als die domme jaren '80 hype achter de rug is, hier een paar nummers uit de goeie ouwe tijd.

En omdat ik geen nummer kan bedenken dat voor mij de jaren '90 beter weergeeft, het volkomen uitgemolken en afgezaagde....

Wat een revolutie was dat destijds, Nirvana. :aanbid:

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 14 aug 2009 12:38

Ik ben dan meer een kind van de jaren '90 dan van de jaren '80 (geboren in 1985), maar... iew! Het grootste deel van de jaren '90 zou ik het liefst voorgoed vergeten. Natuurlijk zijn er wel lichtpuntjes (waaronder een paar heel heldere), maar de voorgaande decennia liggen me veel meer. :P

In ieder geval wél goed uit de nineties:

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 14 aug 2009 21:10

Gwywen schreef:Aangezien ik het hardst zal juichen als die domme jaren '80 hype achter de rug is, hier een paar nummers uit de goeie ouwe tijd.
Jaren 80-hype? Is dat iets Nederlands? Misschien moet ik dan toch eens verhuizen... Ik heb het gevoel dat er in België (of Vlaanderen, ik weet niet of ze in Wallonië al voorbij de oertijd geraakt zijn :fluit: ) toch eerder een '90s-hype aan de gang is, waar ik niet zo gelukkig mee ben aangezien het dan inderdaad vooral gaat om Eurodance. Op zijn tijd is een beetje Eurodance nog wel te genieten, maar toch... In elk geval, hier mijn bijdrage:

SNAP - The Power

Shampoo - Trouble

Ik bedenk net dat deze twee allebei op de soundtrack van MMPR: The Movie staan, en dat leidt dan weer vlotjes naar de volgende:

:P

Steps - 5,6,7,8
Even terzijde: dit is de allereerste keer dat ik die clip zie maar mijn god! :huh: Ik heb Steps altijd gezien als een onschuldige bende tieners, maar als ik zie hoe schaars de dames daar gekleed gaan... Alweer een ideaalbeeld naar de Filistijnen! :?

Geen idee of de kwaliteit van dit filmpje ergens naar lijkt maar om aan te tonen dat er ook goeie dingen zijn voortgekomen uit de nineties:

Dream Theater - Pull Me Under

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 14 aug 2009 22:54

Na Steps moest ik meteen hieraan denken:

Wél sexy, maar afgezien van de haarmode zie je duidelijk dat ze destijds nog bh's droegen onder de witte shirtjes én je zit nergens strings. Best netjes nog dus.

Vengaboys! Niet het meest representatieve nummer, want na dit nummer zingt er maar één persoon en dat is niet de blonde.

En natuurlijk mag niet ontbreken:

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 20 aug 2009 14:32

Nog zo'n jaren '90 icoon...

En deze dame niet te vergeten

Hen heb ik live gezien vóór ze commercieel werden. Toen klonken ze nog helemaal zo. Na hun doorbraak zijn ze doorsnee popmuziekjes gaan maken... :-(

Hier heb ik de CD van :|

En dit is toch wel een van de ergste acts die de jaren '90 hebben voortgebracht: 8)

radio-tractore
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door radio-tractore » 22 aug 2009 13:22

Ik zou een post van 20 pages kunnen wijden aan mijn favorieten jaren 90 platen :-D
Geboren (gelukkig) nog in 1989 ben ik een kind van de 90s, een tijd waarin muziek langzaam aan het sterven was, maar ook een gigantisch mooie periode had :-D

Ik zal altijd een trouwe fan zijn van 80's en 90's muziek, omdat ze me aan mijn kinderjaren doen denken.

Plaats reactie