Pinkpop 2008

Maak kennis met buitenaardse klanken, of praat over muziek die je al kent.

Moderator: Beheerders

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Pinkpop 2008

Ongelezen bericht door lord idiot » 10 dec 2007 10:11

Voor het eerst in 38 jaar zal Pinkpop niet met pinksteren zijn maar 30, 31 mei, 1 juni 2008. En sinds vanochtend zijn de eerste headliners bekend:

De zaterdag zal dit jaar afgesloten worden door de Foo Fighters, terwijl de zondag (en daarmee het hele festival) dit jaar zal worden afgesloten door Rage against the Machine.

Rage against the machine stond voor het laatst in 1996 op Pinkpop (waarbij het publiek zo hard sprong dat er in de bilt een aardbeving werd gemeten). De Foo Fighters stonden nog nooit op Pinkpop.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 17 dec 2007 08:36

Metallica naar Landgraaf

LANDGRAAF - Metallica staat komend jaar op Pinkpop. De Amerikaanse rockband sluit op vrijdag 30 mei de eerste dag van het driedaagse festival af, zo staat maandag te lezen in dagblad Metro. De band gaat twee uur lang spelen.

Metallica speelde nog niet eerder op het Limburgse festival. Eerder werd al bekend dat Rage Against The Machine en de Foo Fighters komend jaar naar Landgraaf komen.

Het is voor het eerst in de geschiedenis van het festival dat Pinkpop niet met Pinksteren wordt gehouden.

www.nu.nl

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 17 dec 2007 09:25

Ik las het in de krant vanochtend :) De prijzen gaan ook iets omhoog, maar minder dan ik verwacht had met zulke headliners.. Weekend kaartje gaat van 115 naar 129, dagkaarten worden 65 euro.

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 17 dec 2007 10:16

Pff... Twee uur Metallica... Volgens mij speelde alleen de afsluiter op de laatste dag altijd twee uur, waarom zouden zij nu ineens twee uur moeten spelen? :s Ik vind tien minuutjes al lang zat :fluit:
Maar aan de andere kant is het ook wel weer een act die ik wel gezien wil hebben. Ook al vind ik de muziek niet leuk.
Ik heb meer zin in de Foo Fighters en Rage against the machine :love: Vooral die laatste.. Kijken of we weer een aardbeving kunnen veroorzaken :-D

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 17 dec 2007 14:35

Ik denk dat dit nog wel eens ruim van te voren zou kunnen uitverkopen. Mits er natuurlijk nog het een en ander leuks bijkomen.. Maar dat zal (gezien de geruchten: Queens Of The Stone Age, The Prodigy, Incubus) wel goed komen..

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 17 dec 2007 17:55

Tja zeer jammer voor zusje lief....

Zij gaat eigenlijk altijd naar Pinkpop en hoopte echt een keer op Metallica. Laat ze nu net dit jaar niet kunnen gaan (althans niet op vrijdag). Want laat dit (die vrijdag dus) nu net de dag zijn die wij gekozen hebben voor een groot feest. En nee toen was nog lang niet bekend dat Pinkpop zou verhuizen naar een latere datum. Wij hebben nu net die datum geprikt omdat pinksteren zo vroeg valt volgend jaar... Nu heb ik al even voor haar gezocht en nu blijkt dat Metallica ook komt naar Rock am Ring dus wie weet misschien wil ze daar wel heengaan voor deze ene keer.

Waldtyr
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Waldtyr » 18 dec 2007 19:58

Ik zal het spectacel wel van een afstandje bewonderen want there is no chance in hell, dat ik voor dat gestoorde bedrag daar heen ga. Ze moeten voor mensen die in de buurt wonen de optie geven om 33n 3 dagen kaart te kopen zonder camping te hoeven betalen. Het is voor mij nog geen 10 minuten lopen !

Ik spaar m'n centjes om komend jaar naar Neurotic Death Fest te gaan en zeker naar Wacken (het mega-metal reunie festival !!!) Carcass komt weer bij elkaar om er te spelen !

Mayo
Avonturier

Ongelezen bericht door Mayo » 21 dec 2007 20:39

Pinkpop is super vet!
Ik ben er vorig jaar geweest en heb een heel mooi ocncert van Linkin Park mogen meemaken!
Ik heb ook gehoord dat dit jaar de Arctic Monkeys weer van de partij zijn. De muziek is wel ok.. maar vorig jaar leek het alsof ze niet door hadden dat er honderden mensjes voor hun neus stonden te luisteren (Ja, ik voelde mij genegeerd xD). Ik ben benieuwd wat ze er dit jaar vanaf brengen! :)

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 21 dec 2007 21:12

Ik heb de Arctic Monkeys inmiddels 2 keer "mogen" zien, en wat mij betreft is dat genoeg. Ze spelen schitterend, mara je kan net zo goed de CD's opzetten. Linkin Park vond ik wel aardig vorig jaar, maar ik denk dat ik ze liever een paar jaar terug had gezien, voordat ze die laatste CD hadden gemaakt. Nee dan vond ik C-mon & Kypski en Muse een stuk beter :)

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 10 jan 2008 17:06

Er zijn weer een paar bands "officieel" bekend gemaakt. Ze staan nog niet op pinkpop.nl, en tot ze daar staan is niets zeker, maar zoals het er nu uitziet staan Racoon, Moke en Editors op pinkop 2008. Alle drie niet echt namen waar ik speciaal voor naar landgraaf zou afreizen, maar het kunnen natuurlijk niet allemaal headliners zijn. :)

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 12 jan 2008 13:09

En weer 2 nieuwe "officiele" namen: Flogging Molly en Alter Bridge

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 11 feb 2008 14:12

Komende woensdag is de persconferentie van pinkpop 2008 in paradiso amsterdam. daar zullen tenminste 30 namen bekend gemaakt worden waardoor zo goed als het hele programma duidelijk wordt. Ik heb weer gastenlijst plaatsen weten te bemachtigen, dus ik zal zodrai ik terug ben wel weer een update plaatsen :)

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 13 feb 2008 14:42

VRIJDAG 30 MEI: 16.00-23.00 UUR
METALLICA
INCUBUS * FLOGGING MOLLY
ALTER BRIDGE * SAT2D
PORCUPINE TREE

ZATERDAG 31 MEI: 13.00-23.00 UUR
FOO FIGHTERS
KAISER CHIEFS * EDITORS * KT TUNSTALL * MOKE
THE VERVE * NOVASTAR * BAD RELIGION
GROOVE ARMADA * JUSTICE

ZONDAG 1 JUNI: 12.00-23.00 UUR
RAGE AGAINST THE MACHINE
QUEENS OF THE STONE AGE * RACOON
GAVIN DEGRAW * FICTION PLANE
COUNTING CROWS * SERJ TANKIAN
THE HIVES * CAVALERA CONSPIRACY
THE WOMBATS * ROISIN MURPHY
SAYBIA * PETE MURRAY * KATE NASH
PATRICK WATSON

Porcupine tree :feest: :love:

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 13 feb 2008 17:09

Cool! :) Er zitten wel een paar leuke namen bij dit jaar. Niet 100% mijn smaak, maar toch best leuk. De vrijdag ziet er beslist het beste uit.

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 20 feb 2008 18:00

De weekendkaarten zijn uitverkocht! In een record tijd. Er zijn wel nog dagkaarten beschikbaar.

Plaats reactie