Lijflied

Maak kennis met buitenaardse klanken, of praat over muziek die je al kent.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Lijflied

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 21 sep 2007 21:38

Even een ander soort muziek-topic dan één van een band.

Een tijdje terug keek ik naar Ally McBeal en daarin kreeg de hoofdrolspeelster de opdracht een lijflied te kiezen. Een lied die de persoon in haar hoofd kon horen en daardoor vrolijk en opgewekt kon worden en één die tevens kracht gaf. Nou is dat volgens mij in die serie wel een vaak voorkomend onderdeel en dus vroeg ik me af hoe het zit met lijfliederen van anderen. Dus: Welk lied gebruiken jullie als lijflied of zouden jullie als lijflied gebruiken en waarom?

Zelf heb ik nog niet echt een lijflied. Wel heb ik vaak de neiging om de Chocobo Tune (één van de vele versies) te fluiten of te neuriën. Puur omdat het een vrolijk deuntje is dat je in een loop gemakkelijk kunt blijven fluiten/neuriën. Wat dan weer wel ergerlijk kan worden voor anderen in je omgeving. :P

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 22 sep 2007 12:52

Hmm, dat is lastig, ik heb zo mijn periodes denk ik. De ene week is het dit liedje, de andere week is het een andere. Op dit moment is het Twisted van Skunk Anansie deze dus

Gewoon omdat ik net een paar weken ziek ben geweest en nog wat andere persoonlijke dingen.

Maar de belangrijkste reden is dat ik door dat nummer te zingen, me weer een beetje sterk voel, in tegenstelling tot wat de tekst dan mag suggereren.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 23 nov 2007 10:41

Een lijflied? Man wat doe je me aan. :P Ik heb niet echt een lijflied. Als het enkel gaat om er vrolijk van te worden dan zou ik meer zeggen Folk en (easy listening) Power Metal. Freedom Call bijvoorbeeld, of sommige nummers van Within Temptation en Nightwish daar kan ik ook heel vrolijk van worden. Bye Bye Beautiful bijvoorbeeld of Deciefer of Fools . En qua folk dan alleen de vrolijke nummers: Ye Yacobites, Whiskey in the Jar, Wat zullen we drinken, Dublin Jack of All Trades, Raggle Taggle Gypsie, etc. Nja echt een lijflied heb ik niet.
Laatst gewijzigd door after_eden op 26 nov 2007 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 23 nov 2007 13:28

Deuntje waar ik vrolijk van word:
Waar ik heel lang mee in m'n hoofd kan rondlopen is :"fenomena, tutuutututu, fenenomena, tutuututu, fenomena tutuutututu, tututu, tututututututu"

Deuntje waardoor ik me stoer voel:
Respect and fuckng hostile van Pantera. Selling Jesus again van Skunk anasie. Ik leef niet meer voor jou van M.Borsato.

Kippevel lied:
Evanescence: (ken de titel niet) Pain time cannot erase... Oh man da's een mooi nummer, als ik me triest voel (aan m'n zusje denk) dan beschrijft die ene zin in het lied het perfect... Tijd heelt wonden zeggen ze wel eens, er zijn soms kerven die zelfs tijd niet heelt.

Love ya folks.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 23 nov 2007 13:31

Elmer schreef:Kippevel lied:
Evanescence: (ken de titel niet) Pain time cannot erase...oh man da's een mooi nummer, als ik me triest voel (aan m'n zusje denk) dan beschrijft die ene zin in het lied het perfect...tijd heelt wonden zeggen ze wel eens, er zijn soms kerven die zelfs tijd niet heelt.
Evanescence - My Immortal

These wounds won't seem to heal
This pain is just too real
There's just too much that time cannot erase

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 23 nov 2007 18:24

Ja After_eden, dat is 'em.
Maar, ik wil het niet mijn lijflied noemen, elke emotie heeft zo zijn lijflied bij mij.

Waldtyr
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Waldtyr » 27 nov 2007 21:14

Ik wordt meestal vrolijk van die simpele Black Metal met achterlijke Satanische teksten. Als ik een slechte dag heb en zo'n booklet open sla om teksten door te lezen lig ik zo weer in een deuk, en m'n dag is weer goed.

Ik heb niet bepaald een lijflied, daarvoor wissel ik te vlug van bepaalde nummers als tijdelijke favoriet en zijn er behoorlijk veel nummers die ik kan waarderen.

Qwallath
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Qwallath » 04 jan 2008 20:46

Het eerste wat me te binnen schiet is "Kneel to the Cross" van Sol Invictus. Het wisselt kritiek op de kille kanten van het Christendom af met een hoopvol/episch getint verlangen naar heidense geloven.

Nu zou ik mezelf noch christenhater noch heiden noemen, maar het weet altijd wel een juiste snaar te raken:

They say it's all wrong
To dare to be strong

But Summer is a-cumen in, arise arise!

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 04 jan 2008 21:21

The lion sleeps tonight. (weet niet wie de uitvoerders zijn)

Ik weet niet hoe het komt, maar das een lied dat dikwijls door mijn gedachten gaat.

Andreoden
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Andreoden » 04 jan 2008 23:19

Prayer (aka Devilsdoor) van Sushi invert ^^ mijn eigen bandje.
Dat liedje heeft de eerste gitarist geschreven, en het is zo goed :o en energiek.
Ik krijg altijd de neiging op wild op en neer te gaan springen als ik het hoor of speel :feest:

Arachne
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Arachne » 05 jan 2008 15:53

Ai ai ai. Ik heb niet één lijflied, denk ik. Wel nummers die standaard weer lijken terug te komen bij elke mood die ik heb. Maar die worden nog bijna elke dag uitgebreid met nieuwe ontdekkingen.

Blije liedjes:
Björk-It's oh so quiet
De Eggsong, De llamasong en Vandaag is Rood van Marco Borsato. :$
Love makes the world go round van (huivert en siddert) the Powerpuff Girls :lol:
I believe in a thing called love, Love is only a feeling en Love on the rocks with no ice van The Darkness
Misery Business van Paramore
Marry me van Emilie Autumn
Hairspray en andere fucking blije musicalmuziekjes :-D
Lúnasa, Omnie, Rapalje en andere blije folkdingetjes.
En natuurlijk....Disneymuziek! :-D

Kwade en/of stoere liedjes:
March of Mephisto van Kamelot (dat zet ik standaard bij tbegin vant nieuwe schooljaar op mijn mp3 omdat het me zo'n gevoel geeft dak een heel leger orks achter me aan heb om me te beschermen :-D)
I know where you sleep en Let the record show van Emilie Autumn
Numb, In the end en breaking the habit van Linkin Park
Let you down, I hate everything about you en Pain van Three Days Grace
Time is running out van Muse
En dan andere kwade, luide metalmuziekjes.

(Hoezo contrasten? :P)
Voor de rest heb ik nog wel meer random muziek en ben ik zelfs hier meer dan het driedubbele van vergeten, maar mijn muziek is ook gewoon te ruim om het even op te delen in een bepaalde stijl en zeker in één lijflied.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 05 jan 2008 16:07

Ik kan niet één lievelingsnummer bedenken waar ik direct vrolijk van wordt als ik het luister. Er is wel muziek die me heel diep raakt en in mijn beleving iets van mijn persoon uitdrukt. Als je dat ook onder 'lijflied' verstaat, houd ik het op Vidrar vel til loftarasa van Sigúr Ros. Ik ga het ook niet proberen te omschrijven. Het is iets dat je moet ervaren.

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 05 jan 2008 19:53

Een nummer dat me vrolijk maakt en kracht geeft... Ik denk daarbij spontaan aan Love Today van Mika. Enige probleem is dat je daarmee de mensen om je heen danig op hun zenuwen werkt :P .

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Lijflied

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 15 apr 2010 12:52

Ohjee... ik heb een nieuwe gevonden. :P

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Re: Lijflied

Ongelezen bericht door Gwywen » 15 apr 2010 18:32

Nergens voor nodig, want ik vind jouw hartstikke leuk ;)

Plaats reactie