Porcupine Tree

Maak kennis met buitenaardse klanken, of praat over muziek die je al kent.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Porcupine Tree

Ongelezen bericht door Midwinter » 15 aug 2007 11:04

Aan een deel van het forum hoef ik Porcupine Tree waarschijnlijk niet meer te introduceren, aangezien ze met regelmaat bovenaan staan in de Aeon last.fm charts. Voor wie nog niet bekend is met deze progressieve rockband: luister samples op last.fm.

Goed nieuws: Porcupine Tree komt binnenkort weer met nieuw werk.
There is now a 5 minute preview of music from the forthcoming Porcupine Tree EP/mini album "Nil Recurring" available to download or listen to on the band's MySpace page. The 30 minute CD will be issued on the band's own Transmission label in a fold old digipack, and will be available to pre-order from the Porcupine Tree store soon.

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 15 aug 2007 11:38

Nog beter nieuws, in december komen ze waarschijnlijk weer naar Nederland ;) Heineken Music Hall als het goed is.

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 22 aug 2007 07:54

Het wordt dus 5 december in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Voorverkoop start zaterdag, en de prijs is bij mij vooralsnog niet bekend.

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 22 aug 2007 08:03

lord idiot schreef:Het wordt dus 5 december in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Voorverkoop start zaterdag, en de prijs is bij mij vooralsnog niet bekend.
Weet je toevallig ook het voorprogramma? :)

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 22 aug 2007 09:46

Pin me er niet op vast, maar ik denk dat het Anathema wordt. Dat is in ieder geval de support in belgië

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 22 aug 2007 09:51

:duizel: Damn, Anathema, als dat zo is moet ik er gewoon bij zijn. Het enige is dat het op 5 december is. Wie verzint dat nou, op Sinterklaasavond! :x

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 22 aug 2007 10:12

lord idiot schreef:Pin me er niet op vast, maar ik denk dat het Anathema wordt. Dat is in ieder geval de support in belgië
En in Duitsland volgens mij. Ik hoorde dat ze samen gingen touren in Europa, dus waarschijnijk zal dat het wel worden, maar ben er nog niet zeker van. Ik denk er nog overna of ik ga. :)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 22 aug 2007 10:37

Het is dus waar. Ai, ik denk dat ik dit heel pijnlijk aan me voorbij moet laten gaan. :( Ah well, ik heb ze onlangs nog allebei gezien.

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 22 aug 2007 21:17

Prijs ligt wat hoger dan vorige keer. 32,50. Denk dat ik ondanks dat toch wederom aanwezig ben.

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Re: Porcupine Tree

Ongelezen bericht door lord idiot » 07 sep 2007 08:52

Kaartjes zijn inmiddels binnen. Overigens:
Midwinter schreef:Goed nieuws: Porcupine Tree komt binnenkort weer met nieuw werk.
There is now a 5 minute preview of music from the forthcoming Porcupine Tree EP/mini album "Nil Recurring" available to download or listen to on the band's MySpace page. The 30 minute CD will be issued on the band's own Transmission label in a fold old digipack, and will be available to pre-order from the Porcupine Tree store soon.
De EP zal voorlopig alleen bij optredens en via de webshop van Porcupine Tree te verkrijgen zijn. Ik heb mijn exemplaar inmiddels al de pre-orderd (samen met de DVD-a versie van FoaBP)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 24 sep 2007 12:26

En? :knipper:
DVD-a versie van FoaBP
Is dat met live beelden of gewoon de DVD die ook bij de limited edition zat?

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 24 sep 2007 12:42

De EP is best lekker.
Het eerste nummer (Nil recurring) is een instrumentaal nummer, wat lekker in het gehoor ligt. Toch vind ik hem als opening minder geslaagd door het feit dat hij instrumentaal is.
Track 2 (Normal) is sentimental maar dan vanuit een andere invalshoek. Doordat hetzelfde refrein gebruikt wordt heb je een beetje het idee van zelf-plagiaat, maar het nummer is dermate sterk dat dat niet overheerst.
Track 3 (Cheating the polygraph) is het zwakste nummer van de EP. Niet omdat het een slecht nummer is, maar het heeft weinig wat het echt doet afsteken tegenover de rest van de PT katalogus.
Track 4 (What happens now?) had wat mij betreft op Fear of a Blank Planet mogen staan (in plaats van sleep together). Ietwat ingetogen, en wellicht iets te overdreven omslachtig drumwerk, maar al met al een heerlijke afsluiter.

De DVD-A versie is ongeveer hetzelfde als de bonus disc van het album, maar dan met Nil recurring en een iets betere bitrate. Er schijnen overigens wel plannen te zijn om een van de concerten van de komende tour om te zetten naar een live DVD (Wellicht 5 december)

Er zijn overigens nog kaarten voor 5 december.

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 03 okt 2007 20:17

Na de EP een paar keer geluisterd te hebben vind ik toch Normal de beste track. Heeft iemand anders inmiddels al de mogelijkheid gehad om Nil Recurrin te beluisteren?

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 03 okt 2007 20:34

Ik heb hem nu twee keer oppervlakkig beluisterd en vond de laatste track (What Happens Now) het beste in het gehoor liggen. Van Normal was ik niet zo kapot, maar dat is waarschijnlijk vooral omdat ik Sentimental een geweldig nummer vind (na Anesthetize het sterkste nummer van FoaBP).

Ik wacht nog even met kopen tot hij gewoon in de winkel ligt.

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 04 okt 2007 22:24

Dat had ik in eerste instantie dus ook met normal, maar na een paar keer luisteren (en vergelijken met Sentimental) vind ik het een prima aanvullig op sentimental.

De jewelcase versie van de EP zal begin volgend jaar in de winkels liggen.

Plaats reactie