Videogame soundtracks

Maak kennis met buitenaardse klanken, of praat over muziek die je al kent.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Videogame soundtracks

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 15 jun 2007 17:05

Ik ben wel benieuwd welke videogame soundtracks jullie goed vinden en zag alleen maar een topic aangaande Movie soundtracks. Dus bij deze een zelfde soort topic maar dan over de soundtracks van videogames.

Ik heb niet echt een top 10 lijstje maar wel bepaalde soundtracks van videogames die ik graag beluister.
  • Final Fantasy IX - Een soundtrack met een lekker fantasy sfeertje (in tegenstelling tot FFVII en FFVIII die deels een SF laagje erover heen hebben) en duidelijk herkenbare Final Fantasy deuntjes.
  • Final Fantasy Crystal Chronicles - Net als de game een Final Fantasy maar dan toch anders.
  • Okami - Heerlijke soundtrack dat echt een Japans sfeertje weet te creëren. Tevens een behoorlijk lange soundtrack.
  • The Elder Scrolls 3 Morrowind en 4 Oblivion - Gewoon heerlijke rustige muziek die te vergelijken is met de muziek van The Lord of the Rings (in mijn ogen of oren in dit geval dan).
  • Shadow of the Colossus - Ik had de soundtrack al eerder beluisterd dan dat ik de game speelde, en deze gaf me toen al een goed gevoel over de game. Het weet de sfeer van de game prima te vertolken.
En dan nu de vraag aan jullie. Welke videogame soundtracks vinden jullie goed en waarom?

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 16 aug 2007 09:43

Mark Morgan. Zijn ambientachtige soundtracks voor Fallout en Planescape Torment zijn erg goed. Hij is voor een groot deel verantwoordelijk voor de sfeer in beide spellen. Die van Torment vind ik nog het mooiste: duister, ritmisch (dat typische Morgan-geluid), spookachtig.

Verder zaten er bij Warcraft II en Total Annihilation ook best goede bombastische stukken, maar dat is niet echt muziek die ik even opzet. Die moet tijdens het spelen draaien.

Tenslotte de soundtrack van Homeworld. Ik heb helemaal niets met het spel, maar de ambientmuziek is lekker op de achtergrond.

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 16 aug 2007 19:37

Ik luister eigenlijk nooit apart naar een soundtrack van een game, vaak omdat ik tijdens het gamen niet echt bewust op de achtergrondmuziek zit te letten en het daarom ook niet in zo'n mate bij me blijft hangen dat ik daarna op zoek ga naar de muziek. Eentje die me wel bijgebleven is, is de soundtrack van Fahrenheit, al komt dat eigenlijk alleen door het nummer Sandpaper Kisses van Martina Topley Bird wat er in voorkomt.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 15 nov 2007 12:25

Ik luister nu naar de Lisenced soundtrack van Bioshock. :love:

Goed, het is gewoon een verzameling van oude bekende muzieknummers. Maar de sfeer die dat oproept. Erg goed uitgekozen. Zou eigenlijk gelijk de game willen spelen nu, maar die heb ik (nog) niet.

Waldtyr
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Waldtyr » 15 nov 2007 15:24

De openings soundtrack van de oude Red Alert blijf ik steengoed vinden.
De oudere Westwood games hadden over het algemeen wel goede soundtracks, zoals die van Dune 2000 (Land of sand is nog altijd m'n favoriet) en Dune Emperor (vooral de Harkonnen themes).

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 15 nov 2007 15:34

Ysgrublaidd schreef:Goed, het is gewoon een verzameling van oude bekende muzieknummers. Maar de sfeer die dat oproept. Erg goed uitgekozen. Zou eigenlijk gelijk de game willen spelen nu, maar die heb ik (nog) niet.
Ga dan Fallout spelen, zelfde type muziek en atmosfeer. :P Er zitten zelfs een aantal referenties aan Fallout in Bioshock.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 15 nov 2007 16:10

Je pakt ook alles aan om mij maar aan Fallout te krijgen hè?

Zal eerst eens kijken of ik niet wat Fallout muziek kan regelen... eerst even checken of je wel gelijk hebt. :P

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 15 nov 2007 16:35

Ysgrublaidd schreef:Je pakt ook alles aan om mij maar aan Fallout te krijgen hè?

Zal eerst eens kijken of ik niet wat Fallout muziek kan regelen... eerst even checken of je wel gelijk hebt. :P
Nu moet je niet overdrijven, Ys. ;) Ik heb het volgens mij alleen maar geroepen in het Fallout-topic, wat niet zo'n vreemde plaats is. Verder kan het zijn dat ik het wel eens zijdelinks noem in gesprekken over RPG's. Dat heeft een goede reden.

De muziek die ik bedoel komt uit de intro's van deel een en twee: 'Maybe' van The Ink Spots en 'A kiss to build a dream on' van Louis Armstrong. Tactics zou ook zo'n track kunnen hebben, maar die heb ik op de demo na nooit gespeeld. Fallout 3 van Bethesda zal trouwens 'I don't want to set the world on fire' van The Ink Spots gebruiken.

De muzikale overeenkomst is niet zo vreemd, aangezien Bioshock en Fallout uit dezelfde thematiek putten: retrofuturisme jaren '50. Ik dacht dat je het leuk zou vinden om kennis te nemen van die overeenkomst.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 15 nov 2007 17:00

Ook weer wat geleerd. :)

Na, zal ooit wel eens Fallout gaan bekijken. Want de verschillende deeltje staan hier al wat jaartjes te verstoffen. Zoals je wel weer. :P

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 aug 2008 11:31

Een tijd terug alweer de soundtrack van Eternal Sonata beluisterd. Erg lekkere soundtrack... maar goed, wat wil je ook... het meeste is op basis van de muziek van Frédéric Chopin gebaseerd.

Heb laatst ook weer eens de soundtrack van Jade Empire erbij gepakt. Veelal rustige oosterse muziek. Erg fijn om naar te luisteren.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 04 aug 2008 13:38

Ik luister op Last FM geregeld naar Rafael Kazimierski (Asterion), volgens mij is dat ook game-muziek. Ik vind 't wel lekker om naar te luisteren, eerlijk gezegd.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Videogame soundtracks

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 26 mar 2009 15:31

Ik heb weer een paar leuke.

LocoRoco 2 soundtrack. :love: Misschien nog wel beter dan de soundtrack van LocoRoco 1. Gewoon instant happiness.

Final Fantasy Crystal Chronicles: Echoes of Time Original Soundtrack van Kumi Tanioka. Deze heb ik nog niet helemaal beluisterd. Daar ben ik nu nog mee bezig. Maar wederom lekkere game-muziek. Al ben ik er nog niet helemaal over uit of ik deze beter vind dan de soundtrack van Final Fantasy Crystal Chronicles.

radio-tractore
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door radio-tractore » 27 mar 2009 18:12

GTA games natuurlijk :D vooral vice city! 8)

Fahrenheit heeft ook een mooie soundtrack

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 19 aug 2009 10:22

Zo juist de soundtrack van Viva Piñata binnen gekregen. Misschien niet een super geweldige soundtrack... maar ik krijg wel weer zin in de game. Lekker rustige muziek, die een wat dromerig gevoel opwekt. Heerlijk.

Madelon
Toerist

Ongelezen bericht door Madelon » 19 aug 2009 11:20

Al ben ik niet zo'n overtuigd gamer, ik werd zelf inderdaad wel heel erg blij van de GTA 4 soundtrack. Nooit gespeeld :P, maar die lijst!

o.a., de gestoordste
Gong - "Heavy Tune" (!! hoe komen ze erop)
Godley & Creme - "Cry"
Genesis - "Mama"

& daarnaast een compleet radiostation voor Bob Marley & eentje die compleet russisch is :P.

Plaats reactie