LastFM

Maak kennis met buitenaardse klanken, of praat over muziek die je al kent.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 24 mar 2008 10:47

1. God is an Astronaut
2. Death in June
3. Flogging Molly
4. Porcupine Tree
5. The Gathering
6. Forseti
7. Shade Empire
8. Orplid
9. SpiRitual
10. Pure Reason Revolution
@ Midwinter: Wist je dat als je geen internetconnectie hebt Last.FM toch scrobbelt/scrobblet/scrobbled?
Yep, anders was iPod scrobbling ook niet mogelijk. Ik zit te overwegen om een Creative Zen te kopen, die kunnen ook met last.fm overweg.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 24 mar 2008 11:24

Wat een lange lijst heb ik deze keer zeg:
  • 1 Finntroll
    2 Tenhi
    3 Eluveitie
    4 Neun Welten
    5 Taival
    6 Lumsk
    6 Radogost
    8 Orfeo
    9 Faun
    10 Fejd
    10 Merankorii
    10 Mistur
    10 Poropetra
    10 Moonsorrow
Van Lumsk heb ik maar eens een CD besteld, ik vind 't een wonderlijke combi, die hoge stem van die meid en dat oerzware gitaarwerk.

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 24 mar 2008 11:45

Jaaa Lumsk is mooi he? :)

Mijn lijstje van deze week:

01. Ulver
02. Saybia
03. Tenhi
03. Kimya Dawson
05. Vertigo Deluxe
06. Cruachan
06. Boards of Canada
08. Jaga Jazzist
08. Summoning
10. Amon Tobin

Beetje veel Indie en veel muziek geluisterd bij het slapen...

radio-tractore
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door radio-tractore » 24 mar 2008 12:38

Ik zou ook wel een creative zen willen ivm last fm. In de bus luister ik behoorlijk wat muziek. Ik fiets/wacht 5 minuten op de bus en zit sowieso langer dan een kwartier in de bus en daarna nog wachten op de stadsbus waar ik ook al gauw 10 minuten in zit. Dat is toch wel weer iets langer als een uur per dag. Als een lied 5 minuten is dan heb je al gauw 12 nummers. Laten we zeggen 15 nummers, dat aantal keer 5 = 75 tracks die niet geregistreerd worden, is toch wel jammer.

Laat me even weten welke creative zen je in gedachten hebt, dan zal ik me daar ook even over buigen.

Mijn stats:

1 Finntroll
2 Thyrfing
3 Nirvana
4 Dire Straits
5 Jornt901
6 Korpiklaani
7 Doomsword
8 Apocalyptica
9 Elfen Lied
10 De Kast

Voor de oplettenden en de wetenden: ja, ik heb zelf ook eens een poging gedaan om spacy electronische herrie te maken.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 24 mar 2008 16:58

Mijn lijstje deze week:
  1. The Gathering
  2. Agua de Annique
  3. Acda en De Munnik
  4. kilshannig
  5. Sarah McLachlan
  6. Mary Black
  7. Tannahill Weavers
  8. Simone White
  9. Ayreon
  10. Dubia Fortuna

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 24 mar 2008 18:32

Okay... gisteren is er weer niets gescrobbled, vandaag ook niet. Herstarten helpt niet meer. Net maar eens een kijkje genomen in het 'diagnostics' scherm, en daar staan 361 (!) tracks gecached, met: 'error: could not reach server'. Dat wijst op een probleempje bij last.fm zelf...

[Edit] Solved! Mocht iemand dit probleem in de toekomst nog tegenkomen: reset je wachtwoord. :)
Laat me even weten welke creative zen je in gedachten hebt, dan zal ik me daar ook even over buigen.
Ik zit te denken aan de 'gewone' Zen, dus niet de V, M of W. Dat is het meest recente model dat gewoon ontworpen is voor het afspelen en opnemen van geluid. De Zen M en W zijn me een beetje te prijzig.

radio-tractore
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door radio-tractore » 24 mar 2008 20:13

Ok, heb je ook een bevestiging dat Last.FM er op wérkt? Ik zie namelijk teleurstellende verhalen over geen plugins...

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 24 mar 2008 21:18

Officieel ondersteunt last.fm alleen de iPod, want iedereen heeft een iPod. Toch? Toen heeft iemand uit de community het maar op zich genomen om zelf een plugin te ontwerpen, primair voor de Creative Zen. Hij schijnt niet 100% vlekkeloos te werken (daarom is hij ook nooit verder gekomen dan een beta), maar naar mijn weten is het de enige niet-Apple MP3-speler waarmee je nummers kan scrobblen.

Nu moet ik zeggen dat ik de Zen op zich al een erg degelijk product vind, met mooier design dan die minimalistische iPods. Dus dat zijn ook factoren die zullen meewegen in een mogelijke aankoop. Dat er ook nog een plugin is die (in theorie) tracks kan scrobblen, is mooi meegenomen.

De GP2X schijnt trouwens ook een speler te hebben met ondersteuning. Maar ja, die is niet perse bedoeld voor het afspelen van muziek.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 24 mar 2008 22:25

Hmm, ik heb een Creative Zen. Misschien maar eens proberen of die plug-in werkt bij die van mij. Zou wel leuk zijn.

De reden voor mij des tijds om een CZ te kopen was aan de ene kant de prijs, de andere kant de toch goede kwaliteit geluid en als laatste de 20 GB aan schijfruimte. Prima bakkie voor onderweg.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 25 mar 2008 12:31

Wow, wat een mooie dingen zijn dat. Ik heb geloof ik wel een héél simpel MP3-spelertje, maar ik ben er gans tevreden mee dus waarom wat anders kopen?

Kopen jullie ook méér CD's sinds jullie bij Last FM zitten? Ik dacht dat ik juist minder zou kopen omdat je zo veel gratis kunt luisteren, maar ik heb nog nooit zo veel CD's gekocht als ik de afgelopen vier maanden heb gedaan.
Het grote voordeel vind ik dat je CD's al grotendeels kunt beluisteren op Last FM zodat je weet wat je koopt en je je er geen buil aan kunt vallen. Vroeger was het altijd maar afwachten wat je kocht, vond ik. Toen kocht ik ook enkel van mijn favoriete artiesten, maar nu koop ik lekker van alles. :)

radio-tractore
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door radio-tractore » 25 mar 2008 14:31

Gwywen schreef:Kopen jullie ook méér CD's sinds jullie bij Last FM zitten? Ik dacht dat ik juist minder zou kopen omdat je zo veel gratis kunt luisteren, maar ik heb nog nooit zo veel CD's gekocht als ik de afgelopen vier maanden heb gedaan.

Ja dat heb ik ook! Ik koop opeens veel meer cd's dan vroeger.

Trouwens, is het jullie opgevallen dat de top artist niet meer deugen? Heel Last.FM schijnt er last van te hebben

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 25 mar 2008 15:46

Oh ja? Nou, volgens mij klopt-ie wel aardig bij mij. :D

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 25 mar 2008 18:48

Ik heb nergens last van. En het lijkt erop dat mijn weeklijstje vandaag is bijgewerkt met de nummers die nog in mijn cache zaten. De correcte top 10:

1. God is an Astronaut
2. The Cure
3. Porcupine Tree
4. Mike Oldfield
5. The Gathering
6. Dredg
7. Betray My Secrets
8. Hexperos
9. This Empty Flow
10. Death in June
Gwywen schreef:Kopen jullie ook méér CD's sinds jullie bij Last FM zitten? Ik dacht dat ik juist minder zou kopen omdat je zo veel gratis kunt luisteren, maar ik heb nog nooit zo veel CD's gekocht als ik de afgelopen vier maanden heb gedaan.
De laatste tijd koop ik juist minder cd's, maar dat ligt niet aan last.fm. Ik heb mijn account al een paar jaar en in die tijd heb ik meer gerichte en dus kwalitatief betere aankopen gedaan.
Ysgrublaidd schreef:de 20 GB aan schijfruimte.
Is dat inclusief SD-ruimte of heb je gewoon het superduper 20 gig model? De Zen die ik op het oog heb, heeft namelijk 'slechts' 4Gb intern.

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 25 mar 2008 19:31

radio-tractore schreef:Trouwens, is het jullie opgevallen dat de top artist niet meer deugen? Heel Last.FM schijnt er last van te hebben
Mijn lijst is ook helemaal verdwenen. Apart, ik hoop dat hij snel weer terug keert. :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 25 mar 2008 20:09

Midwinter schreef:Is dat inclusief SD-ruimte of heb je gewoon het superduper 20 gig model? De Zen die ik op het oog heb, heeft namelijk 'slechts' 4Gb intern.
Dat is zonder SD-ruimte. De Creative Zen Touch om preciezer te zijn. Daar is ook nog een 40 gig model van... maar die heb ik dan weer net niet. :P

Gesloten