LastFM

Maak kennis met buitenaardse klanken, of praat over muziek die je al kent.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

LastFM

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 21 mar 2007 19:47

LastFM is een Audioscrobbler-systeem die bijhoud welke muziek mensen op hun computer draaien. Dit na het installeren van de software en de plugin voor één van de bekendere mediaspelers (WMP, WinAmp). Iedereen die dit op zijn computer heeft kan dan online aan anderen laten zien wat deze luisteren.

Zelf maak ik ook gebruik van LastFM. Mijn pagina daar is hier te vinden: Ysgrublaidd op LastFM
Geïntereseerde kunnen daar kijken naar mijn (wan)smaak als het gaat om muziek.

Tevens is er een Aeon groep in het leven geroepen. Mensen met LastFM kunnen hier gratis lid van worden. En dan kan er uiteindelijk worden gekeken wat de smaak nou is van de Aeoniers.
Aeon op LastFM

Mijn vragen hier zijn:
- Wie gebruikt er LastFM?
- Wat vind je ervan?
- Wie zijn er tegen LastFM en waarom?

Klik hier voor de Aeon member radio

Wekelijkse charts (geeft aantal luisteraars per artiest weer):

AfbeeldingAfbeelding

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 21 mar 2007 20:10

Ik zit al een jaartje of twee op last.fm en het bevalt me zeer goed. Het is meer dan alleen een leuke gimmick die je in staat stelt je eigen charts bij te houden. Ik gebruik het systeem dikwijls om van nieuwe muziek te proeven door middel van samples. Via de 'similar artists radio' kom je ook wel eens leuke dingen op het spoor.

Het leuke van zo'n gebruikersgroep is dat we dan écht een weergave krijgen van waar Aeon naar luistert. Iedereen met een last.fm lid worden dus, en iedereen zonder moet zich nu aanmelden. :P

Yagharek
Toerist

Ongelezen bericht door Yagharek » 21 mar 2007 20:59

Ondertussen ongeveer een half jaartje lid van last.fm.
Leuk idee deze Aeon-group. Ik ben al benieuwd naar onze eerste groepsstatistieken.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 21 mar 2007 22:42

Ik heb ook een Last.FM maar de laatste tijd doe ik er niets meer mee. Dit omdat ik momenteel geen programma meer heb om mijn muziek op die manier te beluisteren en ik tevens bijna alle muziek vanaf mp3 speler of cd speel. Ik ben voor de gein wel lid geworden van de Aeon groep. :)

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 22 mar 2007 13:55

Dus dat LastFM laat alles zien wat ik met bijvoorbeeld WinAmp heb afgespeeld?
Ook die titels van de grappige + vunzige filmpjes die ik van vrienden en collega`s te verwerken krijg (of zelf via limewire down) :-D ??

De meeste muziek speel ik via mijn cd speler en niet via de PC.

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 22 mar 2007 16:21

Inderdaad, lastFM registreerd alle muziek die je vanaf je computer (dus via bijvoorbeeld winamp) afluisterd. Iedereen kan dan dus zien wat je aan je aan het luisteren bent, wat je net hebt geluisterd, welke muziek je vaak luisterd en wat je die week het meeste geluisterd hebt. Als je de filmpjes via YouTube bekijkt registreerd hij dat niet, maar als je dat via winamp of media player doet, dan registreerd hij het volgens mij wel. Mensen kunnen die filmpjes alleen niet nakijken, maar zien alleen de naam van je grappige en vunzige filmpjes.:P

Ik heb zelf ook lastFM, maar ik doe er eigenlijk vrij weinig mee. Ik kijk er wel eens op om even te kijken wat ik die week veel geluisterd heb en af en toe neem ik een kijkje bij Midwinter of bij m'n "neighbours" (dat zijn de mensen waar je qua muziek dicht bij in de buurt komt). Voor de mensen die mijn lastFM ook willen bewonderen, ik ben vriendjes geworden bij Aeon!

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 22 mar 2007 17:40

Elmer schreef:Dus dat LastFM laat alles zien wat ik met bijvoorbeeld WinAmp heb afgespeeld?
Ook die titels van de grappige + vunzige filmpjes die ik van vrienden en collega`s te verwerken krijg (of zelf via limewire down) :-D ??
Ehm, nee, gelukkig niet. :P Last.fm toont niet de namen van de bestanden die je afspeelt, maar alleen de 'tags' van je mp3-bestanden. In veel mp3's zit namelijk al ingebouwd hoe het nummer heet, van welke artiest het is, in welk jaar het opgenomen is, enz. Een 'kale' mp3 zonder die tags zal last.fm dus niet herkennen en een videobestand evenmin.

sdajafol
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door sdajafol » 22 mar 2007 19:44

Ik ben toch maar eens lid geworden van Last.Fm, was uiteindelijk wel nieuwsgierig naar hoe alles nou ging :) Meteen eventjes de Aeon group gejoint. Voor wie het niet door zou hebben, ik ben Sdajafol op Last.fm ;) http://www.last.fm/user/Sdajafol/

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 22 mar 2007 20:29

Ik ben pending... Ik wil erin ik wil erin ik wil erin!!! :P

Ik heb nog geen muziek gespeeld sinds ik me heb aangemeld omdat ik vol interesse naar Midwinters personal radio aan het luisteren ben. Binnenkort luister ik wel weer eigen muziek denk ik.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 22 mar 2007 21:49

whitedragon schreef:Ik ben pending... Ik wil erin ik wil erin ik wil erin!!! :P

Ik heb nog geen muziek gespeeld sinds ik me heb aangemeld omdat ik vol interesse naar Midwinters personal radio aan het luisteren ben. Binnenkort luister ik wel weer eigen muziek denk ik.
Die komt ook in je statistieken te staan hoor. :)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 22 mar 2007 22:59

Al negen leden, dat loopt lekker. Wie benieuwd is naar de doorsnee muzikale voorkeur van Aeon: klik hier voor onze eigen Member Radio! Ik zal hem ook even in de eerste post editen. :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 22 mar 2007 23:50

Nu alleen nog wachten tot de lijst is ge-update :D. Ben wel benieuwd welke muziek er uiteindelijk in de lijst komen te staan en in hoevere mijn smaak er in staat :P.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 23 mar 2007 11:20

Ik heb me ook maar aangemeld. Ga nu even profiel aanmaken...

- Christine -

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 23 mar 2007 11:42

Tja, ik heb me dan ook maar aangemeld... :-D

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 23 mar 2007 13:31

Ik heb me ook maar aangemeld. Denk dat ik nogal afwijk wat betreft gedraaide artiesten :P

Gesloten